Stan techniczny taboru MPK

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 20:05, 19 lip 2017

Łódź nawet nie ma kasy na wkład własny.


A na górze robi się to, co się tym na górze podoba, a tym na dole już nie. To teraz wyborcy, strońcie od głosowania na reprezentantów Platonki w wyborach. Najlepiej niech wygra Piesek, to w 2020 roku deficyt w kasie miasta spadnie na łeb na szyję. I się znajdą pieniądze na nowy tabor. Ale wtedy już będzie się kończył budżet Unii, co będzie niesłychanie poważnym problemem.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Graficzny » śr 21:22, 19 lip 2017

Łódź nie zasługuje sobie na jakieś fundusze z Unii beznadziejskiej, patrząc, gdzie oni zostawili pieniądze kupując autobusy z 2010, 2013 i 2014r. ..
Pieniądze szły do Azii, do kebabskich Turków..

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: ukalo » śr 22:06, 19 lip 2017

A można było zostawić na Węgrzech...

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Graficzny » śr 22:33, 19 lip 2017

Nie, ale skoro chcecie pieniądze z europy, to produkcja także musi być w Europie do cholery..

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_łódź » śr 22:45, 19 lip 2017

Może czas wreszcie wykopać MPK z całościowej obsługi komunikacji miejskiej i jakieś 40% komunikacji powierzyć prywaciarzom (oczywiście tylko autobusy). Za mniejsze pieniądze więcej autobusów. Skończą się wtedy problemy z taborem (7000, O345G i Jelcze na złom), a MPK będzie mogło skoncentrować się na tramwajach.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: px33 » śr 22:54, 19 lip 2017

Nasze prawo chyba nie za bardzo pozwala na ograniczenie z przetargu wykonawców produkujących poza UE (zwłaszcza kiedy do przetargu zgłasza się firma z Europy, a nawet z Polski).
Poza tym Conecto MPK kupowało za swoje (a w przypadku serii z 2014 wynajęło)

Yakuzzi
Stały bywalec
Posty: 401
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Yakuzzi » czw 09:16, 20 lip 2017

Graficzny pisze:1203 na linii 58B. Autobus jest w takim agonalnym stanie, że aż strach jechać. Całkowicie do maxa rozklekotany, sufit robi wrażenie że zaraz zrunie i kratownica pęknie że wszystkich szwów..


Dziś ten zabytek kursuje na 73. Miałem niewątpliwą przyjemność przejażdżki nim całe 2 przystanki. Gwarancja niesamowitych przeżyć, zwłaszcza w tylnej części pojazdu.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Graficzny » czw 18:31, 27 lip 2017

2092. Problem z hamulcem przystankowym. Ekstremalnie przednia oś traciła powietrze.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_bed » wt 21:36, 01 sie 2017

Przepraszam za użyte słowa, ale myślicie że tramwaj miał zasrane okna i nie dało się ich otworzyć czy pasażerowie chcieli mieć spotęgowaną saunę? Nikt nie sprawdza tego przed sezonem letnim? Już wielokrotnie trafiłem na szyby, których nie dało rady przesunąć albo używając całej siły ledwo się ruszyły, a aż tak słaby nie jestem.

Fotka słabej jakości, bo coś nie wysłała się jak powinna...
Obrazek

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_łódź » wt 21:57, 01 sie 2017

W Volvo 7000 też to się zdarza, mam na myśli zakitowane ludziki.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Jordi » wt 22:08, 01 sie 2017

To ja jeszcze nadmienię, że od weekendu spotkanie na mieście Mastero to jest niezły fart. W większości stoją na zajezdni i pewnie wyjechałyby w ten skwar tylko w totalnie beznadziejnej awaryjnej sytuacji.

Jelcze boją się wypuszczać przy upałach, bo już przy 25 stopniach ukrop jest w nich straszny (silnik się koszmarnie nagrzewa i zwłaszcza z tyłu jest megagorąco), a i awaryjność coraz większa mimo prostej budowy.

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: hytgar655 » wt 22:45, 01 sie 2017

Dzisiaj kilka na 64 było.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Jordi » wt 23:48, 01 sie 2017

Z tego co widziałem to 3 na 64 dziś były.

Niemniej po 17 na NS naliczyłem ponad 20 sztuk, więc na trasy wyjeżdża góra 1/4 Jelczy od 2-3 dni. Mimo wakacyjnych rozkładów aż tak super nie jest z wolnym taborem. Na szczęście we wrześniu prawie na pewno więcej niż 25-26 stopni się nie zdarzy.

Swoją drogą przetarg na nówki zaraz przekroczy 18 miesięcy od pierwszego "napomknięcia" w prasie...

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_bed » śr 01:06, 02 sie 2017

Dzisiaj na 50 też coś się trafiło, aż zrezygnowałem z podróży i przełożyłem ją dopiero kiedy jechał klimatyzowany Solaris - fart, że mogłem tak zrobić. A przypominam, że właśnie minął chyba najgorętszy dzień w tym tygodniu a tu takie kwiatki... Wiem, że kiedyś ludzie wytrzymywali i w gorszych warunkach, ale ten argument jest z tak głębokiego rowu wzięty, że do mnie nie trafia - czasy się zmieniły a postęp technologiczny jest tak ogromny, że część ludzi go nawet nie ogarnia, a my nadal jeździmy w warunkach (jak na drugą połowę drugiej dekady XXI wieku) spartańskich. Zresztą wcale nie jest lepiej w niskim Conecto bez klimy, gdzie malutkie okieneczka (ciekawe kto wpadł na tak genialny pomysł?) nie dają rady, a na zewnątrz jest przyjemniej niż w środku - paradoks.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_łódź » śr 02:16, 02 sie 2017

Jelczy nie chcą wysyłać przy wyższych temperaturach, a Limanka nie ma problemu z upychaniem wszędzie awaryjnych 7000 z mikroskopijnymi lufcikami. Widać łódzka komunikacja zatrzymała się w czasach "winogron" na tramwajach i podobnych smaczków. A potem się dziwią że każdy kto może przesiada się do własnego auta.

SCEL
Bywalec
Posty: 179
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: SCEL » śr 08:08, 02 sie 2017

px33 pisze:Nasze prawo chyba nie za bardzo pozwala na ograniczenie z przetargu wykonawców produkujących poza UE (zwłaszcza kiedy do przetargu zgłasza się firma z Europy, a nawet z Polski).
Poza tym Conecto MPK kupowało za swoje (a w przypadku serii z 2014 wynajęło)

Kiedyś w jakimś przetargu widziałem zapis, że komponenty potrzebne do wyprodukowania pojazdu muszą pochodzić w 50% z terytorium UE.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: px33 » śr 09:40, 02 sie 2017

To ja jeszcze nadmienię, że od weekendu spotkanie na mieście Mastero to jest niezły fart.

W systemie jest w tej chwili zalogowanych 18 (z czego część pewnie zjeżdża).

Nie wiem jak w tej chwili wyglądają przejścia między nocnymi a dziennymi, ale może warto by wrócić do puszczania gniotów na nocne - w nocy można się obejść bez klimatyzacji i zostanie więcej klimatyzowanych wozów do obsługi dziennych całek.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Mat » śr 11:46, 02 sie 2017

Przecież jeżdżą w nocy, mieszanie z Conecto.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: px33 » śr 11:49, 02 sie 2017

To może niech w okresie letnim jeżdżą tylko one. Czy te brygady na Conecto wychodzą potem na dłuższe prace dzienne?

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1926
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Karol » śr 19:53, 02 sie 2017

px33 pisze:Nie wiem jak w tej chwili wyglądają przejścia między nocnymi a dziennymi, ale może warto by wrócić do puszczania gniotów na nocne - w nocy można się obejść bez klimatyzacji i zostanie więcej klimatyzowanych wozów do obsługi dziennych całek.

Jak masz duży upał ponad 30 stopni w dzień, to w nocy może być temperatura koło 25 stopni, więc wóz z załączoną klimatyzacją może się przydać. Warunki powinny być w miarę równomierne, nieważne czy to dzień czy noc. Takie jakieś głupie myślenie czasami jest, że jak jest noc i ciemno to należy wyłączyć klimę, niech się duszą ludzie...
Obrazek


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości