Chwilowe zmiany tras

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Chwilowe zmiany tras

Postautor: Kpc21 » sob 23:39, 11 maja 2019

W wielu miastach (szczególnie takich atrakcyjnych turystycznie) jeżdżą takie autobusy wycieczkowe dla turystów, które mają otwarte dachy. I są piętrowe. W wielu z tych miast występują też tramwaje bądź trolejbusy.

Chyba, że nie wiem, może w Łodzi mamy niżej sieć, niż w tych wszystkich miastach.

Ale przecież te autobusy są dopuszczone do ruchu, i za bardzo nie ma opcji, by "nie były kompatybilne" z siecią trakcyjną w dowolnym mieście – zawsze właściciel takiego autobusu może przecież nim przejechać do innego miasta i zacząć po nim jeździć, i za bardzo nie potrzebuje do tego konsultacji z miastem (gdyby chciał ich wozić regularnie na stałej trasie, u nas pewnie musiałby uzyskać formalne zezwolenie na linię autobusową, ale w takim zezwoleniu nie ma mowy o sieci trakcyjnej i urząd nie wie, jakim taborem linia będzie obsługiwana, konieczne jest podanie chyba tylko jego pojemności).
Ostatnio zmieniony sob 23:45, 11 maja 2019 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Solar
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: czw 19:31, 29 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Chojny

Re: Chwilowe zmiany tras

Postautor: Solar » sob 23:41, 11 maja 2019

W Warszawie i Poznaniu mieli podobne przemyślenia co do trakcji i armatek:
http://www.mpk.poznan.pl/galeria/galeri ... nifestacja
(...) tłumaczy Ryszard Tomczak, kierownik działu Nadzoru Ruchu. "Byliśmy też przygotowani na wyłączenie napięcia w razie, gdyby zaszła konieczność wykorzystania armatek wodnych".

https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje ... 48298.html
Kilku polskich kibiców przewróciło lodówkę z napojami znajdującą się przy kiosku. W okolicach ronda widać ślady po użytych armatkach wodnych. Ze względu na to wyłączono trakcję elektryczną, więc przez rondo nie przejeżdżają tramwaje


W Olsztynie za to potwierdzili uwagę Kamila.2
http://olsztyn.wyborcza.pl/olsztyn/1,48 ... entow.html
Urzędnicy przekonują jednak, że manifestacja kibiców czy parada studentów to imprezy większego ryzyka. - Ktoś mógłby rzucić czymś w trakcję, na dodatek część studentów porusza się zawsze na ruchomych platformach na samochodach, a więc stoją dosyć wysoko

hax
Bywalec
Posty: 196
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Re: Chwilowe zmiany tras

Postautor: hax » ndz 03:44, 12 maja 2019

Kpc21 pisze:W wielu miastach (szczególnie takich atrakcyjnych turystycznie) jeżdżą takie autobusy wycieczkowe dla turystów, które mają otwarte dachy. I są piętrowe. W wielu z tych miast występują też tramwaje bądź trolejbusy.


Tylko w piętrowym autobusie turystycznym z otwartym dachem wszyscy siedzą (zresztą ogólnie w piętrowych autobusach na górnym pokładzie nie ma zbytnio miejsc stojących), a tu istniało ryzyko, że kibice na górze będą stać podczas jazdy.
Podpis.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Chwilowe zmiany tras

Postautor: Kpc21 » ndz 12:02, 12 maja 2019

To, że siedzą, to nie znaczy, że nie może się zdarzyć, że ktoś stanie, i gdyby w takiej sytuacji groziło porażenie prądem od sieci tramwajowej, nikt na eksploatację takich pojazdów nie wyraziłby zgody.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Chwilowe zmiany tras

Postautor: mig » ndz 15:06, 12 maja 2019

Kpc21 pisze:W jakim celu wyłączenie napięcia w sieci na przecinanych przez marsz ulicach?

Jakby ktoś jeszcze miał wątpliwości w jakim celu: Obrazek

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: Chwilowe zmiany tras

Postautor: Wojtek94 » ndz 15:51, 12 maja 2019

Ludzie ten autobus na ok 4 m plus ludzie stojący na siedzeniach daje ok 5 m. Sieć na węzłach jest niewiele ponad 5 metrów także logiczne i bezpieczne jest wyłączanie napięcia w takich przypadkach.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Chwilowe zmiany tras

Postautor: Kpc21 » ndz 19:34, 12 maja 2019

Zrozumiałe.

Ale nie można było po prostu nie wyrazić zgody na użycie takiego wehikułu?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: Chwilowe zmiany tras

Postautor: Wojtek94 » pn 07:53, 13 maja 2019

Czy z wyłączeniem czy bez i tak szła parada a policja zamykala całe przecznice, więc i tak tramwaje nie jeździły wtedy.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Chwilowe zmiany tras

Postautor: mig » pn 13:25, 13 maja 2019

Kpc21 pisze:Ale nie można było po prostu nie wyrazić zgody na użycie takiego wehikułu?

Na jakiej podstawie prawnej?

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Chwilowe zmiany tras

Postautor: Kpc21 » pn 20:07, 13 maja 2019

No skoro w normalnym ruchu drogowym stwarza on zagrożenie dla pasażerów, to chyba nie można nim ot tak po prostu jeździć? Tylko trzeba to jakoś, nie wiem, uzgodnić?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Chwilowe zmiany tras

Postautor: mig » wt 18:17, 14 maja 2019

Po pierwsze to nie normalny ruch drogowy a zgromadzenie publiczne. Po drugie, nawet jeśli byłby to ruch drogowy, nie widzę podstaw by zabronić nim jazdy skoro, jak zakładam, jest zarejestrowany i ma ważne badania techniczne.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: MSN [Bot] i 0 gości