Stan techniczny taboru MPK

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1531
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: TramMomentyStudenta » pt 16:08, 23 lis 2018

Przed chwilą wysiadłem z 1248+49 (na 18) i chwilami przy postojach tramwaj jakby się cofał, w dodatku podczas hamowania słyszałem taki jakby brzęk. Czy to jest wina konstrukcji bulwy, czy też nie?

Kpc21
Weteran
Posty: 6253
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Kpc21 » pt 18:46, 23 lis 2018

Ten brzęk to nie jest może po prostu hamulec szynowy (zwykłe hamowanie było za słabe, więc motorniczy użył szynowego)? W 805Na czasem chyba jeszcze towarzyszy temu sygnał ostrzegawczy w formie pisku. I wtedy czuć takie szarpnięcie, jak hamulce szynowe "łapią".
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1531
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: TramMomentyStudenta » pt 21:30, 23 lis 2018

Nie pamiętam, czy był jakiś pisk. Może z raz (jechałem od WAM-u na Fabryczny).

px33
Weteran
Posty: 5063
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: px33 » pt 21:57, 23 lis 2018

Pisk albo dzwonek

Yizi
Coś mówi
Posty: 26
Rejestracja: śr 20:50, 02 sty 2019

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Yizi » ndz 17:38, 10 lut 2019

Widziałem dzisiaj 1704 na 82A któremu po wyjeździe z zatoczki na zakładowej otworzyły się drzwiczki od silnika z boku po czym od razu się zamkneły a kierowca tylko popatrzył w lusterko i pojechał dalej w stronę Dworca Łódź Widzew

Przeniesiono do właściwego tematu
Ostatnio zmieniony pt 15:26, 15 lut 2019 przez Yizi, łącznie zmieniany 1 raz.

Kpc21
Weteran
Posty: 6253
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Kpc21 » ndz 19:28, 10 lut 2019

W czwartek przy Smutnej tuż przed 8:00 rozkrzaczył się 1312. Wsiadłem na Dołach w stronę Fabrycznego, już wtedy autobus miał takie objawy, jak silnik gasnący przy każdym zatrzymaniu na przystanku. Przy Smutnej kierowca zakończył kurs – można było zaobserwować dym albo parę wydobywającą się z komory silnika.

Chłodnica? Chyba nie, nie byłoby takiego objawu, jak gaśnięcie przy zatrzymaniu.

Zatarty silnik? Ale pracował i zapalał, dźwięk był chyba w miarę normalny.

Skrzynia biegów? Ale gdzie te autobusy mają skrzynię biegów? Kopciło się z komory silnika.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: STUDI » sob 13:40, 02 mar 2019

mateeusz pisze:Dać na pewno się da, tylko ciekawe jaki byłby tego koszt i czy nie wymagałoby to jakiejś większej ingerencji w konstrukcję wagonu xd..

Wystarczą dwa niedrogie (takie same są montowane w Konstalach do pomiaru prędkości) czujniki indukcyjne przy kołach zębatych przekładni. Zliczanie impulsów w jednostce czasu i mamy pomiar prędkości obrotowej osi. Różne prędkości to poślizg. Problemem jest niska wytrzymałość przekładni na różnice momentu obrotowego, zaprojektowano je słabszymi zważywszy na wcześniejszą decyzję o nie montowaniu pisecznic w nowoprodukowanych tramwajach.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 526
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: mateeusz » pn 12:29, 18 mar 2019

Volvo #1746, w prawym nadkolu w przegubie brak osłony, dzięki czemu przez dziurę ok. 10x10cm jest dostęp do opony...

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1294
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_łódź » pn 14:08, 18 mar 2019

Zglosiłbym kierowcy od razu, w końcu to dość poważna usterka.

mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 526
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: mateeusz » pn 19:56, 18 mar 2019

Niestety nie pomyślałem o tym w porę. :/

Kpc21
Weteran
Posty: 6253
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Kpc21 » wt 18:23, 19 mar 2019

Bez przesady, że od razu, szczególnie jeśli nam się gdzieś spieszy, bo to może skończyć się natychmiastowym zjazdem do zajezdni i nie dojechaniem do celu.

Jeśli już, to przed przystankiem, na którym zamierzamy wysiąść :)
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

domino
Gaduła
Posty: 1058
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: domino » pt 21:02, 22 mar 2019

Na dzisiejszej komisji transportu Rady Miejskiej poinformowano, że 1/3 stanu tramwajów #Cityrunner oraz 6 z 34 tramwajów #PESA jakie dotarły do Łodzi w 2015 roku, "oczekują na naprawę". W przypadku pierwszych problemem są części (ten model nie jest już produkowany) w przypadku polskiego producenta z Bydgoszczy problemem jest pewnego rodzaju "konflikt" i brak chęci wykonania napraw w ramach trwającej gwarancji. Według przedstawiciela #ZDiT sprawa prawdopodobnie zakończy się w sądzie. https://www.facebook.com/Fundacja.Fenom ... =3&theater

nowy1212
Gaduła
Posty: 1504
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » pt 21:46, 22 mar 2019

Z CRami raczej tak żle nie jest, bo już ktoś sprawdzał, ze jeździ ich powyżej 10. Natomiast Pesie chyba pora podziękować

Yakuzzi
Stały bywalec
Posty: 395
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Yakuzzi » pn 07:46, 25 mar 2019

Dziś jest 11 CR zalogowanych na liniach.
Dodatkowo zadebiutował 1952 (brak w systemie)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1531
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: TramMomentyStudenta » pn 16:23, 25 mar 2019

Czyli jednak numeracja leci od 1951, można się było w sumie tego spodziewać, choć na pewno nie miałbym za złe, gdyby numeracja leciała od 1941, bo w dziesiątce 1930-39 jest już tylko Woltan, którego w zasadzie nawet można przenumerować. Ale o tym jest wątek, więc nie będę kontynuować ot. ;)


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości