Plac Niepodległości - nowy węzeł przesiadkowy linii nocnych

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2794
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Plac Niepodległości - nowy węzeł przesiadkowy linii nocnych

Postautor: Kazik » wt 09:33, 16 paź 2018

mig pisze:
jan_defecto pisze:Węzeł przesiadkowy dla nocnych na południu? Czy ma być to RLL? Ciekawe jaka będzie godzina zlotu?, ile czasu na przesiadkę?, czy ilość linii w tym miejscu pozostanie taka sama?, czy zlot południowy nie będzie wpływał negatywnie na główną przesiadkę na Kościuszki/Zielona?
(...)
Czy jest już znana perspektywa czasowa wprowadzenia NŻ "po całości" czyli na wszystkich liniach dziennych + nocnych?

Pudło, pudło i pudło.
Uchylając rąbka tajemnicy - węzłem ma być plac Niepodległości. Podobieństw do węzła głównego w zasadzie... brak. Nie będzie wzajemnego oczekiwania, nie będzie jednolitej godziny odjazdu dla różnych linii, nie będzie oczywiście wszystkich linii. W założeniu odgięte na plac mają być N3, N4 i N5, a węzeł oparty będzie na odpowiedniej kolejności przyjeżdżania (najpierw autobusy jadące do Centrum a potem z Centrum.) Do tego oczywiście utrzymane będą obecne przesiadki N4 <-> N7 i N6 <-> N7 na rondzie Lotników. Plusem takiego rozwiązania będzie oszczędność 30 minut w podróżach po południowo-wschodniej części miasta, niewielki wzrost pracy przewozowej i brak konieczności budowy jakiejkolwiek infrastruktury. Z minusów jedynie nieznaczne wydłużenie czasu podróży dla pasażerów N3 i N4 (co uda się oczywiście częściowo zrekompensować redukcją czasu przejazdu wynikającą z wprowadzenia przystanków na żądanie).


Plac Niepodległości? No super miejsce... Jedno z najmniej przyjemnych miejsc na przesiadkę, zwłaszcza po zmroku. Liczba różnych lumpów, dresów i zombie nagrzanych dopalaczami jest zatrważająca. To może po północnej stronie miasta węzeł przesiadkowy na Limance?


Temat wydzielony z Przystanków NŻ

mig
Moderator
Posty: 3337
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Plac Niepodległości - nowy węzeł przesiadkowy linii nocnych

Postautor: mig » czw 09:48, 18 paź 2018

Kazik pisze:Plac Niepodległości? No super miejsce... Jedno z najmniej przyjemnych miejsc na przesiadkę, zwłaszcza po zmroku. Liczba różnych lumpów, dresów i zombie nagrzanych dopalaczami jest zatrważająca. To może po północnej stronie miasta węzeł przesiadkowy na Limance?

Jaką proponujesz alternatywę? Jak chcesz to zrobić by nie odginać tych linii o 5 km? Zapewniam Cię, nie będzie obowiązku przesiadania się na placu, można jechać na następny kurs na Zieloną.

Novators
Niemowa
Posty: 7
Rejestracja: wt 10:58, 04 wrz 2018

Re: Plac Niepodległości - nowy węzeł przesiadkowy linii nocnych

Postautor: Novators » wt 13:10, 23 paź 2018

Inaczej się przecież tego nie da zrobić

Kpc21
Weteran
Posty: 6110
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plac Niepodległości - nowy węzeł przesiadkowy linii nocnych

Postautor: Kpc21 » wt 22:25, 23 paź 2018

A kiedyś nie było takiego węzła przesiadkowego nocnych na RLL?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1911
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Plac Niepodległości - nowy węzeł przesiadkowy linii nocnych

Postautor: Karol » wt 22:53, 23 paź 2018

Bardziej Dworzec Kaliski, ale tylko dla dwóch linii http://gtlodz.eu/img-nocne_migi_sprzed_ ... 32165.html
Obrazek

Kpc21
Weteran
Posty: 6110
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plac Niepodległości - nowy węzeł przesiadkowy linii nocnych

Postautor: Kpc21 » śr 09:57, 24 paź 2018

Nie, mówię o "obecnym" systemie nocnych, do momentu, gdy ograniczyli ich kursowanie z co pół godziny na co godzinę. Ktoś chyba kiedyś pisał o przesiadkach między nocnymi na RLL, które wtedy stały się niemożliwe.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

mig
Moderator
Posty: 3337
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Plac Niepodległości - nowy węzeł przesiadkowy linii nocnych

Postautor: mig » śr 13:51, 24 paź 2018

Kpc21 pisze:A kiedyś nie było takiego węzła przesiadkowego nocnych na RLL?

Są przesiadki z kilkuminutowym czasem oczekiwania pomiędzy liniami N4, N6 i N7 (relacje Retkinia - Dąbrowa, Retkinia - IKEA, IKEA - Dąbrowa i powrotne) tylko co to ma do rzeczy?

Maxx
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pn 16:57, 31 lip 2017

Re: Plac Niepodległości - nowy węzeł przesiadkowy linii nocnych

Postautor: Maxx » czw 14:19, 25 paź 2018

Do Placu nie wygnie się N1 N2

Kazik
Megagaduła
Posty: 2794
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plac Niepodległości - nowy węzeł przesiadkowy linii nocnych

Postautor: Kazik » wt 12:22, 11 gru 2018

mig pisze:
Kazik pisze:Plac Niepodległości? No super miejsce... Jedno z najmniej przyjemnych miejsc na przesiadkę, zwłaszcza po zmroku. Liczba różnych lumpów, dresów i zombie nagrzanych dopalaczami jest zatrważająca. To może po północnej stronie miasta węzeł przesiadkowy na Limance?

Jaką proponujesz alternatywę? Jak chcesz to zrobić by nie odginać tych linii o 5 km? Zapewniam Cię, nie będzie obowiązku przesiadania się na placu, można jechać na następny kurs na Zieloną.

Na rondzie Lotników Lwowskich działało to w miarę sensownie z liniami N4, N6, N7. A jeśli miałoby w tym układzie być jeszcze N3 i N5, to już lepiej się czeka na Piotrkowskiej przy Czerwonej, tylko mogłoby się okazać, że wymagałoby to skierowania autobusów przez Skorupki.
Chyba, że przy okazji powstanie monitoring na pl. Niepodległości i będzie tam więcej patroli. Wtedy taka zmiana przyniosłaby korzyść nie tylko jeżdżącym w nocy.

mig
Moderator
Posty: 3337
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Plac Niepodległości - nowy węzeł przesiadkowy linii nocnych

Postautor: mig » wt 15:33, 11 gru 2018

Odnośnie ronda Lotników - skąd ten czas przeszły?

Na Skorupki po remoncie jest tak wąsko, że nie wyminą się dwa autobusy, zaś na Kostki jest wieczny problem z zaparkowanymi autami na zakręcie. Linie specjalne na noc muzeów ciągle miały tam problemy z przejazdem. Poza tym odgięcie N3 aż pod katedrę w przeciwieństwie do wjazdu kieszeniowego na pl. Niepodległości to potężna strata czasowa. Ponadto już stricte rozkładowo jest to w ujęciu czasowym za mała "odległość" do PP. Musi być ona na tyle duża, żeby przy półgodzinnym takcie powstał kilkuminutowy bufor pomiędzy autobusami jadącymi do Centrum na "spęd" a tymi jadącymi z Centrum wracającymi z poprzedniego "spędu". Jeśli taki punkt będzie za blisko PP to wtedy całą ideę szlag trafia bo w całym przedsięwzięciu chodzi o to by jadąc z z osiedla na osiedle robić to z pominięciem Centrum (jeśli to możliwe) i oszczędzić na tym 30 minut.

Rondo Lotników to jeszcze gorsze miejsce na taki węzeł bo trzeba by było poważnie odgiąć nie tylko N3 i N5 co już w ogóle zabije atrakcyjność tych linii pod względem czasu przejazdu.

Na pl. Niepodległości od niedawna Straż Miejska ma sporo kamer zarówno obrotowych i stałopozycyjnych, kto się rozejrzy wokół siebie zobaczy, że jest ich sporo w tej okolicy.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości