Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Na każdy temat.
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1438
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » pn 20:54, 13 sie 2018

Albo zrób przynajmniej bez dzielenia na 1A i 1B i wtedy całość co 12 do Ikei (powiedzmy, że w niedziele i święta można to skrócić do PKP Chojny bez dodatkowych fanaberii). Nie potrzebujemy więcej niż 4 dodatkowe brygady na wydłużenie jedynki.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1438
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 21:01, 07 paź 2018

Stan przemyśleń nt. obsady wg nowej siatki połączeń 2022+, według propozycji na dziś.

Według następujących propozycji:
1 IKEA - DOŁY przez Paderewskiego, Kilińskiego
2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 15, 18 bez istotnych zmian
5 TEOFILÓW - PKP CHOJNY przez Kilińskiego
7 KOZINY - KURCZAKI przez Kilińskiego, Kopcińskiego, ŚR, Broniewskiego
12 RETKINIA - STOKI przez Pomorską
13 TEOFILÓW - CM. ZARZEW przez Zieloną, Kilińskiego, Przybyszewskiego
14 RETKINIA - NIŻSZA
16 NIŻSZA - ŻABIENIEC przez Broniewskiego, Paderewskiego, ŁTR, Mickiewicza (opcjonalnie Legionów), Włókniarzy
17 IKEA - TELEFA przez Narutowicza, Dw. Fabryczny, P.O.W.

Proponuję taką to obsadę linii wstępnie:
1 ET-1 + ET-2 ==> ZIIT (częściowo)
2 ET-2 ==> TdŁ
3 ET-1 + ET-2
4 ET-1 ==> Swing '18 + Tramicus
5 ET-1 ==> NF6D
6 ET-1 + ET-2
7 ET-1 + ET-2
8 ET-2
9 ET-1
10 ET-1 ==> Swing '15
11A ET-1 ==> NF6D
11B ET-1 ==> Tramicus + CR
12 ET-1
13 ET-2
14 ET-2 ==> TdŁ
15 ET-2 ==> M8CN
16 ET-2 ==> TdŁ (częściowo)
17 ET-1 + ET-2 ==> NF6D + ZIIT
18 ET-1 ==> CR (max. 3 brygady)

Tyle na dziś. Zapraszam do dyskusji. :)

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 285
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: hytgar655 » pn 12:10, 08 paź 2018

Do obsady taborowej nie będę się odnosił, bo każdy na tym forum ma swoją wizję tego, ja bym zrobił to w inny sposób, ale i tak będzie jeszcze inaczej.

Chciałem tylko zwrócić uwagę na linię 13. Zabieranie jej z Niższej jest moim zdaniem bez sensu. Bardzo dużo ludzi jeździ z Niższej do Narutowicza/Kopcińskiego i tam wysiada/przesiada się. A i potoki ogólne na 13 są duże. Zabieranie jej nie jest dobrym pomysłem. Trasa może i nie głupia, ale raczej oprócz, a nie zamiast.

biengraf
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: wt 17:26, 03 kwie 2018
Lokalizacja: Łódź

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: biengraf » pn 15:56, 08 paź 2018

Ostatnimi czasy myślałem nad tym, jak wyglądać by mogła siatka połączeń w Łodzi po zakończeniu wszystkich remontów w okolicach oddania do użytku średnicówki. Zdecydowałem się w dużej mierze przekonstruować obecny model i jestem ciekaw, co powiecie o mojej propozycji.

Linie miejskie z taktem 12/15/20:

1
HELENÓWEK - Zgierska, Zachodnia, Ogrodowa, Północna, Kilińskiego - DW. ŁÓDŹ CHOJNY

2
TEOFILÓW - Aleksandrowska, Limanowskiego, Zachodnia, Kościuszki, Piotrkowska Centrum, Piotrkowska, Rzgowska - CHOJNY KURCZAKI

3
Bez zmian, skrócona do cm. Zarzew

4
CHOJNY KURCZAKI - Rzgowska, Dąbrowskiego, Śmigłego-Rydza, Kopcińskiego, Nowowęglowa, Dw. Fabryczna, Kilińskiego, Franciszkańska, Wojska Polskiego, Strykowska - DW. ŁÓDŹ MARYSIN

5
WIDZEW AUGUSTÓW - Rokicińska, Puszkina, Przybyszewskiego, Kilińskiego, Pomorska, Nowomiejska, Zgierska, Limanowskiego - DW. ŁÓDŹ ŻABIENIEC

6
DW. ŁÓDŹ MARYSIN - Strykowska, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Kościuszki, Piotrkowska Centrum, Piotrkowska, Rzgowska, Broniewskiego, Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego - DW. ŁÓDŹ DĄBROWA

8A (linia szczytowa)
Jak obecne 8 aż do pętli Teofilów

8B
KOCHANÓWKA - Aleksandrowska, Limanowskiego, Włókniarzy, Mickiewicza, Piotrkowska Centrum, Piłsudskiego, Śmigłego-Rydza, Niższa - DĄBROWA NIŻSZA

9, 10A+B i 11B bez zmian

11A (linia szczytowa)
HELENÓWEK - Zgierska, Zachodnia, Kościuszki, Piotrkowska Centrum, Piotrkowska, Pabianicka, Paderewskiego, Broniewskiego - DĄBROWA NIŻSZA

12
STOKI - Telefoniczna, Pomorska, Konstytucyjna, Narutowicza, Dw. Fabryczna, Narutowicza, Zielona, Legionów, Włókniarzy, Limanowskiego, Aleksandrowska - TEOFILÓW

14
RETKINIA - Wyszyńskiego, Bratysławska, Karolewska, Bandurskiego, Włókniarzy, Kopernika, Gdańska, Zielona, Narutowicza, Dw. Fabryczna, Narutowicza, Kopcińskiego, Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego - DW. ŁÓDŹ DĄBROWA

15A (linia szczytowa)
Jak obecne 17

15B
Jak obecne 15 na Stoki

16 (linia szczytowa)
Jak obecne 18

7 i 13 zawieszone, możliwe wypełnienie w przyszłości gdy będzie więcej motorniczych, a najlepiej - nowa trasa tramwajowa

Novum, czyli linie weekendowe z taktem co 30 minut:

17
CHOCIANOWICE-IKEA - Pabianicka, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdańska, Legionów, Nowomiejska, Zgierska, Dolna, Łagiewnicka, Warszawska - MARYSIN WARSZAWSKA

18
RETKINIA - Wyszyńskiego, Bratysławska, Karolewska, Bandurskiego, Włókniarzy, Kopernika, Gdańska, Legionów, Zachodnia, Zgierska - HELENÓWEK

Linie podmiejskie z taktem 24/30/40:

21A+B
KOZINY - Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, Zachodnia, Kościuszki, Piotrkowska Centrum, Piotrkowska, Pabianicka - CHOCIANOWICE-IKEA (A)/- PABIANICE WIEJSKA (B)

21A i 21B łącznie zapewniają w ciągu całego tygodnia takt standardowej linii miejskiej od Kozin do Chocianowic i dobrą obsługę ŁTR i Pabianickiej jako wsparcie dla zatłoczonej 11B.

22A+B
TELEFONICZNA ZAJEZDNIA - Pomorska, Nowomiejska, Zgierska - ZGIERZ PL. KILIŃSKIEGO (A)/ZGIERZ PROBOSZCZEWICE na dwukierunkach, bądź OZORKÓW (B)

Trzecią opcją dla pozostawienia w użytku części trasy dawnej 46 byłoby zbudowanie pętli gdzieś na Proboszczewicach. Jedynym miejscem w obrębie granicy miasta, które się do tego nadaje, jest ul. Podmiejska. Do jej obrębu dochodzi dwutor z mijanki, więc myślę, że spokojnie można by odbić w prawo i pociągnąć tory aż do miejsca w którym zmieści się pętla. Osobiście zmierzyłem szerokość pasa zieleni na ulicy Podmiejskiej i wynosi on dokładnie szesnaście metrów - wystarczająco dużo by wstawić tam wydzielony dwutor. Przystanek końcowy i początkowy widziałbym na skrzyżowaniu Podmiejska/Ozorkowska, niedaleko znaku "ZGIERZ WITA". Gdyby udało się uzyskać pieniądze na zbudowanie w tamtym rejonie pętli i torowiska wraz z peronami na przystanku, linia 46 byłaby chociaż w części uratowana.

23A+B
PÓŁNOCNA - Północna, Nowomiejska, Legionów, Konstantynowska - KONSTANTYNÓW (A)/LUTOMIERSK (B)

Tutaj pozostałbym przy takcie obecnym, czyli co (mniej więcej) 22 minuty do Konstantynowa i co 66 minut do Lutomierska

Przenumerowanie linii podmiejskich z 4x na 2x miałoby na celu wyłącznie lepsze ich zintegrowanie z miejskimi i zamknięcie przerw po liniach do Tuszyna i Aleksandrowa.

biengraf
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: wt 17:26, 03 kwie 2018
Lokalizacja: Łódź

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: biengraf » pn 15:59, 08 paź 2018

Przeliczyłem czasy przejazdów dla każdej z tych propozycji korzystając z danych ze strony MPK. Brygad na obsługę tego wszystkiego spokojnie starczy.

Kpc21
Weteran
Posty: 6110
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Kpc21 » pn 19:11, 08 paź 2018

4 na Doły bez sensu, bo robisz dubel 70 po mocno okrężnej trasie. Nie lepiej zostawić 4 i 1 po staremu?

6 podobnie. Nie ma sensu robić tras w kształcie C, lepiej robić taki zygzak - trasa biegnąca południkowo mająca jedną z krańcówek po zachodniej stronie miasta (szczególnie jeśli leży ona daleko od osi danej linii) nie powinna mieć drugiej krańcówki też po zachodniej stronie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kamil.2
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: wt 17:14, 10 paź 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Kamil.2 » pt 09:44, 18 sty 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
autor: Joxer » pt 06:30, 18 sty 2019
A co ze Smulskiem?Plany z 68 padły na dobre? A co jakby tylko Gimnastyczną puścić coś. Pętla na końcu ulicy wyszłaby. No chyba, że tam już domki stoją. Linia raczej podwozowa do Dw. Łd. Kaliska.

Albo linia okrężna wokół osiedla, moim zdaniem można by zrobić dobrą linię z wykorzystaniem PAT pomiędzy DŁK a Karolewską. Tylko nie wiem czy da się na niego wjechać od Włókniarzy czy tylko od al. Mickiewicza.
https://www.google.pl/maps/@51.7560561, ... !1e3?hl=pl
Według mojego pomysłu linia mogłaby jechać z Dworca Łódź Kaliska ulicami Włókniarzy-Bandurskiego-(łącznik)-Karolewska-Waltera Janke-Maratońska-Gimnastyczna-Kukuczki-(SMULSKO)-Kukuczki-Smulska-Kolarska-Maratońska-Waltera Janke-Karolewska-(łącznik)-Bandurskiego-Włókniarzy-DŁK.
Możnaby puścić linię bez przystanków na odcinku Maratońska - Gimnastyczna NŻ (1982)-Bandurskiego - Dworzec Łódź - Kaliska. Ewentualnie z jednym pośrednim Maratońska - Retkińska w obu kierunkach.
Albo wersja okrojona linii: RETKINIA-Łyżwiarska-Gimnastyczna-Kukuczki-Smulska-Kolarska-Maratońska-Gimnastyczna-Łyżwiarska-Popiełuszki-RETKINIA.

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2117
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: jan_defecto » pt 17:13, 18 sty 2019

W Łodzi częstotliwości są na tyle małe, że robienie linii pospiesznej dla osiedla domków (Smulsko) i omijanie przez to blokowisk (Retkinia, Karolew) jest bez sensu.
Zresztą linie pospieszne sprawdziłyby się w łódzkich warunkach tylko pod warunkiem, że:
- dowozi z gęsto zaludnionego osiedla bez tramwaju (albo z marginalnym znaczeniem tramwaju) do centrum,
- obecna komunikacja autobusowa zwykła jest przepełniona, albo ma kompletnie nieatrakcyjny czas przejazdu, a z wyników badań potoków wynika, że większość ludzi wsiada na osiedlu, potem autobus jedzie do centrum z małą wymianą (a pasażerowie z tych mało wykorzystanych przystanków mają często kursujące co najmniej co 4 minuty w szczycie inne line), a na końcu wysiadają wszyscy w centrum.
- jest prawdziwym pospiesznym (pomija co najmniej 1/4, a nawet 1/3 przystanków), a nie przykładowo dwa najmniej istotne z dwudziestu (1/10),
- siatka przystanków dla linii pospiesznych byłaby co do zasady nienaruszalna, a organizator komunikacji/władze miasta nie ulegałby prośbom o ich zagęszczenie (dodawanie przystanków na tych liniach tylko w uzasadnionych przypadkach, a nie dla przypodobania się mieszkańcom),
- na osiedlu które obsługuje zatrzymuje się jak zwykły, a poza nim tylko w najważniejszych miejscach (punkty przesiadkowe). W centrum zatrzymuje się wszędzie, chyba że przystanek jest wyjątkowo mało istotny,
- taka linia jechałaby mało zakorkowaną trasą,
- byłaby kasa na wozokilometry i uruchomienie pospiesznego nie wiązałoby się z pocięciem częstotliwości na innych liniach,
- żaden "geniusz" nie wpadłby na pomysł droższej taryfy dla tego typu linii (np. w Warszawie, Krakowie jest taka sama taryfa, ale w Gdyni, Wrocławiu, Szczecinie trzeba mieć droższy bilet).

Kamil.2
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: wt 17:14, 10 paź 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Kamil.2 » pt 19:47, 18 sty 2019

Dlatego lepszym pomysłem jest linia dowożąca do pętli Retkinia i jadąca wokół osiedla tak jak podałem w drugim rozwiązaniu. Rzeczywiście bez sensu ten pierwszy pomysł miałem. Takie linie pośpieszne byłyby spoko, ale w Łodzi ciężko znaleźć miejsce na takie linie, Może linie podmiejskie wartoby w ten sposób przeobrazić. W tym momencie takie 90ABC niepotrzebnie się zatrzymuje na ulicy Zakładowej, ale to tylko tymczasowo. Z takich stałych tras to nie wiem co wymienić. Takie linie warto by zrobić do węzłów przesiadkowych, których w Łodzi nie ma i się nie zapowiada na nie. Takie węzły powinny być w takich lokalizacjach jak: stacja Łódź Andrzejów, Łódź Żabieniec, pętla projektowana przy ICZMP, i jeszcze parę innych by się znalazło. W podłódzkich miejscowościach też powinny być takie węzły i linie do nich. Ale to już daleka przyszłość chyba. Rozwiązania na teraz to usprawnić komunikację tramwajową w mieście i wtedy można mówić o dalszych rzeczach.


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości