Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2794
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kazik » pt 14:37, 11 sty 2019

Nie ma w Łodzi linii 108, więc jak ktoś na wyświetlaczu przeczyta 108, a na rozkładzie 10B, to chyba jednak może skojarzyć, że to ta sama linia?
Rozumiem, że komuś może się pomylić z daleka 53B z 53D.

Jak zamiast wariantów wprowadzi się linie na 100, to się okaże, że zamiast 53ABCDE mamy 101, 102, 103, 104, 105 albo jakkolwiek inaczej, w każdym razie pięć osobnych linii. Na Palki zamiast sześciu linii będzie jedenaście. Nie da się tego ani zmieścić na mapce, a ni upchnąć rozkładów w gablocie.

Ktoś po prostu popłynął z 53ABCDE i 60ABCD. Zwłaszcza, że trasy np. 53B i 53C (do Brzezin i Skoszew) mają więcej przystanków osobno niż wspólnych.
Można by to przyjąć jako sztywne kryterium - wariant nie może mieć więcej przystanków osobno niż na wspólnej trasie, jeśli ma - wtedy inny numer.
60D też mocno odbiega od pozostałych, 60 to od zawsze linia "Strykowską prosto". Przywrócić "historyczne" numery 67, 88 i 56 (sorry, do Rzgowa jeździło dużo różnych linii, a Rogi to zawsze było 56) i po temacie.

Warto też, by wariant z największą liczbą kursów lub pokrywający się z wszystkimi pozostałymi był bez literki.
Np. 53 do Nowosolnej po wywaleniu 53CDE, 60 do Imielnika, 91 do Nowosolnej. Ale już 90 bez literki by nie było, żadna nie kończy w Andrzejowe, w miejscu gdzie się rozjeżdżają.
Wtedy 69 jako linia z pominięciem Ossendowskiego, a 69A z dłuższą trasą i wybranymi kursami.
Zostaje jednak problem z liniami typu 87, gdzie obu wariantów jest mniej więcej po równo.

Kpc21
Weteran
Posty: 6110
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » pt 19:23, 11 sty 2019

SzK pisze:Rozszerzenie zakresu numeracji likwidowałoby potrzebę tworzenia wariantów ABCDE.

W coś takiego, by braki wolnych numerów linii miały być przyczyną nie tworzenia nowych linii autobusowych – po zupełnie nowych trasach – i przez to uruchamia się co najwyżej wariantowe kursy istniejących linii, na pewno nie uwierzę. Numeracja to jest kwestia całkowicie wtórna. Braknie numerów, braknie liter, braknie... kombinacji liter (przecież i w to iść można), to trudno, można dawać jakieś słoneczka, gwiazdki czy ciuchcie jak w przedszkolu w szatni.

Nie mówiąc już o tym, że nawet obecnie jest kilka wolnych "normalnych" numerów (i to więcej, niż przed reformą!), a do tego bezproblemowo dałoby się rozszerzyć zakres numeracji autobusów w dół.

A ZDiT z MPK kwestię numeracji mają tak naprawdę totalnie gdzieś, o czym nadal świadczy ta świetnie pasująca do systemu linia autobusowa 6. Bo o ile w przypadku normalnych linii jeszcze numer zmienić jest banalnie łatwo, to tutaj już trzeba by o tym było porozmawiać ze Zgierzem.

Co do czytelności, na tych dużych wyświetlaczach z numerami, np. z tyłu nowszych pojazdów, czy na przednich tablicach kierunkowych w autobusach, litera mogłaby być trochę mniejsza od numeru. Tak jest od dawna na analogowych tablicach kierunkowych. Ale o tym trzeba by było pomyśleć przy okazji przetargów na autobusy.

Kazik pisze:60D też mocno odbiega od pozostałych, 60 to od zawsze linia "Strykowską prosto".

No dobra, ale 60B tak samo od tej reguły "Strykowską prosto" odbiega.

Nie patrzmy w przeszłość (szczególnie tę daleką, ta najbliższa ma tu akurat znaczenie) tylko starajmy się zbudować system jak najbardziej logiczny.

Nawet to, że w kierunku konstantynowskim zawsze był jeden numer linii mimo dwóch krańcówek, a w kierunku zgierskim dwa nie oznacza, że tak zawsze musi być...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

domino
Gaduła
Posty: 1048
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: domino » pn 23:02, 14 sty 2019

Raport z analizy badania ankietowego pn. "Korzystasz z komunikacji miejskiej? Oceń, jakie rozwiązania twoim zdaniem są pozytywne, a co należy zmienić." https://uml.lodz.pl/files/public/dla_mi ... ._10.0.pdf

nowy1212
Gaduła
Posty: 1347
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: nowy1212 » wt 14:55, 15 sty 2019

To teraz poproszę o raport jakie zmiany zostaną wprowadzone, a jakie nie I dlaczego...

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2117
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: jan_defecto » czw 23:05, 17 sty 2019

MPK Łódź pisze:Na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu w dniu 19 stycznia 2019r. (sobota) zostanie uruchomiony tymczasowy przystanek: Zgierska - plac Pamięci Narodowej (przy Muzeum Tradycji Niepodległościowych) w kierunku północnym. Na przystanku zatrzymywać się będą autobusy linii 59. Przystanek będzie funkcjonować w godzinach 10:30 – 14:00.


W związku z uruchomieniem w łódzkiej komunikacji miejskiej przystanków na żądanie uważam, że w komunikatach dotyczących zmian przystankowych powinno się określać jaki status ma uruchamiany przystanek. ZTM Warszawa w swoich komunikatach dotyczących zmian przystankowych podaje statusy przystanków.

Joxer
Coś mówi
Posty: 34
Rejestracja: czw 12:57, 12 lip 2018

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Joxer » pt 06:30, 18 sty 2019

A co ze Smulskiem?Plany z 68 padły na dobre? A co jakby tylko Gimnastyczną puścić coś. Pętla na końcu ulicy wyszłaby. No chyba, że tam już domki stoją. Linia raczej podwozowa do Dw. Łd. Kaliska.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości