[Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Kpc21
Weteran
Posty: 6176
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Kpc21 » pn 21:42, 11 lut 2019

Yakuzzi pisze:Linia autobusowa będzie się nazywać 43 a nie Z43? :shock:

Musiałoby być Z43A i Z43B, a na ten wypadek pewnie boją się o to, że nie dałoby się wtedy wprowadzić ramki w razie zmiany trasy.

TramMomentyStudenta pisze:Na szczęście tylko na około 3-4 lata. Prędzej czy później wrócą i 41, i 45,

41 jest już dosyć pewne, co do 45 nadal pewności nie ma. Nie było jeszcze przetargu (chyba... niby według mediów z grudnia miał ruszyć w styczniu), nie wiemy, czy oferty nie okażą się za drogie...

Pytanie – czy w trasie tego autobusu uwzględniono Kazimierz?

Czy w związku ze skierowaniem tego autobusu na Kaliski, Konstantynów nie zrezygnuje z utrzymywania linii autobusowej w południowe rejony Łodzi przez Retkinię?

Co do trasy "do Manufaktury" – póki co są jeszcze na niej busy. No i jest możliwość przesiadki na Zdrowiu – tylko pytanie, czy autobusy będą zsynchronizowane z tym wariantem 7 na Zdrowie. Pewnie nie... Więc ludzie w tej relacji będą głównie wybierać te busy. Pytanie, ile ich jest, czy te busy ich pomieszczą, czy przewoźnik ma "jaja" by ew. zwiększyć kursy lub podstawić większe autobusy...

BTW...

kwestia ta będzie bardzo dokładnie monitorowana, jeśli chodzi o ilość pasażerów, tak aby w razie dużego obłożenia uruchomić autobusy dwuprzegubowe


Obrazek ? :)
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kazik
Megagaduła
Posty: 2805
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Kazik » pn 21:54, 11 lut 2019

prof_klos pisze:a do tego ten wpis na Fanpage Łodzi, w tonie, że, dosłownie, "tory były złe, więc... będzie szybciej bo autobus pojedzie". :D


Na fejsbukowym fanpejdżu Łódź są super zdjęcia, ale opisy są żenujące. Dziś przeszli samych siebie.

Kpc21
Weteran
Posty: 6176
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Kpc21 » pn 22:13, 11 lut 2019

Swoją drogą – Konstantynów wprost pisze, że nie stać ich na remont/modernizację, nawet na wkład własny, czyli... dni tramwaju 43 są już policzone? Już wiadomo, że 43 skończy tak, jak 42 czy 44?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3396
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: prof_klos » pn 22:42, 11 lut 2019

Deklaracje nowych władz są niebywale podobne, jak reakcja gminy Zgierz. Nie ma kasy, z pustego nie nalejemy.
Dlatego też, moim zdaniem, o tramwaju do Lutomierska można zapomnieć. Może jakimś cudem kikut do Konstantynowa pozostanie przy udziale wsparcia Marszałka Województwa, ale wątpię w to.
Szkoda, bo tor do Lutomierska, między Konstantynowem a celem trasy, jest w miarę dobry.
Linia lutomierska była wielokrotnie zamykana. czy to w latach 80., czy niedawno. Wygląda jednak na to, że tym razem cuda już się nie wydarzą, a fanaberia, jaką przez lata był jakimś cudem wciąż funkcjonujący tramwaj na wieś dobiega końca.

Minie rok, ludzie zapomną.
Gorzej, że wciąż na ferelnym odcinku stoi zajezdnia Brus. Jak wyłączą napięcie w sieci, a na pewno to nastąpi, to... odpowiedzcie sobie sami. ;)
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Kpc21
Weteran
Posty: 6176
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Kpc21 » pn 22:50, 11 lut 2019

Tu może da się wywalczyć jakiś remont z funduszy na odbudowę zabytków?

Co do podstacji – jest może możliwe, by odcinek do samego Brusa, dla jakichś pojedynczych przejazdów pojazdów zabytkowych (oczywiście po remoncie samej sieci, by nie narażać ludzi na niebezpieczeństwo), zasilać z podstacji zasilającej tory do Zdrowia?

Pewnie będą duże spadki napięcia, ale dla starych tramwajów to nie powinno być problemem, a wjechanie tam pojedynczego tramwaju – to tak, jakby jeden dodatkowy tramwaj wyjechał na fragment sieci miejskiej zasilany z tej podstacji.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3396
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: prof_klos » pn 22:57, 11 lut 2019

Odbudowa w charakterze unikalności zabytku techniki byłaby zapewne wiele droższa, niż zwykły remont.
Władze Lutomierska powiadają, że na ich terenie tor jest dobry i remontu wymaga tylko krótki odcinek szyn, a także mijanka w Mirosławicach oraz wymiana drutu jezdnego, a zatem teoretycznie koszta bardzo niewielkie względem całej wymiany torów z siecią.
Zdecydowanie gorzej sprawa się ma z Konstantynowem Łódzkim. Szkoda, bo naprawdę znaczna część trasy jest w miarę wyremontowana, no ale... :(

Nie wiem jak ma się mapa podstacji, tj. jaki odcinek zasilany jest z podstacji na zajezdni.
O ile pamiętam Zdrowie zasila jeszcze podstacja linii... na Złotno. Jest wciąż czynna i zasila ten odcinek, opowiadał o tym kiedyś Wojtek:
http://gtlodz.eu/img-jedyna_czynna_pami ... 893779bcac

EDIT: Brus zasila od granicy z Łodzią do Konstantynowa-trójkąta, dalej zasila podstacja w Żabiczkach.
Czyli pewnie po prostu nie wyłączą Brusa, no ale kto wówczas będzie płacił za utrzymanie tego odcinka, formalnie nieczynnego? Miasto Łódź pewnie w ramach jakiegoś tam utrzymania bieżącego?
Podejrzewam, że tor zostanie jeżdżony na zasadzie jazd służbowych z Brusa, bo przecież chłopaki nie pozwolą na likwidację zasilania w zajezdni. :D
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

BB93
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: BB93 » wt 11:59, 12 lut 2019

Co do Kazimierza to autobusy w kierunku Lutomierska mają wjeżdżać na rynek w tej miejscowości, czyli pewnie szykują się na likwidację linii PKS.

mig
Moderator
Posty: 3372
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: mig » wt 14:48, 12 lut 2019

prof_klos pisze:Najbardziej bawią mnie grafiki MPK, które wręcz biją po ochach wychwaleniem porażki, tj. "będzie autobus! Będzie niska podłoga, będzie dwa razy szybciej! Woow! Do tego przystanki na żądanie! Suuper"

Jakiej porażki? Problem polega na tym, że patrzysz na to wszystko z perspektywy miłośnika, tymczasem dla przeciętnego pasażera są to zalety. W komunikatach jeszcze nie wspomniano o kolejnej zalecie jaką będzie poprawa regularności, dziś z uwagi na jednotory zdarzają się w ciągu dnia dziury w rozkładzie wynoszące ponad 40 minut.
Podejrzewam, że będzie tak jak z Ozorkowem - po roku od zawieszenia o tramwaj upominają się tylko miłośnicy/społecznicy. Taka jest brutalna prawda.

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 774
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: SzK » wt 15:15, 12 lut 2019

40 minutowe dziury w rozkładzie nie wynikają z jednotorów. Obecnie linia umożliwia prowadzenie ruchu z częstotliwością 22 minut (Kiedyś była możliwa jazda co 15 minut do K.Ł przy częstotliwości 60 minut do Lutomierska..., a za czasów mijanki w Konstantynowie na pl. Kościuszki dało się zrobić rozkład jazdy co 10 minut).
Skoro gminy kontraktują tyle połączeń ile kontraktują to gdzieś muszą być dziury... Pewnie gdyby nieco więcej uwagi przyłożono do kształtu rozkładu jazdy, to posiadałby mniej takich dziur....

Kazik
Megagaduła
Posty: 2805
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Kazik » wt 16:21, 12 lut 2019

mig pisze:Jakiej porażki?


Doprowadzenia infrastruktury do kompletnej ruiny. Przez kogo? Porażka jak wiadomo jest sierotą.
Ciekawe, czy gdyby MPK odmówiło jazdy np. po Cmentarnej albo Przybyszewskiego/Kilińskiego też byłoby tak zabawnie.
Chociaż, co tu strzępić język. Może za jakiś czas się dowiemy, że zamknięcie wiaduktu na Przybyszewskiego to też sukces. Uspokojenie ruchu i ciekawe wycieczki krajoznawcze na objazdach.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1415
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: nowy1212 » wt 17:47, 12 lut 2019

^^No tak zamknąc można Warszawską i powiedzieć, ze autobusem będzie szybciej - sukces!
Wojska Polskiego tez zamknijmy, bo autobusem nawet w korku będzie szybciej i bezpieczniej - kolejny sukces!

Na dodatek zamiast Konstali niskacze i to z klimą no cud miód.

A na poważnie - zamkniecie linii to jest porażka (która ma wielu ojców) i to, ze po doprowadzeniu do ruiny sa alternatywne rozwiązania które są trochę lepsze od wolnego tramwaju nie jest powodem do ogłaszania sukcesu. Sukcesem to będzie wyremontowane torowiska, puszczenie tramwaju z sensowną częstotliwością i zaoferowanie atrakcyjnego czasu przejazdu bez stania w korkach.
Tymczasem teraz doprowadzono do ruiny środek transportu i zaoferuje się coś troche lepszego twierdząc, ze to jest świetne i osiagnieto szczyt marzeń - autobus z przesiadką.

Yakuzzi
Stały bywalec
Posty: 383
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Yakuzzi » wt 18:06, 12 lut 2019

mig pisze:
prof_klos pisze:Podejrzewam, że będzie tak jak z Ozorkowem - po roku od zawieszenia o tramwaj upominają się tylko miłośnicy/społecznicy. Taka jest brutalna prawda.


Znam kilka osób podróżujących tą trasą i nikt nie jest zachwycony z przesiadki na Zgierskiej przy Brzoskwiniowej, rzadko skoordynowanej z tramwajem. Dodatkowo, linie Z45 i Z46 nie są zbyt punktualne w szczycie. Owszem, czas przejazdu i standard jest generalnie chwalony ale do sukcesu to jednak daleko.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3396
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: prof_klos » wt 19:01, 12 lut 2019

BB93 pisze:Co do Kazimierza to autobusy w kierunku Lutomierska mają wjeżdżać na rynek w tej miejscowości, czyli pewnie szykują się na likwidację linii PKS.


Dwie pieczenie przy jednym ogniu. :twisted:

mig pisze:Jakiej porażki? Problem polega na tym, że patrzysz na to wszystko z perspektywy miłośnika.


Problem w tym, że remont linii na wieś nie ma sensu. Wielkie środki pieniężne dla... fanaberii? Niemniej tramwaj do Konstantynowa Łódzkiego byłby sensowny. Będzie jak z Ozorkowem i Zgierzem, jak wspominasz - minie kilka miesięcy, ludzie zapomną. Tyle, że na temat Z45/Z46 zdania, przynajmniej w sieci, są nadal podzielone. Ludzi drażnią korki w określonych porach, a także brak synchronizacji z resztą Łodzi (autobus dojeżdża do Świtezianki, nie ma gwarancji przesiadki, jak kiedyś pomiędzy liniami 11 i P).

Kazik pisze:Chociaż, co tu strzępić język. Może za jakiś czas się dowiemy, że zamknięcie wiaduktu na Przybyszewskiego to też sukces. Uspokojenie ruchu i ciekawe wycieczki krajoznawcze na objazdach.


No no, właśnie to drażni. Nie ma czegoś takiego jak w Pabianicach czy nawet pierwotnie w Zgierzu, że "zrobimy tramwaj, będzie dobrze, dajcie nam czas". Jest jawne mówienie, że autobus jest lepszy, a to jest cofnięciem o 80 lat, do mody, kiedy propagowano takie podejście z tej samej właśnie przyczyny!
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1470
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 22:55, 12 lut 2019

^^ tylko wtedy (w latach 80.) to wszędzie te autobusy jeździły ze stosunkowo sporą częstotliwością, nawet tam, gdzie dziś tego dojazdu właściwie nie ma i nie będzie. A teraz - jeszcze na domiar złego ta nieszczęsna ustawa o PTZ, nad którą prace zostały przełożone na po wyborach - będzie raczej na pewno tylko gorzej, a odbudowa transportu publicznego - załóżmy, że ustawa wejdzie w życie w '21 r. - potrwa nie dwa-trzy, ale jakieś pięć lat i to nie wiadomo, czy wszędzie przyniesie tak samo pozytywny skutek. Tym bardziej, że samochodów w bród i tu oczywiście będzie jeszcze gorzej (w aspekcie zbiorkomu).

Woronin
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: sob 21:07, 21 kwie 2018

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Woronin » wt 23:05, 12 lut 2019

Ta ustawa o PTZ jest tak wspaniała że najpewniej dobije ostatnie istniejące PKSy...

domino
Gaduła
Posty: 1054
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: domino » wt 23:26, 12 lut 2019

mig pisze:7B także do pl. Niepodległości.
Czy będzie ZN9 i na jakiej trasie pojedzie?

Kpc21
Weteran
Posty: 6176
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Kpc21 » śr 12:54, 13 lut 2019

Woronin pisze:Ta ustawa o PTZ jest tak wspaniała że najpewniej dobije ostatnie istniejące PKSy...

Te, które nie potrafią w ogóle o siebie zadbać – pewnie tak, ale to chyba dobrze. Jak jakiś PKS potrafił jeździć tylko rozlatującymi się hadziewiątkami (nie, bym miał coś przeciwko H9, ale jednak w obecnych czasach to pojazd nadający się raczej np. do muzeum na Brusie, a nie do obsługi regularnych linii), którymi na liniach woził po kilka osób w szczycie bez dopłat od gminy czy powiatu, co nijak nie mogło się zamknąć finansowo, to dobrze o nim nie świadczyło.

Póki co nie wiadomo, jaką ta ustawa będzie mieć formę. Było już tyle jej wersji, że z czasem wiadomo nie coraz więcej, lecz coraz mniej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

mig
Moderator
Posty: 3372
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: mig » śr 16:26, 13 lut 2019

SzK pisze:40 minutowe dziury w rozkładzie nie wynikają z jednotorów. Obecnie linia umożliwia prowadzenie ruchu z częstotliwością 22 minut (Kiedyś była możliwa jazda co 15 minut do K.Ł przy częstotliwości 60 minut do Lutomierska..., a za czasów mijanki w Konstantynowie na pl. Kościuszki dało się zrobić rozkład jazdy co 10 minut).
Skoro gminy kontraktują tyle połączeń ile kontraktują to gdzieś muszą być dziury... Pewnie gdyby nieco więcej uwagi przyłożono do kształtu rozkładu jazdy, to posiadałby mniej takich dziur....

Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Jasne, że przepustowość linii pozwala na takt większy niż 40, jednakże jednotory i długie czasy przejazdu między mijankami nie pozwalają w międzyszczycie na lepszą niż dziś REGULARNOŚĆ kursowania. Odstępy między odjazdami wahają się między 30 a 50 minutami.

Jeszcze a propos trasy zetki, niektórzy tutaj postulują trasę przez Włókniarzy zamiast przez Krzemieniecką. Bardzo wygodną przesiadkę na 10, 14 i 18 proponujecie...

px33
Weteran
Posty: 5018
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: px33 » śr 17:31, 13 lut 2019

Przez włókniarzy byłyby nieliche korki w szczycie. Ale drugi raz zapytam o opcje przez Al Unii. Da możliwość niezłej przesiadki na 9 przy zoo, pojedzie szybko i zapełni dziurę komunikacyjną. A po Krzemienieckiej już jest 6 (chociaż taka trasa jak jest w planach da całkiem wygodną przesiadkę w stronę Retkini)

Marecky
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: pt 15:20, 12 sty 2018

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Marecky » śr 20:26, 13 lut 2019

Kompromisem by było przez Aleje Unii. Przesiadki na 7, 9, 74, 83 a na Kaliskim to wiadomo... Ktoś to brał pod uwagę?
Pozdrawiam - Marek


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości