Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
SoPelek
Coś mówi
Posty: 25
Rejestracja: wt 18:02, 21 lis 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: SoPelek » pt 12:51, 17 maja 2019

Wizytowałem wczoraj na Wydawniczej i sporządziłem spis tego co rzuciło mi się w oczy.

1. Przystanek Tuwima/Kopcińskiego powinien nazywać się Tuwima/Nowa, przynajmniej ten w kierunku Wydawniczej. Bliżej mu do Nowej niż Kopcińskiego, a przecież podczas objazdu tymczasowa krańcówka nazywała się "Tuwima Nowa", a nie "Tuwima Kopcińskiego". Mimo, że też można było bez problemu się przesiąść w autobus, lub tramwaj jadący Kopcińskiego. Ale rozumiem, że jest to zrobione z myślą o pasażerze, by go poinformować, że autobus dojeżdża do Kopcińskiego, gdzie ma możliwość przesiadki. Dla mnie nie robi to różnicy, czy jest Kopcińskiego, czy Nowa, ale jeśli komuś ma pomóc, to nie widzę problemu, by dalej z taką nazwą funkcjonował.

2. Byłem przeciwnikiem świateł na zakręcie z Nowowęglowej w Wydawniczą. Jednak byłem wczoraj świadkiem paru sytuacji, gdzie kierowcy Nowowęglową traktowali, jak autostradę. Światła pewnie ostudzą co niektórych i unikniemy, że samochód wyleci pod kładkę do parku 3 maja. Lecz i tak uważam, że prędzej niż później będzie tam wypadek. Moim zdaniem powinno się zmienić ustawienie świateł. Wyłączyć te na zakręcie, a włączyć je na skrzyżowaniu Nowowęglowa-łącznik do Tuwima/Kopcińskiego. Jest tam przejście dla pieszych i z tego powodu, to właśnie tam powinny się palić w pierwszej kolejności.

3. Autobus łączący Wydawniczą z Fabryczny potrzebny od zaraz. Na dzień dzisiejszy widziałbym wydłużone 85, albo 77, wraz ze zmianą charakterystyki tej linii. Mianowicie skrócenia jej do Rembielińskiego i zrobienia obwozówki po Starym Widzewie. Dzisiejsza częstotliwość nie powala, ale może na skróceniu dałoby się urwać z brygadę, lub dwie i przy częstotliwości 20 minut kogoś do niej przekonać. Lecz, jak patrzę na rozmieszczenie przystanków przy Wydawniczej, to przesiadki z 70/96 w tramwaje na Fabryczny będą miały większy popyt, od przesiadki w domniemane 77, lub 85.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: nowy1212 » pt 15:53, 17 maja 2019

Wg mnie 85 trzeba przedłużyć, sam o tym pisałem kilka dni temu.

SoPelek
Coś mówi
Posty: 25
Rejestracja: wt 18:02, 21 lis 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: SoPelek » pt 18:37, 17 maja 2019

Tym się właśnie zasugerowałem.

Jeszcze jedno spostrzeżenie z wczoraj, odnośnie frekwencji. 83 rozładowuję się na Nawrot, ostatni ludzie wysiadają na Tuwima/Przędzalniana, pojedyncze niedobitki wysiadają przy Nowej... tfu, Kopcińskiego. W drugą stronę jest jeszcze gorzej. Przy Kopcińskiego i Tramwajowej wsiadają pojedyncze osoby, albo powietrze. Pierwsze większe ilości pasażerów pojawiają się na... Kilińskiego przy Tuwima. Nie mam pojęcia, czy po prostu na taką porę trafiłem, że nikt nie ma potrzeby na podróż 83, czy tam po prostu nie ma potoków. Chociaż może póki co nie ma co tego oceniać. Przez otwarcie dla samochodów Kilińskiego rozkład jazdy jest fikcją. W odstępie 5 minut potrafią przyjechać trzy brygady pod rząd, gdzie następny autobus jest na drugim końcu miasta.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: nowy1212 » pt 21:23, 17 maja 2019

No wiesz tez od dłuższego czasu krańcówka Wydawnicza nie była czynna, więc ludzie muszą się na nowo przyzwyczaić. Druga sprawa skąd mają tam byc potoki? Niczego takiego specjalnie w tej okolicy nie ma by były potoki.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » pt 23:13, 17 maja 2019

Autobus łączący Wydawniczą z Fabryczny potrzebny od zaraz

A niektórzy twierdzą, że budowa w tej relacji linii tramwajowej nie ma sensu :)
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

SoPelek
Coś mówi
Posty: 25
Rejestracja: wt 18:02, 21 lis 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: SoPelek » sob 07:31, 18 maja 2019

Co innego autobus któremu zawsze można zmienić trasę, a co innego tramwaj, gdzie sama infrastruktura dla niego pochłonie kolejne miliony. Dlatego jestem sceptykiem do planów o tramwaju na Tymienieckiego, Wróblewskiego. Wprowadzić atrakcyjną częstotliwość dla mieszkańca nie urzędników, przeprowadzić badania co do napełnienia i wtedy decydować, czy budować tramwaj, czy zostawić autobus. Wydamy miliony, budowa będzie trwać lata, a później okaże się, że najczęstszym pasażerem jest powietrze. Stopniowo kursy będą cięte, aż do momentu, gdy ta linia przestanie być dla mieszkańca atrakcyjna (kursy co 24 minut nimi nie są). Ale utrzymać ruch będzie trzeba, bo coś jeździć musi.

Na dzisiaj w sprawach komunikacji w okolicach Fabrycznego są do zrobienia trzy rzeczy:
1) Wydłużenie 85 do Wydawniczej.
2) Zapewnienie połączenia Fabryczny-Piotrkowska Centrum. Czyli całotygodniowe utrzymanie kursów linii 18. W weekend nie trzeba jej puszczać na całej trasie od Retkinii do Telefonicznej. Wariant do Radiostacji wystarczy, a i na drugim końcu można skrócić do Karolewa.
3) Linia 77. Jeśli prawdą to co mówią urzędnicy, że trasa do Fabrycznego była atrakcyjna dla pasażerów, to czemu jest to linia tylko jeżdżąca w tygodniu? W weekendy nie ma zapotrzebowania na dojazd z punktu A do punktu B? Zrobić z niej linię całotygodniową i co za tym idzie przetrasować. Skrócić do Rembielińskiego, lub jeśli po rozmowach z Pasażem Łódzkim byłaby chęć i pieniądze to skrócić do niego. W centrum wywalić ją z Abramowskiego i puścić w obu kierunkach przez Wigury. Jest też możliwość puszczenia Tylną, gdzie jest osiedle mieszkaniowe. Skoro przystanek na Wigury dostał status "Na żądanie" oznacza to dla mnie, że niewielu z niego korzysta, a obecnie niewielu o nim wie, bo regularnie jest zastawiony autami.

Pomarzyć dobra sprawa.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: TramMomentyStudenta » sob 12:35, 18 maja 2019

Co do 18 to nawet nie tylko w weekend, ale również w dzień powszedni nie jest aż taka potrzebna na pętli przy zajezdni, bo w końcu do najważniejszych dworców kolejowych to całe Stoki i rejon Telefy i tak mają 12. I więcej. W obecnej sytuacji lepiej zamienić 14 z 18 na Karolewie, bo 14 w tygodniu jeździ tylko do stajni, po czym opuszcza W-Z i tak będzie jeszcze przez około rok.
Jeśli chodzi o 77: czy nie byłoby ciekawszym pomysłem zrobić pętlę uliczną od Rembielińskiego: Inżynierską, Proletariacką, Wróblewskiego, Jana Pawła II, Parkową, Radwańską? Jedyny szkopuł leży w potencjalnym przystanku końcowym, ale chyba nie będzie problemem przy takim skróceniu trasy, jeśli przerwy będą tylko przy dworcu Fabrycznym?
Na Wróblach tramwaj jest potrzebny (na odcinku od Politechniki do Piotrkowskiej), nie ze względu na obsługę Politechniki, bo i tak większy sens ma rozmieszczenie przystanków w taki sposób, żeby przystanki były tylko na węźle Wróblewskiego/Politechniki oraz na węźle Czerwona/Piotrkowska. Na Tymienieckiego - też generalnie jestem mocno sceptyczny idei i uważam ją za lekko bezsensowną.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » sob 13:47, 18 maja 2019

2) Zapewnienie połączenia Fabryczny-Piotrkowska Centrum. Czyli całotygodniowe utrzymanie kursów linii 18. W weekend nie trzeba jej puszczać na całej trasie od Retkinii do Telefonicznej. Wariant do Radiostacji wystarczy, a i na drugim końcu można skrócić do Karolewa.


No ale poza 18 jest jeszcze 57, dające zbliżone możliwości przesiadek i też docierające w rejon Galerii-Centralu.

W obecnej sytuacji lepiej zamienić 14 z 18 na Karolewie, bo 14 w tygodniu jeździ tylko do stajni, po czym opuszcza W-Z i tak będzie jeszcze przez około rok.

No ale przecież skoro 14 jedzie tylko do stajni, a 18 do Kilińskiego, to chyba wręcz przeciwnie, dobrze, że 18 rusza z Retkini, a nie z Karolewa. Więcej ludzi może dalej po WZ dojechać.

Jeśli chodzi o 77: czy nie byłoby ciekawszym pomysłem zrobić pętlę uliczną od Rembielińskiego: Inżynierską, Proletariacką, Wróblewskiego, Jana Pawła II, Parkową, Radwańską? Jedyny szkopuł leży w potencjalnym przystanku końcowym, ale chyba nie będzie problemem przy takim skróceniu trasy, jeśli przerwy będą tylko przy dworcu Fabrycznym?

Przecież 77 jeszcze nie tak dawno tak właśnie krańcowało. Tylko – co wtedy wyślesz na Rokicie przez Nowe Sady? To jeden z niewielu sukcesów reformy – więc coś tam musi pojechać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: px33 » sob 13:48, 18 maja 2019

Chwila, jeśli 77 ma jeździć skrócone w weekend, to raczej powinno się uciąć kursy na odcinku centralnym (gdzie jakaś komunikacja i tak jest zapewniona), a nie na Rudzie, gdzie ciężko o alternatywę. Nie wiem czy optymalną trasą dla 77 w weekendy nie byłoby Rokicie-Stajnia (z zawrotką np. przez Piotrkowską i Żwirki) - dowoziłaby z osiedla do trzech silnych ciągów tramwajowych, a wjazd do centrum w weekend nie generowałby opóźnień.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » sob 14:28, 18 maja 2019

Tylko pewnie nikt z MPK nie chce takiej trasy, bo brakowałoby cywilizowanego miejsca na postój. A w centrum takich miejsc brakuje.

Miejscem, gdzie można robić postoje (oficjalnie nie, ale ZDiT przymyka na to oko) jest przystanek Kościuszki/Radwańska. Tylko brakuje tam zaplecza socjalnego. Chyba, że może MPK dogada się (co, oczywiście, wiązałoby się pewnie z odpowiednią zapłatą) z administracją sąsiedniego biurowca, noszącego bodaj nazwę University Business Park, na możliwość korzystania z jego WC przez kierowców. Prawdopodobnym jest, że jacyś ludzie pracują tam na zmiany, a to by oznaczało, że musi być otwarty i mieć jakąś ochronę przez całą dobę.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: nowy1212 » sob 14:30, 18 maja 2019

^^Wiem co najmniej o jednej firmie, która pracuje tam w weekendy, czyli jest otwarte.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » ndz 20:06, 19 maja 2019

77 poszło na Rokicie za wywalenie 61 plus dało to, o co postulowali mieszkańcy osiedla. Linię jadącą na północ do centrum.

Czy jest ona sukcesem? Po tym co widzę w tym roku to polemizowałbym. Potoki niezłe tylko w określonych paru godzinach, poza nimi po parę sztuk ludu na kurs tam jedzie.

Jednak usunięcie nie wchodzi w grę. Tak spore osiedle miałony zostać z 63 co 24/30/40 jak przed reformą mieli 61-63, a teraz 63-77 w podobnych taktach?

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » pn 00:41, 20 maja 2019

Można trochę zmienić koncepcję tej linii z Rokicia – tak, by dojeżdżała do trasy WZ.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kazik » pn 09:17, 20 maja 2019

SoPelek pisze:Jeszcze jedno spostrzeżenie z wczoraj, odnośnie frekwencji. 83 rozładowuję się na Nawrot, ostatni ludzie wysiadają na Tuwima/Przędzalniana, pojedyncze niedobitki wysiadają przy Nowej... tfu, Kopcińskiego. W drugą stronę jest jeszcze gorzej. Przy Kopcińskiego i Tramwajowej wsiadają pojedyncze osoby, albo powietrze. Pierwsze większe ilości pasażerów pojawiają się na... Kilińskiego przy Tuwima. Nie mam pojęcia, czy po prostu na taką porę trafiłem, że nikt nie ma potrzeby na podróż 83, czy tam po prostu nie ma potoków.

Tak było już długo przed zmianami w 2017 r. Między Wydawniczą a Kilińskiego (w obie strony) nigdy tłumów nie było, bo rejon jest wbrew pozorom dość rzadko zabudowany - wiele miejsca zajmują różne hale, wiele jest pustostanów albo pustych działek po rozbiórkach. Poza liceum salezjanów i zakładem energetycznym na Targowej nie kojarzę żadnej instytucji, która generowałaby jakiś ruch. Ponieważ autobus jeździ w jedną stronę, to np. mieszkający przy Nawrot i tak wolą dojść do wuzetki.
Czasami ruch na Tuwima przy Tramwajowej był nieco większy, gdy np. było zamknięte Narutowicza. Warto też zauważyć, że praktycznie przy każdej pętli ostatni odcinek trasy ma małą frekwencję.
Z tego powodu np. zupełnie mnie nie zdziwiło zabranie stąd 74 i wydłużenie 80, żeby jeździła tędy przelotowo, a nie kończyła na Wydawniczej, gdzie można się przesiąść na coś jadącego Kopcińskiego a poza tym nie mają za bardzo skąd się mają wziąć pasażerowie. Były też kiedyś pomysły (chyba z 10 lat temu), żeby skrócić 74, 80 i 83 od strony Złotna, Retkinii i Teofilowa do Sienkiewicza lub Kilińskiego, a 54 i 82 wydłużyć do Wólczańskiej. Pomysł upadł głównie z braku punktów socjalnych i miejsca na dłuższy postój.
Poza tym, zastanawiam się, czy Tuwima i Nawrot muszą być jednokierunkowe. Zmiany wprowadzone po otwarciu Scheiblerów oraz aktualna tymczasowa organizacja ruchu chyba nie generują większych problemów na wschód od Kilińskiego a tym bardziej Targowej.

SoPelek
Coś mówi
Posty: 25
Rejestracja: wt 18:02, 21 lis 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: SoPelek » pn 10:39, 20 maja 2019

Kazik pisze:
SoPelek pisze:Jeszcze jedno spostrzeżenie z wczoraj, odnośnie frekwencji. 83 rozładowuję się na Nawrot, ostatni ludzie wysiadają na Tuwima/Przędzalniana, pojedyncze niedobitki wysiadają przy Nowej... tfu, Kopcińskiego. W drugą stronę jest jeszcze gorzej. Przy Kopcińskiego i Tramwajowej wsiadają pojedyncze osoby, albo powietrze. Pierwsze większe ilości pasażerów pojawiają się na... Kilińskiego przy Tuwima. Nie mam pojęcia, czy po prostu na taką porę trafiłem, że nikt nie ma potrzeby na podróż 83, czy tam po prostu nie ma potoków.

Poza tym, zastanawiam się, czy Tuwima i Nawrot muszą być jednokierunkowe. Zmiany wprowadzone po otwarciu Scheiblerów oraz aktualna tymczasowa organizacja ruchu chyba nie generują większych problemów na wschód od Kilińskiego a tym bardziej Targowej.

Przypadkiem zamknięty odcinek Tuwima po otwarciu nie ma mieć jednego pasa ruchu? Ogólnie pomysł, by zrobić z tych ulic dwukierunkowe mógłby iść do rozważenia, pod warunkiem, że jedna linia np. 83 jechałaby tylko po Tuwima-Struga, a druga np. 80 tylko po Nawrot-Zamenhoffa.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: MSN [Bot] i 1 gość