Stan techniczny taboru MPK

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_łódź » pn 23:56, 06 maja 2019

Ja bym się raczej cieszył z tego, że MPK wreszcie zaczyna doprowadzać wszystkie zajezdnie do współczesnych standardów. Trzecią zajezdnie autobusowa można na razie traktować w kategoriach science-fiction.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: px33 » wt 00:34, 07 maja 2019

Jak najbardziej jest miejsce na trzecią zajezdnię (i czwartą) tyle że nie MPK tylko prywatnego przewoźnika.

Marecky
Bywalec
Posty: 176
Rejestracja: pt 15:20, 12 sty 2018

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Marecky » wt 07:16, 07 maja 2019

kuba_łódź pisze:Ja bym się raczej cieszył z tego, że MPK wreszcie zaczyna doprowadzać wszystkie zajezdnie do współczesnych standardów. Trzecią zajezdnie autobusowa można na razie traktować w kategoriach science-fiction.


Wiem że to SF ale wg mnie szkoda. Na dłuższą metę by się to opłaciło. Bardziej zadbany tabor, krótsze wyjazdy na trasy. Ja bym był za trzecią zajezdnią z samymi solówkami jak kiedyś Helenówek.
Pozdrawiam - Marek

mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 541
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: mateeusz » wt 07:48, 07 maja 2019

Marecky pisze:Chocianowice mają sporo szmelcowego taboru i nie ma znaczenia wtedy czy największe trupy będą 1xxx czy 2xxx. Różnice już widać w nowych modernizacjach 805 - te z Chocianowic są bardziej zadbane.


Otóż to. Wsiadając niegdyś do jednego Woltana z ET2 miałem wrażenie, że to kolejna nówka prosto z Zakładu Techniki, a tu się okazało, że ten skład jeździ już ponad rok. Natomiast najnowszy 1913+1923 kilka tygodni po remoncie wewnątrz był prawie tak zapuszczony jak pierwsze modernizacje do standardu 3D...

Woronin
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: sob 21:07, 21 kwie 2018

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Woronin » wt 21:05, 07 maja 2019

px33 pisze:Jak najbardziej jest miejsce na trzecią zajezdnię (i czwartą) tyle że nie MPK tylko prywatnego przewoźnika.

Prywatnemu przewoźnikowi wystarczy wynajęcie terenu na bazie PKSu tak jak to robił swego czasu Mobilis :)

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Kpc21 » wt 21:17, 07 maja 2019

Może Forbus. Mobilis nie obsługiwał u nas komunikacji miejskiej. Jedyne, co miał z Łodzią do czynienia, to będący jego własnością, nieistniejący już PKS Piotrków przez bodaj rok obsługiwał linie do Bedonia i Justynowa/Janówki. Ale sam Mobilis chyba nic w Łodzi nie robił.

A PKS-y często są ze sobą w dobrych stosunkach (choć zdarzają się i przeciwne sytuacje), więc pewnie nie mieli problemu się z "dobrymi znajomymi" po prostu z innego PKS-u dogadać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: px33 » wt 21:36, 07 maja 2019

Woronin pisze:
px33 pisze:Jak najbardziej jest miejsce na trzecią zajezdnię (i czwartą) tyle że nie MPK tylko prywatnego przewoźnika.

Prywatnemu przewoźnikowi wystarczy wynajęcie terenu na bazie PKSu tak jak to robił swego czasu Mobilis :)

To by w ogóle było upieczenie trzech pieczeni na jednym ogniu. Mielibyśmy nowego przewoźnika z normalnie skonstruowaną umową, a PKS mógłby zupełnie wycofać się z przewozów i zarabiać tylko na nieruchomościach.

Woronin
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: sob 21:07, 21 kwie 2018

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Woronin » śr 08:03, 08 maja 2019

PKS nie może zrobić czegoś takiego jeśli nadal chcą się bawić w handel nieruchomościami bo pewien zapis im na to nie pozwala.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Jordi » śr 10:13, 08 maja 2019

mig pisze:
Jordi pisze:Też Citaro 2006-07 w porównaniu do Volvo 06-07 trzymają się dużo lepiej i to nie tylko chodzi o jakość autobusów...

Pozwolę się nie zgodzić z tą częścią wypowiedzi, w moim przekonaniu jest dokładnie odwrotnie. Volvo 7700 (A) zjeżdżają awaryjnie stosunkowo rzadko i widać je na mieście także w weekendy. Jeszcze parę lat posłużą. Natomiast Citaro 268x często nie kończą planowo służby, w weekendy jeżdżą rzadko i są ponoć kandydatami do wycofania w tym roku. Podobnie sprawa się ma z Conecto 26xx, bardzo awaryjne to jest i zajeżdżone.
Co do Conecto 23xx i 24xx słyszałem anegdotę, że w serwisie w Strykowie (tam są wykonywane naprawy blacharskie) jak któremuś egzemplarzowi z Nowych Sadów zajrzeli pod klapę to się przeżegnali :lol: Także Sady też nie utrzymują taboru w dostatecznym stanie.
Limanka nadal będzie mieć po dostawach młodszy tabor, pewnie wytną teraz wszystkie Volvo 7000 więc w przeciwieństwie do Sadów będą mieć tabor niepamiętający najmroczniejszych czasów odsieczy z Krakowa.


Dwóch moich znajomych pracuje na NS, z czego jeden wcześniej był 2 lata na Limance. Ogólnie z tego co mi mówił w poniedziałek, to w obu zajezdniach nie jest za dobrze z serwisem, ale na NS "są jacyś ludzie, którym zależy" w sensie na dobrym utrzymaniu. Limanka to podobno totalna "wolna amerykanka" i on wprost przewiduje, że z elektrykami będzie masa problemów.

A najstarsze Volvo i SU 2008 określił "dzisiaj bałbym się wsiadać codziennie do tych autobusów" :shock:

Co do Merców 2013-14 raz to kwestia dbania, dwa (i powiedziane to wprost jest), to słaba jakość wykonania. Według niego z Conecto niskich najlepsze to te z 2010, tyle że one bez klimy i z tymi mikro-przesuwnymi okienkami.

Conecto 2006 jego zdaniem niestety przez lata zaniedbań są awaryjne, bo ogólnie gdyby o nie dbano od początku, to dzisiaj jeździłyby bez większych problemów (podobno po Jelczach najprościej je doprowadzić do stanu używalności).

Citaro przeguby z 2006 to już ledwo zipią i to prawda, ale krótkie z 2007 w większości są bez większych kłopotów prócz tego, że 3-4 egzemplarze porządnie zżera rdza.

Ogólnie rzecz biorąc z autobusami jest źle. Ale tramwaje na Choćkach nowe jak będą porządne, to powinny długo jeździć bez problemów :) I szkoda, że te dodatkowe 10 i 2 nie pójdzie tam, tylko na Telefę, bo jest spora obawa, że je zarżną :/

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » śr 12:15, 08 maja 2019

Pytanie jak Chocki będą dbać o niskacze bo może kochają Konstale. Jakoś z M8CN już są problemy...

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Jordi » śr 13:32, 08 maja 2019

M8CN ogólnie jak wiemy po przeróbkach MPK nie jest zbyt dobrym tramem i ma wiele niedoróbek i usterek.

Ale o czym my mówimy, jak byle co padnie nawet w Konstalach 3D i często z Chociek tram musi sunąć na Tramwajową, bo nie ma sprzętu, żeby cokolwiek zrobić...

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » śr 14:21, 08 maja 2019

A po remoncie zajezdni sprzęt będzie? Ciekawe co NIE będzie wykonane w ramach planowanej przebudowy

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Jordi » śr 17:18, 08 maja 2019

Podczas piania jak dostali kasę na TDŁ, to gadali, że będzie doposażona w nowe sprzęty.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości