[Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Jordi » wt 11:21, 05 mar 2019

Na SSC ktoś podał.

Ktoś zażartował sobie, że MPK wyśle Isuzu na 43 bo napełnieni niezadowalające i po południu jeździło :lol:

Kuba
Administrator
Posty: 3378
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Kuba » wt 12:18, 05 mar 2019

No tak to jest jak ludzie podają niesprawdzone informacje, a inni to powielają...

Owszem zalogował się wczoraj 2909 na 43A, ale stał sobie cały czas na zajezdni. Pewnie ktoś wziął dane z systemu (z myBusa, z Watchline czy skądś) i nawet nie próbował zweryfikować tej informacji "na żywo". W każdym razie fizycznie go nie było na tej linii na mieście.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Jordi » wt 12:56, 05 mar 2019

No to całe szczęście.

Pomijam już fakt, że Vero powinny stać na NS, a Isuzu dosłownie wszystkie kursować...

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: mig » wt 16:26, 05 mar 2019

Kuba pisze:No tak to jest jak ludzie podają niesprawdzone informacje, a inni to powielają...

Spirala z manipulacjami kręci się dalej. Wg niektórych "znawców tematu" tłok w 43B wynika z tego, że autobus jest rzekomo dużo mniejszy niż tramwaj, którym to niby takie tłumy jeździły. Guzik prawda - maksymalne napełnienia w tramwajach były niższe niż pojemność autobusu 12-metrowego. Sęk w tym, że linia zastępcza musiała przejąć zarówno pasażerów tramwajów jak i pasażerów PKS-u.
Pesymistyczne wizje opóźnionych autobusów też się nie potwierdzają, opóźnienia są sporadyczne i niewielkie. Korki są w szczycie jedynie na Krzemienieckiej, między Konstantynowem a Zdrowiem jedzie się o czasie.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: STUDI » wt 17:40, 05 mar 2019

Żal tej linii, w cywilizowanym kraju kursowały nadal. Niestety świadomość urzędników, polityków jest poniżej depresji Morza Martwego. O mentalności nie wspomnę. Zniszczyć jest prosto. Zbudować trudno. Jak to mówią: gówno chłopu nie zegarek.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Kpc21 » wt 19:30, 05 mar 2019

Pozostaję przy twierdzeniu, że utrzymywanie tramwaju przy obecnym stanie torowisk to była głupota.

Ale linie w dwóch relacjach powinny zostać zachowane (w ogóle ciekawe, jak jest z synchronizacją autobusów z Lutomierska z 94 w Konstantynowie... znając życie, pewnie nijak), a jak nie zostały, to zdecydowanie powinny być przeguby.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: nowy1212 » wt 20:00, 05 mar 2019

Podstawa to linie do Zgierza, Konstantynowa i Aleksandrowa. Ozorków i Lutomiersk to miłe dodatki.
No, ale wg mnie to wszystko powinno być współfinansowane przez województwo

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: STUDI » wt 20:10, 05 mar 2019

Lutomiersk mógł zostać liniæ muzealną. Klas,tor, szkoła muzyczna, ładne tereny, turystyka w innym wydaniu niż stereotypowe leżenie na plaży Ozorków po napełnieniu Z46 też by się obronił. Olechów to to samo co Aleksandrów. Torów do odbudowy mniej niż na odcinku do Della. Korek na Aleksandrowskiej to gigant. Dlaczego bo ktoś wg widzimisię zadecydował nie bo nie. Dno i hektar mułu pod nim.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Kpc21 » wt 20:20, 05 mar 2019

No ale takie linie też nie mają łatwo. Taki Rogów to raczej z trudem się utrzymuje, a oni mają same tory, bez sieci trakcyjnej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

BB93
Sympatyk forum
Posty: 694
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: BB93 » wt 22:55, 05 mar 2019

Na Rogowskiej KW pociągi od kilku lat kursują tylko na trasie Rogów - Jeżów, bo tory w którymś miejscu na dalszym odcinku wymagają remontu i nie ma na niego pieniędzy. Lutomiersk nie utrzymałby się jako linia muzealna.

Josek102
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: pt 15:13, 08 lip 2016

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Josek102 » śr 02:15, 06 mar 2019

Aleksandrów był zlikwidowany dlatego bo ponoć ktoś z ówczesnych wtedy rzadzących wziął łapówę z PKS by jezdziły ikarusy a i CBA nie było modne
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Kazik » śr 08:57, 06 mar 2019

mig pisze:Spirala z manipulacjami kręci się dalej. Wg niektórych "znawców tematu" tłok w 43B wynika z tego, że autobus jest rzekomo dużo mniejszy niż tramwaj, którym to niby takie tłumy jeździły. Guzik prawda - maksymalne napełnienia w tramwajach były niższe niż pojemność autobusu 12-metrowego. Sęk w tym, że linia zastępcza musiała przejąć zarówno pasażerów tramwajów jak i pasażerów PKS-u.

Jasne. Powiedzmy, że tramwajem jeździło w szczycie 60 osób. Ponad połowa siedziała. Teraz siedzi parę osób mniej, a reszta się przytula, bo ma mniej dostępnej podłogi. Ale co to za różnica. Niech stoją, przecież są winni rozlewania się miasta.

Pesymistyczne wizje opóźnionych autobusów też się nie potwierdzają, opóźnienia są sporadyczne i niewielkie. Korki są w szczycie jedynie na Krzemienieckiej, między Konstantynowem a Zdrowiem jedzie się o czasie.

No i super w takim razie, można odbębnić sukces, że zlikwidowano taki przeżytek jak tramwaj. To co, kiedy MPK pójdzie za ciosem i wymusi likwidację Srebrzyńskiej, Warszawskiej, Stoków? Tam też na co dzień nie ma napełnień uzasadniających wysyłanie tramwajów, a i korków nie ma.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: STUDI » śr 12:04, 06 mar 2019

BB93 pisze:Na Rogowskiej KW pociągi od kilku lat kursują tylko na trasie Rogów - Jeżów, bo tory w którymś miejscu na dalszym odcinku wymagają remontu i nie ma na niego pieniędzy. Lutomiersk nie utrzymałby się jako linia muzealna.

Jakim cudem funkcjonuje Kirnitzschtalbahn? Jakże przerażającym jest jak nawet Wam wmówiono NIEDASIE. A nie, jednak można w Polsce, reaktywowany tramwaj konny Mrozy - Rudka. Można. Bo ma właściciela.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

BB93
Sympatyk forum
Posty: 694
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: BB93 » śr 15:05, 06 mar 2019

Byłeś w Mrozach? To jest kilkaset metrów toru, a obsługa konia i wozu tramwajowego, który tam kursuje jest pewnie kilkaset procent tańsza niż utrzymanie całej infrastruktury RKW.

Jeśli chodzi o Bad Schandau to tam wśród partnerów jest park narodowy czyli de facto władze landu bądź nawet centralne, które pewnie dofinansowują przedsięwzięcie. Czyli w naszym przypadku musiałby się dołożyć Urząd Marszałkowski lub Ministerstwo.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Kpc21 » śr 21:59, 06 mar 2019

BB93 pisze:Na Rogowskiej KW pociągi od kilku lat kursują tylko na trasie Rogów - Jeżów, bo tory w którymś miejscu na dalszym odcinku wymagają remontu i nie ma na niego pieniędzy. Lutomiersk nie utrzymałby się jako linia muzealna.

A nie od roku, albo dwóch?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kamlox
Czasem wpada
Posty: 64
Rejestracja: pn 15:54, 19 lis 2012

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: kamlox » śr 22:11, 06 mar 2019

Od października 2015

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: STUDI » czw 09:45, 07 mar 2019

BB93 pisze:Byłeś w Mrozach? To jest kilkaset metrów toru, a obsługa konia i wozu tramwajowego, który tam kursuje jest pewnie kilkaset procent tańsza niż utrzymanie całej infrastruktury RKW.

Jeśli chodzi o Bad Schandau to tam wśród partnerów jest park narodowy czyli de facto władze landu bądź nawet centralne, które pewnie dofinansowują przedsięwzięcie. Czyli w naszym przypadku musiałby się dołożyć Urząd Marszałkowski lub Ministerstwo.



Jak sądziłem, niedasizm. Najlepiej wszystko rozebrać, zniszczyć i zlikwidować. Genialna mentalność. Powtórzę to co jest w sumie przysłowiem: "gówno chłopu nie zegarek". Cały czas aktualne, nawet bardziej na topie.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kuba
Administrator
Posty: 3378
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Kuba » czw 10:38, 07 mar 2019

Wracając do głównego wątku dyskusji - dzisiaj na 43A/43B jeżdżą już 3 przeguby na brygadach 1,4,5 - dwa niskacze i jedno Conecto.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: mig » pt 09:45, 08 mar 2019

Kazik pisze:
mig pisze:Spirala z manipulacjami kręci się dalej. Wg niektórych "znawców tematu" tłok w 43B wynika z tego, że autobus jest rzekomo dużo mniejszy niż tramwaj, którym to niby takie tłumy jeździły. Guzik prawda - maksymalne napełnienia w tramwajach były niższe niż pojemność autobusu 12-metrowego. Sęk w tym, że linia zastępcza musiała przejąć zarówno pasażerów tramwajów jak i pasażerów PKS-u.

Jasne. Powiedzmy, że tramwajem jeździło w szczycie 60 osób. Ponad połowa siedziała. Teraz siedzi parę osób mniej, a reszta się przytula, bo ma mniej dostępnej podłogi. Ale co to za różnica. Niech stoją, przecież są winni rozlewania się miasta.

Przypominam, że autobus solo ma pojemność maksymalną 100 osób a nie 60.

Kazik pisze:
mig pisze:Pesymistyczne wizje opóźnionych autobusów też się nie potwierdzają, opóźnienia są sporadyczne i niewielkie. Korki są w szczycie jedynie na Krzemienieckiej, między Konstantynowem a Zdrowiem jedzie się o czasie.

No i super w takim razie, można odbębnić sukces, że zlikwidowano taki przeżytek jak tramwaj. To co, kiedy MPK pójdzie za ciosem i wymusi likwidację Srebrzyńskiej, Warszawskiej, Stoków? Tam też na co dzień nie ma napełnień uzasadniających wysyłanie tramwajów, a i korków nie ma.

Nie zlikwidowano a zawieszono, taka subtelna różnica. Przeżytkiem nie jest tramwaj sam w sobie a tramwaj w takiej formule jaka miała miejsce.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Kazik » pt 10:31, 08 mar 2019

mig pisze:Przypominam, że autobus solo ma pojemność maksymalną 100 osób a nie 60.

Widziałeś kiedyś 100 osób w autobusie solo? Jest bardzo przytulnie. W sumie nie trzeba się nawet niczego trzymać. Żeby wysiadła osoba będąca pośrodku między wyjściami, musi razem z nią wysiąść pół autobusu.
Zróbcie taki eksperyment: wyrysujcie na podłodze kwadrat 1 metr na 1 metr i stańcie w tym kwadracie razem z jeszcze 4 osobami. Właśnie wg takiej normy wylicza się miejsca stojące.
Tak, wiem, w teorii M6S ma mniej-więcej tyle samo miejsc co Jelcz M121. Tyle, że w Jelczu od drugich drzwi praktycznie nie można stać. Jest wąskie przejście między 4 fotelami, a na końcu jest olbrzymia klatka schodowa.

Nie zlikwidowano a zawieszono, taka subtelna różnica. Przeżytkiem nie jest tramwaj sam w sobie a tramwaj w takiej formule jaka miała miejsce.
Linię na Rudzkiej chyba też zawieszono.


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości