Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » wt 17:05, 27 lis 2018

Nie wiem czy było, ale modernizacja NF6D przesunięta o kilka lat

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: px33 » wt 18:16, 27 lis 2018

A to wiesz z jakiegoś konkretnego źródła? I masz na myśli już pierwszy etap czy jakieś duże zmiany?

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » wt 18:17, 27 lis 2018

https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/mpk-lodz-zadowolone-z-nf6d-sprowadzilo-juz-14-wagonow-60129.html
Szerzej zakrojona przebudowa wagonów, o której mówiono już w momencie sprowadzenia pierwszego pojazdu, zostanie prawdopodobnie odsunięta w czasie o kilka lat. Jej zakres miał obejmować wykonanie dodatkowych drzwi dla motorniczego (by ułatwić ręczne przestawianie zwrotnic), a także montaż przesuwnych okien jako tańsza alternatywa dla zainstalowania klimatyzacji. Wbrew obawom okazało się jednak, że nawet w upalne dni pasażerowie nie narzekają na panującą w środku duchotę. – Tramwaje mają bardzo wydajny system wentylacji – wyjaśnia Domański.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 19:44, 27 lis 2018

nowy1212 pisze:Nie wiem czy było, ale modernizacja NF6D przesunięta o kilka lat

Czyli pewnie na razie będzie to wszystko ograniczone do niezbędnych napraw, a i malowania będą ograniczone do niezbędnego minimum? :?

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » wt 20:54, 27 lis 2018

Szkoda bo wg mnie wymiana przynajmniej części okien a wraz z tym oklejenie powinno być przeprowadzone. Z resztą faktycznie można się wstrzymać.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: px33 » wt 21:00, 27 lis 2018

Jeszcze rampa, tego trochę brakuje żeby nazwać te wagony w pełni dostępnymi. A z tego co wiem był pomysł na to żeby montować je bez większego naruszenia konstrukcji

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2136
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: jan_defecto » czw 23:09, 17 sty 2019

Od kilku dni na 11A widuję wagon 1871.
MPK ogłosiło przetarg na transport kolejnych wagonów NF6D LINK

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » pn 17:56, 18 lut 2019

1872 miał zderzenie z samochodem

http://tvtoya.pl/news/show/21410,1
WYPADEK NA ZGIERSKIEJ
Dwugodzinne zatrzymanie ruchu tramwajowego, to efekt wypadku, do jakiego doszło o poranku u zbiegu ulic Zgierskiej i św. Teresy w Łodzi. Powód? Nieuwaga kierowcy, który skręcając wjechał pod nadjeżdżający tramwaj. Na szczęście w wyniku kolizji nikt nie ucierpiał.


Tramwaju zal, ale Audi tez ładne :)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: kuba_łódź » pn 22:56, 18 lut 2019

Jaki byłby koszt montażu sygnalizacji wzbudzanej w tym miejscu ? Wydaje mi się, że mniejszy niż naprawy wagonów przez tyle lat po wypadkach jakie się tu zdarzają.

Tomasz Ł.
Czasem wpada
Posty: 52
Rejestracja: ndz 14:12, 13 maja 2018
Lokalizacja: Janówka k / Łodzi

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: Tomasz Ł. » pt 18:52, 22 lut 2019

Dzisiaj do ZET-1 przyjechały kolejne dwa wagony: #423 i #424.

Obrazek
Obrazek

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » pt 21:23, 22 lut 2019

No to już 17 sztuk, a jeździ z 10. Ciekawe gdzie zaczną dawac NF6D, gdy 11A się zapełni, a praktycznie już to nastąpiło.
Powinni na 2 je dać by była full niska w rozkładzie.


No ciekawe jaki będzie ostatecznie zakres modernizacji

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: px33 » pt 22:03, 22 lut 2019

Na 2 jeszcze nie mogą, trzeba poczekać do końca remontu. Ale są wolne brygady na 12, 18, a i myślę że sensownie byłoby je wykorzystać jako rezerwę na 10, zamiast 122N

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: Jordi » pt 22:05, 22 lut 2019

Ja to nadal nie wierzę, że nie mogą na weekend zamknąć Placu Wolności i wymienić te nieszczęsne zwrotnice. Wtedy NF6D ślicznie na 15 i 17... Nawet jeśli to problem z odwodnieniem to niech nawet tydzień zamkną i zrobią to... Nie wydaje mi się, żeby to było coś na roboty 2-3 miesięczne...

Wciąż mam nadzieję, że NF6D do czasu remontu nie pojadą Aleksa - naprawdę szkoda tych tramwajów na torowisko niewiele lepsze od WojPol.
Ostatnio zmieniony pt 23:03, 22 lut 2019 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: kuba_łódź » pt 22:47, 22 lut 2019

Doraźnie na Placu Wolności można zatrudnić zwrotniczych :P

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » sob 09:05, 23 lut 2019

px33 pisze:Na 2 jeszcze nie mogą, trzeba poczekać do końca remontu. Ale są wolne brygady na 12, 18, a i myślę że sensownie byłoby je wykorzystać jako rezerwę na 10, zamiast 122N

Przepraszam za zamieszanie miałem na myśli 12 :)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: STUDI » sob 12:31, 02 mar 2019

kuba_łódź pisze:Jaki byłby koszt montażu sygnalizacji wzbudzanej w tym miejscu ? Wydaje mi się, że mniejszy niż naprawy wagonów przez tyle lat po wypadkach jakie się tu zdarzają.

To nie rozwiąże problemu. Tam jest spore nachylenie. Zjazd bez Piasecznica tak jak i ruszenie pod górę kłopotliwe. Ponadto kierowcy skręcający i tak wjadą na tory mi o czerwonego światła. Tu naprawdę najlepiej odciąć tę ulicę do Zgierskiej. Ruch tam znikomy, dojazd przez Kalinową nie jest problemem a dla wielu kierowców to byłoby nie pakowanie się w Zgierską.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 541
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: mateeusz » ndz 15:36, 03 mar 2019

Test NF6D na linii 8 rozpoczęty, wkrótce relacja. ;)

EDIT
Więc tak. Pokonałem wagonem 1866 trasę z dworca Kaliskiego na Teofilów - czyli najbardziej newralgiczny odcinek.
Na Włókniarzy do Legionów zgodnie z przewidywaniami wagonem bujało, jednak mniej niż 805Na. Dalej było już nieźle, jedynie na odcinku pomiędzy Drewnowską a Lutomierską delikatnie bujało (jednak zdecydowanie mniej niż Swingiem 2018 na Żeromskiego).
Limanowskiego przejechana bez żadnych problemów, jednak na Aleksandrowskiej wagonem bujało już dość mocno i było słychać skrzypienie.
Tak jak uważam, że niskopodłogowce powinny jak najszybciej trafić na część Teoflilowskich linii, tak mimo wszystko najpierw należałoby wykonać remont odtworzeniowy Aleksandrowskiej.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » ndz 18:20, 03 mar 2019

Czyli można powiedzieć nic zaskakujacego. Dziwię się, ze MPK zgodziło się na wysyłanie NF6D na krzywe tory. To lepiej było NF6D wrzucić na 11B, a Tramicusy i CRy dać na 17.
Albo dba sie o infrę i wysyła niskacze albo nie dba i nie wysyła. Potem będzie płacz, ze popsute i nie ma czesci do naprawy

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: STUDI » pn 09:01, 04 mar 2019

W tym mieście niestety każdą rzecz zniszczą, zaniedbają. Nic się nie zmienia a nawet nasila ten trend. Kupiono M8C, popsuto idiotyczną modernizacją obniżającą komfort jazdy i odstawiono pod płot.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » ndz 15:09, 10 mar 2019

Ile NFF6D jeździ po mieście w tygodniu? 8 czy 10? Ile jest sprawnych gotowych do jazdy?


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość