
W większości zgadzam się z propozycjami kolegi @nowy1212, ale po kolei:
1 - bez zmian
2 - bez zmian
3 - bez zmian
4 - tym bezsensownym łącznikiem, bo zgodnie z dofinansowaniem UE musi tam coś jechać
5 - ŻABIENIEC - ... - Piotrkowska - Rzgowska - KURCZAKI
Nie rozumiem wysyłania 6 z 11A z Kurczaków taką trasą - zabiera się może nie tak popularne jak 6, ale jednak mające niemałe potoki połączenie bezpośrednie w innym kierunku dając w zamian dubel 2/3 trasy szóstki. Dla mnie większego sensu to nie ma.
6 - bez zmian
7 - tak jak w propozycji @nowy1212
Możnaby pokombinować z zmianą pętli na północy, bo potencjał 7 znika od Placu Wolności... Może zamienić ją z 3 i dać 7 na Wycieczkową, a 3 na Koziny? W każdym razie od Kurczaków do centrum trasa idealna, bo zastąpi w sporej mierze 70.
8 - bez zmian
9AB - bez zmian
10AB - tak jak w propozycji @nowy1212
To nie 14, a właśnie 10A powinno krańcować na Bratysławskiej. Nawet jeśli kosztowo 14 jest droższa, to nie są to jakieś ogromne pieniądze moim zdaniem - na przyszłość to powinno być zmienione jednak.
11 (11B) - bez zmian
12 - tak jak w propozycji @nowy1212
Od 3 lat od zapowiedzi zmian w siatce postuluję o zamianę 12 z 17 (wtedy 15A). Da to o wiele więcej możliwości wygodnego dojazdu w inne miejsca niż tylko Polibuda i Uniwerek.
13 - bez zmian
14 - tak jak w propozycji @nowy1212
15 - tak jak w propozycji @nowy1212
Na Stoki będzie 12 w nowym śladzie, więc 15 tam nie trzeba. Poza tym uważam, że jeśli nie będzie znaczącego zastrzyku kasy, to tam sama ta 12 starczy i nic więcej. Naprawdę tramwaj niski co 12/15/20 na osiedle 6-tysięczne to jest więcej niż potrzeba zwłaszcza w naszej sytuacji finansowej.
16 - CHOJNY - Kilińskiego - Broniewskiego - Rzgowska - Piotrkowska - Mickiewicza - Włókniarzy - ... - TEOFILÓW
Linia mająca wesprzeć najpierw ŁTR (2 z 6), a potem 8 - o wiele lepszy przebieg aniżeli obecna beznadziejna trasa. Można pomyśleć o zamianie trasami na południu z 19 (11A).
17 - tak jak w propozycji @nowy1212
18AB - tylko i wyłącznie w przypadku ogromnego zastrzyku. Jeśli kasy nie przybędzie, albo przybędzie niewiele, to lepiej zostawić ją jako szczytówkę. Bez żadnego wydłużania na Stoki. Najlepiej jakby linia była całotygodniowa, ale no to są koszta rzędu kilku milionów, a po otwarciu TDŁ będzie potrzebna kasa na wydłużenie części linii.
19 (11A) - ŚLĄSKA - Niższa - Broniewskiego - Paderewskiego - Pabianicka - ... - HELENÓWEK
Tak jak pisałem można zamienić z 16. Ważne, żeby Dąbrowa miała oprócz zapchanego w szczycie ludem z fabryk i uczniami 69 wybór na dość ważnym dla nich odcinku wzdłuż Broniewskiego i Paderewskiego do RLL.
41 - tak jak w propozycji @nowy1212
O wiele lepsze wyjście jak z 7. Zresztą od samego początku właśnie mieszkańcy Górniaka i Zarzewa chcieli takie połączenie, a nie totalny dubel 3. Co do wydłużania na Augustów - przy zastrzyku kasy okej, ale i spod cmentarza będzie niezły dojazd na Widzew (skomunikowanie z 96 na Przybyszewskiego).
43AB - bez zmian
45 - bez zmian
Oczywiście zakładam takty linii miejskich 12/15/20. Przy braku kasy i powrocie 45 pewniakiem do niestety taktu 24 stają się 4 i 16. 7 MUSI BYĆ co 12 minut, żeby zastąpić już dzisiaj niewydolną 70 w takim takcie.
Przy zrobieniu 7 70 można mocno skrócić, ale ja widziałbym dwie krótkie linie zamiast niej.
70 (jako 70A) - DWORZEC CHOJNY - Kilińskiego - Broniewskiego - Tatrzańska - Przybyszewskiego - ŚR - Kopcińskiego - WYDAWNICZA (takt 12/15/20)
wyraźnie skrócona linia z dobrym taktem musi zostać na Tatrzańskiej i dawać przesiadki na Broniewskiego, czy ŚR
?? (nowy numer) - RONDO POWSTAŃCÓW - Inflancka - ... - Kopcińskiego - Nowa - Przędzalniana - Grohmanów - WYDAWNICZA (takt 12/20)
Tu możnaby pokombinować, czy nie dałoby się przetrasować nieco 85 i zwiększyć mu taktu. To chyba wyszłoby najtaniej. Bo ta moja propozycja taka tania nie jest - takt tylko w szczycie 12, bo mimo wszystko potok na odcinku północnym jest zauważalnie niższy niż od Narutowicza aż po sam CZMP czasami.
Zamiast 70 tak jak ktoś napisał 93 wydłużone do Chojen. Tylko chyba obowiązkowo musiałoby robić wjazd na Aleję Matek Polskich. Samo 62 nie dałoby rady w szczycie, gdzie już przy Szpitalu do 70 potrafi wsiąść dobre 30 osób, a nikt nie będzie biec na Rzgowską na autobus, jak 62 jest co 12 - tylko samo 62 co 12 będzie wtedy zapchane po sufit i musi mieć coś jeszcze choćby co 24 minuty i 93 tu pasuje.
75AB IKEA - ... - Kosynierów - Rzgowska - Śląska - Konspiracyjnego WP - Tatrzańska - Dąbrowskiego - DĄBROWA (takt wspólny 12/20/30 w niedziele może być)
Dąbrowa zrobi raban totalny jak zabiorą 75, które najpopularniejsze jest od Dąbrowy do Kosynierów, a w weekendy sporo ludzi jeździ do IKEA). Jedyny ból pupy pasażerów to bezsensowny objazd po Kurczakach, z którego nie korzystają tłumy... Nie wiem, czy nie dałoby się tam zrobić rundki np 63 po tym osiedlu jakoś - i tak już robi za totalny wywijas i pół trasy jeździ puste, to można dodać jeszcze jeden wywijas do trasy XP
75 na Piłsudskiego maks do Niciarnianej robi się praktycznie puste, więc to nie będzie spora strata. Dąbrowa ma na Widzew 69, Zarzew 3...
70 na Tatrzańskiej wesprze 55, które do Przybysza raczej zazwyczaj jest pustawe, a w szczycie da bardzo dobry takt 6
