Miasto pochwaliło się planem zamówienia 17 autobusów elektrycznych, dostosowaniem zajezdni Limanowskiego do obsługi takich pojazdów (98 stanowisk) i montażem ładowarek na 6 krańcówkach.
Informacja UMŁ
Niestety autobusy będą 12 metrowe, a sądząc po układzie krańcówek planuje się je puścić na 80, 83 i 86, które są przegubowe.
Przed reformą na tych liniach kursowały solówki, ale był inny układ linii i np. 83 było wspierane przez 74 na około 60% trasy, 80 przez 99 na odcinku retkińskim/staropoleskim i 74 w centrum (a ponadto miało krótszą trasę), a 86 przez 98 na odcinku retkińskim.
Obawiam się tłoku w tych króciakach i uważam, że powinni zmienić zamówienie na przeguby (bo nie wierzę, żeby puścili 80, 83 i 86 co 6 minut na solówkach w szczycie, zamiast obecnych 12 minut).
Przetarg będzie tylko na 17 sztuk, a stanowisk na zajezdni będzie 98. Ciekawe w jakiej perspektywie czasowej dobiją do tych 98 sztuk i czy nie będzie potem problemów z ładowarkami (Ursusy w Warszawie nie mogą się ładować w ładowarkach do Solarisów i na odwrót), oby MPK wymagało w każdym przetargu tego samego standardu ładowarek.
Co do Nowych Sadów, to ciekawe jaki mają plan? Nadal diesel, czy może coś innego?
Link do artykułu z ilością stanowisk do ładowania.
Link do artykułu potwierdzającego długość, a raczej krótkość autobusów.
Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.
-
- Megagaduła
- Posty: 2136
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.
Też uważam, że będzie tłok w takich autobusach. Wg mnie nieprzemyślana decyzja z tym wyborem linii. No i tez nie rozumiem czemu na Limance ma być aż 98 stacji ładowania. Ktos na SSC podawał, ze elektryki w Krakowie nie sa w stanie zastąpić diesla 1:1 zwłaszcza zimą.
No i np takie 86 czy 80 dzisiaj jest z Nowych Sadów, a tak będzie jechać na Limanowskiego - to też dodatkowy wydatek. Nie rozumiem czemu nie wybrano 57 - opóźnienia podobne jak na 80, a linia biegnie przez centrum. Oczywiście też konieczne 18m autobusy.
No i ładowanie ma się odbywać za pomocą pantografu - na pewno super będzie wyglądać taka konstrukcja przy Fabrycznym...
Na SSC dyskutowaliśmy o tym czy nie lepiej CNG by było wybrac.
No i np takie 86 czy 80 dzisiaj jest z Nowych Sadów, a tak będzie jechać na Limanowskiego - to też dodatkowy wydatek. Nie rozumiem czemu nie wybrano 57 - opóźnienia podobne jak na 80, a linia biegnie przez centrum. Oczywiście też konieczne 18m autobusy.
No i ładowanie ma się odbywać za pomocą pantografu - na pewno super będzie wyglądać taka konstrukcja przy Fabrycznym...
Na SSC dyskutowaliśmy o tym czy nie lepiej CNG by było wybrac.
Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.
Ogólnie elektryki nadają się na krótkie linie jak np 73 czy 59 lub 66. Na dłuższe linie lepsze są hybrydy które w centrum jadą na silniki elektrycznym, poza centrum na dieslu, a najlepsze bo najbardziej uniwersalne są autobusy na CNG. No ale zakup elektryków lepiej brzmi niż zakup autobusów na gaz.
Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.
Nie ma tak małych elektryków, jak MPK chce kupić na 66.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.
Czy ja napisałem, że mają jeździć na 66 czy że chodzi o taki rodzaj linii, krótka, mała częstotliwość itd?
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3398
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.
Pojazdy elektryczne, będące szeroko zakrojonym projektem ekologicznym w dużych miastach są ostatnio bardzo na topie i łatwo zyskać duże dofinansowanie tytułem ich nabycia.
Technologia jest jednak na tyle nowa, że ciężko rzec coś na temat trwałości długodystansowej i ogólnych kosztów eksploatacji względem Diesli/Hybryd.
Technologia jest jednak na tyle nowa, że ciężko rzec coś na temat trwałości długodystansowej i ogólnych kosztów eksploatacji względem Diesli/Hybryd.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.
Tylko ze dofinansowanie dostaje się także ma CNG, więc po co ryzykować?
-
- Megagaduła
- Posty: 2136
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.
Nawet jeśli jest jedna taka ulica to i tak przez pozostałe przejedzie. A do CNG chyba też można zgarnąć jakąś dotację. Albo zamówić sobie przewoźnika, który będzie świadczył usługi takimi wozami
-
- Megagaduła
- Posty: 2136
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.
Ulica Zwycięstwa w Łodzi z wiaduktem? Nie ma takiej w Łodzi. Coś się autorom analizy pomyliło (spółka z GOP).
Re: Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.
Tam jest więcej kwiatków, wykaz linii z przed 2 kwietnia 2017, informacja o tym, że KORO obsługuje dalej linię 58.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości