Stan techniczny taboru MPK

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1420
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 14:44, 11 paź 2018

Współczesne wyglądają świetnie, ale tylko wizualnie. Te będące w Konstalach nie spełniają nawet takiej funkcji, jak w M8CNach, czyli możliwość uprzedniego wciskania guziczka. Czyli nie są nawet zbyt użyteczne.

px33
Fan forum
Posty: 4936
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: px33 » czw 15:09, 11 paź 2018

Za to, o ironio, pamięć mają te duże białe.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1420
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 15:35, 11 paź 2018

Chyba nie wszystkie.

mateeusz
Stały bywalec
Posty: 459
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: mateeusz » czw 17:18, 11 paź 2018

Podejrzewam, że kilka linijek w programie i te przyciski też byłyby w stanie zapamiętywać wciśnięcie przed zatrzymaniem pojazdu. ;)

SCEL
Bywalec
Posty: 161
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: SCEL » czw 19:44, 11 paź 2018

mateeusz pisze:Podejrzewam, że kilka linijek w programie i te przyciski też byłyby w stanie zapamiętywać wciśnięcie przed zatrzymaniem pojazdu. ;)

Podejrzewam, że nie.

px33
Fan forum
Posty: 4936
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: px33 » czw 20:37, 11 paź 2018

Zależy jak są zrobione drzwi w Woltanach (bo w klasykach pewnie trzeba by dodać jakiś przerzutnik do wszystkich drzwi), czy "na chama" czy przez centralny sterownik (jak np. w CR-Enice)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1420
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 21:28, 14 paź 2018

Teraz chciałbym zmienić kwestię.
Co dzieje się z: 1446+47, 1916+31, 1936+37, 1938+39? W sierpniu i wrześniu regularnie wchodziłem w aplikację WatchLine i nie było ich w ogóle widać. A sygnalizuję to dopiero teraz, bo zapominałem. :) Chociaż nie wiem, czy buźka jest tu odpowiednia :P W każdym razie, pytanie brzmi: czy to prawda, że ww. wagony będą szły jako pierwsze do odstawki w zamian za nowe NF6D i Swingi? :?

mateeusz
Stały bywalec
Posty: 459
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: mateeusz » pn 08:42, 15 paź 2018

1446+1447 jechałem bodajże w zeszłym tygodniu. Za to 1916+1931 miał już nie wrócić po jakimś wykolejeniu.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1215
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_łódź » pn 19:24, 15 paź 2018

1916+1931 szkoda, jechałem nim chyba w kwietniu i był w naprawdę super stanie.

igor
Stały bywalec
Posty: 337
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: igor » pn 19:28, 15 paź 2018

Wykolejenie 1916+1931 na Piłsudskiego przy Kilińskiego było zdaje się, że w maju, a już w lipcu wagony były mocno rozszabrowane. 1938+1939 też już dawno jest wycofany i formalnie również zdjęty ze stanu. A co z 1936+37 to nie wiem

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1420
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: TramMomentyStudenta » pn 19:41, 15 paź 2018

Co do 1936+37, być może, że z pewnych względów jest (albo był dotychczas) rzadko widziany na mieście, ale... widziałem tegoż jeszcze w czerwcu, gdy jechał raz na linii 8, a raz bodaj na linii 2. Tylko że ogólnie może być z tym wagonem coś nie tak. :(

mateeusz
Stały bywalec
Posty: 459
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: mateeusz » śr 07:29, 17 paź 2018

Jadę właśnie składem 2574+2575 na linii 16. W pierwszym wagonie na 4 pary drzwi działają tylko 2 (przy kabinie motorniczego i te z poręczami do wsiadania). Na każdym przystanku pasażerowie bezskutecznie próbują wciskać przycisk do tylnych drzwi. :D

LUAKAS22
Bywalec
Posty: 242
Rejestracja: czw 18:29, 10 mar 2011
Lokalizacja: H A A P Y LoDz

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: LUAKAS22 » pt 09:33, 19 paź 2018

1936+1937 dziś na 4.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1420
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: TramMomentyStudenta » sob 16:44, 20 paź 2018

A dziś na 3:
Capture+_2018-10-20-16-42-06.png
Capture+_2018-10-20-16-42-06.png (223.17 KiB) Przejrzano 487 razy

I dobrze, chociaż jeszcze jeździ.
Dzięki. ;)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1306
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » śr 17:34, 24 paź 2018

Wiadomo czy MPk naprawiło M6S?

Dla przypomnienia z maja:
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lodz-to-nie-koniec-serii-m8c-i-m6s-58584.html
– W zajezdni przy ul. Telefonicznej jest obecnie pięć sztuk tego typu – wylicza Bartosz Stępień (pierwotnie do Łodzi sprowadzono sześć egzemplarzy, jeden jest zdekompletowany, a MPK wystawiło go niedawno na sprzedaż), – Trzy tramwage M6S jeżdżą liniowo, a dwa kolejne czekają na naprawę komponentów elektronicznych – wylicza przedstawiciel łódzkiego MPK.


Swoja droga fajnie by było dokupić kilka sztuk i pozbyć się GT6.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1306
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » śr 20:47, 07 lis 2018

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/lodz/wypadek-w-lodzi-tramwaj-staranowal-samochody-mpk-ma-duzy-problem/rm3mtfx?utm_source=www.fakt.pl_viasg_fakt&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2
Wypadek w Łodzi! Tramwaj MPK staranował samochody
Co się dzieje w MPK w Łodzi? W październiku było trzykrotnie więcej wypadków z winy motorniczych niż w poprzednich miesiącach. Wczoraj na Przybyszewskiego tramwaj staranował samochody stojące przed światłami. Cztery osoby zostały ranne. Policja nie ma wątpliwości: winna jest motornicza. W październiku wypadków z winy motorniczych było tyle ile razem w lipcu, sierpniu i we wrześniu.


No, ale po co montować w Konstalach piasecznice przecież pójdą na złom. No pójdą może za rok, moze za pięć, a moze za 15 lat...

I jeszcze taki fragment
W MPK Łódź zapewniają, że widzą gwałtownie rosnącą liczbę wypadków tramwajów (21 w październiku przy 7 we wrześniu) i uczulają motorniczych na niebezpieczną przypadłość starych wagonów. – Przy modernizacji tych wagonów wyposażamy jej w urządzenia do wspomagania hamowania – mówi Bartosz Stępień z MPK. Według policji od początku roku w 13 wypadkach i 31 kolizjach z winy motorniczych zginęła jedna osoba, a 14 zostało rannych.

Jakiej modernizacji?

mateeusz
Stały bywalec
Posty: 459
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: mateeusz » śr 20:56, 07 lis 2018

Pewnie chodzi o modernizacje na 3D z aparaturą Woltana - wszystkie te pojazdy dostały piasecznice.
Szkoda, że jak wcześniej klepali zwykłe "bulwy" po kosztach, to zrezygnowali z piasecznic...

nowy1212
Gaduła
Posty: 1306
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » śr 21:06, 07 lis 2018

^^No, a zamontować piasecznic się w nich nie da?
W największych złomach można już sobie darować, ale w tych ze zmienionym wyglądem to warto by było zainwestować. Tak MPk dba o bezpieczeństwo na skrzyżowaniach, że tramwaje nie moga sie mijać, a tu już bezpieczeństwo nie jest ważne?

Kpc21
Weteran
Posty: 6058
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Kpc21 » śr 21:24, 07 lis 2018

W październiku 3 razy więcej wypadków "z winy" motorniczych. Ten, kto się temu dziwi, chyba nie jechał tramwajem na jesieni.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

mateeusz
Stały bywalec
Posty: 459
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: mateeusz » śr 21:32, 07 lis 2018

Dać na pewno się da, tylko ciekawe jaki byłby tego koszt i czy nie wymagałoby to jakiejś większej ingerencji w konstrukcję wagonu. A poza tym bulwy chyba nie mają komputera pokładowego, który wykrywałby poślizg kół na podstawie sygnałów z czujników i automatycznie załączał sypanie piasku - motorniczy musiałby to robić manualnie. Aczkolwiek nie wiem jak to dokładnie jest zrobione.

A ta zwiększona liczba wypadków może też paradoksalnie wynikać z większej ilości pojazdów z piasecznicami - jeśli motorniczy jednego dnia jeździ składem, który nie ma problemów z hamowaniem, a kolejnego dnia dostaje klasycznego konstala to nie zachowuje już takiej ostrożności jak dawniej.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: michal7778 i 2 gości