[Głowno] Wieści

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 613
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: [Głowno] Wieści

Postautor: BB93 » śr 11:51, 12 wrz 2018

Czyli wychodzi na to, że ja u siebie będę jeździł starymi Citaro, a żeby przejechać się elektrykiem będę mógł sobie odwiedzić 5 razy mniejsze miasto od mojego ;)

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: [Głowno] Wieści

Postautor: Kpc21 » śr 12:39, 12 wrz 2018

Co jeszcze...

- ładowanie ma być na kabel, nie na pantograf,

- jest wymóg do 100 km do serwisu producenta:

dysponowanie przez Wykonawcę odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. Wykonawca musi dysponować własnym serwisem np. Autoryzowaną Stacją Obsługi lub warsztatem partnerskim lub też innym zapleczem technicznym zwanym dalej punktem serwisowym umożliwiającym wykonanie napraw i obsług technicznych oferowanych autobusów w pełnym zakresie, zlokalizowanym (zlokalizowanymi) w odległości nie większej niż 100km od siedziby Zamawiającego („w odległości nie większej niż 100km” oznacza, że dystans-dojazd drogami publicznymi po których może poruszać się oferowany autobus od siedziby Zamawiającego do punktu serwisowego nie może być większy niż 100km.)


Jeśli wygra Solaris, to ciekawe, jak to oni zorganizują. Serwis Solarisa w Łodzi przy MPK zostanie doposażony pod kątem obsługi głowieńskich elektryków? Tylko pewnie i pracownicy o odpowiedniej wiedzy (w zakresie serwisowania układów napędu elektrycznego) będą potrzebni, chyba że zwerbują jakichś pracowników... z zajezdni tramwajowych.

Inna opcja to Warszawa, gdzie i Solaris, i Ursus mają swoje autobusy elektryczne, a więc pewnie także i zaplecze serwisowe. Ale z tego co sprawdziłem, u nich wszystkie elektryki (przynajmniej te należące do MZA, może Mobilis też coś ma i mają bliżej bazę) są w zajezdni na Woronicza, a ona jest dosłownie na granicy tego kryterium. Najszybsza trasa liczy 106 km. 100 km Google Maps pokazuje jeśli wybierze się trasę pieszą - nie badałem jej dokładnie, ale jeśli w całości jest przejezdna dla samochodów i w rzeczywistości jest to np. 99 kilometrów i 800 metrów, a nie 100 kilometrów i 200 metrów, to może i uda im się to kryterium spełnić.

Chyba, że po prostu zadadzą pytanie do przetargu, czy 110 km może być, i miasto na to pójdzie.

W sumie w Głownie jest ASO Ursusa. Ale oni tam raczej nie mieli nigdy do czynienia z pojazdami o napędzie elektrycznym.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: [Głowno] Wieści

Postautor: Kpc21 » czw 21:42, 04 paź 2018

Otwarcie ofert przesunięte na wtorek 9 października - a więc tylko o jeden dzień.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Były burmistrz Głowna (ten, który był burmistrzem przez niemal całą bieżącą kadencję) – i raczej faworyt w obecnych wyborach – zadeklarował, że jeśli oferty na autobusy elektryczne będą zbyt wysokie, zakupione zostaną autobusy z silnikami Diesla.

Utrzymanie darmowej komunikacji miejskiej w Głownie w oparciu o nowe pojazdy – punkt z programu wyborczego KWW Grzegorza Janeczka

✔ Zakup 2 autobusów elektrycznych i remont ul. Dworskiej – tego dotyczył wniosek, który złożyłem o dofinansowanie z UE Rok 2017 - to prace na Dworskiej i moście na Brzuśni. Po ogłoszonym przeze mnie przetargu na pojazdy, niestety, nie wpłynęła żadna oferta. Sprawa się przedłużała, gdyż po odwołaniu mnie w czerwcu, nie było w #Głowno burmistrza, który jedynie mógł ogłosić nowy przetarg. Sprawa powinna się wyjaśnić, gdyż jak informuje Urząd Miejski 9 października upływa termin na złożenie ofert.
✔ Choć „elektryki” budziły mieszane uczucia, namawiałem, by spróbować i w obecnym budżecie zagwarantowałem na to 4 mln złotych (2,8 mln z UE i 1,2 mln z kasy miejskiej). Moja propozycja była taka - jeśli oferty na zakup będą finansowo do przyjęcia, to je kupujemy. Jeśli będą zbyt drogie, to rezygnujemy z dotacji z UE, ale za te 1,2 mln z naszego wkładu kupimy nowe na paliwo tradycyjne.
Pamiętacie jak w Głownie testowaliśmy autobus elektryczny❓ Ja zapamiętałem ciszę i komfort jazdy


https://www.facebook.com/groups/3799396 ... 393973146/
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: [Głowno] Wieści

Postautor: Kpc21 » wt 14:07, 09 paź 2018

Obrazek

Szkoda, że akurat Ursus, który oferuje gorszy produkt, niż Solaris (a było pytanie do przetargu, czy można zaoferować autobus 12-metrowy - miasto się niestety nie zgodziło, pewnie zależało im na tym, by ze względu na wybory nie przedłużać przetargu - szkoda), ale ważne, że jest oferta.

Milion do dołożenia. Nie orientuję się, jak działa to dofinansowanie z UE. Jeśli procentowo, tzn. zwiększenie ceny zakupu zwiększa odpowiednio kwotę dofinansowania, to nie powinno być żadnego problemu. Obawiam się jednak, że działa ono kwotowo, czyli ten milion będzie musiało dopłacić miasto. W tej sytuacji może być różnie.

Ale skoro alternatywą ma być zakup autobusów spalinowych, do których pewnie też będzie trzeba dopłacić (w cenie 1,2 miliona można co najwyżej kupić jakieś Sprintery czy Iveco z polską zabudową, np. http://m.infobus.pl/automet-z-umowa-w-l ... 08476.html), to jest jakaś szansa, że dołożą.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość