zasady opisu zdjęć kolejowych

Forum poświęcone fotografii, a także archiwalne sprawy gtlodz.eu.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » pt 22:05, 18 lip 2008

Akurat dublowanie nie jest problemem, jeśli użyć wyszukiwania zaawansowanego - to od technicznej strony. Bo merytorycznie nie jestem w stanie się w tym temacie wypowiedzieć.

rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontaktowanie:

Postautor: rkplodz » sob 18:18, 19 lip 2008

Myślę, że w przypadku kolei wąskotorowych większość pociągów i tak będzie imprezowych - zatem problem numerów znika. W przypadku pociągów planowych (na KrKD) nie widzę żadnego problemu z podaniem numeru pociągu, są (były i oby będą) powszechnie dostępne i o ile pamiętam się nie dublowały. Za to chyba nie ma sensu wpisywanie (czy raczej narzucanie wpisania) numeru tabeli SRJP - po pierwsze dlatego że obecnie kolejki wąskotorowe nie są ujęte w żadnym wydawnictwie nadającym w logiczny sposób numery tabel, a posługiwanie się starymi doprowadziłoby do zamętu chyba.

Co do odcinka z Gałkówka na Olechów - o ile pamiętam, w l. 80. ani 90. nie doczekał się on tabelki (może mnie ktoś poprawi? Przejrzałem wybrane cegły i nimo) - więc... nie wiem. Może po prostu dołączyć do tego 607 i spokój.

Pytanie: czy przy takich obiektach jak Karsznice czy wszelkie lokomotywownie wpisujemy tabelki? IMO tak, dla linii, przy których się znajdują.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez rkplodz, łącznie zmieniany 1 raz.

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » sob 20:26, 19 lip 2008

Pociągi na RKW mają swoje numery, nawet te z okazji dni Rawy. Niechaj będą numery pociągów także przy wąskotorowych (będzie problem z pociągami z lat poprzednich, no ale trudno).
Dopisz jeszcze CMKę, Herby-Wieluń - Kępno i Skierniewice - Łuków do wykazu linii (przypuszczalne numery napisałem gdzieś wcześniej). Czy odcinek Kutno - Łowicz ma być opisywany podwójnym numerem (300 i 606?) - bo tak wynika ze spisu.

No to zostało jeszcze opisywanie zdjęć bocznic i będzie komplecik. Proponuję albo "bocznica", albo "BocznicaRodzajzakładu" + nazwa np. BocznicaLotnisko, albo BocznicaElektrociepłownia + EC-4. Nie wiem, czy wyszukiwanie po rodzajach zakładów może się komuś przydać...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tomasz.bu, łącznie zmieniany 1 raz.

rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontaktowanie:

Postautor: rkplodz » sob 21:03, 19 lip 2008

Zrobione. Gdzieś mi musiało umknąć. Co do bocznic to ja bym raczej proponował bocznica + NazwaZakładu, np. bocznica EC4.

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » sob 21:25, 19 lip 2008

Ok. To poczekajmy jeszcze dzień - może coś się jeszcze komuś przypomni, a potem trzeba będzie wyedytować ten wątek, przypiąć i dać komunikat na galerii, że istnieją zasady i należy je stosować (również w odniesieniu do starszych zdjęć - na tyle na ile to możliwe) Obrazek No i dać trochę czasu na samouporządkowanie, a potem już zabrać się do roboty Obrazek

Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 659
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

zasady opisu zdjęć kolejowych

Postautor: Grzesiek » sob 23:08, 19 lip 2008

Chciałbym zauważyć że w wykazie przewoźników jest błąd,nie ma już firmy PTKiGK Zabrze obecnie to PTK Holding,brakuje też FER Polska.W wykazie lokomotyw nie zauważyłem S200 którą można spotkać na naszym terenie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.

rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontaktowanie:

Postautor: rkplodz » sob 23:42, 19 lip 2008

Dziękujemy za uwagi i czekamy na kolejne spostrzeżenia.

Wykaz przewoźników uzupełniony i poprawiony. Co do lokomotywy - swój post musi wyedytować Tomasz (a zdaje się że w ogóle nie ma ich zdjęć w galerii).

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » sob 23:50, 19 lip 2008

Lista przewoźników prywatnych jest niekompletna, tak więc czekamy na wszelkie uzupełnienia. Skoro jesteś w temacie, to napisz co weszło w skład owego PTK Holding (czy po prostu PTKiGK Zabrze zmieniło nazwę).
Jeśli chodzi o lokomotywę S200, to za galerią kolejową WRP umieściłem ją łącznie z T448p i jest wśród wymienionych.

rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontaktowanie:

Postautor: rkplodz » ndz 00:24, 20 lip 2008

Dopisałem bocznice. Myślę, że poza brakami w liście przewoźników system jest już dość kompletny. Czekamy zatem na kolejne uwagi, przede wszystkim od fotografujących kolej czy szukających o niej informacji - wszak to właśnie zainteresowanym drogami żelaznymi ma służyć cały ten projekt.

Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 659
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

zasady opisu zdjęć kolejowych

Postautor: Grzesiek » ndz 09:35, 20 lip 2008

Firme PTK Holding tworzą połączone firmy: PTKiGK Zabrze i Kopalnia Piasku "Kuźnica Warężyńska"

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » ndz 10:25, 20 lip 2008

Dzięki!
Pozostaje więc mała zagwostka co robić właśnie w sytuacji, gdy przewoźnicy zmieniają "barwy klubowe" - problem dotyczy starszych zdjęć. Czy opisywać nazwą obecną, dawną, czy obiema.
BTW jest jeszcze jedna zagwostka. Otóż: PCC Rail, PTKiGK Rybnik, PCC Coaltran, PCC Kolchem i kilka innych pomniejszych spółek wchodzą w skład holdingu PCC. Ale może na razie pozostawmy to oddzielnie - wszak formalnie chyba są to różni przewoźnicy, tyle, że zrzeszeni w takiej formie. Jedyne co, to trzeba poprawić nazwy (nie kluczowe) w przypadku Kolchemu i Coaltran'a

Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 659
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

zasady opisu zdjęć kolejowych

Postautor: Grzesiek » ndz 11:07, 20 lip 2008

Tak,formalnie to ciągle samodzielne firmy popieram zatem pomysł pozostawienia ich oddzielnie.Przypomniało mi się jeszcze że przy zespołach trakcyjnych wartoby dodać VT628 z KM których nie spotyka się u nas w ruchu planowym ale od czasu do czasu pojawiają się jako pociągi służbowe,w przewoźnikach proponuje dodać DOLKOM prowadzący czasami swoje pociągi robocze

Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 659
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

zasady opisu zdjęć kolejowych

Postautor: Grzesiek » ndz 14:42, 20 lip 2008

Jeszcze kilka propozycji: w przewoźnikach brakuje Rail Polska i pasażerskiego Koleje Mazowieckie które są z poza grupy PKP w lokomotywach elektrycznych przy serii 181/182 zamiast bobina powinno być rakana i sestikolak a bobina to lokomotywa serii 140 znana u nas także jako ET13 przy M62 wartoby dopisać M62M a przy BR232 dodatkowo BR231 a w zespołach trakcyjnych-94 51 2140 "Flirt" który co prawda u nas nie występuje ale pojawia się czasami w rejonie Łowicza i Kutna jako "MAZOVIA"
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » ndz 18:33, 20 lip 2008

Jeśli chodzi o flirta, to jest ogromny problem z jego oznaczeniem (na wszystkich galeriach). Jak ktoś ustrzeli to się będziemy martwić - mówisz - masz. Pojawił się. Proponuję więc iść za precedensem i opisywać takim numerem, jaki widnieje na wagonie zastępując spacje kropkami i do tego dodawać ETR150.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tomasz.bu, łącznie zmieniany 1 raz.

Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 659
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

zasady opisu zdjęć kolejowych

Postautor: Grzesiek » wt 11:48, 22 lip 2008

Taki sposób opisu FLIRTÓW jak proponujesz też jest możliwy choć jest jeszcze jeden sposób-w ŚK 7/08 jest foto gdzie dodatkowo jest oznaczony "serią eksploatacyjną" "F" i może by pokusić się to rozwiązanie?

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » wt 12:54, 22 lip 2008

Na razie proponuję po prostu "flirt" i numer z dzioba pociągu, zwłaszcza, że zdjęć tego składu za dużo nie będzie. Jak sytuacja się wyklaruje, jak zobaczymy w jaki sposób oznaczone będą flirty na PKP (śląskie) to coś postanowimy.

Jeśli zaś chodzi o sprawę kluczowych, to moim zdaniem kwestię można uznać za dograną i czas na jakieś oficjalne ogłoszenie i apel o porządkowanie swoich zdjęć, jak sądzicie?

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » śr 22:51, 23 lip 2008

Pytanie do kogoś kto się zna na numeracji. Czy pospieszne, Intercity, EuroCity itp też opisujemy numerami bez liter? Czy ich numery są unikatowe?

Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 659
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

zasady opisu zdjęć kolejowych

Postautor: Grzesiek » śr 23:59, 23 lip 2008

W przypadku pociągów EC i międzynarodowych pospiesznych z uwagi na to że posiadają podwójny numer (krajowy i międzynarodowy) należy zdecydować który będzie w opisie.

o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » czw 00:08, 24 lip 2008

Może oba?

Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 659
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

zasady opisu zdjęć kolejowych

Postautor: Grzesiek » czw 09:56, 24 lip 2008

No i pojawiła się w galerii fotka gdzie w opisie jest tylko numer międzynarodowy i moim zdaniem tak może pozostać,w wykazie kategorii pociągów brakuje EuroNight.


Wróć do „Fotografia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość