czy to już koniec z 1087 ??

Podforum o wypadkach komunikacyjnych oraz o awariach pojazdów KM.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » czw 21:22, 21 lut 2008

Myślę, że w tym roku możemy się spodziewać pojedynczych przypadków kasacji najbardziej zużytych wozów większości modeli autobusów. Dostawy mają być spore, a Ikarusów i odkurzaczy nie zostało już tak wiele.

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » czw 21:40, 21 lut 2008

1552 nie tylko zarżnięty ale też przypalony Obrazek

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 22:11, 21 lut 2008

ukalo pisze:Myślę, że w tym roku możemy się spodziewać pojedynczych przypadków kasacji najbardziej zużytych wozów większości modeli autobusów. Dostawy mają być spore, a Ikarusów i odkurzaczy nie zostało już tak wiele.
Tak się zastanawiam. Co jest lepsze? Kupowanie ciągle nowego taboru, czy lepsze utrzymywanie obecnego? Nowe może cieszyć, ale te same autobusy po 3-latach są niekiedy w stanie prawie katastrofalnym. Dotyczy to głównie rządów obecnego zarządu MPK. Skoro został spłacony dług w wysokości ok. 100 mln złotych to dlaczego nadal nie dba się o tabor?

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » czw 22:45, 21 lut 2008

SEC pisze:Skoro został spłacony dług w wysokości ok. 100 mln złotych to dlaczego nadal nie dba się o tabor?


Utrzymanie niskich kosztów obsługi?

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 23:09, 21 lut 2008

Tak, ale dlaczego tak nadal jest?

px33
Fan forum
Posty: 4942
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 00:01, 22 lut 2008

Żeby wygenerować zysk. Możliwe, że bardziej opłacalna jest wymiana zużytego taboru na nowy, z opcją 10-letniego serwisu (potem sprzedaż - każdy weźmie taki wóz, to prawie jak ex-niemiecki)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pt 00:04, 22 lut 2008

No dobrze, ale jak wyglada ten nowy tabor po dwóch latach? Żeby w Conecto i Citaro G po dwóch latach eksploatacji był taki syf... Nawet w Jelczach tego nie było.

px33
Fan forum
Posty: 4942
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 00:36, 22 lut 2008

Zależy co nazwać syfem. Autobusy (Conecto, Citaro G to już od pół roku nie jechałem - wszystkie muszą być na 70 i 75 Obrazek ) są w naprawdę niezłym stanie, kierownica chodzi leciutko, hamulce są mocne, nie ma co narzekać. Tyle, że kierowcy nieostrożnie obchodzą się z pulpitami, np. #2659 ma wyłamane 2 klawisze.
I jedzie się tymi Conecto naprawdę przyjemniej niż Jelczami (#25xx, syf, kiła i mogiła, nie dość że głośne to to jeszcze wibruje na 2-gim przełożeniu)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pt 00:44, 22 lut 2008

Żebyś Ty wiedział jak Ci kierowcy Citaro G jeżdzą po Paradnej żeby zgubić opóźnienie... Dzisiaj taki jeden nie skręcił w Kosynierów tylko poleciał prosto jak 70 do CZMP i musiał zawracać przy Carrefourze.

Z całym szacunkiem - możesz nie lubić Jelczy, ale co ty gadasz? Jelcze #25xx to syf, kiła, mogiła?! Póki co są mało awaryjne, już większy syf widzę w Conecto, jak sobie ludzie zrobią imprezę i nie powyrzucają śmieci! #25xx są katowane na nockach, może dlatego zadrżą na drugim przełożeniu. Z resztą nie wszystkie.

Co do głośności - Conecto są bardzo ciche, ale Citaro G jak kierowca dociśnie (z resztą tam nie trzeba - tam jest taki zryw!) startują nieraz głośniej od Jelczy M121MB3 (usiądź z tyłu). Stare Jelcze to inna bajka - najgłośniejsze, chociaż zdarzają się miłe przypadki. Wczoraj miałem przyjemność jechać #1684 - jechał cicho, spokojnie.

Jakbyś chciał się przejechać Citaro G to:
75 brygady 3, 6 szczytowa - obie czerwone na rokładzie, jedyne czerwone
70 brygady 1, 3
85 brygada 2 - jedyna czerwona

W soboty dwa Citaro G widzę na 98, jedno na 69 i na 86.

Citaro G w dni robocze ratują sytuację, jaka jest na 70. Dzisiaj zdefektowały trzy brygady, wszystkie później podmienione. Z zaj. Kilińskiego nie wyjechały po południu 70A/8, 9, 10. Nie wiem jak rano - pewnie podobnie. Wracają stare "dobre" czasy, czyli przed przyjściem Oberhausenów, które trochę podratowały sytuację, ale jak widać na krótko.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 4 razy.

px33
Fan forum
Posty: 4942
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 12:55, 22 lut 2008

Żebyś Ty wiedział jak Ci kierowcy Citaro G jeżdzą po Paradnej żeby zgubić opóźnienie...

Żebym ja widział Citaro G... Może zmieni się to po przejęciu przez Nowe Sady Kraszewskiego.

Z całym szacunkiem - możesz nie lubić Jelczy, ale co ty gadasz?

Pusty (3 osoby) autobus, usiadłem na przednim siedzeniu i wrażenia były zdecydowanie inne niż przy Volvie 7000 #32xx (no spory plus dla Jelcza za bezawaryjność - w Volvie psuł się silnik), a na 2-gim biegu całe pudło autobusu wibrowało z naprawdę głośnym dźwiękiem (ta usterka jest już od nowości i serwis Jelcza mimo gwarancji na pojazdy nic z tym nie zrobił). O odkurzaczach wypowiadać się nie będą - też tym dawno nie jechałem.

mig
Moderator
Posty: 3322
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » pt 13:33, 22 lut 2008

SEC pisze:Jakbyś chciał się przejechać Citaro G to:
75 brygady 3, 6 szczytowa - obie czerwone na rokładzie, jedyne czerwone
70 brygady 1, 3
85/3

W soboty dwa Citaro G widzę na 98, jedno na 69 i na 86.

Chyba 85/2, brygada niskopodłogowa. W soboty na 98 też niska brygada, drugie to nie reguła choć ostatnio częściej się zdarza. W soboty na 69 na niskiej brygadzie, ostatnio było też i drugie Citaro. W dni robocze przynajmniej jedno jest też na 57.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pt 15:02, 22 lut 2008

mig pisze:Chyba 85/2, brygada niskopodłogowa. W soboty na 98 też niska brygada, drugie to nie reguła choć ostatnio częściej się zdarza. W soboty na 69 na niskiej brygadzie, ostatnio było też i drugie Citaro. W dni robocze przynajmniej jedno jest też na 57.
Zgadza się - 85/2 czerwona brygada. Na 57 również widzę bardzo często o tych samych porach Citaro G, więc możliwe że to stały przydział.

M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Postautor: M.C. » pt 18:05, 22 lut 2008

Tak, 57/9

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 22:19, 26 cze 2008

Nie wiedziałem gdzie to zamieścić.

Dzisiaj z zaj. Nowe Sady, techniczny T-23 wywiózł #2528 z kartką na szybie "pojazd niesprawny". W środku wyjęty silnik, częściowo brak drzwi i zderzaka tylnego.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2790
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » pt 11:41, 27 cze 2008

Skoro już mowa o Mercach - wie ktoś co z #2522 (ex1552)? Stał długo na Tramwajowej, nie wiem czy czekając na remont czy na kasację?

M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Postautor: M.C. » pt 13:27, 27 cze 2008

Jak już jesteśmy przy temacie; we wtorek na Limanowskiego powrócił 3102, stojący od dłuższego czasu na Telefonicznej. Wczoraj w południe widziany na ul. Inflanckiej na holu (chyba z powrotem na Telefoniczną).

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » pt 13:39, 27 cze 2008

Na Telefonicznej nie ma już autobusów.

M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Postautor: M.C. » pt 13:44, 27 cze 2008

To pozostaje tylko Tramwajowa w takim razie, do Rzgowa ciągnęliby go przez Włókniarzy.

Bros
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 15:07, 18 lip 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: Bros » czw 16:37, 17 lip 2008

Kazik pisze:Skoro już mowa o Mercach - wie ktoś co z #2522 (ex1552)? Stał długo na Tramwajowej, nie wiem czy czekając na remont czy na kasację?

Zreaktywowany kursuje dzisiaj na 77/8.

Obrazek


Wróć do „Wypadki i usterki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość