Kolej w regionie łódzkim.

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Postautor: Urbi59 » ndz 02:25, 13 sty 2013

Ostatnia szansa na uratowanie inwestycji kolejowych w regionie łódzkim

Ministerstwo transportu skreśliło z Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych na lata 2013-2015 dwie bardzo ważne inwestycje dla regionu łódzkiego. Pierwszą jest modernizacja linii kolejowej nr 14 z Łodzi Kaliskiej przez Zduńską Wolę do Ostrowa Wielkopolskiego. Druga to modernizacja wiaduktu widmo przy stacji Łódź Kaliska. To tzw. wiadukt wschodni, którego budowę przerwano w 1999 r. Pierwsza inwestycja znalazła się na liście rezerwowej, a wiadukt całkowicie wykreślono.


Obie inwestycje mogą jednak znaleźć się wśród zadań przyjętych do realizacji. Ministerstwo transportu rozpisało konsultacje społeczne na swojej stronie internetowej. Znajdują się tam formularze, na których każda osoba, firma lub instytucja może zgłosić swoje uwagi. To ostatnia szansa, żeby doprowadzić do modernizacji linii do Ostrowa Wielkopolskiego i dokończenia budowy nieczynnego wiaduktu.

Obie inwestycje miały szansę zostać zrealizowane wcześniej, dlatego dziwi fakt, że obecnie je pominięto. Modernizacja linii kolejowej była wpisana na listę projektów unijnych na lata 2007-2013, ale na liście zadań rezerwowych.

Wartość prac oszacowano na ponad 2,8 mln zł. Niestety, inwestycja nie doczekała się realizacji, chociaż korzysta z niej od 20 do 50 tys. podróżnych rocznie.

Całkowite wykreślenie modernizacji wschodniego wiaduktu nad ul. Bandurskiego przy Łodzi Kaliskiej dziwi jeszcze bardziej. Brak tego wiaduktu oznacza, że pociągi jadą z południa na Kaliski tylko jednym torem po wiadukcie zachodnim. Gdyby doszło do awarii lub wypadku, to stacja zostałaby odcięta od świata. Zwłaszcza obecnie, gdy zamknięty jest dworzec Fabryczny, a dużą część połączeń przejęła Łódź Kaliska.


Więcej:

http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/736891,ostatnia-szansa-na-uratowanie-inwestycji-kolejowych-w,id,t.html
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Urbi59, łącznie zmieniany 1 raz.

Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Postautor: Urbi59 » pt 02:23, 18 sty 2013

Porozumienie dla kolei w Łódzkiem

Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego, przedstawił najważniejsze inwestycje szykowane na kolei w regionie. W tej sprawie przygotowane zostało porozumienie z PKP Polskie Linie Kolejowe. Spółkę na czwartkowej konferencji w Urzędzie Marszałkowskim reprezentował Piotr Malepszak, pełnomocnik zarządu spółki do spraw programowania inwestycji. Porozumienie zakłada współpracę pomiędzy Urzędem Marszałkowskim w Łodzi a PKP Polskie Linie Kolejowe przy realizacji kluczowych budów i modernizacji tras kolejowych. Kooperacja będzie dotyczyła wymiany informacji i udostępniania opracowań dotyczących rozwoju transportu kolejowego w województwie, wspólnego działania zmierzającego do jak najlepszego wykorzystania środków unijnych w latach 2014 - 2020 i wspólnego dążenia do realizacji najważniejszych inwestycji.
Porozumienie to efekt spotkania przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego, któremu przewodniczył marszałek Witold Stępień oraz reprezentantów PKP PLK z Remigiuszem Paszkiewiczem, prezesem spółki, na czele. Odbyło się ono na początku stycznia.

Kluczowe zadania przewidziane do realizacji w regionie, to:
- budowa linii kolejowej w tunelu średnicowym pod Łodzią;
- budowa wiaduktu wschodniego na stacji Łódź Kaliska
- rewitalizacja linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska - Sieradz/Ostrów Wielkopolski;
- rewitalizacja linii nr 15: odcinek Łódź Kaliska – Zgierz
- rewitalizacja linii nr 16 na odcinku Zgierz – Ozorków – Kutno
- budowa i przebudowa przystanków kolejowych na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – etap II
- budowa linii kolejowej Zgierz – Kutno;
- rewitalizacja linii nr 22 i 25 Łódź - Tomaszów Mazowiecki – Opoczno (odcinek Gałkówek – Idzikowice/Opoczno)
- budowa linii kolejowej do portu lotniczego im. Władysława Reymonta
wraz ze stacją końcową
- budowa linii kolejowej Wieluń – linia nr 131 (kier. Zduńska Wola)
- modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź – odcinek Łódź Widzew
- budowa dworca Łódź Fabryczna
- powstanie studium wykonalności dla przystosowania Łódzkiego Węzła Kolejowego do obsługi kolei dużych prędkości.

Marszałek Witold Stępień podkreślił, że najważniejsze jest doprowadzenie istniejących linii kolejowych do takiego stanu, aby do minimum ograniczyć miejsca, gdzie pociągi muszą zwalniać. Taka modernizacja szykuje się już wkrótce m.in. na trasie z Łodzi do Sieradza. Linia dalej prowadzi do Ostrowa Wielkopolskiego, skąd rozgałęzia się na Wrocław i Poznań. - Trzeba jednak pamiętać o konieczności ich uzupełniania - mówił marszałek. - Takim zasadnym połączeniem, które powinno powstać jest Wieluń - linia 131, która przyłączy Wieluń do magistrali węglowej, a dalej przez Zduńską Wolę do Łodzi.


Źródło: http://www.lodzkie.pl/wps/wcm/connect/lodzkie/lodzkie/aktualnosci/20130117_news_1333

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » czw 22:52, 28 mar 2013

Połączenie kolejowe Łódź - Skarżysko Kamienna może zostać reaktywowane już w grudniu bieżącego roku. Lata 2014-2016 mają przynieść rewitalizacje odcinków: Gałkówek - Tomaszów Mazowiecki i Tomaszów - Skarżysko (wraz z elektryfikacją tego drugiego i budową dwóch łącznic z CMK pod Opocznem), poprzedzone opracowaniem studiów wykonalności. Budowę linii Końskie - Kielce lub Wąsosz Konecki - Tumlin przewidziano na lata 2018-2020. Taki plan ratunkowy dla zagrożonej wyłączeniem z eksploatacji linii nr 25 zaproponował partnerom z województwa świętokrzyskiego i podkarpackiego zarząd woj. łódzkiego

- Po grudniowej reaktywacji linię obsłubiwałyby swoim taborem Przewozy Regionalne - deklaruje Jacek Grabarski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Dodaje, że spółka musiałaby jednak wystawić pojazdy bardziej niezawodne, niż SN81, które można dziś spotkać na odcinku Tomaszów Maz. - Opoczno.

Po ukończeniu inwestycji w 2016 r. prędkość drogowa na całym odcinku Gałkówek - Skarżysko Kamienna wzrosłaby w myśl planów do 120-160 km/h. Taką samą prędkośc pociągi osiągałyby na odcinku mającym skrócić odległość z Łodzi do Kielc. Jego budowę rozważa się w dwóch wariantach: Końskie-Kielce (ok. 34 km) lub Wąsosz Konecki-Tumlin (ok. 28 km). - Niezależnie od opcji, jaka zostanie wybrana, zaoszczędzilibyśmy ponad 40 km w porównaniu z trasą przez Skarżysko - informuje J. Grabarski. Czas przejazdu między stolicami obu regionów szacuje się poniżej półtorej godziny. - O innych parametrach nie sposób teraz mówić, ponieważ studium wykonalności dla tego odcinka jest dopiero planowane - dodaje.

Odcinek od Tomaszowa Maz. pozostałby po modernizacji jednotorowy, podobnie jak nowo wybudowane łącznice Słomianka - Opoczno Południe oraz Opoczno-węzeł CMK (w kierunku Warszawy). Łącznie inwestycje miałyby objąć od 144,5 do 164,7 km toru.

Województwa: łódzkie, świętokrzyskie i podkarpackie zamierzają zabiegać w Ministerstwie Transportu oraz w PKP PLK o zainwestowanie w infrastrukturę linii nr 25. - Inwestycje takie są tym bardziej zasadne, że linia została wpisana do transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T - zaznacza J. Grabarski. Według danych przedstawionych przez UMWŁ, mieszkańcy osi Łódź-Kielce to ok. 2 miliony potencjalnych pasażerów. Organizacyjna forma rewitalizacji linii pozostaje nieznana.


Linia_nr_25_Harmonogram_dzialan
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez domino, łącznie zmieniany 1 raz.

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 23:36, 28 mar 2013

Proszę, zwiń ten link jeśli możesz Obrazek

Tak to się robi, bo może to kwestia niewiedzy:

Kod: Zaznacz cały

[url=adres linka]treść linka[/url]
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » pt 23:07, 29 mar 2013

Modernizacja trasy kolejowej nr 14 z Łodzi Kaliskiej przez Zduńską Wolę do Ostrowa Wielkopolskiego nie została uwzględniona w Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych na lata 2013-2015. Ministerstwo nie chce też budowy tunelu średnicowego między Fabrycznym i Kaliskim ani modernizacji linii między Żabieńcem i Zgierzem.

Pominięcie modernizacji trasy kolejowej nr 14 z Łodzi Kaliskiej do Ostrowa Wielkopolskiego jest zaskakujący, ponieważ była wpisana na listę zadań rezerwowych projektów unijnych na lata 2007-2013 i tym razem miała doczekać się realizacji.

"Realizacja robót na linii kolejowej nr 14 musiała zostać przeniesiona na późniejszy okres z przyczyn zależnych od zapewnienia przejezdności sieci kolejowej i stanu tej linii, na której konieczna jest przebudowa obiektów inżynierskich, co wiąże się z pozyskaniem dokumentacji technicznej i formalno-prawnej" - czytamy w raporcie. - "Realizacja robót jest planowana na lata 2015-2017.

Ministerstwo nie jest też zainteresowane modernizacją wschodniego wiaduktu przy dworcu Kaliskim w Łodzi. Brak tego wiaduktu oznacza, że pociągi z południa wjeżdżają na Kaliski tylko jednym torem. Gdyby doszło do awarii lub wypadku, to stacja zostałaby odcięta od świata.

"Ukończenie budowy wiaduktu wymaga uregulowania spraw własnościowych tego obiektu oraz wykonania szczegółowej analizy technicznej i aktualizacji projektu. Ministerstwo zobowiązało właściciela do wyjaśnienia sprawy" - napisano w raporcie ministerstwa.

Na tym nie koniec łódzkich porażek w ministerstwie transportu. Ministerstwo negatywnie odniosło się też do budowy tunelu średnicowego między Fabrycznym i Kaliskim. Nie udało się też wywalczyć łącznika umożliwiającego wyjazd od strony Fabrycznego do linii nr 16 w kierunku Zgierza. Nie będzie modernizacji linii między Żabieńcem i Zgierzem, a remont torów z Kutna do Ozorkowa jest w planie na lata 2014-2020.

Kolejowe porażki Łódzkiego

Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Postautor: Urbi59 » ndz 03:48, 31 mar 2013

Szkoda rewitalizacji do Ostrowa... Jedynym plusem jest to, że nie wywalili jej w daleką przyszłość, lecz planują zrewitalizować z POIiŚ w latach 2015 - 2017, co nie jest drastycznie odległym terminie. Na dziś, na odcinku Łódź - Zduńska Wola planują likwidacje ograniczeń na przejazdach, oraz rozpocząć pracę przy obiektach inżynieryjnych.

Wschodni wiadukt Kaliskiego wyleciał, co mnie w zupełności nie dziwi, gdyż jest to inwestycja iść regionalna... Trzeba też zadać pytanie, czy dokończenie obiektu, jest tak bardzo potrzebne? Jeśli tak, to inwestycja idealna do sfinansowania z RPO dla łódzkiego, co zresztą już potwierdzi marszałek łódzkiego... Obecnie piłeczka jest po stronie PKP PLK, oraz PKP S.A.

W kwestii tunelu, to ministerstwo ma chyba najmniej do gadania, gdyż pierwotne założenia zakładają finansowanie przez przy podmioty - PKP PLK, Miasto Łódź, Województwo Łódzkiego, przy dofinansowaniu unijnym dochodzącym do 85%. Możliwe również, że MT nie chce rzucać pochopnych deklaracji, do momentu poznania wyników studium wykonalności.

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 766
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Postautor: SzK » wt 18:38, 02 kwie 2013

Modernizacja trasy kolejowej nr 14 z Łodzi Kaliskiej przez Zduńską Wolę do Ostrowa Wielkopolskiego nie została uwzględniona w Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych na lata 2013-2015.


I bardzo dawno z tej listy spadła. I PLK nie płakała, mimo, że to bardzo ważny korytarz dla pociągów towarowych i aglomeracyjnych. Ale to będzie zrobione w następnej perspektywie, chyba, że UE się rozleci i będzie super kryzys.

Ministerstwo nie chce też budowy tunelu średnicowego między Fabrycznym i Kaliskim ani modernizacji linii między Żabieńcem i Zgierzem.


A to nie jest prawda. W tej perspektywie (do 2013, czyli 2015) niczego takiego nie planowano. Studium wykonalności tunelu już było, zainteresowani wiedzą jakie, więc więcej marnować pieniędzy nie trzeba.

Ministerstwo nie jest też zainteresowane modernizacją wschodniego wiaduktu przy dworcu Kaliskim w Łodzi.


Do czasu wyjaśnienia, co z kwestią tunelu też bym tego nie ruszał.
W najgorszym razie będzie to zrobione zamiast tunelu średnicowego...

Brak tego wiaduktu oznacza, że pociągi z południa wjeżdżają na Kaliski tylko jednym torem. Gdyby doszło do awarii lub wypadku, to stacja zostałaby odcięta od świata.


Oj, nie dramatyzujmy, można jechać ze zmianą czoła na Lublinku :twisted:

Na tym nie koniec łódzkich porażek w ministerstwie transportu. Ministerstwo negatywnie odniosło się też do budowy tunelu średnicowego między Fabrycznym i Kaliskim. Nie udało się też wywalczyć łącznika umożliwiającego wyjazd od strony Fabrycznego do linii nr 16 w kierunku Zgierza.


Teraz wszystko zależy od przyszłej perspektywy inwestycyjnej (2014-2020). Tutaj wszyscy powinni grać w jednej drużynie (miasto, województwo, PLK, PKP) aby dofinansowanie do tunelu uzyskać.

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 18:57, 02 kwie 2013

SzK pisze:Oj, nie dramatyzujmy, można jechać ze zmianą czoła na Lublinku :twisted:

Albo wjechać od strony Zgierza i zmienić czoło na Kaliskim. Choć i tak przelotowe pociągi na Kaliski w takiej sytuacji najprawdopodobniej nie zajadą, tylko staną na Chojnach (a pasażerowie zostaną odpowiednio wcześniej poinformowani i będą podstawione autobusy, ewentualnie zostaną zaproszeni do 52, gdzie MPK podstawi dodatkowe wozy - przynajmniej tak być powinno, bo na sieci PKP można się wszystkiego spodziewać) - lepiej tak, niż żeby pociąg miał nabrać opóźnienia i potem rozwalać rozkłady w pozostałej części kraju.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Pół godziny szybciej koleją z Koluszek do Częstochowy

Postautor: domino » wt 22:05, 16 kwie 2013

O blisko pół godziny ma skrócić się czas przejazdu pociągiem na trasie Koluszki – Częstochowa. We wtorek PKP Polskie Linii Kolejowe podpisały umowę na rewitalizację tej trasy kosztem blisko 600 mln zł.

To jeden z dużych projektów rewitalizacyjnych PLK mających zwiększać absorpcję środków unijnych na kolei. Rewitalizacje polegają na odtworzeniu pierwotnego stanu linii kolejowej i są tańsze i prostsze niż modernizacje – zakładające zwykle poprawę parametrów i zwiększanie szybkości. Ich najważniejszymi efektami są podwyższenie bezpieczeństwa ruchu i likwidacja ograniczeń prędkości.

Linia nr 1 na odcinku Koluszki – Częstochowa to fragment dawnej kolei warszawsko-wiedeńskej. Choć większość dalekobieżnych pociągów na trasie z Warszawy do Katowic i Krakowa kursuje obecnie równoległą, nowocześniejszą Centralną Magistralą Kolejową, to także ta linia jest intensywnie używana w ruchu regionalnym i ponadregionalnym.

Jak poinformował PAP Maciej Dutkiewicz z PKP PLK, plan robót w ramach zawartego we wtorek kontraktu obejmuje wymianę torów na długości ponad 158 km, wymianę ok. 83 km sieci trakcyjnej, oraz remont 51 obiektów inżynieryjnych (30 mostów, 5 wiaduktów, 15 przepustów, 1 muru oporowego). Zaplanowano też odnowienie 43 peronów, remont 24 przejazdów i wymianę 142 rozjazdów.

Zakres rewitalizacji obejmie łącznie 11 stacji: Koluszki, Rokiciny, Baby, Piotrków Trybunalski, Rozprza, Gorzkowice, Gomunice, Radomsko, Widzów Teklinów, Kłomnice oraz Rudniki koło Częstochowy.

Wartą 594,5 mln zł umowę na te prace zawarto z konsorcjum, w którym liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych POL-AQUA, a partnerami firmy Dragados, Vias y Construcciones i Electren. Wykonawca najpierw sporządzi dokumentację projektową (w 150 dni), a potem przystąpi do zasadniczych robót, które powinien zakończyć w 730 dni od podpisania umowy.

Prowadzone są starania, by projekt „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 1 na odcinku Koluszki – Częstochowa” dostał unijne finansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Inne duże rewitalizacje, które mają być finansowane z tego źródła, obejmują m.in.: linię nr 18 Kutno - Piła na odcinku Toruń - Bydgoszcz, linię nr 143 na odcinku Kalety - Kluczbork, linię nr 61 i fragment linii nr 700 na odcinku Częstochowa – Fosowskie, linię nr 132 na odcinku Błotnica Strzelecka - Opole Proszowice, linię 353 na odcinku Inowrocław – Jabłonowo Pomorskie (bez fragmentu w Toruniu) oraz linie 1, 133, 160 i 186 na odcinku Zawiercie - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Jaworzno Szczakowa.

http://expressilustrowany.pl/pol-godziny-szybciej-koleja-z-koluszek-do-czestochowy,artykul.html?material_id=516d83c516f1dadf48000000

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » pt 19:49, 10 maja 2013

Według informacji podanych przez PKP PLK, nie tylko protesty samorządów spowodowały utrzymanie w eksploatacji odcinków Piotrków Trybunalski – Zarzecze oraz Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna. Zadecydowała też postawa lokalnego zakładu linii kolejowych, który przedstawił plan oszczędności.

W regionie łódzkim od grudnia tego roku nadal będą eksploatowane linie Piotrków Trybunalski – Zarzecze oraz Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna - mimo pierwotnych planów wyłączenia linii z eksploatacji przez PKP PLK. – Podczas serii spotkań zarządca infrastruktury otrzymał konkretne deklaracje od przewoźników oraz samorządów w sprawie planów zwiększenia ruchu kolejowego. Dzięki tym deklaracjom nie będzie zmian w eksploatacji linii w regionie łódzkim – podkreśla PKP PLK w komunikacie.

– Utrzymanie funkcjonowania odcinków wstępnie przeznaczonych do zawieszenia będzie możliwe także dzięki propozycjom oszczędności zgłoszonym przez terenowe jednostki PKP Polskie Linie Kolejowe. Wśród nich znalazły się między innymi skumulowanie ruchu w wybranych dniach i godzinach lub wyłączenie z użytkowania obiektów, na które przewoźnicy nie zgłaszali zapotrzebowania. Takie rozwiązania, zgłoszone w trakcie konsultacji w części regionów, będzie można zastosować także w innych województwach – ogłosiła PKP PLK.

http://www.rynek-kolejowy.pl/45082/Linie_w_lodzkiem_zostana_Ale_beda_oszczednosci_w_eksploatacji.htm

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » wt 23:32, 18 mar 2014

W kwietniu przyszłego roku ma się zakończyć remont linii kolejowej łączącej Koluszki z Częstochową. Modernizacja zakłada m.in. wymianę ok. 160 km torów, naprawę sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem, remont przejazdów kolejowych oraz peronów.

http://www.expressilustrowany.pl/artykul/3369979,remont-linii-kolejowej-koluszkiczestochowa,id,t.html



domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » sob 22:29, 24 sty 2015

Przewozy Regionalne chcą uruchomić w wakacje regularne połączenie na trasie Łódź - Tomaszów - Spała. Pociągi do Spały jeździć mają w każdą wakacyjną niedzielę.

http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/3725644,pociagami-przewozow-regionalnych-pojedziemy-z-lodzi-do-spaly,id,t.html

Josek102
Bywalec
Posty: 180
Rejestracja: pt 15:13, 08 lip 2016

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Postautor: Josek102 » wt 21:53, 02 sie 2016

Dziś na ulicy św.Teresy odkryłem kolejke zakładową .Na wprost ul.Kaczencowej jest jakis zakład (tartak) i są widoczne szyny kolejki.Obadam w czwartek
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Postautor: domino » śr 22:35, 01 lut 2017

Koleje Mazowieckie mają aspiracje, żeby uruchomić połączenia z Warszawy do Łodzi. W tym celu złożyły w 2016 roku wniosek do Urzędu Transportu Kolejowego o otwarty dostęp na tej trasie. Spółka spotkała się jednak z decyzją odmową. Teraz sprawa trafiła do sądu.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 80096.html

Josek102
Bywalec
Posty: 180
Rejestracja: pt 15:13, 08 lip 2016

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Postautor: Josek102 » śr 05:45, 15 lut 2017

PKP SA przygotowują się do przebudowy ogromnej liczby dworców, które pogrupowano obszarami i liniami kolejowymi. Kolejarze zapowiadają w najbliższych miesiącach w sumie kilkanaście przetargów na studia wykonalności i prace projektowe. Postępowania obejmą ponad 120 obiektów.

PKP SA wysłały do europejskiego dziennika zamówień publicznych szereg zawiadomień o nadchodzących przetargach na opracowanie studiów wykonalności oraz dokumentacji projektowej dla przebudowy licznych dworców. Wysłane ogłoszenia mają na celu skrócenie terminu składania ofert po ogłoszeniu zasadniczych postępowań przetargowych. Przypomnijmy: PKP planują inwestycje na 464 dworcach do 2023 r.

Wokół Poznania i na Dolnym Śląsku

Jedno z zapowiadanych postępowań dotyczy modernizacji wybranych dworców przy liniach kolejowych nr 353, 131 oraz 3. Na liście znajduje się 11 obiektów: Biskupice Wielkopolskie, Janikowo, Kobylnica, Kołodziejewo, Mogilno, Pierzyska, Lednogóra, Pobiedziska, Pobiedziska Letnisko, Poznań Główny (Stary), Trzemeszno i Złotniki Kujawskie. Szacowany termin publikacji ogłoszenia o zamówieniu na studium to 16 kwietnia, a szacowania wartość – 2,4 mln zł. Natomiast przetarg na prace projektowe szykowany jest na 1 lipca , a jego wartość sięga 11,1 mln zł.

Dalej na zachodzie modernizację przejdą wybrane dworce przy linii kolejowej nr 3, 203 oraz 358. Wytypowano 11 obiektów: Babimost, Gorzów Wielkopolski, Nowiny Wielkie, Nowy Tomyśl, Opalenica, Palędzie, Rzepin, Sulechów, Świebodzin, Witnica, Zbąszyń. Planowany termin publikacji ogłoszenia o zamówieniu na studium wykonalności to 16 kwietnia, a szacowania wartość – 2,1 mln zł. Przetarg na projekt techniczny i wykonawczy (z podziałem – jak we wszystkich przetargach na prace projektowe – na części) miałby ruszyć 1 lipca, a jego łączna wartość to 9,7 mln zł netto.

Kolejne postępowanie obejmie wybrane dworce przy linii kolejowej nr 274 na odcinku Wrocław – Boguszów Gorce Zachód wraz z przedłużeniem przy linii 311, a także wybrane dworce przy linii kolejowej nr 282 wraz z dworcem na st. Malczyce położonym przy linii 27. Lista obejmuje dziewięć obiektów: Boguszów-Gorce Zachód, Bolesławiec, Imbramowice, Kąty Wrocławskie, Malczyce, Smolec Szklarska Poręba Górna, Wałbrzych Główny i Węgliniec. Przetarg na studium ma ruszyć 16 kwietnia, a jego wartość to 1,3 mln zł. Przetarg na prace projektowe miałby ruszyć 1 września, a jego wartość to 1,1 mln zł.

Na Mazowszu i wiedence

Trzecia zapowiedź dotyczy studium wykonalności dla dworców kolei warszawsko-wiedeńskiej i linii E-20 na Mazowszu. Wytypowano osiem obiektów: Ożarów Mazowiecki, Płochocin, Błonie, Sochaczew, Kornelin, Brwinów, Milanówek, Jaktorów. Planowany termin publikacji ogłoszenia o zamówieniu to 16 kwietnia, a szacowania wartość – 0,4 mln zł. Przetarg na prace projektowe szykowany jest na 1 października, a jego wartość to 2 mln zł.

Kolejny przetarg w podziale na części dotyczyć będzie wybranych dworców przy linii kolejowej nr 1 na odcinku Skierniewice – Częstochowa, dworca Gałkówek przy liniach nr 17 i 25 oraz dworca Łódź Chojny. Lista obejmuje dziesięć obiektów: Częstochowa, Gałkówek, Gorzkowice, Koluszki, Łódź Chojny, Płyćwia, Rogów, Rokiciny, Skierniewice, Wilkoszewice. Planowany termin przetargu na studium wykonalności to 16 kwietnia, a szacowania wartość to 1,5 mln zł. Przetarg na prace projektowe miałby ruszyć 1 listopada, a jego wartość to 10,8 mln zł.

Modernizacji doczekają się też wybrane dworce przy linii kolejowej nr 26 Radom – Dęblin i nr 8 Radom – Szydłowiec. Studium wykonalności obejmie sześć obiektów: Jastrząb, Pionki, Pionki Zachodnie, Ruda Wielka, Zajezierze koła Dęblina i Żytkowice. Termin publikacji ogłoszenia o zamówieniu to 16 kwietnia, a wartość to 0,2 mln zł. Przetarg na prace projektowe zapowiadany jest na 1 maja, a jego wartość wyniesie 1,7 mln zł.

W kierunku Pomorza

Zmodernizowane mają zostać dworce na linii 9 na odcinku Warszawa Wschodnia – Gdynia Główna Osobowa. Projekt, dla którego powstanie studium wykonalności, obejmuje modernizację 10 dworców kolejowych dworca Gdańsk Główny, Gdańsk Oliwa, Gdańsk Wrzeszcz, Prabuty, Pruszcz Gdański, Pszczółki, Susz, Szymankowo, Tczew, Mława Miasto oraz budowę nowego dworca w Pomiechówku. Szacowany termin publikacji ogłoszenia o zamówieniu to 16 kwietnia, a szacowania wartość – 1,9 mln zł.

Powstanie studium wykonalności dla modernizacji wybranych dworców na linii kolejowej 213. Tutaj wytypowano 11 obiektów: Chałupy, Hel, Jastarnia, Jurata, Kuźnica (Hel), Mrzezino, Puck, Reda, Swarzewo, Władysławowo, Żelistrzewo). Termin ogłoszenia wyznaczono na 16 kwietnia.

W kierunku wschodnim

Następny przetarg będzie obejmować studium wykonalności dla modernizacji wybranych dworców kolejowych przy linii kolejowej nr 2 Warszawa Zachodnia – Terespol. Na liście znajduje się pięć obiektów: Łuków, Dębe Wielkie, Mrozy, Siedlce, Wrzosów. Planowany termin przetargu na studium to 16 kwietnia, a szacowania wartość to 35 tys. zł. Postępowanie na prace projektowe miałoby ruszyć 28 maja, a jego wartość to 2,3 mln zl

Kolejne postępowanie będzie dotyczyć studium wykonalności wybranych dworców przy linii kolejowej nr 7 na odcinku Warszawa – Dorohusk wraz z dworcem na stacji Kraśnik położonym przy linii 68. Lista obejmuje 17 pozycji: Chełm, Dęblin, Kanie, Kraśnik, Lublin, Nałęczów, Sadurki, Świdnik Miasto, Trawniki, Celestynów, Garwolin, Józefów, Łaskarzew Przystanek, Michalin, Otwock, Pilawa, Życzyn. Planowany termin publikacji ogłoszenia o zamówieniu na studium to 16 kwietnia, a szacowania wartość – 1,1 mln zł. Przetarg na prace projektowe miałby ruszyć 1 września. Jego wartość wyniesie 8,3 mln zł.

Inny przetarg będzie poświęcony studium wykonalności dla modernizacji wybranych dworców przy linii kolejowej nr 6 na odcinku Warszawa Wschodnia – Białystok – Kuźnica Białystok. Lista obejmuje 14 obiektów: Ząbki, Tłuszcz, Szepietowo, Racibory, Przetycz, Barchów, Chrzęsne, Czyżew, Dobczyn, Jabłoń Kościelna, Zdrody Nowe, Wasilków, Kuźnica Białostocka i Hajnówka. Planowany termin publikacji ogłoszenia o zamówieniu na studium to 1 kwietnia, a szacowania wartość – 0,4 mln zł. Przetarg na prace projektowe zapowiadany jest na 1 czerwca, a jego wartość – 4,4 mln zł.

Na południu Polski przewidziano modernizację wybranych dworców na liniach kolejowych 68, 91, 94. Lista obejmuje dziewięć obiektów: Biadoliny, Czarna Tarnowska, Jasień Brzeski, Kraków Swoszowice, Radymno, Rzeszów Główny, Sędziszów Małopolski, Stalowa Wola Rozwadów i Sterkowiec. Postępowanie na studium szykowane jest na 16 kwietnia, a szacowania wartość – 1,1 mln zł.
Podziel się z innymi: .... SKOPIOWANE z TRANSPORT PUBLICZNY
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3375
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Postautor: prof_klos » pn 15:58, 11 wrz 2017

Po raz kolejny powraca temat oddania do użytku drugiego wiaduktu na Kaliskim:
http://www.dzienniklodzki.pl/komunikacj ... ,12466624/
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Postautor: domino » czw 11:43, 02 lis 2017

PR przekażą zmodernizowane EN57 do Łodzi http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 84225.html

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3375
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Postautor: prof_klos » czw 17:23, 02 lis 2017

Rozwiąże to problem EN57 z otwartym obiegiem w tunelu.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...


Wróć do „Kolej i samoloty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość