Remont trasy Łódź-Warszawa

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontaktowanie:

Postautor: rkplodz » śr 23:25, 21 sty 2009

Rynek Kolejowy pisze:Modernizacja odcinka Skierniewice - Łódź Widzew: Trochę liczb

Realizując modernizację linii kolejowej Warszawa - Łódź na odcinku Skierniewice - Łódź Widzew (etap I), podjęto 156 decyzji administracyjnych, wykonano cztery kontrakty, przy czym zatrudnione zostały aż 44 firmy. Dane przedstawione przez PKP PLK pokazują ogrom pracy wykonany przy modernizacji tego stosunkowo krótkiego odcinka.

Jak podali przedstawiciele spółki na niedawnym spotkaniu z dziennikarzami, na modernizację wydano 931,8 mln zł. 75 proc. tych funduszy pochodziło ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, a pozostałe 25 proc. z budżetu państwa. Realizacja zajęła 26 miesięcy - od 19 kwietnia 2006 r. (roboty rozpoczęto 11 lipca 2006 r.) do 15 czerwca 2008 r.

W ramach projektu realizowane były cztery podstawowe kontrakty:

* na nadzór i zarządzanie projektem
* na zaprojektowanie i wykonanie przebudowy odcinka Skierniewice - Koluszki
* na zaprojektowanie i wykonanie przebudowy odcinka Koluszki - Łódź Widzew
* na zaprojektowanie i wykonanie instalacji srk - LCS Koluszki.



Wydano 156 decyzji administracyjnych: 15 sztuk decyzjo lokalizacyjnych, 34 pozwolenia na budowę, 41 zgłoszeń na realizację robót, 22 pozwolenia wodno-prawne, 2 decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych, 42 pozwolenia na użytkowanie.

Ilość opracowań projektowych to 851 sztuk, w tym: 34 komplety projektów budowlanych wielobranżowych i 817 projektów wykonawczych.

Zmodernizowano 62,8 linii dwutorowej plus tory stacyjne (razem 142,4 km torów), 160 rozjazdów wraz z napędami, przewieziono za pomocą 520 pociągów wahadłowych 625 tys. ton kruszywa. Szyny wykorzystane przy tym przedsięwzięciu ważyły 17,5 tys. ton. Wymieniono także 130,9 tkm sieci trakcyjnej, zmodernizowano 4 mosty, 6 wiaduktów, 40 przepustów, 2 przejścia podziemne dla pieszych, 37 przejazdów kolejowych, 30 peronów, 65 km linii potrzeb nietrakcyjnych, 43 stacje transformatorowe, jak również obiekty związane z ochroną środowiska.

Przy realizacji projektu zatrudnione były 44 firmy, z czego 16 spółek tworzyło dwa konsorcja - Trakcja Polska SA i PKP Energetyka Sp. z o.o. oraz Bombardier (ZWUS) Transportation Sp. z o.o. Pozostałe 28 stanowili podwykonawcy. Łącznie zatrudnionych było na stałe 780 pracowników, a w ciągu całego projektu - 1260 osób.

Efekty? Możliwa prędkość pociągów do 140 km/h oraz skrócenie czasu przejazdu na zmodernizowanym odcinku Skierniewice - Łódź Widzew do 32 minut oraz czasu przejazdu z Warszawy do Łodzi do 88 minut - podaje PKP PLK.


tekst i zdjęcie: http://www.rynek-kolejowy.pl/10524/Modernizacja%2Bodcinka%2BSkierniewice%2B%25A3%25F3d%25BC%2BWidzew%2B%2BTroch%25EA%2Bliczb.htm

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 767
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Postautor: SzK » ndz 21:58, 15 lut 2009

Od tygodnia pociągi jadące do Łodzi wyjeżdżają z Koluszek na sygnał zastępczy - wniosek: padła blokada. Pociągi do posterunku odgałęźnego w Żakowicach jadą z prędkością 20 km/h. Powoduje to kilkuminutowe opóźnienia.

Na dworcach, w internecie przydałyby sie komunikaty o tych opóźnieniach. To już tydzień. A kilka minut to czasem dużo.

MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontaktowanie:

Postautor: MNK » śr 07:39, 22 kwie 2009

Łódź: Od czerwca więcej pociągów do stolicy
Dwa lub trzy nowe pociągi (jeszcze ustala się ich liczbę) będą kursować z Łodzi do Warszawy. Zakład Przewozów Regionalnych PKP w Łodzi wspólnie z Urzędem Marszałkowskim planuje wprowadzić do rozkładu jazdy połączenia nazwane Inter Regio od 1 czerwca.

Stałyby się konkurencją dla pociągów kursujących do stolicy, które w ubiegłym roku przejęła spółka PKP Intercity.

- Składy będą się zatrzymywać na głównych stacjach, czas podróży będzie więc porównywalny. Komfort jazdy też. Na trasę zostaną skierowane zmodernizowane składy takie, jak kursują na liniach podmiejskich, ale z wygodnymi, tapicerowanymi siedzeniami - mówi Iwona Jendrychowska, naczelnik działu marketingu.

Cena biletu również będzie konkurencyjna - w pociągach Inter Regio wyniesie 25 zł, podczas gdy w Intercity - 32 zł. Trwają jeszcze rozmowy co do godzin odjazdów pociągów z Łodzi i Warszawy.


Źródło: NaszeMiasto.pl

To tak, apropo linii do W-wy ;)

hradek
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: pt 14:34, 17 sie 2007
Lokalizacja: Łódź Niciarniana

Postautor: hradek » śr 10:04, 22 kwie 2009

To raczej powinno być w wątku "Rozkład jazdy 2008/09", a nie w "Remont...", bo co niby ma wspólnego z remontem?

Natomiast co do istoty, to... Pewnie i dobrze, że takie pociągi będą, zważywszy na narzekania ludzi co do komfortu podróży w ED74. Cena też jest konkurencyjna.

Największą wadą tego typu pociągu (InterRegio) jest to, że nie jest on w żaden sposób zintegrowany taryfowo z innymi kursującymi po polskiej sieci kolejowej. Czyli chcąc jechać nim gdzieś dalej niż do Warszawy, musielibyśmy kupić jeden bilet na pociąg IR do Warszawy, a potem drugi. Nawet w takiej hipotetycznej sytuacji, gdybyśmy z Warszawy chcieli jechać dalej również pociągiem spółki PKP-Przewozy Regionalne (piszę "hipotetycznie", bo obecnie jest jeden, a od maja będą dwa pociągi tej spółki, które dojeżdżają do Warszawy - kursują dwa razy w tygodniu: w piątki i niedziele), musiałby kupić oddzielny bilet, co podrożyłoby koszt całej podróży w stosunku do np. przejechania całej trasy pociągiem pospiesznym IC.

Nawet więc jeśli PKP-Przewozy Regionalne oplotłyby siecią pociągów InterRegio cały kraj, to dla podróżnego wcale nie będzie to tak wielka pociecha, no chyba że faktycznie będzie potrzebował przemieszczać się tylko pomiędzy miejscowościami leżącymi na trasie każdego jednego z tych pociągów. Obecnie mamy wpisane w rozkład piątkowo-niedzielne pociągi w relacjach: Warszawa Zachodnia - Białystok (już kursuje), Warszawa Wschodnia - Poznań Główny, Kraków Główny - Przemyśl Główny, Wrocław Główny - Rzeszów Główny i dwie pary Wrocław Główny - Kraków Główny (wszystkie te pojadą po raz pierwszy 30 kwietnia).

I pewnie mieszkaniec Wrocławia czy Opola będzie mógł z tych pociągów skorzystać chcąc jechać do Krakowa, ale już pasażer z Zielonej Góry, który będzie się chciał dostać do Zakopanego, na taki pociąg nie powinien w ogóle spojrzeć, jeśli nie chce kupować trzech biletów (Zielona Góra - Wrocław PR lub IC, Wrocław - Kraków IR, Kraków - Zakopane PR lub IC) i dramatycznie zawyżyć koszty swojej podróży. Zwłaszcza, że w pociągach InterRegio nie obowiązują żadne oferty specjalne, np. Bilet Turystyczny czy RegioKarnet, które umożliwiają tanie podróżowanie szczególnie osobom pozbawionym ulg.

To tak w kwestii wyjaśnienia, dla osób które nie wiedziały. Niestety mam wrażenie, że taką taryfą PR spieprzy ten dobry w swej istocie pomysł.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez hradek, łącznie zmieniany 2 razy.

geograf
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Postautor: geograf » śr 13:04, 22 kwie 2009

hradek pisze: Natomiast co do istoty, to... Pewnie i dobrze, że takie pociągi będą, zważywszy na narzekania ludzi co do komfortu podróży w ED74. Cena też jest konkurencyjna.

Większość narzekań się skończyło po rozsunięciu siedzeń. Ja również przestałem narzekać na brak miejsca (mam 194 cm wzrostu). Obecnie narzekam na źle obsługiwaną klimatyzację (albo nie grzeją, albo nie wietrzą/chodzą itp.Obrazek)

Największą wadą tego typu pociągu (InterRegio) jest to, że nie jest on w żaden sposób zintegrowany taryfowo z innymi kursującymi po polskiej sieci kolejowej.


Czy zwróciłeś uwagę na godziny kursowania pociągu z Wawy do Białegostoku? Jest to typowy "szczytowy" pociąg. Oferta skierowana raczej dla tych, którzy podróżują na weekend do domu - czyli jest to jednak konkretna grupa docelowa. "Zwykły turysta" na taki pociąg załapie się przy okazji, jeżeli będą mu akurat pasować godziny jazdy. Jeżeli IR w innych relacjach będzie kursować na podobnej zasadzie, to Twoje obawy o turystów jadących z Lubuskiego w góry są przesadzone - nie są oni po prostu najważniejsi w tym interesie ;)

Ciekawe jakie godziny kursowania będzie miał ten łódzki pociąg. Jeżeli wstrzeli się dobrze w przerwy pociągów IC (szczególnie te niedzielne! grrrr), to ma frekwencję murowaną - wybiorą go Ci, którzy nie mają biletów okresowych, może i ja :) Reszta wybierze IC, bo będzie częściej lub będą mieć bilety okresowe na ich pociągi.

Oby tylko zadbali o prawidłową informację pasażerską. Obecnie na Fabrycznym kupuje się "bilet do Warszawy", a w przypadku IR będzie trzeba powiedzieć konkretną godzinę aby nie dostać wezwania do zapłaty... Oj, Express będzie miał pożywkę do pisania ;)

geograf
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Postautor: geograf » śr 21:27, 22 kwie 2009

Po długotrwałych i trudnych negocjacjach PKP Przewozy Regionalne i PKP Intercity uzgodniły warunki wzajemnej współpracy. Porozumienie dotyczy wzajemnej sprzedaży biletów oraz honorowania biletów okresowych PKP IC w pociągach Przewozów Regionalnych.


Trwające od kilku tygodni negocjacje pomiędzy spółką PKP Przewozy Regionalne a PKP Intercity zostały zakończone sukcesem. W efekcie zawartego porozumienia obie spółki uzgodniły zasady wzajemnej współpracy w zakresie sprzedaży biletów oraz honorowania biletów okresowych PKP IC w pociągach Przewozów Regionalnych.

Oznacza to, że pasażerowie będą mogli kupić bilety na pociągi uruchamiane przez PKP Przewozy Regionalne we wszystkich kasach należących do spółki PKP Intercity. Jednocześnie kasy PKP PR będą prowadziły sprzedaż biletów na pociągi PKP IC.

- Porozumienie dwóch największych przewoźników pasażerskich w Polsce było możliwe dzięki ciężkiej pracy zespołów obu stron – mówi Tomasz Moraczewski, dyrektor handlowy PKP PR. Jesteśmy zadowoleni z kompromisu, który osiągnęliśmy – dodaje.

- Gdyby dla naszych firm ważny był jedynie interes handlowy, to do porozumienia prawdopodobnie długo by nie doszło. Na szczęście, zarówno dla PKP PR, jak i PKP IC dobro pasażera jest najważniejsze. Ta wartość musi wyznaczać wszystkie nasze działania – twierdzi Marek Nitkowski, dyrektor handlowy członek zarządu PKP Intercity.


Piotr Olszewski
Rzecznik prasowy
PKP Przewozy Regionalne spółka z o.o.

Paweł Ney
Rzecznik prasowy
PKP Intercity SA


(21:33)

O, coś jeszcze znalazłem "u źródła".

Na podstronie PRów poświęconej InterRegio nigdzie nie ma mowy o IR do Łodzi.
Skąd Express wziął informację na ten temat?

Więcej szczegółów:
Strona PKP PR
Wykaz pociągów (pdf)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez geograf, łącznie zmieniany 1 raz.

hradek
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: pt 14:34, 17 sie 2007
Lokalizacja: Łódź Niciarniana

Postautor: hradek » śr 22:48, 22 kwie 2009

Bo od czerwca ma być rozszerzenie oferty InterRegio - tak wróble na drzewach ćwierkają, pewnie jakiś wróbel ćwierknął i redaktorom Expressu. I nie tylko Warszawa - Łódź, ale i inne trasy.

Stąd moje obawy o taryfę i bilety. Jeśli PR chcą odtworzyć na bazie InterRegio chociaż część oferty dalekobieżnej, to bez sensu jest dezintegracja taryfowa tych pociągów, zwłaszcza z innymi pociągami uruchamianymi przez tę spółkę (czyli osobowymi).

No bo jasne, że jest tak jak piszesz, że pociąg jest tworzony pod konkretne potoki pasażerskie. I tak osobowy Wrocław Główny - Zielona Góra jest robiony pod osoby dojeżdżające do/z Wrocławia i Zielonej Góry (ewentualnie Głogowa). Ale dlaczego przewoźnik nie miałby zarabiać również na tych, którzy wcale nie dojeżdżają do/z Wrocławia czy Zielonej Góry, ale pasuje im ten pociąg w podróży dalekobieżnej, np. z Nysy do Kostrzyna. Tak samo jest z pociągami InterRegio. Gros podróżnych będą stanowili pewnie łodzianie podróżujący do/z Warszawy, ale wcale niewykluczone, że pociągiem tym przejechaliby także ci, którzy jechaliby z Łodzi do Suwałk czy Lublina (może właśnie taki nowy IR powstanie), czy z Rokicin lub Piotrkowa Trybunalskiego do Warszawy (przesiadając się w Koluszkach).

Na szczęście PR zaczynają już chyba myśleć i objęły pociągi InterRegio zasięgiem obowiązywania ofert Bilet Turystyczny i RegioKarnet. Szczegóły: http://www.pr.pkp.pl/aktualne-oferty,s,0,4234.html

geograf
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Postautor: geograf » śr 22:54, 22 kwie 2009

Chryste. W moim mailu powyżej masz link do oficjalnego komunikatu ze strony PRów- dodatkowe InterRegio tak, ale ani słowa o Łodzi!
Poza tym jak ci wytłumaczyć, że skoro wybrali "target" podróżujących dalekobieżnie i w weekendy (wahadłowo), to siłą rzeczy nie kierowali swojej oferty do lokalnych podróży lub innych, turystycznych?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez geograf, łącznie zmieniany 1 raz.

hradek
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: pt 14:34, 17 sie 2007
Lokalizacja: Łódź Niciarniana

Postautor: hradek » śr 23:07, 22 kwie 2009

Jezus. Zrozum, że Express pisze, i ja też, o pociągach, które zostaną wprowadzone w czerwcu, w ramach drugiej korekty rozkładu jazdy. Te, o których Ty piszesz, były wprowadzone pierwszą korektą, a zaczną (oprócz Warszawa - Białystok, który już kursuje) kursować od 30 kwietnia.

Nie wiem, czy będą to pociągi kursujące tylko w piątki i niedziele - skoro wprowadzają je w czerwcu, to sądzę, że nie będą kursować tylko w okolicach łikędów. Może będą to też pociągi do miejscowości turystycznych. Więc to, co piszę o taryfie, jest jak najbardziej na miejscu!

BTW, latem ma pojechać także pierwszy dalekobieżny pociąg PCC Arriva na trasie Bydgoszcz - Kościerzyna - Gdynia - Hel. Bardzo dobrze, bo to ma szansę wprowadzić realną konkurencję, bo to, co mieliśmy od grudnia, było de facto utrzymaniem monopolu, tyle że monopoliści podzielili się tortem... I za InterRegio też trzeba kciuki trzymać, jeśli ktoś chce konkurencji. Pozytywne oznaki wejścia oferty InterRegio zresztą już są - PKP-IC wprowadził specjalną ofertę na jeden ze swoich pociagów kursujących na trasie Poznań - Warszawa. Wprowadzono pulę biletów (w STAROŚCIE), które kosztują zaledwie 29 złotych.

geograf
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Postautor: geograf » czw 12:44, 23 kwie 2009

Trudno jest mi uwierzyć w to, że w jednym komunikacie nie poinformowali o pociągach, które miałyby zostać wpisane do rozkładu zaledwie dzień później.
Ale poczekamy-zobaczymy.
W swoim poście podałem link do rozkładu jazdy pociągów IR (http://www.pr.pkp.pl/img_in//IR/wykaz%2 ... %20IR1.pdf). Jak na dłoni widać w nim, że kursują one tylko w piątki i niedziele...

Konkurencja zawsze jest ożywcza - po uruchomieniu Słonecznego (przez Koleje Mazowieckie) z Wawy do Gdyni, ICki też zrobiły promocję biletową w jednym ze swoich pociągów...

Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 659
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postautor: Grzesiek » pt 16:14, 24 kwie 2009

Prawdziwy wysyp IR ma nastąpić z początkiem wakacji,Poznań-Warszawa ma jeździć codziennie oprócz sobót,pojawić też się mają :
Poznań-Gdynia
Poznań-Olsztyn (podobno dwie pary,
i ...Kraków-Świnoujście!

rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontaktowanie:

Postautor: rkplodz » ndz 13:04, 26 kwie 2009

Geograf, będzie więcej IR-ów, jeszcze nie poszły o nich komunikaty bo nie są dogadane szczegóły, proste. Obrazek

Za to w pociągach IR nie będą obowiązywać, wbrew temu co piszesz, bilety okresowe IC - pociągi te objęte sa taryfą specjalną i, podobnie jak w Express Balice, obowiązują tam tylko bilety "wyznaczone" przez przewoźnika.

Zdaje się, że pula biletów na Starostę jest zbieżna z pulą miejsc w tym pociągu. Przy niemal 100% obłożenia na wyjeździe z Poznania na 5 min. przed odjazdem wciąż tłuczono bilety ofertowe.

rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontaktowanie:

Postautor: rkplodz » ndz 22:19, 26 kwie 2009

PKP PLK SA:
LISTA POSTĘPOWAŃ PLANOWANYCH DO WSZCZĘCIA W 2009 R.

Projekt "Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II" POIiŚ 7.1-24

lp. - zadanie - planowany kwartał rozpoczęcia

22. Wykonanie Programu Funkcjonalno-UŜytkowego na realizację w systemie "projekt i budowa" dla LCS Skierniewice oraz materiałów do wniosku POIiŚ II
23. Nadzór dla realizacji robót budowlanych w ramach LOT-u A i LOT-u C w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II" III
24. Nadzór dla realizacji robót w ramach LOT-u B w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II" III

29. Zaprojektowanie i wykonanie modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II, odcinek Warszawa Zachodnia - Skierniewice (LOT A) II
30. Zaprojektowanie i wykonanie modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II, odcinek Łódź Widzew - Łódź Fabryczna (LOT B) III
31. Zaprojektowanie i wykonanie skrzyŜowania dwupoziomowego linii kolejowej nr 1 z drogą krajową nr 72 w miejscowości Rogów (LOT C) III

http://www.plk-sa.pl/fileadmin/pdf/przet/Lista_postepowan_kwiecien_09.pdf
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez rkplodz, łącznie zmieniany 1 raz.

geograf
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Postautor: geograf » pn 00:25, 27 kwie 2009

rkplodz pisze: Za to w pociągach IR nie będą obowiązywać, wbrew temu co piszesz, bilety okresowe IC - pociągi te objęte sa taryfą specjalną i, podobnie jak w Express Balice, obowiązują tam tylko bilety "wyznaczone" przez przewoźnika.

Szkoda, szkoda w takim razie...

rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontaktowanie:

Postautor: rkplodz » pt 01:30, 26 cze 2009

GW pisze:Pociągi jadą tylko w jedną stronę

Jakub Wiewiórski 2009-06-25, ostatnia aktualizacja 2009-06-25 19:01

W popularnej letniskowej wsi Żakowice wybudowano dwa nowe perony. Na jednym
zatrzymują się pociągi jadące do Łodzi. Drugi jest kompletnie nieużywany, bo
w odwrotnym kierunku z Żakowic się nie odjedzie
Żakowice to ostatnia stacja kolejowa przed Koluszkami na trasie z Łodzi do
Warszawy. Po dwóch latach remontu w czerwcu 2008 r. oddano tam do użytku dwa
nowe perony. Mają wiaty chroniące przed deszczem i wiatrem oraz podjazdy dla
niepełnosprawnych. Do grudnia ubiegłego roku stawały tam pociągi z Łodzi i do
Łodzi. Ale gdy wszedł wtedy w życie nowy rozkład jazdy, to się zmieniło.

- Kto chce pojechać do Koluszek, Skierniewic czy Warszawy musi przejść
kilkaset metrów na starą stację Żakowice Południowe. Wąską niebezpieczną
drogą, po której jeżdżą tiry - denerwuje się Marek Popławski, mieszkaniec
Żakowic. - Nowy peron jest bezużyteczny. To czyste marnotrawstwo. Kiedy
pokazaliśmy ten absurd w TVN, zapewniano nas, że w czerwcu przynajmniej część
pociągów będzie na nim stawać. Ale na obietnicach się skończyło!



- Linia Warszawa-Łódź ma ogromne obłożenie - tłumaczy Krzysztof Ziółkowski,
dyrektor ds. handlowych spółki PKP Przewozy Regionalne. - Gdyby pociągi
osobowe stawały w Żakowicach, hamowałyby pośpieszne, a to byłoby niezgodne z
prawem kolejowym. Dlatego muszą zjechać na boczny tor.

- Z Łodzi przez Żakowice jedzie 15 pociągów osobowych. Sześć z nich nie
kolidowałoby z pośpiesznymi, więc można byłoby je puścić z nowego peronu. Nie
chcieliśmy jednak wprowadzać niepotrzebnego zamieszania, dlatego
zdecydowaliśmy się, by wszystkie jechały przez Żakowice Południowe - mówi
Grzegorz Szewczyk z Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi.

Popławski: - Jakiego zamieszania? Przez cały remont pociągi stawały raz na
jednym dworcu, a raz na drugim. I jakoś ludzie się nie gubili.

Ziółkowski: - Dla wygody i bezpieczeństwa pasażerów wszystkie pociągi w
jednym kierunku powinny zatrzymywać się na tej samej stacji, ale nie będziemy
starali się być mądrzejsi od mieszkańców i postaramy się wyjść naprzeciw ich
oczekiwaniom.

Szewczyk: - Nowy rozkład jest planowany na grudzień. Eksperci, którzy
układają rozkład, dołożą starań, żeby jak najwięcej pociągów stawało na nowym
peronie.

Dlaczego nie można było tego zrobić w czerwcu? Szewczyk: - Ułożenie rozkładu
jazdy to naprawdę skomplikowana sprawa. Uwagi trzeba było zgłaszać do 15
kwietnia, a w sprawie Żakowic interweniowano u nas dopiero w maju. Nie było
możliwości, by taki wniosek uwzględnić.

Czy nie trzeba więc było wyremontować Żakowic Południowych, zamiast wydawać
pieniądze na bezużyteczny peron w Żakowicach? - W przyszłości może być
wykorzystywany - ripostuje dyrektor Ziółkowski. - Wystąpiliśmy do Polskich
Linii Kolejowych o wyremontowanie także peronu w Żakowicach Południowych. Nie
było jednak na to pieniędzy.

Popławski: - Na nowy peron wydano pieniądze, ale tylko pasażerowie
pośpiesznych oglądają go przez okno. Niech mi ktoś powie, że to jest normalne!

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź


http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,6758214,Pociagi_jada_tylko_w_jedna_stronehtml

Kwas
Niemowa
Posty: 1
Rejestracja: śr 19:53, 15 lip 2009
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: Kwas » śr 20:57, 15 lip 2009

Witam,
czy ktoś z forumowiczów zna szczegóły lub ma może jakiekolwiek info dot. II etapu remontu np: kiedy rusza i jak będą kursowały pociągi. Dzięki i pozdr

rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontaktowanie:

Postautor: rkplodz » czw 00:20, 16 lip 2009

Z ostatnich zapowiedzi prezesa PLK Zbigniewa Szafrańskiego wynika, że przetarg na modernizację ww. odcinka zostanie ogloszony w sierpniu lub wrześniu. Wtedy poznamy przynajmniej wstępny harmonogram prac. Także wtedy będziemy mogli rozmawiać o ruchu pociągów. Zapraszam do odwiedzin tego wątku we wrześniu - wtedy z pewnością zaczniemy już obszernie komentować wydarzenia związane z modernizacją ciągu Łódź - Warszawa.

Pozdrawiam Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez rkplodz, łącznie zmieniany 1 raz.

rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontaktowanie:

Postautor: rkplodz » pn 20:08, 19 paź 2009

Przetarg na modernizację linii Warszawa Zachodnia - Skierniewice

W dniu 14 października PKP PLK ogłosiły postępowanie przetargowe, którego przedmiotem jest zaprojektowanie i wykonanie modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II, odcinek Warszawa Zachodnia - Skierniewice, w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II, Lot A - odcinek Warszawa Zachodnia - Skierniewice".

Postępowanie będzie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert to 24 listopada 2009 r. godz. 12.00. Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie cena.

Zakres projektu obejmuje modernizację 57,450 km linii kolejowej. Okres realizacji przedmiotu zamówienia upływa w dniu 31 maja 2012 r.

Modernizacja będzie realizowana w systemie „projekt i budowa”.

II etap modernizacji linii kolejowej Warszawa – Łódź jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (poz. 7.1-24.1, projekt z listy podstawowej).

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących elementów:

* Dokumentacji projektowej, w tym:

- dokumentacji przedprojektowej
- projektu budowlanego wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego,
- uzyskanie pozwolenia na budowę,
- opracowanie projektu wykonawczego,
- opracowanie szczegółowych specyfikacji technicznych,
- opracowanie dokumentacji powykonawczej.

* Realizacji robót polegających na budowie i przebudowie infrastruktury kolejowej w branżach:

- nawierzchnia i podtorze,
- urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk),
- urządzenia i systemy telekomunikacyjne,
- sieć trakcyjna,
- urządzenia i układy elektroenergetyki do 1 kV,
- obiekty inżynieryjne,
- perony i obiekty kubaturowe,
- przejścia i przejazdy,
- DSAT.

Realizacji robót polegających na budowie i przebudowie infrastruktury drogowej w niezbędnym zakresie oraz budowie obiektów służących ochronie środowiska.
(źródło: PKP PLK, 16 października 2009)


Cytuję za Rynkiem Kolejowym, http://rynek-kolejowy.pl/13096/Przetarg%2Bna%2Bmodernizacj%25EA%2Blinii%2BWarszawa%2BZachodnia%2BSkierniewice.htm

[edit] SIWZ: http://www.przetargi.plk-sa.pl/kprzetarg_szczegoly.php?szczegoly_id=7793661e945f0f90fc1eeb52823c3ca9&futix=-43296000
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez rkplodz, łącznie zmieniany 1 raz.

rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontaktowanie:

Postautor: rkplodz » wt 13:37, 22 gru 2009

Modernizacja odcinka Warszawa Zachodnia - Skierniewice: Otwarcie ofert

18 grudnia nastąpiło otwarcie ofert w przetargu nieograniczonym na zaprojektowanie i wykonanie modernizacji linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, odcinek Warszawa Zachodnia – Skierniewice, w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, Lot A – odcinek Warszawa Zachodnia – Skierniewice”. Najtańsza oferta to ta przedstawiona przez konsorcjum PNI, PKP Energetyka i PPM-T.

W terminie ogłoszonym przez zamawiającego wpłynęło 5 ofert:

* konsorcjum Torpol Sp. z o.o. (lider), Polimex- Mostostal S.A., Feroco S.A., Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o. Oferowana cena: 928 995 422,58 zł netto, 1 133 374 415,55 zł brutto,
* konsorcjum Trakcja Polska, Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A., P.B.S. TRANSKOL Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Budownictwa Lądowego - Rychwalski, Gała Spółki Jawna, Przedsiębiorstwo Agat S.A. Oferowana cena: 989 932 235,00 zł netto, 1 207 717 326,70 zł brutto,
* konsorcjum Strabag Sp. z o.o., OHL ZS a.s. (Brno), Trakce a.s. (Ostrava), Trakce-Tor Sp. z o.o. Oferowana cena: 1 035 726 318,58 zł netto, 1 263 586 108,67 zł brutto.
* konsorcjum Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych Grupa ZUE S.A., Krakowskie Zakłady Automatyki S.A., Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie. Oferowana cena: 1 122 112 211,00 zł netto, 1 368 976897,42 zł brutto
* konsorcjum Warszawa - Skierniewice - Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o., PKP Energetyka S.A., Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. zo.o. Oferowana cena: 870 000 000,00 zł netto, 1 061 000 000,00 zł brutto.

Wybór wykonawcy nastąpi w I kwartale 2010 r. Jedynym kryterium jest cena.

Termin wykonania zadania upływa 31 maja 2012 r.

(źródło: PKP PLK Oddział Regionalny w Warszawie, 21 grudnia 2009)

Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Postautor: Ventlan » śr 19:06, 26 maja 2010

http://www.mmlodz.pl/9217/2010/5/26/kolejna-umowa-na-remont-torow-na-trasie-lodz--warszawa-podpisana?category=biznes pisze:Kolejna umowa na remont torów na trasie Łódź - Warszawa podpisana

Pasażerowie PKP znowu muszą się liczyć z wydłużeniem podróży do stolicy. Prawdopodobnie po wakacjach ruszy remont kolejnego odcinka torów na trasie Łódź - Warszawa.


Dzisiaj (26 maja) w Warszawie została podpisana umowa na zaprojektowanie i wykonanie remontu torów na odcinku Warszawa Zachodnia - Skierniewice. Wymiana torowiska, remont peronów, przejazdów dla samochodów, wymiana sieci trakcyjnej, zamontowanie nowych urządzeń sterujących, przebudowa i modernizacja mostów kosztować będzie ponad 1 miliard złotych. - To największa umowa na modernizację linii kolejowej, jaką zawarły w tym roku Polskie Linie Kolejowe - mówił Paweł Dziwisz, członek zarządu spółki PKP PLK, która administruje torami w Polsce.

Co najmniej 2,5 godziny do stolicy

Remont 58. kilometrowego odcinka to drugi etap modernizacji trasy Łódź Fabryczna - Warszawa Zachodnia. W latach 2006-2008 wymieniono już tory pomiędzy dworcami Łódź Widzew - Skierniewice (łącznie 62,8 km). W czasie remontu czas podróży do stolicy wzrósł do co najmniej 2,5 godzin. Jak przyznają pracownicy biura prasowego PKP PLK, tym razem może być podobnie. Z utrudnieniami należy się liczyć jednak najwcześniej po wakacjach, bo w pierwszej kolejności firmy, które wygrały przetarg, muszą przygotować wszystkie dokumenty potrzebne do rozpoczęcia prac. Zakończenie remontu planowane jest natomiast na koniec maja 2012 roku.

Do Warszawy z prędkością 160 km/h

Na koniec, w ramach modernizacji całej trasy między Łodzią a Warszawą, powstać ma jeszcze Lokalne Centrum Sterowania w Skierniewicach oraz wiadukt w Rogowie. - Pozostałe zadania są w przygotowaniu, a przetargi zostaną ogłoszone w ciągu najbliższych miesięcy - mówił na konferencji Paweł Dziwisz.

Wszystko po to, by po zakończeniu remontu torowiska, podróż do stolicy skróciła się nawet do 65 minut, a pociągi mogły mknąć z prędkością 140-160 km/h.


Wróć do „Kolej i samoloty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość