Łódzkie będzie nadal rozwijać kolej

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Łódzkie będzie nadal rozwijać kolej

Postautor: domino » pn 23:36, 26 sty 2015

Jacek Grabarski, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, przypomniał w rozmowie z portalem Transport-Publiczny.pl, że w nowej kadencji Zarząd Województwa Łódzkiego zaplanował 3 priorytetowe inwestycje w transporcie kolejowym, które będą realizowane w ramach RPO na lata 2014-2020, a ich beneficjentem będzie PKP PLK. –

Te inwestycje to budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego [przystanki Przybyszewskiego, Retkinia, Radogoszcz Wschód, Warszawska, Żabieniec – red.], dokończenie budowy wiaduktu wschodniego na stacji Łódź Kaliska, a także rewitalizacja linii kolejowej nr 16 Łódź Widzew – Kutno na odcinku od Zgierza do Ozorkowa.

W sprawie realizacji tych inwestycji z perspektywy finansowej UE na lata 2014-2020, planujemy zawarcie z zarządcą infrastruktury stosownego porozumienia. Poza tym, w grudniu 2014 r. został opracowany dokument pn. „Koncepcja obsługi taborowej połączeń kolejowych Województwa Łódzkiego do 2020 z perspektywą do 2030 r.”, w oparciu o którą w ramach RPO WŁ planowany jest również zakup taboru kolejowego do obsługi przewozów pasażerskich na terenie województwa łódzkiego – mówi Jacek Grabarski.

http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lodzkie-bedzie-nadal-rozwijac-kolej-i-integrowac-ja-z-autobusami-47444.html

Mowgli
Niemowa
Posty: 1
Rejestracja: wt 17:35, 27 sty 2015

Postautor: Mowgli » wt 18:39, 27 sty 2015

Mam nadzieje, że dotrzymają słowa. Tak w ogóle, to nie wiem dlaczego pkp nie naprawi tych wszystkich wagonów, które mają...

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » wt 23:09, 04 sie 2015

Łódzki urząd marszałkowski przedstawił swoje uwagi do Krajowego Programu Kolejowego. W ramach toczących się konsultacji rządowego dokumentu samorząd województwa postuluje przede wszystkim zakwalifikowanie kilku inwestycji z listy rezerwowej na listę podstawową. Dotyczy to przede wszystkim dwóch wychodzących z Łodzi tras, które pełnią istotną rolę zarówno w ruchu regionalnym, jak i dalekobieżnym.

Pierwszą z nich jest linia nr 14 Łódź Kaliska – Zasieki (granica państwa) na odcinku do Ostrowa Wielkopolskiego. Modernizacja całego tego fragmentu znalazła się co prawda w projekcie KPK, ale tylko krótki odcinek do Zduńskiej Woli wpisano na listę podstawową. Oddzielna inwestycja obejmująca trasę Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski ma póki co status rezerwowej. – Już zgłosiliśmy uwagi do projektu KPK, w ramach których chcemy, aby ten odcinek włączyć na listę podstawową – mówi Tomasz Włodkowski, naczelnik wydziału informacji i komunikacji społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Podobne postulaty dotyczą objętej przed miesiącem obsługą Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej trasy Łódź – Zgierz – Kutno. Co więcej, UMWŁ wskazuje sprawę poprawy parametrów technicznych linii nr 16 jako najbardziej priorytetową. – Linia do Kutna ze względu na jej znaczenie dla regionalnego i krajowego systemu kolejowego powinna być rewitalizowana w pierwszej kolejności – ocenia przedstawiciel urzędu marszałkowskiego.

– Zakres inwestycji zawarty w projekcie KPK nie uwzględnia w sposób wystarczający potrzeb naszego województwa – wskazuje także Tomasz Włodkowski. – Województwo łódzkie podnosi postulat rewitalizacji tej linii od wielu lat i zgłosiło już uwagi do projektu KPK, aby także w tym przypadku przenieść inwestycję z listy rezerwowej na listę podstawową – poinformował.

UMWŁ zapowiada też, że kolejną propozycję zmian w pierwotnej wersji programu przedstawi wraz z władzami Mazowsza. Ma dotyczyć ona ujęcia na podstawowej liście projektów także tego dotyczącego linii nr 33 Kutno – Brodnica na początkowym odcinku Kutno – Płock. – Ta trasa ma znaczenie zarówno dla województwa mazowieckiego, jak i dla województwa łódzkiego – zapewnia Tomasz Włodkowski. – O realizację tej inwestycji będziemy zabiegać wspólnie – stwierdza.

http://www.rynek-kolejowy.pl/58763/lodzkie_kpk_powinien_objac_trasy_do_kutna_i_ostrowa.html


Wróć do „Kolej i samoloty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość