Dworzec Łódź Kaliska czeka przebudowa

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
Biletomat
Stały bywalec
Posty: 315
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Dworzec Łódź Kaliska czeka przebudowa

Postautor: Biletomat » wt 22:39, 26 lut 2013

http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/771047,dworzec-lodz-kaliska-czeka-przebudowa,id,t.html

Jeśli źle że zrobiłem nowy temat, to proszę
o przeniesienie do właściwego tematu/wątku.

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

kALISKI...

Postautor: Josek101 » śr 12:50, 08 sty 2014

Dziś pomiędzy starą lokomotywownią a kładką nad Srebrzyńską stoi chyba PKP Energetyka.Widzialem z w/w kładki było to po 10

kasiakan
Początkujący
Posty: 16
Rejestracja: pn 13:06, 10 lut 2014
Lokalizacja: Łódź

Postautor: kasiakan » pn 15:18, 10 lut 2014

Super zostaniemy bez żadnego dworca bo Fabryczny będzie nie skończony a Kaliski zaczną ... paranoja !!

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2077
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pt 23:14, 07 mar 2014

kasiakan pisze:Super zostaniemy bez żadnego dworca bo Fabryczny będzie nie skończony a Kaliski zaczną ... paranoja !!

Remont dwóch największych łódzkich dworców w jednym czasie to nie najlepszy pomysł ale w przypadku dworca Kaliskiego będzie remontowany budynek dworca a nie układ torów czyli pasażerowie będą mogli z niego korzystać. Fajnie jeszcze jakby udało się zrobić coś z tym ślepym torem.

Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Postautor: Urbi59 » sob 03:58, 08 mar 2014

Temat Kaliskiego na razie tak ucichł, że nie spodziewałbym się w najbliższym czasie remontu tego dworca. Ewentualnie po skończeniu przebudowy stacji Widzew. (przełom 2014/2015)

Kpc21
Weteran
Posty: 6060
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 12:19, 08 mar 2014

I dobrze. Nie można naraz rozgrzebywać wszystkich łódzkich dworców.

Wydaje mi się, że dobrym momentem może być okres, gdy będzie budowana linia średnicowa, a dokładnie włączenie jej w LK15. Ruch na Kaliskim będzie musiał być wtedy ograniczony. Możliwe że wyjazdu na północ nie będzie w ogóle, pociągi przelotowe będą stawać na Widzewie i ew. Chojnach, a regionalne na północ ruszać z Żabieńca. Na Kaliskim zostanie właściwie tylko Sieradz i może Koluszki/Warszawa, choć to raczej będzie ruszać z Fabrycznego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

domino
Gaduła
Posty: 1045
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » wt 22:28, 30 cze 2015

Na przełom lata i jesieni PKP PLK zaplanowały prace torowe na wschodniej głowicy stacji Łódź Kaliska.

http://www.rynek-kolejowy.pl/58284/lodz_kaliska_we_wrzesniu_kolejne_utrudnienia.html

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » śr 00:22, 01 lip 2015

Aby dojechać do stacji Łódź Kaliska, muszą pokonać końcowy odcinek trasy po jednotorowym łączniku, będącym pamiątką po nieukończonej przebudowie układu torowego w latach 80. i 90. ubiegłego wieku. Zapewne właśnie istnienie owego wąskiego gardła w postaci łącznika zadecydowało o konieczności trzydniowego wyłączenia całego odcinka z ruchu. - W dniach od 4 do 6 września br. nastąpi całkowita przerwa w ruchu na odcinku Łódź Chojny – Łódź Kaliska – Łódź Chojny - informuje rzecznik łódzkiego oddziału Przewozów Regionalnych Anna Piotrowska.


Po mojemu to wychodzi, że dołożą drugi tor, ale wyprowadźcie mnie z błędu. Ten jednotorowy odcinek ciągnie się od Wróblewskiego. Swoją drogą zrobić dwa wiadukty w tym jeden pusty i zostawić na lata takie wąskie gardło to dosłownie 'Łódź k###a'. Parę razy jeździłem tym szlakiem na krótkim odcinku z Chojen na Kaliski i jak pociąg utknął przed semaforem by przepuścić ten z przeciwka to podróż trwała prawie tyle co 52 :D

Kpc21
Weteran
Posty: 6060
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 01:11, 01 lip 2015

To by było zbyt dobre Obrazek

Jako że jest tylko jeden tor, nie mogą puścić ruchu po drugim torze w obie strony gdy jeden zamkną. Dlatego szlak (łącznica? nie znam się na tej kolejowej terminologii) będzie całkowicie zamknięty i pociąg będzie musiał zmieniać kierunek jazdy na Lublinku. Z jakichś przyczyn nie da się tego zrobić na posterunku odgałęźnym Retkinia (znowu nie znam się, może tam po prostu nie ma przejazdu między torami? ale to mógłby już z Kaliskiego do Retkini jechać "pod prąd").
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kamlox
Czasem wpada
Posty: 61
Rejestracja: pn 15:54, 19 lis 2012

Postautor: kamlox » śr 17:58, 01 lip 2015

Jeśli chodzi o Retknię to dlatego, że nie jest stacją.


Wróć do „Kolej i samoloty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość