Rozkład jazdy 2011/2012

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontaktowanie:

Postautor: MNK » śr 18:24, 22 lut 2012

O, w końcu może zwiększy się przepustowość szlaku od Kaliskiej Towarowej na Chojny i na odwrót dla pociągów towarowych (po zimie może wzrosnąć ich ilość- kruszywa itd.), bo obecnie jest dramat i praktycznie nie ma jak szpilki wetknąć,a ruch towarowy prowadzony jest głownie w nocy.

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » śr 21:47, 22 lut 2012

No tak. Bo w końcu najważniejsze dla miasta jest, żeby w dzień jeździło przez miasto więcej pociągów towarowych. Zwłaszcza, ze jest linia Zgierz - Widzew którą pociągi pasażerskie nie jeżdżą. Bomba.

MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontaktowanie:

Postautor: MNK » czw 10:13, 23 lut 2012

Miałem na myśli tutaj miłośników kolejowych.

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Pociągi Warszawa – Wrocław wrócą na Łódź Kaliską

Postautor: domino » ndz 22:14, 18 mar 2012

1 czerwca po trzymiesięcznym okresie przerwy pociągi TLK z Warszawy do Wrocławia prawdopodobnie wrócą na Łódź Kaliską. Zmieni się także trasa ich przejazdu pomiędzy Łodzią a Warszawą.

1 marca wszystkie pociągi TLK z Warszawy do Wrocławia kursujące przez Łódź i Ostrów Wielkopolski przestały obsługiwać najważniejszy po zamknięciu stacji Łódź Fabryczna dworzec w mieście – Łódź Kaliską. Część kursów zatrzymuje się na położonych z dala od centrum miasta dworcach Widzew i Chojny, a część – tylko na stacji Chojny. Dalej pociągi kierowane są bezpośrednio do Pabianic.
– Wstępne założenia korekty rozkładu jazdy w czerwcu zakładają zmiany w tej organizacji – mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP IC. – Wstępnie zapadła decyzja, że pociągi te będą kursowały przez Łódź Kaliską dzięki ich poprowadzeniu przez Sochaczew, Łowicz i Zgierz – dodaje.

Decyzja ta oznacza zatem także zmianę trasy przejazdu pomiędzy Łodzią a Warszawą. Składy TLK nie będą kursować, jak dotychczas, przez Koluszki i – bez postojów – przez Skierniewice Park, Bełchów, Arkadię i Sochaczew, ale przez Zgierz, Łowicz Przedmieście i Sochaczew. Dzięki temu nie będzie konieczna zmiana kierunku jazdy w Łodzi Kaliskiej. Nie zmieni się natomiast liczba kursów – na tej trasie nadal uruchamiane będą cztery pary połączeń TLK.

http://www.rynek-kolejowy.pl/31598/Pociagi_Warszawa__Wroclaw_wroca_na_Lodz_Kaliska.htm

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 22:30, 18 mar 2012

I to już ma sens. Skąd w ogóle wzięło się to, że pociąg ten przejeżdżał przez Arkadię, ale jechał tam nie przez Głowno, a okrężną drogą przez Skierniewice?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » pn 17:19, 19 mar 2012

Zapewne z kiepskiego czasu przejazdu.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 20:45, 19 mar 2012

Bez przesady. Zrozumiałbym to przed remontem linii nr 15. Ale przez Skierniewice jest mocno na około, a teraz przez Głowno jedzie się prawie normalnie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Adrian
Stały bywalec
Posty: 301
Rejestracja: pn 19:30, 13 paź 2008
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: Adrian » pn 21:31, 19 mar 2012

@Kpc21 - jeździ sie się tak jak kiedyś jak jeździła ''Bohemia'', frankfurt czy ''Odra''. Normalną trasą, właściwie to można by było zrobić jakieś 2 pary TeeLeK ŁK - W-Wsch via Zgierz, Łowicz i na Sochaczew

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 21:59, 19 mar 2012

Pewnie takie się pojawią po zlikwidowaniu ograniczeń prędkości na LK15. Bo wtedy trasa ta będzie konkurencyjna w stosunku do trasy tradycyjnej przez Koluszki. Jedynym ograniczeniem będzie jeden tor na 15-tce, na którym po uruchomieniu ŁKA ruch drastycznie wzrośnie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Postautor: Urbi59 » ndz 18:03, 08 kwie 2012

Dla zainteresowanych - rozkład jazdy nocnego połączenia relacji Warszawa - Wrocław kursującego przez Łódź w dniu 9 czerwca.

Rozkład

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » ndz 19:34, 15 kwie 2012

Z czerwcowej zmiany rozkładu: wakacyjny Kraków - Kołobrzeg rozdzielony na trzy pociągi:
Kraków - Częstochowa - Łowicz - Inowrocław - Kołobrzeg
Łódź - Kołobrzeg
Racibórz - Katowice - węglówka - Kołobrzeg

Czyli Łódź dostaje pociąg, który zaczyna bieg, a węglówka - powrót pospiesznych (sezonowych)
www.rynek-kolejowy.pl/32191/Jakie_zmiany_w_rozkladzie_od_czerwca.htm

Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Postautor: Urbi59 » pn 02:06, 16 kwie 2012

Mimo wszystko, same straty...

1. Utrata fajnego połączenia z Krakowa do Łodzi przed godziną 17. (Reymont)
2. Utrata również w dobrych godzinach, połączenia z Katowicami.
3. Bezpośrednio z Łodzi do Łeby nie pojedziemy.
4. Cholera wie, jaka będzie trasa przejazdu Parsęty... (najszybciej przez Piłę, czy na około przez Trójmiasto)
5. Ciekawe, czy chociaż będą jakieś skomunikowania Korsarza w Koluszkach?
6. Wg mnie, nawet mimo szybszego czasu przejazdu, przewozy na węglówce na odcinku Zduńska Wola - Inowrocław nie powinny się odbywać. (brak dużego skupiska ludzkiego) Od Zduńskiej Woli, można zjechać na Łódź, potem dalej przez Zgierz - Kutno, albo Łowicz do podg Zamków i z powrotem na węglówkę w kierunku północnym.

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 776
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Postautor: SzK » pn 20:36, 16 kwie 2012

Być może to po obserwacjach frekwencji uznano, że jeden pociąg dowożący nad morze mieszkańców kilku dużych miast zawsze będzie przepełniony mimo maksymalnej liczby wagonów.

Ale zgadza się - tracimy połączenie z Krakowem, a tych jest bardzo mało.

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » śr 01:16, 18 kwie 2012

Ten pociąg w dotychczasowej formie nie miał racji bytu - zbierał pasażerów z Krakowa, Górnego Śląska, Częstochowy, Radomska, Piotrkowa, Łodzi, Torunia i Bydgoszczy. Teraz rozdzielono go na trzy: Kraków, Częstochowa i Piotrków oddzielnie, Śląsk oddzielnie, Łódź i Toruń oddzielnie. Węglówka czy Łowicz łapią się przy okazji, aczkolwiek to zawsze pozytywne, że więcej miejscowości ma dostęp do kolei.
A połączenie z Krakowem przez Katowice z gwarantowanym miejscem stojącym na korytarzu, to naprawdę nieszczególnie atrakcyjna oferta.

Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 659
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postautor: Grzesiek » sob 18:55, 26 maja 2012

czerwcowa korekta przyniesie kolejne zmiany w kursowaniu IR Bursztyn Katowice- Gdynia. W kierunku Gdyni pociąg pojedzie nieco później, dodatkowo zlikwidowano wjazdu do Zduńskiej Woli i ...Inowrocławia (pojedzie obwodnicą w kierunku Śląska będzie wjeżdżał do Inowrocławia).
Ograniczono także terminy kurowania, pociąg pojedzie codziennie w okresie 7-24 czerwca, w okresie wakacji do Gdyni pojedzie w piątki, soboty i niedziele, w kierunku Katowic w soboty, niedziele i poniedziałki.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 22:07, 26 maja 2012

Kilka pociągów przez pojedyncze dni w czerwcu będzie jechać linią łowicką, przy czym InterRegio w jednym z kierunków będą się zatrzymywać, uwaga, w Kamieniu Łowickim (mniej niż kilkuset mieszkańców), natomiast w Głownie (niecałe 15 tysięcy) już nie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Postautor: Urbi59 » pt 21:36, 01 cze 2012

Warto dodać, że od wakacji PR tną dni kursowania dla Semafora i Reymonta do 5 i 7, w dodatku Reymont zostanie skrócony do Krakowa, co jest argumentowane modernizacji linii Kraków - Przemyśl.

Potwierdzenie - http://www.przewozyregionalne.pl/aktualnosci,s,0,471.html

krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Postautor: krzychu_zarzew » sob 10:44, 02 cze 2012

Czyli tym razem Łódź cieszyła się z bezpośredniego połączenia z Podkarpaciem całe 7 miesięcy. Najpierw w zeszłym roku wyleciał stamtąd Cegielski, a teraz Reymont. Co do ograniczenia kursowania IR to jeszcze jestem to w stanie zrozumieć. Są to pociągi komercyjne, które muszą na siebie zarobić. Aczkolwiek uważam, że oferta połączeń kolejowych na trasie z Łodzi do Krakowa i z powrotem pogorszy się. Dobrze, że chociaż połączeń przez CMK nie ruszają.

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » sob 20:57, 02 cze 2012

Pociąg jadący z Łodzi do Krakowa ponad 4 godziny to żart. Ciekawe, ile osób korzysta z tego połączenia w pełnej relacji.

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » czw 08:46, 07 cze 2012

Pociąg TLK PARSĘTA jaki zaproponowano Łodzi w zamian za Korsarza to jakiś marny dowcip.
Zestawienie planowe: 4 wag. klasy 2 + 1 wagon klasy 1 + wagon sypialny.

Gdzie wagon z miejscami do leżenia?
Gdzie tania kuszetka?

Do tego czas przejazdu 11 godzin. 11 godzin na siedząco w nocnej przepełnionej rzeźni? Mało kogo stać na podróż sypialnym za extra 81 zł.

IC znowu pokazało, gdzie ma mieszkańców Łodzi...


Wróć do „Kolej i samoloty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości