linia Zgierz - Łódź Widzew

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

linia Zgierz - Łódź Widzew

Postautor: domino » czw 20:01, 06 paź 2011

Około 30 pociągów osobowych na dobę i tyle samo składów towarowych ma po 16 października codziennie kursować między stacją Łódź Widzew i Zgierzem. Tymczasem nad ul. Łagiewnicką zamiast mostu wisi cienka, zardzewiała rurka.
50 metrów dalej siedmiu robotników leżało w środę na piasku i malowało stalową konstrukcję wiaduktu. Na pytanie, czy zdążą odbudować wiadukt przed zamknięciem dworca Fabrycznego, odpowiedzieli, że... nie wiedzą.

16 października po wiadukcie nad ul. Łagiewnicką mają kursować pociągi jadące do Łodzi od strony Krakowa, Katowic, Częstochowy i Tomaszowa Mazowieckiego w kierunku Kutna, Torunia, Bydgoszczy, Poznania, Szczecina, Trójmiasta, a także do Warszawy i Białegostoku. Obecnie zatrzymują się one na dworcu Kaliskim. To ponad 30 pociągów dziennie.

Trasa kolejowa między Widzewem i Zgierzem od lat jest zamknięta dla pociągów osobowych. Składy towarowe korzystały z niej sporadycznie. Przyczyną był m.in. wiadukt nad ul. Łagiewnicką, który wybudowano w 1926 r. razem z całą trasą Widzew - Zgierz - Kutno. Wiadukt był już zbyt zniszczony, jak na potrzeby przejęcia ruchu pociągów po zamknięciu Fabrycznego. Za kilka lat mknąć mają po nim szynobusy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Dlatego postanowiono go wyremontować.

- To wielki problem kolejarzy w całej Europie. Stalowe wiadukty pamiętają początki kolei i trzeba je stale modernizować - mówi Paweł Dziwisz, szef projektu modernizacji łódzkiego węzła kolejowego w Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. - Ale wiadukt kolejowy nad ul. Łagiewinicką na pewno będzie gotowy na 15 października - uspokaja Paweł Dziwisz. - Specjalny dźwig przyjedzie w poniedziałek lub we wtorek. Ułożenie stalowej części wiaduktu na betonowych przęsłach potrwa godzinę.

Modernizacja wiaduktu kosztuje około 150 tys. zł. W stalowej konstrukcji wymieniono zniszczone części, a całość pokryto powłoką antykorozyjną.

http://www.dzienniklodzki.pl/stronaglowna/458565,na-lagiewnickiej-zamiast-wiaduktu-wisi-rurka,id,t.html?cookie=1

citaro
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: wt 21:18, 14 lis 2006

Postautor: citaro » czw 21:14, 06 paź 2011

Na skrzyżowaniu linii kolej z ulica Edwarda mogliby zamontować jakiś szlaban dla poprawy bezpieczeństwa. Łodzianie nie są przyzwyczajeni do takiego ruchu pociągów w tym rejonie. Obrazek

Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Postautor: Urbi59 » śr 17:43, 13 cze 2012

Wrócą pociągi z Łodzi Widzew do Zgierza

W ramach budowy systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej ponownie zostanie uruchomiona do regularnych przewozów pasażerskich linia nr 16 na odcinku Łódź Widzew – Zgierz. Aktualnie jest ona wykorzystywana tylko do przewozów towarowych.

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/8439/Wroca-pociagi-z-Lodzi-Widzew-do-Zgierza.html

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » wt 20:44, 04 wrz 2012

Na trasę łączącą Łódź Widzew ze stacją Zgierz będą mogły wyruszyć aglomeracyjne pociągi pasażerskie. PKP Polskie Linie Kolejowe i Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego podpisały umowę na dofinansowanie rewitalizacji linii przebiegającej przez północną część Łodzi.

Inwestycja obejmie przebudowę torów na długości ponad dwunastu kilometrów, co oznacza, że po zakończeniu prac czas przejazdu pociągiem aglomeracyjnym z Łodzi Widzewa do stacji Zgierz wyniesie około 15 minut. Wówczas maksymalna prędkość pociągów wyniesie 100km/h. Podróżni będą mogli skorzystać z istniejących trzech przystanków: Łódź Stoki, Łódź Radogoszcz i Łódź Arturówek – od wielu lat wyłączonych z eksploatacji. Przystanek Łódź Radogoszcz zostanie przesunięty o ok. 500 m w stronę ulicy Strykowskiej, co umożliwi pasażerom łatwiejsze przesiadki do autobusów lub tramwajów. Każdy przystanek będzie przystosowany do potrzeb niepełnosprawnych, podróżnych z cięższym bagażem czy rodziców z dziećmi w wózkach. Pojawią się na nich wiaty, oświetlenie i stojaki na rowery. Istotną częścią inwestycji będzie przebudowa pięciu przejazdów kolejowych w ciągu ulic: Edwarda, Kasztelańskiej, Świtezianki, Łozowej oraz Chełmskiej. Najbardziej ruchliwy z nich – w ciągu ulicy Edwarda – zostanie wyposażony w samoczynną sygnalizacją świetlną i półrogatki. Prace związane z rewitalizacją linii ze Zgierza do stacji Łódź Widzew obejmą również roboty na 11 obiektach inżynieryjnych jak: wiadukty, mosty czy przepusty.

Realizacja inwestycji została zaplanowany na lata 2013 – 2014. Wartość projektu wynosi 23 mln 134 tys. zł brutto, zaś kwota dofinansowania: 15 mln 448 tys. zł. Dofinansowanie zostało przyznane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013.

Inwestycja rozszerzy realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe projekt budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej polegający na budowie 8 nowych przystanków i przebudowie 9 istniejących m.in. w Łodzi, Zgierzu i Ozorkowie. Inwestycja obejmuje odcinki czterech linii kolejowych – z Łodzi do Łowicza, do Kutna, ze stacji Łódź Kaliska do stacji Łódź Chojny i do stacji Łódź Widzew. Trasa z Łodzi do Łowicza, między Zgierzem a Bednarami została zmodernizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe w 2011 roku. Modernizacja, kosztująca blisko 54 miliony złotych, pozwoliła na wznowienie ruchu pociągów pasażerskich na trasie liczącej 47 kilometrów. Zakres prac budowlanych objął, między innymi, kompleksową wymianę nawierzchni torowej oraz modernizację 43 przejazdów drogowych. Wykonanie tych robót pozwoliło na przywrócenie na wyremontowanym odcinku linii kolejowej prędkości konstrukcyjnej 90km/h. Zakończenie budowy dodatkowych przystanków, w ramach projektu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, w 2013 roku umożliwi uruchomienie dodatkowych pociągów i stworzenie sieci kolejowych połączeń obsługujących Łódź i miejscowości w województwie łódzkim.

http://www.rynek-kolejowy.pl/35099/Lodzkie_inwestuje_w_kolejrewitalizacja_linii_Lodz_Widzew__Zgierz.htm

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » śr 22:30, 07 lis 2012

Jeden z naszych Czytelników dziwi się dlaczego Łódzka Kolej Aglomeracyjna pominęła 15-tysięczne osiedle Radogoszcz Wschód i nie zamierza wybudować przystanku dla tego osiedla w trakcie rewitalizacji linii kolejowej Widzew-Zgierz. Zastanawia go też dlaczego przystanek przy ul. Strykowskiej ma się nazywać Radogoszcz, skoro od Radogoszcza dzielą go dwa osiedla. Sprawę wyjaśnia Marcin Bereszczyński.

Nie jest jeszcze przesądzone, że przystanek kolejowy przy osiedlu Radogoszcz Wschód nie powstanie. Za modernizację przystanków i linii kolejowych odpowiedzialna nie jest Łódzka Kolej Aglomeracyjna, tylko PKP Polskie Linie Kolejowe, a PKP PLK na razie nie widzą potrzeby tworzenia przystanku przy samym osiedlu Radogoszcz Wschód. Nie oznacza to jednak, że taki przystanek nigdy nie powstanie.

Na razie przebudowa linii Łódź Widzew - Zgierz (za 23 mln zł w latach 20130-14) zakłada modernizację (a nie budowę) trzech istniejących, ale nieczynnych przystanków: Łódź Stoki, Łódź Radogoszcz i Łódź Arturówek.

Budowa nowych przystanków może zostać podjęta w kolejnym etapie tworzenia ŁKA. PKP PLK nie widzą przeszkód, aby utworzyć przystanek Radogoszcz Wschód, ale po analizach ilości pasażerów i ruchu pociągów.

Sprawa jest dobrze znana władzom miasta i województwa. Interpelację w sprawie przystanku Radogoszcz Wschód składał radny Mateusz Walasek. Sprawę zna i analizuje marszałek województwa Witold Stępień. Dlatego można przypuszczać, że w kolejnym etapie tworzenia (a nie jak obecnie - modernizacji) przystanków zostanie uwzględniona budowa Radogoszcza Wschodu. A być może okaże się, że mieszkańcy osiedla będą korzystać z przystanku Łódź Arturówek, który znajduje się kilkaset metrów od tego osiedla, albo stacji Radogoszcz Zachód.

Jeśli chodzi o nazwę przystanku Radogoszcz, to toczy się w tej sprawie burzliwa debata. Są zwolennicy i przeciwnicy tej nazwy. Chodzi o przystanek przy Radegast. Będzie on przesunięty do ul. Strykowskiej. Wiele osób optuje, żeby zachować historyczną nazwę przystanku, czyli Radogoszcz (Radegast). Inni są zdania, że przystanek powinien nazywać się Doły lub Marysin. W Systemie Informacji Miejskiej (chodzi o system m.in. tabliczek z nazwami ulic i osiedli) nowy przystanek zostanie zlokalizowany w obrębie Marysina.

Przeciwnicy nazywania przystanku Radogoszcz argumentują również, że nazwa myli się z przystankiem Radogoszcz Zachód, który jest modernizowany na linii kolejowej Łódź Kaliska - Zgierz.

PKP PLK, ŁKA, władze Łodzi i województwa będą musiały pochylić się nad nazwą przystanku, ale mają na to czas do chwili, kiedy zbliżać się będzie moment, gdy pociągi zaczną zatrzymywać się na tej stacji. Sytuacja przypomina tę z nazwami węzłów autostradowych. Początkowo brały nazwę od wsi, o których istnieniu nikt nie słyszał. Później jednak pozmieniano nazwy węzłów w naszym regionie - węzeł Łyszkowice zmieniono na Łowicz, Nieborów na Skierniewice, Kotliska na Kutno Wschód, Andrespol na Łódź Wschód, Wrocław na Łódź Południe.

http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/692823,moj-reporter-dlaczego-nie-bedzie-przystanku-kolejowego,id,t.html?cookie=1

bartoszek333
Niemowa
Posty: 5
Rejestracja: pt 11:39, 26 paź 2012

Postautor: bartoszek333 » wt 22:02, 13 lis 2012

Tak, z tym Radogoszczem to ciekawa sprawa

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » czw 23:43, 22 lis 2012

Stanowisko łódzkiej Rady Miasta w sprawie zmiany nazwy przystanku Łódź Radogoszcz miało być dyskutowane na sesji w środę 21 listopada. Projekt uchwały postanowiono jednak poddać konsultacjom społecznym. - Myślę, że konsultacje zostaną przeprowadzone w najprostszy możliwy sposób, za pośrednictwem Internetu - mówi radny Mateusz Walasek. Spodziewany termin głosowania Rady w tej sprawie to 27 grudnia br.

Projektodawcą uchwały jest radny Mateusz Walasek. "W przeciągu lat w związku z budową nowych osiedli nazwa Radogoszcz zaczęła być kojarzona z osiedlami mieszkaniowymi położonymi kilka kilometrów dalej od tego przystanku" - napisał w uzasadnieniu. Nieczynny przez lata przystanek (niegdyś stacja) ma ożyć w 2014 r. dzięki realizacji drugiego etapu budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Jego peron zostanie przesunięty o kilkaset metrów w stronę wiaduktu ulicy Strykowskiej, co zwiększy jeszcze odległość od osiedla Radogoszcz. "W tej sytuacji istnienie przystanku Łódź Radogoszcz w miejscu, które nie kojarzy się łodzianom z nazwą Radogoszcz, może być źródłem wielu pomyłek" - czytamy dalej w uzasadnieniu projektu uchwały.

Radny proponuje nadanie przystankowi nazwy Łódź Marysin. - Byłoby to zgodne z podziałem miasta w ramach Systemu Informacji Miejskiej. Choć nie wykluczam, że mieszkańcy opowiedzą się za inną propozycją, na przykład Łódź Rogi czy Łódź Strykowska - dodaje. Ostateczną decyzję w sprawie nazwy przystanku podejmie po zapoznaniu się ze stanowiskiem miasta PKP PLK.

Mijanka na Radogoszczu powstała na linii Łódź Widzew - Zgierz podczas okupacji hitlerowskiej lub tuż przed nią. Nazwa pochodzi od sąsiadujących z torami terenów ówczesnego folwarku Radogoszcz. Z racji położenia najbliżej Litzmannstadt Ghetto była wykorzystywana przez okupanta jako punkt odprawiania transportów wywożących Żydów do obozów zagłady. Dziś wydarzenia te upamiętnia działające w dawnym magazynie stacyjnym muzeum oraz sąsiadujący z przystankiem pomnik.

http://www.rynek-kolejowy.pl/37368/Lodz_konsultacje_w_sprawie_przystanku_LKA.htm

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » czw 22:19, 26 cze 2014

Jesienią tego roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna ma rozpocząć obsługę nowego odcinka – linii z łódzkiego Widzewa do Zgierza. To jedyna z planowanych tras, na których ŁKA nie przejmie ruchu od innego przewoźnika, ale stworzy zupełnie nowe połączenie. Towarowa obwodnica biegnie jednak głównie przez peryferyjne osiedla willowe i nie ułatwia skomunikowania Zgierza z centrum.

Zaplanowana na jesień tego roku reaktywacja ruchu pasażerskiego na fragmencie tzw. kolei obwodowej pomiędzy Łodzią Widzewem a Zgierzem to jeden z flagowych Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Wznowienie ruchu będzie de facto pierwszym wykorzystaniem tego czternastokilometrowego odcinka linii nr 16 w ruchu o charakterze miejskim (próba z lat 70. zeszłego stulecia była nieudana). Jedyne nowe, a nie przejęte od Przewozów Regionalnych połączenie ŁKA będzie także jedynym o charakterze typowo aglomeracyjnym, a nie regionalnym.

Brak konkurencji szansą czy oznaką niewielkiego potoku?

Łączący satelicki Zgierz z sypialnianą dzielnicą Widzew pociąg będzie nie tylko pierwszym połączeniem kolejowym pomiędzy nimi, ale także w ogóle jedynym bezpośrednim środkiem transportu zbiorowego w tej relacji. Podróż autobusem, tramwajem czy pociągiem regionalnym konwencjonalną trasą przez Łódź Kaliską wymaga przynajmniej jednej przesiadki.

Choć taki stan rzeczy daje szanse na przejęcie przez kolej znakomitej większości pasażerów, dużo mówi o ich potencjalnej liczbie. Zarówno łódzka dzielnica, jak i podłódzkie miasto, są raczej miejscami, z których, a nie w które dojeżdża się do pracy. Po upadku dużych przedsiębiorstw branży tekstylnej Widzew ma charakter przede wszystkim rozległego blokowiska, wewnątrz którego stanęła stacja kolejowa. W pobliżu dworca nie ma nie tylko dużych zakładów pracy (jedynym będzie baza ŁKA), ale też uczelni, gdzie indziej zlokalizowane są przyciągające nie tylko łodzian, ale i przyjezdnych z regionu szkoły średnie.

Na spacer i nad staw do Arturówka

Podczas trwającego remontu na trasie odtworzone zostaną wybudowane przy okazji przygotowań do uruchomienia przewozów sprzed czterdziestu laty trzy przystanki pośrednie. Najbliższy Zgierza, w Arturówku, niemal przylega do największego w Europie miejskiego obszaru leśnego – Łagiewnik. To bardzo popularne miejsce wypoczynku, obok typowych obszarów zadrzewionych oferuje bowiem także kąpielisko czy możliwość jazdy konnej.

Zgierzanie prawdopodobnie wybiorą dojazd kursującym relatywnie często i mającym przystanki na największych osiedlach autobusem 51. Natomiast jazda tramwajem i autobusem z odleglego Widzewa jest długa i uciążliwa, kolej rzeczywiście zaproponuje więc atrakcyjną ofertę dojazdu na niedzielny odpoczynek. W ciągu tygodnia przystanek obsłuży jednak jedynie pobliskie osiedle willowe, którego mieszkańcy szukać będą raczej dojazdu do centrum miasta, a nie do odległych dzielnic trasą celowo omijającą Śródmieście.

Ile da przesunięcie dawnych peronów?

Nieco przesunięty względem dawnej lokalizacji ma być peron na Marysinie (nazwa ta zastąpi dawną – Łódź Radogoszcz). Dzięki temu stanie się częścią dość rozległego, lecz obsługującego wiele kierunków węzła komunikacji miejskiej. Większość relacji to jednak wyjazdy poza miasto lub na jego obrzeża.

Z podmiejskich autobusów można tu przesiąść się na tramwaj do Śródmieścia, Przejazd pociągiem i przesiadka na tramwaj, by dostać się do centrum, i ze Zgierza, i z Widzewa byłby naokrężny i bardziej czasochłonny niż podróż bez użycia kolei. Nieco przesunięty ma zostać także przystanek Łódź Stoki tak, by zbliżyć się do szpitala uniwersyteckiego i kampusu studenckiego Lumumbowo. Pociąg nie dotrze jednak ani dokładnie do jednego, ani drugiego z tych generatorów ruchu.

Podróżnych zawsze będzie niewielu?

Jak zatem prowadzić ruch na tej trasie? – Niezależnie od liczby kursów i ich rozkładu jazdy potok na tej linii zawsze będzie niewielki – ocenił podczas czerwcowego seminarium Instytutu Kolejnictwa Szymon Klemba z Zakładu Dróg Kolejowych i Przewozów IK. Zwracał też uwagę, że trudno będzie skonstruować ofertę przewozową, bo odcinek pomiędzy Widzewem a Zgierzem jest jednotorowy i nie ma na nim mijanek.

Nowa trasa ŁKA może stać się więc z dużym prawdopodobieństwem środkiem transportu na weekendowy spacer, w pozostałym czasie pełniącym jednak marginalną rolę. Linia nie była bowiem projektowana z myślą o prowadzeniu ruchu regionalnego – stanowi przede wszystkim wygodny objazd dla składów towarowych i pozwala utrzymać ruch w aglomeracji w razie utrudnień na głównych trasach.

http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lodz-kto-pojedzie-do-zgierza-2626.html

geograf
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Postautor: geograf » wt 13:26, 08 lip 2014

Czy będzie można nabyć bilet np. ze Zgierza do Warszawy (p. Widzew) na jednym blankiecie (tj. bez liczenia kilometrów od nowa z Widzewa)?
Brak integracji taryfowej ŁKA-IC/ŁKA-PR (iR) dodatkowo zniechęci pasażerów...

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 21:15, 08 lip 2014

Na IC na pewno nie. Oferty Wspólny Przejazd już nie ma, a nawet gdy była, działała chyba tylko na odcinki ponad 30 km. A na IR - zobaczymy, jak to będzie wyglądać. Natomiast całkiem ciekawie by było (i jest to realne), gdyby odcinek Zgierz-Widzew dało się pokonać na bilecie MPK.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Fan forum
Posty: 4876
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » wt 21:36, 08 lip 2014

Obawiam się, że honorowania ŁTZ poza miastem szybko się nie doczekamy bo wtedy (prawie?) nikt nie kupowałby tych łączonych.

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 22:11, 08 lip 2014

Fakt, że akurat w tym miejscu kolej obwodowa wykracza poza granice miasta. Ale bilety czasowe są normalnie ważne w tramwajach w Zgierzu, więc w pociągu też by mogły. A migawka - aglomeracyjna.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » pn 22:15, 25 sie 2014

Od poniedziałku 1 września będzie można pojechać pociągiem spółki Łódzka Kolej Aglomeracyjna między stacjami Łódź Widzew i Zgierz. Ta linia kolejowa nie była użytkowana przez kilkadziesiąt lat. Dlatego ŁKA, PKP PLK, samorządy i policja rozpoczęły wczoraj akcję "Bezpieczna podróż z ŁKA". Akcja ma uczulić kierowców, że na przejazdach kolejowych, gdzie przez lata nikt nie widział pociągu, pojadą regularne składy.


- Linia Łódź Widzew - Zgierz przez wiele lat była wyłączona z funkcjonowania - mówi Marta Markowska, rzeczniczka ŁKA.
- W trosce o bezpieczeństwo podróżnych, kierowców oraz pieszych na tydzień przed uruchomieniem przewozów kolejowych zainaugurowana została akcja "Bezpieczna podróż z ŁKA".

Akcja rozpoczęła się w poniedziałek (25 sierpnia). Na przejazdach kolejowych rozdawane są ulotki informujące o wznowieniu ruchu kolejowego. Ustawione zostały dodatkowe znaki mówiące o przywróceniu ruchu pociągów. Informacje o wznowieniu ruchu pociągów pojawią się też na słupach ogłoszeniowych, a także rozdawane będą razem z rozkładem jazdy pociągów. Komunikaty będą wyświetlane w zgierskich autobusach. A 30 sierpnia na dworcu w Zgierzu pojawią się stosowne informacje podczas pikniku rodzinnego, poświęconego bezpieczeństwu na przejazdach kolejowych. Rozdawane będą także opaski i breloki odblaskowe.

Przebudowa linii kolejowej kosztowała 24 mln zł. Powstały też nowe przystanki kolejowe Łódź Arturówek, Łódź Stoki i Łódź Marysin, na których od 1 września będą zatrzymywać się pociągi ŁKA.


- Inwestycja pozwoliła także na podniesienie poziomu bezpieczeństwa na pięciu przejazdach kolejowo-drogowych w ciągu ulic: Edwarda, Kasztelańskiej, Świtezianki, Łozowej oraz Chełmskiej. Najbardziej uczęszczany z nich przy ul. Edwarda został wyposażony w samoczynną sygnalizację świetlną i półrogatki - powiedział Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP PLK.

Pierwszy pociąg ŁKA wyjedzie na nową trasę w poniedziałek o godz. 4.34 z Łodzi Widzewa. Do Zgierza powinien dojechać o godz. 4.50. Łącznie w ciągu doby po nowej linii kolejowej kursować będzie 12 pociągów z Łodzi Widzewa do Zgierza. Taka sama liczba kursów ma być w przeciwną stronę. Podróż między tymi stacjami ma trwać 16 minut, a bilet będzie kosztował 3 zł.

Pociągi jadące z Łodzi Widzewa do Zgierza będą skomunikowane ze składami innych przewoźników. Kilka lub kilkanaście minut po przyjeździe pociągu ŁKA do Zgierza będzie można przesiąść się w pociągi do Łowicza, Kutna lub Łodzi Kaliskiej. Na stacji Łódź Widzew pociągi będą skomunikowane z odjazdami w stronę Warszawy, Koluszek, Częstochowy i Radomska.

http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/3551479,lodzka-kolej-aglomeracyjna-na-trase-lodz-widzew-zgierz-wracaja-pociagi,id,t.html?cookie=1

px33
Fan forum
Posty: 4876
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » wt 12:31, 26 sie 2014

A jak tam idzie praca nad warunkami stałego honorowania łódzkich biletów? Bo przypominam, że ta obecna promocja kończy się z końcem sierpnia, dokładnie dzień przed startem kursów ŁKA po Łodzi...

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 09:59, 28 sie 2014

"Kilkadziesiąt"... Jeździły tam pociągi tuż po zamknięciu Fabrycznego, podczas remontu kolei obwodowej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » pn 22:06, 01 wrz 2014


domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » śr 21:28, 03 wrz 2014

Łodzianie ze Stoków doczekali się połączenia kolejowego ze Zgierzem i Widzewem. Niestety do nowego przystanku mogą dojść jedynie od ulicy Pomorskiej.

Wszyscy mieszkający po drugiej stronie torów muszą przechodzić w niedozwolonym miejscu i dosłownie wdrapywać się na przystanek. - Poszliśmy raz na spacer, aby zobaczyć jak wygląda przystanek. Nie widać innego przejścia. Trzeba się wdrapać lub skakać. Ciężko jest chodzić po piachu i kamieniach. Cała byłam brudna - mówiła jedna z mieszkanek.

Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK powiedział, że na etapie planowania przystanku, nie było żadnych uwag od łódzkiego samorządu w tej sprawie.

Z kolei Grzegorz Nita, dyrektor zarządu Dróg i Transportu w Łodzi poinformował, że za ewentualne przejście w tym miejscu odpowiada kolej. - To spółka powinna być za to odpowiedzialna. Jak przygotowywała przetarg i opracowywała jego zakres nie poczyniła żadnych uzgodnień w tym zakresie. Nikt nie kontaktował się z nami, ani z Urzędem Marszałkowskim. Zachowała się jak państwo w państwie, robiąc przetarg sama dla siebie, tak jakby ważne było wybudowanie peronu, a nie to jak się do niego dostać - dodał.

Dyrektor ZDiT dodał, że jeśli PKP zaproponuje zbudowanie drugiego przejścia na przystanek, to władze Łodzi w inwestycji pomogą.

https://www.radiolodz.pl/posts/7642-piach-kamienie-i-gorka-czyli-jak-dojsc-do-przystanku-lka

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1728
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » czw 12:55, 04 wrz 2014

domino pisze: Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK powiedział, że na etapie planowania przystanku, nie było żadnych uwag od łódzkiego samorządu w tej sprawie.

Z kolei Grzegorz Nita, dyrektor zarządu Dróg i Transportu w Łodzi poinformował, że za ewentualne przejście w tym miejscu odpowiada kolej.


Jest typowy przykład że powierzanie urzędnikom decydowania o czymkolwiek jest skazane na porażkę.
Zepsucie kulki od łożyska (cyt. z pewnego dowcipu) to pikuś przy tym co najprostszego potrafi zepsuć urzędniczy darmozjad.

Normalnie to zarówno w tym państwowym molohu oraz w UM osoby odpowiedzialne za to powinny wylecieć dyscyplinarnie ze stanowisk oraz jeszcze powinny pokryć koszty (kamieniołomy np. ) usunięcia skutków swojej niekompetencji/leniustwa. .

Nawet pozostawienie co dziesiątego urzędnika to stanowczo za dużo.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » czw 22:12, 09 paź 2014

Układ infrastruktury przystanku kolejowego Łódź Marysin utrudnia przesiadki z pociągów na komunikację miejską. Jedyne legalne dojście na peron zostało umieszczone na przeciwnym krańcu, niż ten, w którego pobliżu przejeżdżają miejskie autobusy.

- Lokalizacja przystanku Łódź Marysin i wyjście od strony ul. Inflanckiej zostało uzgodnione z Zarządem Dróg i Transportu w Łodzi w kontekście planowanych inwestycji miejskich - twierdzi Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK. - Należy pamiętać, ze każda nowo budowana część infrastruktury kolejowej, jeśli wykracza poza teren zarządzany przez PKP PLK, wymaga zatwierdzenia przez samorząd. W przeciwnym razie nie doszłoby do inwestycji - dodaje.

Co na to ZDiT? Według rzecznika miejskiej instytucji urzędnicy zaakceptowali propozycję kolei wyłącznie z powodu presji czasu i postawienia ich przed faktami dokonanymi. - Negatywnie opiniowaliśmy przedstawiony przez PKP PLK plan sytuacyjny lokalizacji przystanku - informuje Piotr Grabowski z zespołu prasowego Zarządu. Jak twierdzi, inwestorowi zaproponowano rozwiązanie dogodniejsze dla pasażerów, polegające na przesunięciu kładki bliżej wiaduktu Strykowskiej. - PKP PLK nie skorzystały z naszych sugestii tłumacząc się, że tych rozwiązań nie da się wprowadzić ze względów technicznych oraz ze względu na stopień zaawansowania prac - relacjonuje P. Grabowski.

Dlaczego więc zarządca infrastruktury kolejowej zdołał postawić na swoim? - Ostatecznie ZDiT zaakceptował rozwiązanie przedstawione przez inwestora przede wszystkim dlatego, że inwestor jeszcze przed wystąpieniem do urzędu o opinię zdołał w większości przygotować dokumentację niezbędną do rozpoczęcia budowy. Kolejna opinia negatywna mogłaby znacznie opóźnić tę inwestycję - tłumaczy przedstawiciel Zarządu. Warto jednak zauważyć, że ZDiT ze swej strony nie podjął nawet decyzji o przeniesieniu w pobliże peronu przystanków autobusowych.

LINK

M. in. w tej sprawie była składana interpelacja http://bip.uml.lodz.pl/index.php?str=6024&id=8889

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Miesiąc przerwy po dwóch latach od modernizacji

Postautor: domino » czw 23:34, 05 mar 2015

Pewne prace wykonane zostaną także w samej stolicy aglomeracji łódzkiej. Na około miesiąc wstrzymany zostanie ruch na otwartej w zeszłym roku po gruntownej modernizacji trasie Łódź Widzew – Zgierz przez Stoki i Radogoszcz. Wymieniana ma być bowiem konstrukcja nośna wiaduktu nad ul. Łagiewnicką przy przystanku Łódź Arturówek. – Wiadukt kolejowy ze względu na poziom finansowania ze środków RPO zmodernizujemy teraz z własnych nakładów finansowych, ponieważ pieniądze z urzędu marszałkowskiego były niewystarczające – tłumaczy Maciej Dutkiewicz. Remont ma zakończyć się w lipcu przyszłego roku.

http://www.rynek-kolejowy.pl/56113/lodzkie_sporo_remontow_w_2016_beda_utrudnienia.html


Wróć do „Kolej i samoloty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość