Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Kpc21 » pn 22:16, 18 cze 2018

Siedzenia inne, niż w Flirtach, ale wyglądają na takie o podobnej ergonomii - co jest dobre, bo te siedzenia z Flirtów są po prostu świetne.

Inny system informacji pasażerskiej, chyba od R&G, znany z pociągów Pesy - nie wiem, jak to się będzie sprawować, jeśli tak, jak w MPK, to słabo. Orientujecie się może, jakiej firmy SIP siedzi we Flirtach?

Stylistyka, prawdę mówiąc, nie podoba mi się - no ale to ma jeździć, a nie wyglądać.

Wygląda, jakby nie było siedzeń między wejściem, a wieszakami do rowerów. To plus - lokalizacja tych wieszaków we Flirtach jest tragiczna.

Automat biletowy - jeśli faktycznie nie obsługuje gotówki, to źle, bo dużo ludzi (coś koło 50%, albo i więcej) kupuje w nich bilety za gotówkę. W ogóle moim zdaniem zarówno biletomat, jak i konduktor powinni mieć możliwość płatności i kartą, i gotówką. Z drugiej strony, jeśli będzie obsługiwać płatności kartą metodą tradycyjną, a nie zbliżeniową, to też dobrze - bo istnieje grupa ludzi, którzy boją się płatności zbliżeniowych i preferują tradycyjne. Mimo, że zbliżeniówka w miejscach takich, jak transport publiczny jest w zasadzie bezpieczniejsza (przy płatności tradycyjnej łatwo jest komuś podejrzeć PIN).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Fan forum
Posty: 4876
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: px33 » pn 22:28, 18 cze 2018

Inny system informacji pasażerskiej, chyba od R&G, znany z pociągów Pesy - nie wiem, jak to się będzie sprawować, jeśli tak, jak w MPK, to słabo.

Idę o zakład, że to znany z Warszawy Macrosystem. Z tego co pamiętam to jest trochę kapitałowych powiązań na linii Newag - Mennica - Mera - Macrosystem, więc logiczne wydaje się, że zastosują "swoje" komponenty jeśli klient nie wymaga czegoś innego. A biorąc pod uwagę, że ŁKA we Flirtach zupełnie położyła laskę na SIP, nie sądzę żeby teraz mieli jakieś niestworzone wymagania.
W pociągach Pesy jest ich własny system, dość podobny do tego z naszych Swingów'15.

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Kpc21 » pn 22:46, 18 cze 2018

A mnie się wydawało, że w Bydgostii jest system R&G... chyba właśnie ten sam, który widać na zdjęciach z Impulsa - z barwną wewnętrzną tablicą LED.

Ale co do biletomatów, to przecież Mera oferuje też biletomaty z gotówką, nie wiem, czy to nie one są u nas w autobusach Volvo.

Ciekawszą rzeczą jest to, jakie będą możliwości tych biletomatów - czy większe, niż obecnych biletomatów we Flirtach, które są dosyć ograniczone, nie pozwalają np. na wybór stacji początkowej albo na wybór biletu strefowego po prostu jako biletu strefowego, inaczej niż poprzez wybranie jakiejś konkretnej stacji docelowej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Fan forum
Posty: 4876
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: px33 » pn 22:57, 18 cze 2018

Bydgostia to ED74? To tam może jest jakieś RG, ale w nowszych produktach (czyt. ED161 ale też pewnie każdym innym względnie nowym pociągu) raczej użyją swojego systemu.

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Kpc21 » wt 00:03, 19 cze 2018

Tak, Bydgostia to ED74. Jak ostatnio nią jechałem (a 2 lata temu to było, Reymont do Krakowa), to miała kolorowy wyświetlacz z czcionką jak wewnętrzne w MPK.

A i w SA135 z łódzkiego oddziału PR-ów chyba też jest ten system. A to przecież dosyć nowy pociąg.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Jordi
Gaduła
Posty: 1162
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Jordi » wt 10:42, 19 cze 2018

Podobno ma być płatność tylko kartą, bo gotówką to zajmuje zbyt wiele czasu i w szczycie ludzie po 20-25 minut czekają na zakup, bo konduktorzy też nie wyrabiają z sprzedażą biletów przy tłumie pasażerów.

A dla mnie w naszych barwach wygląda świetnie - wnętrze też meganowoczesne i widać, że ŁKA wyciągnęło wnioski z Flirtów. Opinie ekspertów też są bardzo dobre. Oby testy poszły dobrze i sprawnie :)

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Kpc21 » wt 13:01, 19 cze 2018

Ale kartą też zajmuje dużo czasu, zanim automat "pomyśli" i przemieli transakcję.

A płatność gotówką u konduktora wcale nie trwa krócej, niż w automacie. Na co składają się dwie rzeczy: po pierwsze - nieergonomiczne (i też wolno reagujące) terminale konduktorskie (sprzedaż biletów w autobusach, gdzie najczęściej spotyka się sprzęt firmy Emar, jest dużo szybsza - więc da się stworzyć szybką i ergonomiczną bileterkę, nie wiem czemu dostawcy bileterek konduktorskich dla kolei robią takie nieergonomiczne rozwiązania), po drugie - chore końcówki cen biletów, szczególnie przy ulgach ustawowych. Niestety na to ostatnie przewoźnik nie ma wpływu, ale IMO powinno być dopuszczone zaokrąglanie cen biletów z ulgą przynajmniej do 10 groszy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1373
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 14:33, 19 cze 2018

No, ale generalnie ceny biletów powinny być zawsze zaokrąglone do 10 groszy, a nie tylko przy ulgach. ;) Żeby chociaż miedziaki były na kolei zbędne. ;) Tyle w temacie.

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Kpc21 » wt 15:48, 19 cze 2018

No tak, ale generalnie to przewoźnik może je sobie zaokrąglać jak chce (i chyba nawet to robi), natomiast przy ulgach w obecnym stanie prawnym nie może.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kuba
Administrator
Posty: 3265
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Kuba » wt 22:56, 19 cze 2018

No bo w ogóle te ulgi ustawowe rzędu np. 33%, 37%, 49% czy 51% są bez sensu, bo to wtedy wychodzą takie końcówki z groszami. Lepiej by było jakby ulgi były na poziomie np. 30%, 40%, 50%... Może nie zawsze robiłoby to większą różnicę, ale już przy równych cenach biletów normalnych (np. 90,00 zł albo 3,00 zł) mielibyśmy już automatycznie bardziej zaokrąglone grosze przy biletach ulgowych.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3375
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: prof_klos » ndz 03:49, 24 cze 2018

Całkiem niedawno chyba wprowadzono nową relację.
Łódź - Pabianice. Nie jest to efekt remontu LK14, po prostu niektóre szczytowe pociągi są relacjonowane do Pabianic.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...


Wróć do „Kolej i samoloty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości