Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » pt 22:26, 23 sie 2013

Łódzka Kolej Aglomeracyjna w swoim taborze, oprócz szynobusów ma mieć też ekologiczne autobusy - poinformował w Rozmowie Dnia marszałek województwa Witold Stępień.

Autobusy mają być wprowadzone tam, gdzie lokalne samorządy nie mają własnego lokalnego transportu publicznego.

- Tam gdzie nie ma przewozów, to właśnie Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie wykonywała usługi. Przewidujemy, aby do całej inwestycji dołączyć również autobusy.

Z innymi miastami, tam gdzie są lokalni przewoźnicy, Łódzka Kolej Aglomeracyjna ma podpisać umowy o współpracy. W ten sposób powstanie spójny system transportowy, a na jego budowę, w ramach jednego projektu, zostanie złożony wniosek o dofinansowanie ze środków unijnych. Szkieletem systemu, jak dodał marszałek Stępień, ma być Łódzka Kolej Aglomeracyjna.

- Chcemy, aby w gminach i powiatach powstawały systemy komunikacyjne, tak aby pasażer mógł wsiąść do ekologicznego autobusu i dojechać do przystanku autobusowego.

Pieniądze na tworzenie systemu transportowego przyjaznego środowisku są zarezerwowane w unijnym budżecie 2014-2020. Teraz do udziału w projekcie marszałek województwa chce zaprosić lokalne samorządy.

http://www.radiolodz.pl/serwis/index.php?id=11&idd=25091

geograf
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Postautor: geograf » pn 13:48, 26 sie 2013

Ciekawe co kryje się pod słowem-kluczem "ekologiczne"...

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 23:39, 26 sie 2013

Na pewno nie będą to 30-letnie Ikarusy nie spełniające jakichkolwiek norm czystości spalin*.

* - choć te z MPK jakieś tam normy akurat spełniają
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » pt 20:51, 30 sie 2013

W październiku pasażerowie będą mogli korzystać z dwóch kolejnych przystanków: Zgierz Jaracza i Łódź Pabianicka.
Natomiast w grudniu, po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy pociągów oddane do użytku będą dwa ostatnie nowe przystanki: Łódź Radogoszcz Zachód i Łódź Dąbrowa.

żródło

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

ŁKA

Postautor: Josek101 » sob 17:45, 31 sie 2013

I Ozorków Nowe Miasto od 2.09
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Josek101, łącznie zmieniany 1 raz.

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » pn 10:38, 23 wrz 2013

We wrześniu br. PKP Informatyka i Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisały umowę na dostawę i wdrożenie zintegrowanego systemu sprzedaży usług przewozowych.

PKP Informatyka dostarczy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej także kasy stacjonarne i sprzęt komputerowy z modułem kasy dopłat konduktorskich. System będzie utrzymywany technologicznie w Data Center PKP Informatyki, co zapewni wysoką dostępność usług, stabilność rozwiązania i bezpieczeństwo.

Zakończenie wdrożenia zostało zaplanowane na koniec kwietnia przyszłego roku.

System zostanie tak zaprojektowany, by w przyszłości można go było zintegrować z innymi kanałami sprzedaży i umożliwić pasażerom ŁKA zakup biletu na przykład przez telefon komórkowy, terminal konduktorski lub za pomocą zbliżeniowej karty miejskiej.

http://www.rynek-kolejowy.pl/48106/pkp_informatyka_dostarczy_lka_zintegrowany_system_sprzedazy_biletow.html

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » sob 23:34, 12 paź 2013

Przy stacji Łódź Widzew rozpoczęła się budowa zaplecza technicznego Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Układ torowy i halę wybuduje Trakcja SA, w wyposażaniu budynku pomoże Stadler. Planowany termin oddania obiektu do użytku to 31 maja 2014 r.

Budowa zaplecza będzie kosztowała 55 mln zł. - Hala, którą budujemy, będzie jedną z najnowocześniejszych w Europie - twierdzi prezes zarządu grupy Trakcja SA Roman Przybył. - Wiele czynności, dotychczas wykonywanych przez pracowników, zostanie zautomatyzowanych. Chodzi m. in. o mycie pojazdów czy testowanie ich sprawności przy użyciu systemów komputerowych - wyjaśnia prezes. Zastosowanie szeregu urządzeń energooszczędnych oraz zamkniętego obiegu wody używanej do mycia jednostek pozwoli na zmniejszenie uciążliwości dla środowiska w porównaniu z dotychczas budowanymi halami taborowymi.

Po symbolicznym wmurowaniu aktu erekcyjnego marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień ujawnił, że - wbrew wcześniejszym planom - organizator przewozów poważnie rozważa uruchomienie jako pierwszych połączeń relacji Łódź - Sieradz. - Prace naprawcze PKP PLK na odcinku Łódź Kaliska - Zgierz wprowadzają dyskomfort, jeśli chodzi o planowanie uruchamiania pociągów do Łowicza. Natomiast projekt przejazdowy, realizowany obecnie na linii nr 14, doprowadzi do skrócenia czasu przejazdu między Łodzią a Sieradzem o 10 minut - uzasadniał marszałek. Terminem uruchomienia przewozów pozostaje niezmiennie czerwiec przyszłego roku.

http://www.rynek-kolejowy.pl/48568/lka_poczatek_budowy_zaplecza_pierwsze_pociagi_byc_moze_do_sieradza.html

Niestety, przez co najmniej 5 lat zaplecze nie będzie mogło obsługiwać składów Przewozów Regionalnych. - Przez okres trwania projektu nie można obsługiwać innych typów taboru, niż ten, dla którego zaplecze jest dedykowane. Ale na innych polach będziemy z PR współpracować - dodał Wasilewski. Rozważa się podział pracy przewozowej w taki sposób, by pociągi ŁKA zatrzymywały się na każdej stacji i przystanku, natomiast przynajmniej część połączeń PR w regionie miała charakter przyspieszony.

Wbrew początkowym planom, na teren zaplecza nie będzie prowadziło przejście podziemne z peronów stacji Łódź Widzew. - PKP PLK zrezygnowała z tej inwestycji, a spółki ŁKA nie stać na jej sfinansowanie. Nasi pracownicy będą dojeżdżać utwardzoną drogą od strony ul. Lawinowej. Przygotujemy dla nich parking - mówi A. Wasilewski.

http://www.rynek-kolejowy.pl/48573/lodz_zaplecze_lka_powstanie_w_8_miesiecy.html

anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Postautor: anubis » sob 11:04, 19 paź 2013

Stacja Zgierz Jaracza będzie czynna od niedzieli. Przystanek kolejowy wybudowany został dla ŁKA. Na razie na nowej stacji Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej zatrzymywać się będzie 19 pociągów Przewozów Regionalnych.

Przystanek ŁKA Zgierz Jaracza znajduje się blisko dużych osiedli Rudunki i Przybyłów, w pobliżu dużej szkoły i wiaduktu nad ul. Szczawińską. Przy stacji wybudowano parkingi i stojaki na rowery.

Przystanek Łódź Pabianicka nie zostanie otwarta w niedzielę, jak planowano. Stacja ma być czynna od 15 grudnia, gdy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów.

15 grudnia zostaną również otwarte przystanki ŁKA - Łódź Radogoszcz Zachód oraz Łódź Dąbrowa.

W 2014 roku zostaną oddane do użytku kolejne trzy przystanki ŁKA. Będą to Łódź Stoki, Łódź Arturówek i Łódź Marysin.


Źródło: lodz.naszemiasto.pl

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » pn 23:58, 23 gru 2013

Pociągi z logo Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wyjadą na tory 15 czerwca przyszłego roku. W pierwszej kolejności będą kursować do Sieradza.
W 2014 roku planowane jest jeszcze uruchomienie połączeń:
* Łódź Widzew - Zgierz (16 października)
* Łódź Kaliska - Łowicz (1 listopada)
* Łódź Kaliska - Łódź Widzew (1 listopada) część pociągów z Sieradza już od 15 czerwca będzie dojeżdżała do stacji Łódź Kaliska i jechała dalej tzw. południową linią Kolei Obwodowej do stacji Łódź Widzew.

http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,15180194,LKA__Pierwsze_pociagi_wkrotce_wyjada_na_tory_testowe.html

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » pt 22:37, 28 lut 2014


Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 776
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Postautor: SzK » wt 20:30, 11 mar 2014

Cóż, początek nie będzie efektowny, i być może okaże się marketingową klapą ŁKA. 7 par pociągów z Łodzi do Sieradza, gdzieś 3 z nich wydłużone do Widzewa.

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2136
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Postautor: jan_defecto » śr 12:50, 21 maja 2014

Transport Publiczny pisze: ŁKA: wspólny bilet nabiera kształtów

Na niecały miesiąc przed rozpoczęciem działalności Łódzka Kolej Aglomeracyjna przedstawia szczegóły planowanej oferty wspólnego biletu miesięcznego komunikacji miejskiej i kolei regionalnej. Ma on objąć nie tylko transport publiczny w Łodzi, ale także w Pabianicach i Zgierzu. Wciąż nie wiadomo jednak, czy do projektu przyłączą się leżące przy trasie ŁKA Zduńska Wola i Sieradz.

Choć do pierwszego rozkładowego kursu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej pozostały tylko cztery tygodnie, nowy przewoźnik nie ogłosił jeszcze swojej taryfy. Wiemy już jednak, że samorządowa spółka zamierza honorować bilet ważny w pociągach i środkach komunikacji miejskiej w regionie łódzkim. Znacząco zmieni się formuła oferty Wspólny Bilet Aglomeracyjny. Wreszcie kodowany będzie on na „migawce”, elektronicznej karcie emitowanej przez łódzki Zarząd Dróg i Transportu.

Autobusem nie tylko po Łodzi

– Łódzka Kolej Aglomeracyjna wraz z Zarządem Dróg i Transportu w Łodzi, spółką Przewozy Regionalne oraz miastami Zgierz i Pabianice współpracują w celu realizacji projektu Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego rozszerzonego o komunikację lokalnych przewoźników – potwierdza Marta Markowska, rzecznik wojewódzkiej spółki. – Bilet ten ma obowiązywać w pociągach w strefie A Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz Przewozów Regionalnych oraz w sieci aglomeracyjnej MPK Łódź i komunikacji lokalnej miast Pabianice oraz Zgierz – dodaje.

To duża nowość – funkcjonujący od zeszłego roku Wspólny Bilet Aglomeracyjny nie obejmował komunikacji autobusowej poza stolicą województwa. Zupełnie zmienią się też zasady wydawania biletu. Dotychczas jego emitentem były Przewozy Regionalne. Był on więc dostępny wyłącznie w kasach biletowych PR i by go kupić, konieczna była podróż na jeden z dworców z czynną kasą. W kolejowych punktach sprzedaży nie ma odpowiednich terminali, więc pomimo licznych zapowiedzi WBA nie można było zakodować na „migawce” – łódzkim nośniku miejskich biletów okresowych.

Taniej spod Łodzi, drożej po niej samej?

– Teraz dystrybutorem Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego, zgodnie z ustaleniami partnerów, ma być Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi. Bilety mają mieć formę elektroniczną w postaci karty – mówi Marta Markowska. Oznacza to nie tylko rozszerzenie sieci sprzedaży – prawdopodobnie na wszystkie 123 punkty doładowania „migawki” – ale także uproszczenie systemu ulg. Mają być bowiem stosowane zniżki obowiązujące w komunikacji miejskiej, a więc 50-procentowy upust dla m.in. uczniów i studentów.

– Przewidywany koszt 30-dniowego biletu WBA w strefie A to 180 złotych dla biletu normalnego oraz 90 złotych dla ulgowego – zapowiada Marta Markowska. Strefa ta ma objąć Pabianice, Łódź i Zgierz. Dziś pełnopłatny bilet PR i łódzkiego MPK ważny w granicach Łodzi kosztuje 99 zł, a pozwalający na dojazd pociągami REGIO do Zgierza lub Pabianic – 203,85 zł. Dla pasażerów z podłódzkich miejscowości nowa formuła oznaczać będzie obniżkę cen przy jednoczesnym rozszerzeniu zakresu obowiązywania biletu. Jeśli jednak nie powstanie wersja ważna wyłącznie wewnątrz Łodzi, podrożeje podróżowanie po samym mieście.

W przyszłości Sieradz, Zduńska Wola i Łask?

Nie wiadomo natomiast, kiedy dokładnie nowy bilet zacznie być oferowany i czy termin ten będzie zgrany z czerwcowym startem przewoźnika. – Realizacja powyższego projektu jest uzależniona od przyjęcia stosownych uchwał przed Radę Miejską w Łodzi – tłumaczy Marta Markowska. Wciąż nie podjęto także decyzji o wprowadzeniu wersji WBA ważnej w innych miejscowościach, do których dotrze ŁKA. Trwają rozmowy z władzami Pabianic, Zduńskiej Woli i Łasku.


Źródło

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » śr 19:34, 21 maja 2014

Nie jest to idealna opcja, ale na pewno o wiele sensowniejsza niż to coś co wymyślili wcześniej, zwłaszcza dla dojeżdżających z miast podmiejskich.
Chociaż po policzeniu sumy miesięcznych migawek łódzkiej podmiejskiej i zgierskiej/pabianickiej (kosztują właściwie tyle samo) wychodzi 170/174 zł, czyli mniej niż ten bilet, w przypadku trzymiesięcznych (które można np. kupować "na zakładkę" żeby nie musieć w jednym miesiącu wydawać ponad 400 zł) wychodzi trochę ponad 140 zł. Czy ŁKA na pewno będzie warta 10/40 zł/msc?

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » śr 19:55, 04 cze 2014

Zaprezentowany rozkład przedstawia połączenia Przewozów Regionalnych. Łódzka Kolej Aglomeracyjna na Kolei Obwodowej ruszy od 1 września. Wspólny Bilet Aglomeracyjny za 99 zł upoważnia do jazdy po Łodzi pociągiem oraz MPK Łódź. Można go kupić w kasach Przewozów Regionalnych.

Widzew-Kaliska-Zgierz

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

ŁKA

Postautor: Josek101 » śr 20:46, 04 cze 2014

Żabieniec własnie remontują

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 23:57, 04 cze 2014

Ale tylko torowisko.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

bombardier
Czasem wpada
Posty: 97
Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009

Postautor: bombardier » ndz 17:35, 29 cze 2014

Dlaczego jedyna stacja która znajduje się na terenie miasta Łodzi nie ma nazwy Łódź - chodzi o stacje Lublinek która od lat 80 mieści się w granicach administracyjnych miasta Łodzi .
Stacja Łódź Andrzejów w tym samym czasie została przyłaczona do Łodzi i tam nastapila zmiana na Łódź a na Lublinku nie .

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 18:54, 29 cze 2014

Dobre pytanie. Przy okazji ewentualnej zmiany nazwy, warto byłoby też pozbyć się słowa Lublinek, bo może ono sugerować stację przy lotnisku, tymczasem na terminal łatwiej się już dostać - nawet samochodem - z Kaliskiego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

bombardier
Czasem wpada
Posty: 97
Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009

Postautor: bombardier » ndz 20:32, 29 cze 2014

nazwa " Lublinek " powinna zostać jedynie powinien zostać dołączony pierwszy człon Łódź - " Łódź Lublinek " .
Jeśli bysmy podchodzili schematem że lublnek może sie mylic z Lublinem - to tak samo mozna byłoby pomyślec o dworcu Łódż Kaliska gdzie tokiem myślenia można pomylic z Kaliszem

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 20:41, 29 cze 2014

No nie wiem... Oczywistym jest, że nikt Lublinka nie pomyli z Lublinem (a jak pomyli, to jego problem), tak jak raczej nikt nie myli Włocławka z Wrocławiem, choć słyszałem o przypadkach pomylenia z Lublinem... Lubina.

Natomiast przystanek kolejowy nazywający się tak samo jak lotnisko łatwo z tym lotniskiem skojarzyć.

I rozumiem, że nikt już w Łodzi oficjalnie lotniska Lublinek Lublinkiem nie nazywa, ale nazwa ta nadal funkcjonuje, tak samo jak Okęcie to cały czas Okęcie. Sytuacja z mylącą nazwą stacji kolejowej jest w jego przypadku zresztą podobna. Z tym że ze stacji kolejowej Warszawa Okęcie do terminala lotniska Okęcie jest dużo bliżej niż ze stacji (Łódź) Lublinek do terminala lotniska Lublinek.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Kolej i samoloty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości