Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
px33
Fan forum
Posty: 4940
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 18:12, 06 wrz 2010

Jeśli chodzi o transport aglomeracyjny to najlepszym punktem początkowym by było dogadanie się z PR w sprawie wspólnego biletu i z poszczególnymi gminami tak żeby zasięg wspólnego biletu transportowego (z koleją) był jak najszerszy. W Warszawie w swoim czasie (za samo miasto) kosztowało to podobno 100 tys. miesięcznie, w Łodzi powinno być sporo taniej, czyniąc z tego kwotę jak najbardziej w zasięgu miasta. W razie czego zawsze można powtórzyć trik z wydzieleniem spółki ze struktur PR.
Wygodne i tanie połączenie kolejowe powinno skłonić poszczególne samorządy do zlecania Łodzi obsługi coraz szerszej gamy połączeń autobusowych i tramwajowych do tych miejscowości i obsługę tamtejszej KM (czy ZDiT mógłby zlecać zadania zgierskie i pabianickie tamtejszym spółkom bez przetargu czy właściwszą opcją byłaby umowa z miastem o honorowaniu biletów ŁLTZ?), wszystko na kształt integracji taryfowej ZTM Warszawa (tylko można sobie darować strefy bo i tak łódzkie bilety są drogie, w przypadku integracji taryfowej z koleją można podnieść ceny do 96/48 albo 100/50 zł)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 19:42, 06 wrz 2010

Na 70, czy 75 rozkład się nie zmienił, ale to nie oznacza, że jest dobry.

Pod Portem Łódź brakuje również 68. Poprawi to też dojazd z Chojen do Pabianic jeśli ktoś musi jechać tramwajem.

jelcz2612
Stały bywalec
Posty: 487
Rejestracja: pn 13:32, 28 cze 2010
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: jelcz2612 » pn 20:21, 06 wrz 2010

Dobrze zrobili, że 52 i 64 jest obsługiwane przez jedną zajezdnię.

92 spokojnie może obsługiwać zajezdnia Limanowskiego.

Pisz staranniej. (o3r)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jelcz2612, łącznie zmieniany 1 raz.

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » pn 20:39, 06 wrz 2010

@px33:

Ważne jest, by w pociągach ważne były nie tylko migawki, ale wszystkie bilety, również te najkrótsze czasowe. Tak jest wszędzie na Zachodzie, to zachęca maksimum ludzi do korzystania z kolei, kiedy ma to sens - także przyjezdnych. Pasażer ma poczucie, że tramwaje, autobusy i pociągi podmiejskie stanowią jedną sieć.

Co do wydzielenia spółki, to powstała już przecież spółka Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Jej pociągi mają obsługiwać PR, ale miasto i samorząd wojewódzki będą mogły wymóc ważność łódzkich biletów. Faktycznie powinny być one ważne nie tylko w ŁKA, lecz także w pociągach Regio Przewozów Regionalnych. Wówczas będą mogły one uzupełniać (zagęszczać) pociągi ŁKA. Gdy np. w tunelu średnicowym pociągi aglomeracyjne będą jeździć co 5 czy 10 minut (suma wszystkich linii), to jeden na kilka pociągów może nie być pociągiem ŁKA, lecz Regio na dłuższej trasie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 1 raz.

Kpc21
Weteran
Posty: 6064
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 21:47, 07 wrz 2010

I będziemy mieć wagony Przewozów Regionalnych z kasownikami Obrazek

Moim zdaniem powinna to koordynować jedna spółka (tak jak KZK GOP na Górnym Śląsku), będąca własnością wspólną wielu samorządów (oczywiście większość udziałów miałaby Łódź, chociaż udziałowcami mogłyby być nie tylko gminy, ale również w pewnym stopniu województwo czy powiaty) - tak jak MKT czy Tramwaje Podmiejskie. Zlecałaby ona przewozy spółkom będącym własnością samorządów, ew. w razie potrzeby spółkom prywatnym.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Fan forum
Posty: 4940
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » wt 22:07, 07 wrz 2010

I będziemy mieć wagony Przewozów Regionalnych z kasownikami Smile

Już to widzę. Co najwyżej zamontują jakieś lepsze (trwałe i duże) kasowniki na stacjach, na peronach. IMO przydałby się bilet 4- albo 6-godzinny za 7,20 (3x2,40), który byłby minimalnym biletem ważnym w pociągach, tańszym od dobowego.

o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » wt 23:38, 07 wrz 2010

Bez sensu. Przecież jazda pod miastem będzie trwała krótko, mało kto się na to skusi. Tym bardziej, że pozostałe godziny ważności biletu upłyną, gdy pasażer będzie siedział w pracy.

px33
Fan forum
Posty: 4940
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » wt 23:58, 07 wrz 2010

A z drugiej strony jak wyobrażasz sobie 10-minutowe bilety ważne w pociągach i kasowane na peronie? Nawet zakładając, że te magiczne jednoprzejazdowe za 3,60 będą nieważne (bo nie da się obiektywnie potwierdzić ich wartości chyba że przez adnotację konduktora), nie wyobrażam sobie kolejki stojącej przy kasowniku i kasującej 10-minutowy bilet w chwili przyjazdu pociągu, przy biletach dłuższych niż godzinne (w Warszawie są ważne od dobowego wzwyż i można je skasować przy kasie KM) ta konkretna minuta skasowania już się aż tak bardzo nie liczy.

A nikt w pociągach kasowników instalować nie będzie bo i po co (zwłaszcza że nie jest to jakaś mała inwestycja)

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » czw 21:46, 09 wrz 2010

W przypadku ŁKA można zrobić bilety jednoprzejazdowe na konkretną liczbę przystanków (coś jak SKM w Trójmieście). Bilety czasowe, o ile nie będą jednocześnie honorowane w tramwajach i autobusach, nie mają sensu.

Zrobił się OT - może warto wydzielić osobny temat dla ŁKA?

px33
Fan forum
Posty: 4940
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » czw 21:55, 09 wrz 2010

Już jest, tylko w dziale kolejowym.

A ŁKA gdziekolwiek poza taryfą ŁLTZ jest zupełnie bez sensu i nikt tym jeździć nie będzie (no chyba, że spod Łodzi, ale wtedy sens przystanków w mieście można o kant odbytu potłuc).
Poza tym nie potrzebujemy ŁKA do wprowadzenia wspólnego biletu na normalnych zasadach, mimo że stacji w Łodzi nie ma za wiele, można dogadać się z PR (i z sąsiednimi gminami, wtedy ZDiT wyjdzie na tym jeszcze lepiej).

Kpc21
Weteran
Posty: 6064
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 21:56, 09 wrz 2010

Ale honorowanie biletów z autobusów/tramwajów w pociągach PR już problemu chyba by nie stanowiło.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » czw 22:21, 09 wrz 2010

px33 pisze:Już jest, tylko w dziale kolejowym.


Może już jestem zmęczony, ale nie mogę znaleźć Obrazek
Generalnie ŁKA to ciekawy projekt przy którym można zrealizować wiele koniecznych pomysłów, ale obawiam się że znów "nie da się" i miasto/województwo obudzi się z ręką w nocniku.

edit:
Temat teraz już jest, posty przeniesione. Podziękowania dla moderatora, który to zrobił.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adamix, łącznie zmieniany 1 raz.

mig
Moderator
Posty: 3320
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » czw 15:00, 23 wrz 2010

www.uml.lodz.pl pisze:(...)Radni – również jednomyślnie – przyjęli uchwałę dotyczącą realizacji projektu budowy i przebudowy przystanków kolejowych na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Projekt ma poprawić dostępność komunikacyjną. Utworzone zostaną intermodalne przystanki - Radogoszcz Zachód, Pabianicka, Dąbrowa, Żabieniec, Chojny, Zarzew, Obywatelska i Lublinek. Zmodernizowana zostanie linia kolejowa na trasie do Łowicza, Zgierza, Zduńskiej Woli oraz pomiędzy stacjami Łódź Widzew – Łódź Chojny. Zakupionych będzie 20 szynobusów. Szacunkowa wartość miejskiej inwestycji to 750 tys. zł, wartość kosztorysowa projektu wynosi 5 mln zł. Finansowanie projektu przebiegać będzie w latach 2011-2013. Utworzenie ŁKA firmuje Urząd Marszałkowski.(...)

Kolejna dobra wiadomość, może uda się stworzyć wygodne węzły przesiadkowe, inaczej (pomijając kwestie taryfowe) ŁKA w samej Łodzi nie będzie miała sensu.

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » czw 15:55, 23 wrz 2010

www.uml.lodz.pl pisze:(Szacunkowa wartość miejskiej inwestycji to 750 tys. zł, wartość kosztorysowa projektu wynosi 5 mln zł.


Co oni chcą za to wybudować? Chodnik? Na jeden - dwa przystanki to by może wystarczyło...

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » czw 16:10, 23 wrz 2010

Chodniki i słupek przystankowy na każdej stacji Obrazek

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » ndz 13:37, 26 wrz 2010

Może to tylko kwota za jakiś pierwszy etap albo tylko przygotowanie inwestycji? Skoro mowa o intermodalnych przystankach, to powinno być dobrze.

A dlaczego nie zaplanowano przystanku nad trasą W-Z, powiązanego z tramwajem?

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » ndz 14:37, 26 wrz 2010

Czy wg planów ŁKA pojedzie z Chojen na Kaliski tymi torami co pociągi dalekobieżne, czy w końcu wykorzystany będzie drugi wiadukt?

Kpc21
Weteran
Posty: 6064
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 22:15, 26 wrz 2010

Projektu jeszcze nie ma. Może będzie przystanek nad W-Z, może będzie wykorzystany drugi wiadukt, może nie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » ndz 23:31, 26 wrz 2010

Adamix pisze:Czy wg planów ŁKA pojedzie z Chojen na Kaliski tymi torami co pociągi dalekobieżne, czy w końcu wykorzystany będzie drugi wiadukt?


Bardzo wątpliwe. Zwłaszcza, że jakiś tęgi umysł zaprojektował* grupę wschodnią w taki sposób, że najpopularniejsza relacja tj. Pabianice - ŁK - Chojny nie mogłaby być przez nią obsługiwana bez wyjeżdżania za stację i zmieniania kierunku tamże.
Dużo większym problemem niż sam nieszczęsny wiadukt i łącznik ŁK - Kolej Obwodowa jest to, że OIDP wyjazd na łącznik blokuje jednocześnie wlot od strony Pabianic.

* nie jest to najszczęśliwsze określenie - po prostu odwzorowano pierwotny układ torowy z czasów carskich, kiedy to na kaliskim spotykał się tor szeroki i normalny.

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » pn 01:05, 27 wrz 2010

W pytaniu o przystanek nad trasą W-Z miałem na myśli wiadukt nad Rokicińską - przepraszam, że nie doprecyzowałem. Będzie tam przystanek ŁKA w dalszym etapie?


Wróć do „Kolej i samoloty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości