Strona 13 z 13

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: pn 20:54, 13 sie 2018
autor: TramMomentyStudenta
Albo zrób przynajmniej bez dzielenia na 1A i 1B i wtedy całość co 12 do Ikei (powiedzmy, że w niedziele i święta można to skrócić do PKP Chojny bez dodatkowych fanaberii). Nie potrzebujemy więcej niż 4 dodatkowe brygady na wydłużenie jedynki.

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: ndz 21:01, 07 paź 2018
autor: TramMomentyStudenta
Stan przemyśleń nt. obsady wg nowej siatki połączeń 2022+, według propozycji na dziś.

Według następujących propozycji:
1 IKEA - DOŁY przez Paderewskiego, Kilińskiego
2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 15, 18 bez istotnych zmian
5 TEOFILÓW - PKP CHOJNY przez Kilińskiego
7 KOZINY - KURCZAKI przez Kilińskiego, Kopcińskiego, ŚR, Broniewskiego
12 RETKINIA - STOKI przez Pomorską
13 TEOFILÓW - CM. ZARZEW przez Zieloną, Kilińskiego, Przybyszewskiego
14 RETKINIA - NIŻSZA
16 NIŻSZA - ŻABIENIEC przez Broniewskiego, Paderewskiego, ŁTR, Mickiewicza (opcjonalnie Legionów), Włókniarzy
17 IKEA - TELEFA przez Narutowicza, Dw. Fabryczny, P.O.W.

Proponuję taką to obsadę linii wstępnie:
1 ET-1 + ET-2 ==> ZIIT (częściowo)
2 ET-2 ==> TdŁ
3 ET-1 + ET-2
4 ET-1 ==> Swing '18 + Tramicus
5 ET-1 ==> NF6D
6 ET-1 + ET-2
7 ET-1 + ET-2
8 ET-2
9 ET-1
10 ET-1 ==> Swing '15
11A ET-1 ==> NF6D
11B ET-1 ==> Tramicus + CR
12 ET-1
13 ET-2
14 ET-2 ==> TdŁ
15 ET-2 ==> M8CN
16 ET-2 ==> TdŁ (częściowo)
17 ET-1 + ET-2 ==> NF6D + ZIIT
18 ET-1 ==> CR (max. 3 brygady)

Tyle na dziś. Zapraszam do dyskusji. :)

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: pn 12:10, 08 paź 2018
autor: hytgar655
Do obsady taborowej nie będę się odnosił, bo każdy na tym forum ma swoją wizję tego, ja bym zrobił to w inny sposób, ale i tak będzie jeszcze inaczej.

Chciałem tylko zwrócić uwagę na linię 13. Zabieranie jej z Niższej jest moim zdaniem bez sensu. Bardzo dużo ludzi jeździ z Niższej do Narutowicza/Kopcińskiego i tam wysiada/przesiada się. A i potoki ogólne na 13 są duże. Zabieranie jej nie jest dobrym pomysłem. Trasa może i nie głupia, ale raczej oprócz, a nie zamiast.

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: pn 15:56, 08 paź 2018
autor: biengraf
Ostatnimi czasy myślałem nad tym, jak wyglądać by mogła siatka połączeń w Łodzi po zakończeniu wszystkich remontów w okolicach oddania do użytku średnicówki. Zdecydowałem się w dużej mierze przekonstruować obecny model i jestem ciekaw, co powiecie o mojej propozycji.

Linie miejskie z taktem 12/15/20:

1
HELENÓWEK - Zgierska, Zachodnia, Ogrodowa, Północna, Kilińskiego - DW. ŁÓDŹ CHOJNY

2
TEOFILÓW - Aleksandrowska, Limanowskiego, Zachodnia, Kościuszki, Piotrkowska Centrum, Piotrkowska, Rzgowska - CHOJNY KURCZAKI

3
Bez zmian, skrócona do cm. Zarzew

4
CHOJNY KURCZAKI - Rzgowska, Dąbrowskiego, Śmigłego-Rydza, Kopcińskiego, Nowowęglowa, Dw. Fabryczna, Kilińskiego, Franciszkańska, Wojska Polskiego, Strykowska - DW. ŁÓDŹ MARYSIN

5
WIDZEW AUGUSTÓW - Rokicińska, Puszkina, Przybyszewskiego, Kilińskiego, Pomorska, Nowomiejska, Zgierska, Limanowskiego - DW. ŁÓDŹ ŻABIENIEC

6
DW. ŁÓDŹ MARYSIN - Strykowska, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Kościuszki, Piotrkowska Centrum, Piotrkowska, Rzgowska, Broniewskiego, Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego - DW. ŁÓDŹ DĄBROWA

8A (linia szczytowa)
Jak obecne 8 aż do pętli Teofilów

8B
KOCHANÓWKA - Aleksandrowska, Limanowskiego, Włókniarzy, Mickiewicza, Piotrkowska Centrum, Piłsudskiego, Śmigłego-Rydza, Niższa - DĄBROWA NIŻSZA

9, 10A+B i 11B bez zmian

11A (linia szczytowa)
HELENÓWEK - Zgierska, Zachodnia, Kościuszki, Piotrkowska Centrum, Piotrkowska, Pabianicka, Paderewskiego, Broniewskiego - DĄBROWA NIŻSZA

12
STOKI - Telefoniczna, Pomorska, Konstytucyjna, Narutowicza, Dw. Fabryczna, Narutowicza, Zielona, Legionów, Włókniarzy, Limanowskiego, Aleksandrowska - TEOFILÓW

14
RETKINIA - Wyszyńskiego, Bratysławska, Karolewska, Bandurskiego, Włókniarzy, Kopernika, Gdańska, Zielona, Narutowicza, Dw. Fabryczna, Narutowicza, Kopcińskiego, Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego - DW. ŁÓDŹ DĄBROWA

15A (linia szczytowa)
Jak obecne 17

15B
Jak obecne 15 na Stoki

16 (linia szczytowa)
Jak obecne 18

7 i 13 zawieszone, możliwe wypełnienie w przyszłości gdy będzie więcej motorniczych, a najlepiej - nowa trasa tramwajowa

Novum, czyli linie weekendowe z taktem co 30 minut:

17
CHOCIANOWICE-IKEA - Pabianicka, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdańska, Legionów, Nowomiejska, Zgierska, Dolna, Łagiewnicka, Warszawska - MARYSIN WARSZAWSKA

18
RETKINIA - Wyszyńskiego, Bratysławska, Karolewska, Bandurskiego, Włókniarzy, Kopernika, Gdańska, Legionów, Zachodnia, Zgierska - HELENÓWEK

Linie podmiejskie z taktem 24/30/40:

21A+B
KOZINY - Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, Zachodnia, Kościuszki, Piotrkowska Centrum, Piotrkowska, Pabianicka - CHOCIANOWICE-IKEA (A)/- PABIANICE WIEJSKA (B)

21A i 21B łącznie zapewniają w ciągu całego tygodnia takt standardowej linii miejskiej od Kozin do Chocianowic i dobrą obsługę ŁTR i Pabianickiej jako wsparcie dla zatłoczonej 11B.

22A+B
TELEFONICZNA ZAJEZDNIA - Pomorska, Nowomiejska, Zgierska - ZGIERZ PL. KILIŃSKIEGO (A)/ZGIERZ PROBOSZCZEWICE na dwukierunkach, bądź OZORKÓW (B)

Trzecią opcją dla pozostawienia w użytku części trasy dawnej 46 byłoby zbudowanie pętli gdzieś na Proboszczewicach. Jedynym miejscem w obrębie granicy miasta, które się do tego nadaje, jest ul. Podmiejska. Do jej obrębu dochodzi dwutor z mijanki, więc myślę, że spokojnie można by odbić w prawo i pociągnąć tory aż do miejsca w którym zmieści się pętla. Osobiście zmierzyłem szerokość pasa zieleni na ulicy Podmiejskiej i wynosi on dokładnie szesnaście metrów - wystarczająco dużo by wstawić tam wydzielony dwutor. Przystanek końcowy i początkowy widziałbym na skrzyżowaniu Podmiejska/Ozorkowska, niedaleko znaku "ZGIERZ WITA". Gdyby udało się uzyskać pieniądze na zbudowanie w tamtym rejonie pętli i torowiska wraz z peronami na przystanku, linia 46 byłaby chociaż w części uratowana.

23A+B
PÓŁNOCNA - Północna, Nowomiejska, Legionów, Konstantynowska - KONSTANTYNÓW (A)/LUTOMIERSK (B)

Tutaj pozostałbym przy takcie obecnym, czyli co (mniej więcej) 22 minuty do Konstantynowa i co 66 minut do Lutomierska

Przenumerowanie linii podmiejskich z 4x na 2x miałoby na celu wyłącznie lepsze ich zintegrowanie z miejskimi i zamknięcie przerw po liniach do Tuszyna i Aleksandrowa.

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: pn 15:59, 08 paź 2018
autor: biengraf
Przeliczyłem czasy przejazdów dla każdej z tych propozycji korzystając z danych ze strony MPK. Brygad na obsługę tego wszystkiego spokojnie starczy.

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: pn 19:11, 08 paź 2018
autor: Kpc21
4 na Doły bez sensu, bo robisz dubel 70 po mocno okrężnej trasie. Nie lepiej zostawić 4 i 1 po staremu?

6 podobnie. Nie ma sensu robić tras w kształcie C, lepiej robić taki zygzak - trasa biegnąca południkowo mająca jedną z krańcówek po zachodniej stronie miasta (szczególnie jeśli leży ona daleko od osi danej linii) nie powinna mieć drugiej krańcówki też po zachodniej stronie.