Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Na każdy temat.
Jordi
Gaduła
Posty: 1186
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Jordi » sob 13:47, 21 lip 2018

No właśnie to 45 dublowałoby praktycznie w połowie trasę 4... Nawet jakby ją puścić przez Manu i Północną, to niewiele zmienia.

A wydłużenie to znowu kolejne koszta mimo wszystko.

Co do 67 to numer to już mniejszy problem (ja bym widział 97, które ponad dekadę było tam, a obecne 97 zmienić na coś innego :P )

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1422
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » sob 19:26, 21 lip 2018

To może 45 puścić... na Zdrowie? Bo dawniej tam było 46. Ale to nie jest argument. Bardziej za argument przyjąłbym to, że obecnie na sporym kawałku Legionów jest bardzo słaby takt. Bo jeśli faktycznie 45 ma dublować 4 (choć akurat to do końca nie jest prawdą), to może rzeczywiście bez sensu.
A swoją drogą - dodam, że 4 jeździła swego czasu na Koziny, wtedy, gdy 46 na Zdrowie i to był praktycznie dubel na dużej części trasy. 4 miała w dodatku składy.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » sob 22:33, 21 lip 2018

Hmm właściwie to wysyłanie 45 na Zdrowie nie jest takie głupie w kontekście dyskusji o Legionów. Choć najlepiej by było wysłać taki tramwaj jedynie do Włókniarzy/Legionów, ale no nie ma takiej możliwości.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1422
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » pn 20:22, 23 lip 2018

To wtedy dajmy normalnie 45 na Zdrowie. I bez wygłupiania się z 9, ona może na Zdrowiu mieć takt 12, zapewnia to godną przesiadkę z autobusu na tramwaj w kierunku centrum (wystarczy dojść niewielki kawałek drogi), podobnie 45 też może mieć takt 12, co pozwoli znowu na wyparcie 11A z Radogoszczy (11B --> 11), ponadto Legionów ma dość rozsądną, wreszcie, ofertę (choć cały czas bazujemy wyłącznie na tramwajach podmiejskich, lecz było tak już, gdy przez Legionów przejeżdżało 46). Stoki i tak będą miały godną ofertę (12 przez plac Wolności i 17 przez Fabryczny).

Jordi
Gaduła
Posty: 1186
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Jordi » wt 10:02, 24 lip 2018

^^ Zgierska powinna mieć więcej niż obecnie. Wymiana 45 na 11A pomoże tylko w weekendy. W robocze nadal będzie 15 kursów, a powinno być 18-20.

Stoki niech się cieszą z jednej pełnej linii i szczytówki roboczej, jak zaproponowałem - to i tak ukłon z mojej strony w tym planie, bo ja osobiście dałbym 12 co drugą (co 24 minuty i co 30-40 w weekendy) - to dzisiaj totalnie powietrze wozi, a nawet w okresie szkolnym pojedyncze kursy są jako tako napełnione przy zajezdni...

TramMomentyStudenta pisze:A swoją drogą - dodam, że 4 jeździła swego czasu na Koziny, wtedy, gdy 46 na Zdrowie i to był praktycznie dubel na dużej części trasy. 4 miała w dodatku składy.


Bo bez 4 Zgierska w tamtym czasie miałaby tragiczną ofertę, więc zostawiono 4, żeby tas minimalna liczba kursów była. Wtedy była 4 co 20, 11 co 12, 16 co 12, 46 co 20, co dawało te 16 kursów... 13 to już byłaby totalna paranoja.

Co do 45, to gdyby miało takt 12/20, 15/20, 20, to ja do Zdrowia puściłbym to, a 9 skrócił do Legionów (kasa niestety się liczy), ale czy 45 musi mieć taki takt? Moim zdaniem nie.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1422
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 14:04, 24 lip 2018

^^ Gdyby 45 nie miało taktu 12, to:
1) traci Zgierska. Ponieważ z Kuraka do ŁTR można się będzie w godny sposób dostać nowooznaczoną 16 (wg wstępnych założeń jadącej z pętli Śląska przez Broniewskiego i fragmenty ŁTR i W-Z oraz Włókniarzy aż do Teofilowa), więc 11A nie będzie konieczne na tamtym fragmencie. Nie da natomiast rady, aby 11A krańcowała przy stajni, bo gdy proponowałem, by 4 skończyła w ramach objazdów przy stajni, ktoś na tym Forum argumentował, że ze stajnią jest za duży problem. To co, Północna? Wtedy 11A straci sens.
2) trzeba trochę pomyśleć o samym Zgierzu. Dzięki taktowi 12 Zgierz zyska znakomite połączenie z ŁTR, gdzie może swobodnie przesiąść się dalej w stronę centrum (zostanie funkcjonalna przesiadka przy Dolnej na tramwaj co 6 minut), oraz z placem Wolności (gdzie kursy ze Zgierza były zapewnione praktycznie do minionej zimy).

9 na upartego można skrócić do Legionów, ale po co? Takt 6 na Zdrowiu pozwoli na znakomitą przesiadkę z autobusów z Cyganki i z Manii na tramwaje w stronę centrum (w tym 9 jadącego blisko NCŁ).

Co do Zgierskiej - zastanowiłbym się nad niczym innym, jak autobusem, jadącym od Świtezianki minimum do Limanowskiego przez Zgierską.

Swoją drogą - Stoki mogłyby mieć cały czas jedną linię tramwajową, ale musi być też zapewniony autobus co 12 - niekoniecznie w rodzaju 87.
Szczytówka robocza? Po co komu taka linia? I po co dzielić 18 na A i B? :evil: To lepiej zrobić w ten sposób, w robocze 17 jedzie do Stoków, a w weekendy do zajezdni. Tym bardziej, że 17 kiedyś miała warianty, w tym gorszym jechała z Ikei do placu Niepodległości :lol: Tak samo, dotychczas 14 też jest swoiście podzielona ;) To - uważam, że przyjęłoby się lepiej.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » wt 15:22, 24 lip 2018

9 na upartego można skrócić do Legionów, ale po co? Takt 6 na Zdrowiu pozwoli na znakomitą przesiadkę z autobusów z Cyganki i z Manii na tramwaje w stronę centrum (w tym 9 jadącego blisko NCŁ).

No, ale na to nie będzie pieniędzy, a przecież i 43AB tam będzie.

Choć no właśnie czy 43+45 nie da na Legionów dobrej częstotliwości? 45 mialy takt 24min, a 43 ma coś ok 20-30min. W każdym razie te dwie linie miały tak po 2,5 kursy na godzinę, wiec sumarycznie dałoby to 5 kursów na godzinę w najgorszym wariancie.
Oczywiście takt by nie był równy, ale no aż tak źle by nie było. W ostateczności zrobi:
albo 45A (Helenówek) i 45B (Zgierz)
albo 43A(Zdrowie), 43B(Konstantynów), 43C(Lutomiersk)

Oczywiście ten dodatek 43A czy 45A to tylko taki wspomagający częstotliwość.

TramMomentyStudenta pisze:Swoją drogą - Stoki mogłyby mieć cały czas jedną linię tramwajową, ale musi być też zapewniony autobus co 12 - niekoniecznie w rodzaju 87.
Szczytówka robocza? Po co komu taka linia? I po co dzielić 18 na A i B? :evil: To lepiej zrobić w ten sposób, w robocze 17 jedzie do Stoków, a w weekendy do zajezdni. Tym bardziej, że 17 kiedyś miała warianty, w tym gorszym jechała z Ikei do placu Niepodległości :lol: Tak samo, dotychczas 14 też jest swoiście podzielona ;) To - uważam, że przyjęłoby się lepiej.

No ale na Stoki więcej nie potrzeba.

W ostateczności mozna zrobiz zmianę i zamiast tak:
18A kursuje w dni robocze od 9 do 14 co 12 minut, w soboty co 15/20, w niedziele co 20
18B kursuje tylko w dni robocze w godzinach 4-5 takt 20, 6-9 oraz 14-18 takt 12, wieczorem takt 20 - tabor średniopojemny

zrobic tak
18A kursuje tylko w dni robocze od 9 do 14 co 12 minut
18B kursuje w dni robocze w godzinach 4-5 takt 20, 6-9 oraz 14-18 takt 12, wieczorem takt 20 , w soboty co 20, w niedziele co 20 - tabor średniopojemny

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1422
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 16:28, 24 lip 2018

Tak też można - choć to znowu dzielenie na A i B.

Poza tym i tak prosiłem o 45 co 12 z powodów wymienionych wyżej. Faktycznie, mógłbym się zastanowić nad skróceniem 9 do Legionów, ale:

9 WŁÓKNIARZY/LEGIONÓW - Zielona - Narutowicza - Kilińskiego - Przybyszewskiego - CM. ZARZEW
No właśnie tu nie widzę innej kandydatki na drugą linię na Przybyszewskiego, ponieważ, jak już mówiłem, odwołujemy 19 i 20 do czasu zrobienia nowych torowisk.
Oczywiście do tego dochodzi problem z 13, gdyż
13 TEOFILÓW - ... - Kilińskiego - Rodziny Poznańskich - P.O.W. - Narutowicza - Kopcińskiego - Piłsudskiego - Rokicińska - Hetmańska - Odnowiciela - al. Ofiar - OLECHÓW DELL
no i z 14:
14 RETKINIA - W-Z - Śmigłego-Rydza - Niższa - ŚLĄSKA
i zostają dwie linie na Dąbrowie (2 i 4) oraz jedna na Przybyszu od Kilińskiego do Piotrkowskiej.
Wobec tego 9 musiałaby iść kompletnie na solo.
Przetrasowanie 13 było zaś konieczne z powodu niepotrzebnego dublowania 2 i 16. A gdzie indziej może pójść? - To może 13 do Zarzewa a 9 pozostawić na Widzewie? Ale to nie rozwiąże problemu Dąbrowy ani tym bardziej Przybysza.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » wt 16:48, 24 lip 2018

TramMomentyStudenta pisze:Tak też można - choć to znowu dzielenie na A i B.

No ja osobiście preferuję A i B niż jedną linię, która w weekendy jeździ inaczej, a ma taki sam numer. Dla mnie to mylące.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1422
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 17:03, 24 lip 2018

Tyle że dodatkowe literki dają problem w postaci scrollowania. Przy autobusach, wiadomo, to nieuniknione, ale czy tramwaje też muszą koniecznie mieć jeszcze literki? Tym bardziej, że mają pypcie wyświetlacze?
I tak by miały, bo jeździłaby po W-Z taka linia, jak 10S (obecna 10A), no i oczywiście, że warianty miałaby też 43 (choć na starym taborze problem ze scrollowaniem jest z głowy).
A takiego znaczka, jak '*' nie da się wprowadzić do wyświetlacza, czy tylko "niedasie"? ;)
To wtedy mielibyśmy na zasadzie, 17* albo 18* to wydłużone kursy do Stoków. Z powrotem nie byłoby konieczności oznaczania.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » wt 18:21, 24 lip 2018

Ale jakie scrollowanie? Przecież trzy znaki się mieszczą przy numerze linii.
Problemem są długie nazwy krańcówek.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1422
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 19:35, 24 lip 2018

Wydawało mi się, że krańcówka jest zaraz po numerze linii...
Pożyjemy, zobaczymy, oznaczenia to są niuanse.
A swoją drogą, i w odniesieniu do długich nazw krańcówek. Oprócz tego, że sugeruję zmianę nazw, jak na przykład proponuję zamiast DW. ŁÓDŹ DĄBROWA pisać PKP DĄBROWA oraz zamiast CHOJNY KURCZAKI --> CHOJNY OSIEDLE, CHOCIANOWICE IKEA --> RUDA PABIANICKA, DĄBROWA NIŻSZA --> ŚLĄSKA, to jeszcze zastanowiłbym się nad sensem pisania pełnej nazwy TELEFONICZNA ZAJEZDNIA - tu zapis mógłby z powodzeniem być skrócony do TELEFONICZNA ZAJ. albo nawet można byłoby przywrócić stary zapis TELEFONICZNA, a zważywszy, że na Telefonicznej będzie istnieć możliwość przesiadki na autobus oraz tramwaj (a w niektórych porach nawet i dwa), to nie widzę sensu pisania pełnej nazwy.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » wt 20:21, 24 lip 2018

TramMomentyStudenta pisze:Wydawało mi się, że krańcówka jest zaraz po numerze linii...
Pożyjemy, zobaczymy, oznaczenia to są niuanse.

Nie no trzy cyfry się wyświetlają dlatego w Łodzi mogłyby byc linie 100,200, ale już nie 100A, 200C...

A swoją drogą, i w odniesieniu do długich nazw krańcówek. Oprócz tego, że sugeruję zmianę nazw, jak na przykład proponuję zamiast DW. ŁÓDŹ DĄBROWA pisać PKP DĄBROWA oraz zamiast CHOJNY KURCZAKI --> CHOJNY OSIEDLE, CHOCIANOWICE IKEA --> RUDA PABIANICKA, DĄBROWA NIŻSZA --> ŚLĄSKA, to jeszcze zastanowiłbym się nad sensem pisania pełnej nazwy TELEFONICZNA ZAJEZDNIA - tu zapis mógłby z powodzeniem być skrócony do TELEFONICZNA ZAJ. albo nawet można byłoby przywrócić stary zapis TELEFONICZNA, a zważywszy, że na Telefonicznej będzie istnieć możliwość przesiadki na autobus oraz tramwaj (a w niektórych porach nawet i dwa), to nie widzę sensu pisania pełnej nazwy.

Co do PKP Dąbrowa to zgoda - tak byłoby najlepiej.

Co do ZAJ to nie wiem czy to by było czytelne dla innych osób spoza Łodzi.

Co do reszty to już sam nie wiem czy jest sens znowu zmieniać. Korekty tak, ale wszystkiego nie ma sensu ruszać. Na pewno trzeba zmienić Marysin Warszawska na Rogi Warszawska, bo to jest poprawna nazwa.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1422
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 20:56, 24 lip 2018

nowy1212 pisze:Co do ZAJ to nie wiem czy to by było czytelne dla innych osób spoza Łodzi.

Raczej tak, ZAJ. to zajezdnia. Choć tu trafiamy znowu na ryzyko scrollowania.

Co do reszty to już sam nie wiem czy jest sens znowu zmieniać. Korekty tak, ale wszystkiego nie ma sensu ruszać. Na pewno trzeba zmienić Marysin Warszawska na Rogi Warszawska, bo to jest poprawna nazwa.

No ale jaki sens ma pisanie Dąbrowa Niższa? Śląska - każdy wiedział, gdzie to jest. Niższa - owszem też, ale takie wydłużanie nazwy nie miało sensu. Co do Kurczaków - rzeczywiście są braki i nie wszyscy się orientują, gdzie te Kurczaki. Dlatego Chojny Kurczaki już miały spory sens, ale dla mnie i tak większy sens ma nazwa Chojny Osiedle. Z Augustowem sprawa wygląda dość analogicznie. Jeśli chodzi o Ikeę, nie narzucam się, ale propozycję zmiany nazwy można przemyśleć i ja na razie w swoich propozycjach będę wciąż pisać Ruda Pabianicka.
Co do Warszawskiej zdecydowana zgoda. Marysin obejmuje tereny położone blisko Inflanckiej, a do takich skrzyżowanie Warszawska/Wycieczkowa, przy którym znajduje się ww. pętla, nie należy. Znacznie bliżej jest do Rogów.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » wt 21:16, 24 lip 2018

TramMomentyStudenta pisze:Raczej tak, ZAJ. to zajezdnia. Choć tu trafiamy znowu na ryzyko scrollowania.

No może tak, nie wiem :P

No ale jaki sens ma pisanie Dąbrowa Niższa? Śląska - każdy wiedział, gdzie to jest. Niższa - owszem też, ale takie wydłużanie nazwy nie miało sensu.

No, ale skoro juz dodali do krańcówek nazwę osiedla to nie ma sensu robić wyjątków.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1422
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 21:37, 24 lip 2018

Niet probliem ;) Mogę napisać Dąbrowa Niższa.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » wt 21:44, 24 lip 2018

Ogólnie z nazwami krańcówek jest niekonsekwencja, bo niektóre mają nazwy od końcowej ulicy jaką jadą Teofilów Rojna czy Dąbrowa Niższa, a inne od pobliskiej przecinającej ulicy jak Widzew Augustów.

Choć osobiście to nie wiem czy chce by to znowu zmieniano, bo juz dzisiaj gubię się w tych krańcówkach i często MPK też. I tak cud, ze nie używają już określeń typu Oszczepowa.

Kpc21
Weteran
Posty: 6060
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Kpc21 » wt 22:16, 24 lip 2018

nowy1212 pisze:Co do reszty to już sam nie wiem czy jest sens znowu zmieniać. Korekty tak, ale wszystkiego nie ma sensu ruszać. Na pewno trzeba zmienić Marysin Warszawska na Rogi Warszawska, bo to jest poprawna nazwa.

A w tym nie chodzi o to, że tramwaj jedzie do Warszawskiej PRZEZ Marysin?

Nazwa krańcówki nie musi odpowiadać osiedlu na terenie którego się znajduje, tylko raczej tego, które obsługuje przede wszystkim tramwaj jadący do danej krańcówki.

TramMomentyStudenta pisze:Śląska - każdy wiedział, gdzie to jest.

Nie zapominaj, że masz DWIE krańcówki tramwajowe przy Śląskiej. Sama Śląska jako nazwa krańcówki była błędem, bo tak naprawdę osoba z zewnątrz, nieznająca nazw krańcówek, nie była w stanie stwierdzić, o którą konkretnie krańcówkę chodzi.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
biengraf
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: wt 17:26, 03 kwie 2018
Lokalizacja: Łódź

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: biengraf » śr 17:07, 25 lip 2018

Tak widzę zmiany nazw krańcówek gdyby kiedykolwiek miały się odbyć.

Priorytetowo:
Telefoniczna Zajezdnia - Zaj. Telefoniczna (tyle wystarczy żeby było i czytelnie, i krócej), ew. Kampus UŁ (podobnie jak w wypadku Teofilowa nie miałaby znaczenia dokładna geograficzna lokalizacja pętli, a ogólny kierunek, który przychodzi człowiekowi na myśl gdy patrzy na nazwę krańcówki)
Widzew Augustów - Widzew Wschód
Chojny Kurczaki - Os. Chojny
Dąbrowa Niższa - Os. Dąbrowa
Marysin Warszawska - Rogi

No i czysto kosmetycznie:
Włókniarzy Legionów - Polesie
Północna - Park Staromiejski

Trzymajmy się konsekwentnie odchodzenia od nazywania krańcówek od ulic przy których się znajdują.

Oprócz Kaliskiej, Fabrycznej i Widzewa, które są magistralami połączeń kolejowych i zawierają całą infrastrukturę dla przyjezdnych, wszystkie dotychczasowe "dworce" w nazwach krańcówek zamieniłbym, jak to już wyżej mówiliście, na "PKP". Natomiast nie podoba mi się propozycja zmiany "Chocianowic Ikei" na "Rudę Pabianicką", ponieważ Ikea jest miejscem dość charakterystycznym i dzięki niemu więcej zarówno turystów, jak i rodowitych łodzian będzie wiedziało jaki to kierunek.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1422
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 18:00, 25 lip 2018

Dąbrowy Niższej bym już jednak nie zmieniał. Nazwa Os. Chojny - jak najbardziej OK (choć ja sugerowałem nazwać to Chojny Osiedle, nazwa zatem byłaby w zasadzie podobna, a mieszkańcy i tak byliby mniej więcej zorientowani). Co do Widzewa Wschód - też niezły pomysł.
Polesie - tak, tu powinno dojść do zmiany nazwy, skrócenia - unikniemy w tym przypadku problemów ze scrollowaniem.
Park Staromiejski - czy ja wiem? Północna jednak jest mocno kojarzona i krańcówka ta od lat miała nazwę Północna - a swoją drogą, nie wszyscy orientują się, gdzie Park Staromiejski.
Co do Ikei, faktycznie, pomysł dość kiepski ze zmianą nazwy na Ruda Pabianicka, a będzie jeszcze większym niewypałem, gdy skierujemy tam 1, to może wręcz przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Niemniej jednak, gdy będę pisał o swoich propozycjach, będę pisał przez "Ruda Pabianicka". Nazwa "Chocianowice Ikea" ma tylko na celu zwrócenie uwagi mieszkańcom, że można tym a tym tramwajem dojechać do największego sklepu meblowego w naszej aglomeracji, a ponadto do jednego z największych centrów handlowych (za większe obecnie można uznać tylko Manu oraz Galerię).


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości