Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Na każdy temat.
nowy1212
Gaduła
Posty: 1120
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » śr 20:35, 18 lip 2018

TramMomentyStudenta pisze:A swoją drogą - może lepiej nie robić typowo okrężnej linii, tylko może jakąś taką, że z Kurczaków pojechałaby przez Bronka,

Ale co złego jest w okrężnej linii? 5 też z Żabieńca jedzie na Kurczaki okrężną drogą. 3 tez na Wycieczkową jedzie okrężna drogą na Warszawską i 15 też jedzie okrężną drogą, a nie jakoś przez Kilińskiego.
Przecież ludzie nie jada z krańcówki do krańcówki. Mysle, ze garstka osób jedzie z Widzewa Wschodu na Teofilów itd. Większość ludzi jednak jedzie na trasie przedmieścia-centrum.

nie wiem, np. na Telefoniczną? Na Doły nie, lepiej niech to nie dubluje 70 w aż takim stopniu.

Kogo zainteresuje tramwaj Telefoniczna-Kurczaki? To nie ma sensu, bo przy Narutowicza wszyscy wysiądą.
Jeśli już to minimum to 13X na trasie Kurczaki-Fabryczny no i druga 13Y z Teofilowa/Żabieńca itp przez Narutowicza na Radiostację. Tylko, ze w Łodzi dotychczas układ połączeń był taki, ze linie nie kończą trasy w centrum i nie sądzę by to się zmieniło.

70 to realnie pójdzie do likwidacji w tej postaci gdy zrobią tramwaj na Broniewskiego.

No i co wtedy z 17, jeżeli 18 ma funkcjonować mniej więcej tak jak obecnie.

A co ma 17 do 18?

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1198
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 21:33, 18 lip 2018

A co ma 17 do 18?

W kontekście potencjalnej linii Kurczaki-Telefoniczna przez Bronka, ŚR, Narutka. Ale widzę, że i tak nie wypali ;)

Jordi
Gaduła
Posty: 1100
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Jordi » czw 00:45, 19 lip 2018

No to teraz moje propozycje - chciałbym więcej, ale brałem pod uwagę to, że kasy jakoś bardzo nie przybędzie (bo po TdŁ raczej wiadomo, że na tramy będą musieli chociaż nieco dorzucić, żeby takt 12 został utrzymany):

Moje propozycje po zrobieniu TdŁ:

1A/1B - MARYSIN DOŁY - Strykowska - Wojska Polskiego - Franciszkańska - Kilińskiego - DWORZEC ŁÓDŹ CHOJNY (1A) - Broniewskiego - Paderewskiego - Pabianicka - CHOCIANOWICE IKEA (1B)
1A w dni robocze od 6 do 18 co 24 minuty, soboty od 8 do 16 takt 30, niedziele nie kursuje, 1B takt 24 i wieczorami 20, soboty 30/20, niedziele 20 - łącznie 1AB robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20 - tabor niskopojemny

2 - PKP DĄBROWA - Dąbrowskiego - Rzgowska - Piotrkowska - DTC - Kościuszki - Zachodnia - Limanowskiego - Aleksandrowska - TEOFILÓW
takt robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20 - tabor wysokopojemny

3 - AUGUSTÓW - Rokicińska - Puszkina - Przybyszewskiego - Piotrkowska - DTC - Kościuszki - Zachodnia - Legionów - Cmentarna - Srebrzyńska - KOZINY
takt robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20 - tabor wysokopojemny

4 - PKP DĄBROWA - Dąbrowskiego - Śmigłego-Rydza - Kopcińskiego - Nowowęglowa - Scheiblerów - Kilińskiego - Pomorska - Nowomiejska - Zgierska - HELENÓWEK
takt robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20 - tabor średniopojemny

5 - DWORZEC ŁÓDŹ CHOJNY - Kilińskiego - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Zgierska - Limanowskiego - Aleksandrowska - KOCHANÓWKA
takt robocze 12/20, weekendy 20 - tabor wysokopojemny

6 - CHOJNY KURCZAKI - Rzgowska - Piotrkowska - DTC - Kościuszki - Zachodnia - Ogrodowa - Północna - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Strykowska - MARYSIN DOŁY
takt robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20 - tabor wysokopojemny

7 - CHOJNY KURCZAKI - Rzgowska - Broniewskiego - Śmigłego-Rydza - Kopcińskiego - Narutowicza - POW - Dworzec Fabryczny - Kilińskiego - Północna - Ogrodowa - Zachodnia - Zgierska - Dolna - Łagiewnicka - Warszawska WYCIECZKOWA
takt robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20 - tabor wysokopojemny

8 - CMENTARZ ZARZEW - Przybyszewskiego - Puszkina - Rokicińska - Piłsudskiego - DTC - Mickiewicza - Włókniarzy - Limanowskiego - Aleksandrowska - KOCHANÓWKA
takt robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20 - tabor wysokopojemny

9 - ZDROWIE - Konstantynowska - Legionów - Zielona - Narutowicza - Dworzec Fabryczny - POW - Narutowicza - Kopcińskiego - Piłsudskiego - Rokicińska - Hetmańska - OLECHÓW
takt robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20 - tabor wysokopojemny

10A/10B - RETKINIA (10B) - Wyszyńskiego - KAROLEW (10A) - Bratysławska - Karolewska - Bandurskiego - Mickiewicza - DTC - Piłsudskiego - Rokicińska - AUGUSTÓW (10A) - Hetmańska - OLECHÓW (10B)
10A w dni robocze takt 12 od 6 do 18 i 20 od 18 do 21, 10B takt roboczy 12/20, soboty 15/20, niedziele 20 - łączny takt 10AB - robocze 6/10/20, soboty 15/20, niedziele 20 - tabor wysokopojemny

11A/11B - HELENÓWEK - Zgierska - Zachodnia - Kościuszki - DTC - Piotrkowska - Rzgowska - CHOJNY KURCZAKI (11A) - Pabianicka - CHOCIANOWICE IKEA (11B)
11A takt 12 w godzinach 6-18, takt 20 od 18 do 21, 11B takt roboczy 12/20, soboty 15/20, niedziele 20 - łączny takt 11AB robocze 6/10/20, soboty 15/20, niedziele 20 - tabor wysokopojemny

12 - RETKINIA - Wyszyńskiego - Bratysławska - Karolewska - Bandurskiego - Kopernika - Gdańska - Legionów - Pomorska - Telefoniczna - STOKI
takt robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20 - tabor wysokopojemny

13 - DĄBROWA NIŻSZA - Śmigłego-Rydza - Kopcińskiego - Narutowicza - POW - Dworzec Fabryczny - Narutowicza - Zielona - Legionów - Włókniarzy - Limanowskiego - Aleksandrowska - TEOFILÓW
takt robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20 - tabor wysokopojemny

14 - RETKINIA - Wyszyńskiego - Bratysławska - Karolewska - Bandurskiego - Mickiewicza - DTC - Piłsudskiego - Śmigłego-Rydza - Dąbrowskiego - PKP DĄBROWA
takt robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20 - tabor średniopojemny

15 - CHOJNY KURCZAKI - Rzgowska - Paderewskiego - Politechniki - Żeromskiego - Kopernika - Gdańska - Legionów - Pomorska - TELEFONICZNA ZAJEZDNIA
takt robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20 - tabor wysokopojemny

16 - DĄBROWA NIŻSZA - Broniewskiego - Paderewskiego - Pabianicka - Piotrkowska - DTC - Mickiewicza - Włókniarzy - Limanowskiego - Aleksandrowska - TEOFILÓW
takt robocze 12/24/12/20, soboty 20, niedziele 20 - tabor niskopojemny

17 - CHOCIANOWICE IKEA - Pabianicka - Politechniki - Żeromskiego - Kopernika - Gdańska - Zielona - Narutowicza - Dworzec Fabryczny - POW - Narutowicza - Konstytucyjna - Pomorska - TELEFONICZNA ZAJEZDNIA
takt robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20 - tabor wysokopojemny

18A/18B - RETKINIA - Wyszyńskiego - Bratysławska - Karolewska - Bandurskiego - Mickiewicza - DTC - Piłsudskiego - Kilińskiego - Dworzec Fabryczny - Scheiblerów - Tramwajowa - Narutowicza - Konstytucyjna - Pomorska - TELEFONICZNA ZAJEZDNIA (18A) - Telefoniczna - STOKI (18B)
18A kursuje w dni robocze od 9 do 14 co 12 minut, w soboty co 15/20, w niedziele co 20
18B kursuje tylko w dni robocze w godzinach 4-5 takt 20, 6-9 oraz 14-18 takt 12, wieczorem takt 20 - tabor średniopojemny


41 - PLAC NIEPODLEGŁOŚCI - PABIANICE
takt robocze 12/24/12/20, soboty i niedziele 20 - tabor średniopojemny

43A/43B - PÓŁNOCNA - KONSTANTYNÓW - LUTOMIERSK
łączny takt 12/24/12/20, soboty i niedziele 20 - tabor średnio pojemny

45 - PÓŁNOCNA - ZGIERZ
takt robocze 12/24/12/20, soboty i niedziele 20 - tabor wysokopojemny

Pętle:

CHOCIANOWICE IKEA - 1B, 11B, 17
CHOJNY KURCZAKI - 6, 7, 11A, 15
DWORZEC ŁÓDŹ CHOJNY - 1A, 5
DĄBROWA NIŻSZA - 13, 16
PKP DĄBROWA - 2, 4, 14
PLAC NIEPODLEGŁOŚCI - 41
CMENTARZ ZARZEW - 8
AUGUSTÓW - 3, 10A
OLECHÓW - 9, 10B
RETKINIA - 10B, 12, 14, 18
KAROLEW - 10A
ZDROWIE - 9
KOZINY - 3
TELEFONICZNA ZAJEZDNIA - 15, 17, 18A
STOKI - 12, 18B
MARYSIN DOŁY - 1A, 1B, 6
PÓŁNOCNA - 43A, 43B, 45
WYCIECZKOWA - 7
HELENÓWEK - 4, 11A, 11B
TEOFILÓW - 2, 13, 16
KOCHANÓWKA - 5, 8




PS. Długo zastanawiałem się co zrobić z Warszawską, dlatego dałem tam 7, ale równie dobrze 7 może normalnie jechać na Koziny, a 3 jak dzisiaj na Wycieczkową, chociaż trasa przez to jest bardzo długa. 7 wychodzi 58 do 60 minut czyli minimalnie, ale krócej od 3.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1120
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » czw 01:07, 19 lip 2018

Ja bym 3 zostawił w spokoju. Teraz jedzie na Koziny I pusto w porównaniu do tego co było. Poza tym zabierasz jedna linie do Manufaktury z południa Łodzi, a ponadto Północna nie generuje dużej wymiany, , wiec mimo wszystko bym 3 dał na Wycieczkowa, a 7 na Koziny przez Plac Wolności który po remoncie może przyciągać ludzi.

Czy przy wolnych niedzielach 1B ma sens?

Trudno mi uwierzyć w 5 do Kochanowka, ale pomarzyć można.

Wg mnie 11A powinno iść Paderewskiego, a 16 Rzgowska. Kurczaki i tak by miały 6 prosto Rzgowska, więc mogą mieć druga linie na około. Za to Broniewskiego powinna mieć od razu linię do centrum.

Ogólnie główne zastrzeżenie to to 11A i 16 oraz 3 i 7. Co do reszty zastrzeżeń brak lub niewielkie i mi pasują takie zmiany :)

A i nie wierzę w 43AB co 12min :) masz plan awaryjny? Bo ja nad tym myślałem i nie wiem co zrobić, bo jeśli zostanie takt nawet 20min w szczycie to będzie to kpina mimo wszystko. 43C? :P

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1198
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 05:44, 19 lip 2018

Pomysł całkiem dobry i nawet zgodziłbym się z nim. Tylko też wydaje mi się, że 3 na Wycieczkowej lepiej zostawić, a 7 na Kozinach.
Zastanowiłbym się jeszcze nad ewentualną linią 20 o proponowanym przeze mnie przebiegu. Może 19 dajmy spokój. 20 - jako północna odmiana W-Z w Łodzi ;) No ale wtedy 5 raczej tylko do Szczecińskiej, bo trzy linie na Kochanówce to w chulierę za dużo. ;)
A, tu widzę, że na pętli Teofilów są już trzy linie. To może 13 skrócić do Żabieńca?

Jordi
Gaduła
Posty: 1100
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Jordi » czw 11:18, 19 lip 2018

Tak jak pisałem 3 z 7 bezproblemowo mogą zostać jak są, tylko 3 będzie wciąż bardzo długą linią, ale znowu nie ma nic sensowniejszego na Warszawską...


Co do 11A i 16 chodziło o zapewnienie Paderewskiego całotygodniowego połączenia z ŁTR. 11A w planach jest nadal linią kursującą w dni robocze, ale nie upieram się ;) Może i 16 Rzgowską, a 11A Paderewskiego.

Co do 1B to właśnie nad tym myślałem i ewentualnie w rozkładzie można zaznaczyć "w soboty i niedziele handlowe", bo jednak w takie niedziele by się przydała do IKEI :)


Co do zmian na Aleksa, to 5 można skrócić na Teofilów. Żabieniec jest wolny, więc tam dałbym 16 jako linię wspomagającą 8 na połowie trasy.


13 powinna jeździć dalej, bo z Limanki jest 2 i 5, z Włókniarzy-DTC jest 8 z 16, a z Zielonej i Narutowicza tylko 13, więc ona na pewno powinna jeździć za Żabieniec.


43AB faktycznie brakuje jednej mijanki do taktu 12, ale 18 już byłby możliwy z tego co widzę ;) Czyli 18/24/18/20-24.

Zmiany autobusowe wstawię wieczorem :)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1120
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » czw 11:39, 19 lip 2018

Jordi pisze:Tak jak pisałem 3 z 7 bezproblemowo mogą zostać jak są, tylko 3 będzie wciąż bardzo długą linią, ale znowu nie ma nic sensowniejszego na Warszawską...

Dają jakoś rade. Na obu krańcówkach jest dużo miejsca, więc mogą sobie postać dłużej.

Co do 11A i 16 chodziło o zapewnienie Paderewskiego całotygodniowego połączenia z ŁTR. 11A w planach jest nadal linią kursującą w dni robocze, ale nie upieram się ;) Może i 16 Rzgowską, a 11A Paderewskiego.

No to podesłać im autobus jakiś tak jak ja podawałem i już.
Z reszta są skargi na brak 11A w weekendy obecnie? Bo na FB to nie widzę, więc może nie ma wcale aż takiej potrzeby by taka linia kursowała cały tydzień, cały dzień.
BTW 11A powinno się nazywać 19, bo to inna trasa by była tak naprawdę.

Co do 1B to właśnie nad tym myślałem i ewentualnie w rozkładzie można zaznaczyć "w soboty i niedziele handlowe", bo jednak w takie niedziele by się przydała do IKEI :)

Za rok już tylko jedna niedziela handlowa będzie, a potem tylko w wyjątkowe dni, ale nie wiem czy byłby popyt na linię, która jeździ 10 razy w roku. Wydaje mi się, ze nie, ale no to szczegóły

Co do zmian na Aleksa, to 5 można skrócić na Teofilów. Żabieniec jest wolny, więc tam dałbym 16 jako linię wspomagającą 8 na połowie trasy.

No sensownie.

43AB faktycznie brakuje jednej mijanki do taktu 12, ale 18 już byłby możliwy z tego co widzę ;) Czyli 18/24/18/20-24.

No 18min to by starczyło myślę.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1198
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 12:47, 19 lip 2018

nowy1212 pisze:11A powinno się nazywać 19, bo to inna trasa by była tak naprawdę.

No raczej. A więcej - w pierwotnej wersji miała być 19 jadąca przez Przybysza, Kilińskiego i Północną do Helenówka, ale wycofałem się z tego pomysłu. Choć w tym przypadku zapewniamy godne zastępstwo za 5 na odcinku Kurczaki - Dw. Fabryczny.

Co do zmian na Aleksa, to 5 można skrócić na Teofilów. Żabieniec jest wolny, więc tam dałbym 16 jako linię wspomagającą 8 na połowie trasy.

5 na Teofilowie, 16 na Żabieńcu mogą być. Nie wysyłać mi tu 5 na Kochanówkę. Pomysł z 20 ma szansę wypalić choćby dlatego, że 5 za czasów trasy Kochanówka-Doły miała dobre potoki. Jedyne pytanie dotyczące kwestii 20 dotyczy, czy prowadzić ją (na siłę?) przez Manu. Na pewno 20 miałaby szansę być w pełni niskopodłogowa, w szczególności, gdy zrobią Aleksa. Tu nawet NF6D z powodzeniem. ;)

I właśnie - nie wyobrażam sobie, żeby:
* 2 nie dostała tramwajów z TdŁ;
* 15 nie miała składów M8CN, a 17 NF6D;
* 10, 11 i 12 nie były w pełni niskie.

To wszystko oczywiście po zmianach. ;)

Jordi
Gaduła
Posty: 1100
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Jordi » czw 13:18, 19 lip 2018

^^ Przy obecności 2 i 5 co 12, ta 20 nie ma sensu od Kochanówka aż po Bałucki Rynek - woziłoby to powietrze, a do Marysina może i byłby potok przez kilka godzin, ale to wszystko... No i gdzie to za Bałucki dać - tak jak piszę na Teofilów nie ma sensu przy 2 i 5.


Aha no i nie wiem, czy trasa przez Manu byłaby w ogóle opłacalna, bo 5 na objeździe była popularna, bo dowoziła Marysin pod sam Bałucki Rynek, a ta 20 przez Manu tego nie zapewnia ;)
Ostatnio zmieniony czw 14:12, 19 lip 2018 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1120
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » czw 13:50, 19 lip 2018

^^No i kasa, kasa, kasa. Już te propozycje które podał Jordi wymagają zwiększenia finansowania zbiorkomu, choćby z powodu zwiększenia częstotliwości na wszystkich liniach do 12min czy na zrobieniu linii 18 przez cały dzień.

Dla mnie to co zaproponował Jordi to jest stan taki, który fajnie byłoby osiągnąć i jak się uda to będzie super. Osobiście wątpię i uważam, ze na jednej czy dwóch liniach pojawi się gorszy takt.

Uważam też, ze w tym mieście nie ma już miejsca na dodatkowe linie bez rozbudowy obecnego układu. Jeśli chcemy cos zmieniać to muszą powstać nowe odcinku zagęszczające sieć tramwajową (bo wydłużenia linii to niewiele zmieniają). No, ale póki co zadbajmy o to co jest.

Jordi
Gaduła
Posty: 1100
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Jordi » czw 14:13, 19 lip 2018

Dokładnie niestety powinniśmy walczyć o takt 12 na wszystkich liniach miejskich bez tworzenia nowych tras - plus minimum takt 18 na podmiejskich - a to już będzie wymagać dopłaty do tramwajów rzędu 20-25% nawet...

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1198
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 14:18, 19 lip 2018

To w tym układzie zostawmy tą 20 na "może kiedyś" i wtedy 5 leci na Kochanówkę. ;) W sumie jest to racja, że linie do osiemnastu wystarczają (w sensie miejskie).
A co do reszty przemyśleń, to tutaj trochę pokombinowałem. Ale o tym jeszcze nie teraz, chciałbym poczekać, aż wypowiedzą się inni.
No i oczywiście, jak ma nie być 20, to muszę gdzieś indziej przesunąć NF6D. :D

nowy1212
Gaduła
Posty: 1120
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » czw 20:01, 19 lip 2018

No i oczywiście, jak ma nie być 20, to muszę gdzieś indziej przesunąć NF6D. :D

Nie powinno byc dużych problemów z niskaczami. Na podstawie tego co dał Jordi (bo generalnie pomysł najlepszy moim zdaniem) to niskacze by mogły być na*:
2, 4, 10AB, 11B, 12, 14, 16, 17, 18AB
Ponad to na:
1AB - jeśli zrobią kawałek Kilińskiego, ale to raczej nie problem
5 - jeśli zrobią wspomniany kawałek Kilińskiego, ale to raczej nie problem

8 - ale tu nie wiem jak ostatecznie jest z Włókniarzy, więc dalej nie analizuję

*przy założeniu, ze zrobią to co ma być w ramach TdŁ, rewitalizacji i Aleksandrowską (to podobno pewnik)

Niskaczy mamy mieć 147 - 10 Tramicus, 15 CR, 22 Swing '15, 14 Swing'18, 34 NF6D, 30 TdŁ, 15 TdŁ dodatek, 10 ZIT.
M8CN i GT8N nie liczę, bo one prawie wszędzie mogą jechać

Na podstawie obecnych danych można oszacowac mniej więcej ile trzeba niskaczy na daną linię:
2 - 14
4 - 12
10AB - 16
11B - 13
12 - 15
14 - 12
17 - 12
Tu pewna liczba, czyli 94 tramwaje, a do tego:
1AB - z 14 (bo obecnie 10 potrzeba, a trasa warianty B jednak dłuższa)
5 - z 12 (bo obecnie z 12 potrzeba, a odległość chyba podobna)
16 - z 12 (tu strzelam)
18AB - z 13 (bo obecnie 10, ale całodniowa ma być, a ze podobna do linii 12 to tyle bym szacował, że potrzeba)

To nam daje 145 tramwajów, a jak napisałem mamy mieć 147 i to w najlepszym wariancie. Czyli nie ma co więcej kombinować no chyba, ze pojawią sie kolejne niskacze, ale wtedy trzeba po prostu zrobić Rzgowską

Jordi
Gaduła
Posty: 1100
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Jordi » czw 22:57, 19 lip 2018

Czyli po korekcie wyglądałoby to tak (czasy przejazdu po remontach):

1A/1B - MARYSIN DOŁY - Strykowska - Wojska Polskiego - Franciszkańska - Kilińskiego - DWORZEC ŁÓDŹ CHOJNY (1A) - Broniewskiego - Paderewskiego - Pabianicka - CHOCIANOWICE IKEA (1B) - czas przejazdu: 1A 34-37min, 1B 54-58min

2 - PKP DĄBROWA - Dąbrowskiego - Rzgowska - Piotrkowska - DTC - Kościuszki - Zachodnia - Limanowskiego - Aleksandrowska - TEOFILÓW - czas przejazdu: 51-58min

3 - AUGUSTÓW - Rokicińska - Puszkina - Przybyszewskiego - Piotrkowska - DTC - Kościuszki - Zachodnia - Zgierska - Dolna - Łagiewnicka - Warszawska - ROGI WYCIECZKOWA - czas przejazdu: 61-67min

4 - PKP DĄBROWA - Dąbrowskiego - Śmigłego-Rydza - Kopcińskiego - Nowowęglowa - Scheiblerów - Kilińskiego - Pomorska - Nowomiejska - Zgierska - HELENÓWEK - czas przejazdu: 50-55min

5 - DWORZEC ŁÓDŹ CHOJNY - Kilińskiego - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Zgierska - Limanowskiego - Aleksandrowska - TEOFILÓW - czas przejazdu: 48-53min

6 - CHOJNY KURCZAKI - Rzgowska - Piotrkowska - DTC - Kościuszki - Zachodnia - Ogrodowa - Północna - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Strykowska - MARYSIN DOŁY - czas przejazdu: 46-50min

7 - CHOJNY KURCZAKI - Rzgowska - Broniewskiego - Śmigłego-Rydza - Kopcińskiego - Narutowicza - POW - Dworzec Fabryczny - Kilińskiego - Pomorska - Legionów - Cmentarna - Srebrzyńska - KOZINY - czas przejazdu: 47-51min

8 - CMENTARZ ZARZEW - Przybyszewskiego - Puszkina - Rokicińska - Piłsudskiego - DTC - Mickiewicza - Włókniarzy - Limanowskiego - Aleksandrowska - KOCHANÓWKA - czas przejazdu: 59-62min

9 - ZDROWIE - Konstantynowska - Legionów - Zielona - Narutowicza - Dworzec Fabryczny - POW - Narutowicza - Kopcińskiego - Piłsudskiego - Rokicińska - Hetmańska - OLECHÓW - czas przejazdu: 54-58min

10A/10B - RETKINIA (10B) - Wyszyńskiego - KAROLEW (10A) - Bratysławska - Karolewska - Bandurskiego - Mickiewicza - DTC - Piłsudskiego - Rokicińska - AUGUSTÓW (10A) - Hetmańska - OLECHÓW (10B) - czas przejazdu: 10A 30-31min, 10B 49-50min

11A/11B - HELENÓWEK - Zgierska - Zachodnia - Kościuszki - DTC - Piotrkowska - Pabianicka - Paderewskiego - Rzgowska - CHOJNY KURCZAKI (11A) - Pabianicka - CHOCIANOWICE IKEA (11B) - czas przejazdu: 11A 53-58min, 11B 54-59min

12 - RETKINIA - Wyszyńskiego - Bratysławska - Karolewska - Bandurskiego - Kopernika - Gdańska - Legionów - Pomorska - Telefoniczna - STOKI - czas przejazdu: 51-57min

13 - DĄBROWA NIŻSZA - Śmigłego-Rydza - Kopcińskiego - Narutowicza - POW - Dworzec Fabryczny - Narutowicza - Zielona - Legionów - Włókniarzy - Limanowskiego - Aleksandrowska - TEOFILÓW - czas przejazdu: 56-60min

14 - RETKINIA - Wyszyńskiego - Bratysławska - Karolewska - Bandurskiego - Mickiewicza - DTC - Piłsudskiego - Śmigłego-Rydza - Dąbrowskiego - PKP DĄBROWA - czas przejazdu: 37-39min

15 - CHOJNY KURCZAKI - Rzgowska - Paderewskiego - Politechniki - Żeromskiego - Kopernika - Gdańska - Legionów - Pomorska - TELEFONICZNA ZAJEZDNIA - czas przejazdu: 48-53min

16 - DĄBROWA NIŻSZA - Broniewskiego - Rzgowska - Piotrkowska - DTC - Mickiewicza - Włókniarzy - Limanowskiego - DWORZEC ŁÓDŹ ŻABIENIEC - czas przejazdu: 40-44min

17 - CHOCIANOWICE IKEA - Pabianicka - Politechniki - Żeromskiego - Kopernika - Gdańska - Zielona - Narutowicza - Dworzec Fabryczny - POW - Narutowicza - Konstytucyjna - Pomorska - TELEFONICZNA ZAJEZDNIA - czas przejazdu: 49-55min

18A/18B - RETKINIA - Wyszyńskiego - Bratysławska - Karolewska - Bandurskiego - Mickiewicza - DTC - Piłsudskiego - Kilińskiego - Dworzec Fabryczny - Scheiblerów - Tramwajowa - Narutowicza - Konstytucyjna - Pomorska - TELEFONICZNA ZAJEZDNIA (18A) - Telefoniczna - STOKI (18B) - czas przejazdu: 18A 40-43min, 18B 47-50min

41 - PLAC NIEPODLEGŁOŚCI - PABIANICE - czas przejazdu: 42-44min

43A/43B - PÓŁNOCNA - KONSTANTYNÓW - LUTOMIERSK - czas przejazdu: 43A 42-46min, 43B 72-76min

45 - PÓŁNOCNA - ZGIERZ - czas przejazdu: 31-35min

Kursowanie:

1A - dni robocze 6-18 co 24, soboty od 9 do 16 co 30, niedziele
1B - dni robocze 4-5 co 20, 6-18 co 24, po 18 co 20, soboty 30/20
1AB - robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20
2 - robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20
3 - robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20
4 - robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20
5 - robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20
6 - robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20
7 - robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20
8 - robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20
9 - robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20
10A - dni robocze 6-18 co 12, 18-21 co 20
10B - dni robocze 4-5 co 20, 6-18 co 12, po 18 co 20, soboty 15/20, niedziele 20
10AB - robocze 6/10/20, soboty 15/20, niedziele 20
11A - dni robocze 6-18 co 12, 18-21 co 20
11B - dni robocze 4-5 co 20, 6-18 co 12, po 18 co 20, soboty 15/20, niedziele 20
11AB - robocze 6/10/20, soboty 15/20, niedziele 20
12 - robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20
13 - robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20
14 - robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20
15 - robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20
16 - robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20
17 - robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20
18A - robocze 9-14 co 12, soboty 15/20, niedziele 20
18B - robocze 4-5 co 20, 6-9 co 12, 14-18 co 12, po 18 co 20
18AB - robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20
41 - robocze 12/24/12/30, soboty 20, niedziele 20
43AB - robocze 18/24/18/30, soboty 20, niedziele 20
45 - robocze 12/24/12/20, soboty 20, niedziele 20

Linie, które mogłyby się obyć bez taktu 15 w soboty (oszczędności, ale na niektórych odcinkach dające z innymi liniami nieregularny takt): 1, 4, 5, 9, 13, 14, 16.

Jordi
Gaduła
Posty: 1100
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Jordi » czw 23:46, 19 lip 2018

A teraz moje propozycje zmian linii autobusowych po zrobieniu TDŁ:

62 - BIONANOPARK - Dubois - Pabianicka - Starorudzka - Demokratyczna - Paradna - Matek Polskich - Paradna - Rzgowska - Broniewskiego - Kilińskiego - DWORZEC ŁÓDŹ CHOJNY (nowa pętla)
autobusy 9-10m, częstotliwość robocze 12/20, soboty 20, niedziele 20
Czas przejazdu około 28-30 minut (po zmianie absurdalnych dzisiaj moim zdaniem czasów przejazdu, gdzie 62 wszystkie albo są wiecznie przed czasem, albo wloką się 50% trasy 20km/h, a potem pędzą 50-60 nadrabiając 2-3 minuty spóźnienia na ledwo 4-5 przystankach :P )

70 - DWORZEC ŁÓDŹ CHOJNY (nowa pętla) - Kilińskiego - Broniewskiego - Tatrzańska - Przybyszewskiego - Śmigłego-Rydza - Kopcińskiego - WYDAWNICZA
autobusy przegubowe, częstotliwość robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20
Czas przejazdu około 18-20 minut.

75A - CHOCIANOWICE IKEA - Pabianicka - Starorudzka - Ekonomiczna - Graniczna - Siostrzana - Bartoszewskiego - Demokratyczna - Trybunalska - Kosynierów Gdyńskich - Łazowskiego - Kongresowa - Strażacka - Rzgowska - Broniewskiego - Kilińskiego - Śląska - Konspiracyjnego WP - Felińskiego - Tatrzańska - Przybyszewskiego - Śmigłego-Rydza - Piłsudskiego - Rokicińska - Puszkina - Maszynowa - DWORZEC ŁÓDŹ WIDZEW
Czas przejazdu 61-68 minut.
75B - CHOCIANOWICE IKEA - Pabianicka - Rudzka - Przestrzenna - Graniczna - Siostrzana - Bartoszewskiego - Demokratyczna - Trybunalska - Kosynierów Gdyńskich - Rzgowska - Broniewskiego - Kilińskiego - Śląska - Konspiracyjnego WP - Felińskiego - Tatrzańska - Przybyszewskiego - Śmigłego-Rydza - Piłsudskiego - Rokicińska - Puszkina - Maszynowa - DWORZEC ŁÓDŹ WIDZEW
Czas przejazdu 61-66 minut.
autobusy 12m, częstotliwość robocze 12/20 (każda linia 24/40), soboty 15/20 (30/40), niedziele 20 (40)

67?? - SZPITAL CZMP - Matek Polskich - Paradna - Rzgowska - Św. Wojciecha - Sternfelda - Kurczaki - Rzgowska - Broniewskiego - Kilińskiego - DWORZEC ŁÓDŹ CHOJNY (nowa pętla)
autobusy 12m, częstotliwość robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20
Czas przejazdu 18-20 minut.

85?? - WYDAWNICZA - Kopcińskiego - Palki - Wojska Polskiego - Sporna - Zagajnikowa - Inflancka - RONDO POWSTAŃCÓW 1863R.
autobusy przegubowe, częstotliwość robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20
Czas przejazdu 18-22 minut.

Nowa pętla przy Dworcu Chojny nie jest zbyt duża, dlatego 67 miałoby postoje na CZMP, a na Chojny zajeżdżałoby na 2 minuty, żeby wyrównać opóźnienia i wracałoby od razu na CZMP. 62 wybrałem, ponieważ z linii krańcujących po drugiej stronie jest najpopularniejsze, a i z 67 da z CZMP i Rzgowskiej dojazd do 70, czy przystanków przesiadkowych na Broniewskiego bardzo dobry takt 6/10 w robocze, 8-10 w soboty i 10 w niedziele.

70 bardziej skrócić się nie da. Tak jak dowozówki od strony północnej, chociaż myślę, że 70 z tym 85 możnaby zostawić jako jedną linię aż na Rondo Powstańców - nie powinno to mocno zaszkodzić takiej 7 czy 13, bo i tak ludzie chcący jechać do ścisłego centrum prędzej czy później będą musieli się przesiąść.

Na starej pętli Dworca Chojny zostają 63, 71AB i H.
Ostatnio zmieniony pt 00:50, 20 lip 2018 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1120
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » pt 00:24, 20 lip 2018

Co to tramwajów: Nie Scheiblerów, a Poznańskich. Scheiblerów to Nowotargowa, Grohmannów to Nowowęglowa, a Poznańskich to wzdłuż dworca :)

Ogólnie taka siatka tramwajowa moim zdaniem by była sensowna i pogodziłaby interesy wielu osób.Myślę nad tym, gdzie można dokonac ew. cięć w tygodniu i do głowy mi przychodzą jedynie dwie linie:
18A - co 24min
16 - co 18 min 9-14, bo wydaje mi się, ze nie będzie tu takiego wielkiego zapotrzebowania poza szczytem

No bo na weekendy nic więcej zawiesić się nie da.

A tak zamieszam (to tylko propozycja do rozważenia):
a) zawieszenie linii 45
b) zmiana tras linii 11:
11A - CHOCIANOWICE IKEA - HELENÓWEK,
11B - CHOCIANOWICE IKEA - ZGIERZ,
11AB - trzeba jakoś ułożyć - za późno już na myślenie, wiadomo o co chodzi :)
c) zawieszenie 1A i 1B
d) utworzenie linii 1
1 - MARYSIN DOŁY - Strykowska - Wojska Polskiego - Franciszkańska - Kilińskiego - Przybyszewskiego - Piotrkowska - Pabianicka - Paderewskiego - Rzgowska - CHOJNY KURCZAKI robocze 12/20, soboty 15/20, niedziele 20

Nie mówię, ze to dobre rozwiązanie, ale moze warto je rozważyć. Nie dałoby oszczędności w brygadach?

Jordi
Gaduła
Posty: 1100
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Jordi » pt 09:23, 20 lip 2018

Też nad tym myślałem, ale:

- skoro linie jadące poza miasto mają oddzielne numery, to czemu Zgierz ma mieć inaczej?
- zabranie 45 równa się powrotowi do minimalnej liczby kursów tramwaju, który dziś jest na Zgierskiej. Powrót 45 oddzielnego dawał lepszą częstotliwość. Dzięki oddzielnemu 45 w szczycie tramwaj jest co 3 minuty (dziś co 4), w soboty co 5-6 (dziś co 7-8), w niedziele co 7 minut (dziś co 10).
- dziś już jest tłok w szczycie, a jak Zgierz wyremontuje tramwaj prawdopodobnie wzrośnie liczba pasażerów.

Kpc21
Weteran
Posty: 5848
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Kpc21 » pt 12:06, 20 lip 2018

Jordi pisze:- skoro linie jadące poza miasto mają oddzielne numery, to czemu Zgierz ma mieć inaczej?

Skoro linie obsługujące miasto mają oddzielne numery (od 1 do 20, a nie od 40 wzwyż), to dlaczego jedna z linii obsługujących cały ŁTR ma mieć inaczej?

Inna rzecz - po co taki podział na 70 i 85 (i jeszcze do tego 67)? Nie można tego połączyć w jedną linię, tak by było mniej więcej tak, jak jest teraz?

Pasażerowie nie lubią się przesiadać. Robiąc coś takiego komunikacji miejskiej zaszkodzicie, a nie pomożecie. Już to przerobiliśmy przy reformie Bużałka.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Jordi
Gaduła
Posty: 1100
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Jordi » pt 12:35, 20 lip 2018

^^ To też napisałem, że chyba jednak najlepszym wyjściem jest jedna linia, a nie 70 i 85 ;)

Co do 67 mimo wszystko uważam je za dobre wyjście. Da częsty dowóz (w weekendy częściej niż dzisiejsze 75AB i nie obładowane ludźmi) i będzie mieć optymalny tabor na tę trasę (przegub na Kurczaki-Sternfelda w normalny dzień ma koszmar, żeby przejechać to skrzyżowanie). No i relatywnie dobre przesiadki (bardzo dobra na Broniewskiego i pętli Chojny). Poza tym dzięki niemu 75AB nie będzie robić wycieczek 6-7 minutowych po Kurczakach, na co często narzeka Dąbrowa, Kosynierów i okolice Przestrzennej. 70 na pełnej trasie od Kurczaków do Narutowicza-Kopcińskiego w 2/3 tego odcinka będzie dublować się z 7... Zaraz Retkinia będzie drzeć koty, że im zabrali 98 bo 10, a Kurczaki mają i 7 i 70 na sporym odcinku jadące tak samo.

45 w moim planie jedzie do Północnej.

11AB całe do IKEI plus Zgierz to musiałyby być dodatkowe kursy. Już dzisiaj w 11 w szczycie na Zgierskiej są kursy przeładowane, więc tak naprawdę oszczędności za 45 byłyby niewielkie. Za to czy Pabianicka potrzebuje 11 co 6 minut? Wolałbym osobiście 1 nawet co 24, ale dającą kolejną relację.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1198
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » pt 16:02, 20 lip 2018

Nie da rady poprowadzić 11B do Zgierza. Najlepsze byłoby 45 i to jadące nie do Północnej, a przez Dw. Fabryczny na Radiostację, aby zapewnić bezpośrednie połączenie północnej części ŁTR z kampusem UŁ oraz poprawę dojazdu do Dw. Fabrycznego. Pomimo, że obecnie mamy 4.

Co do 67, tak, ale niech to się nazywa raczej 95 lub 98, bo bardziej pasuje do tego rejonu.

75 jak najbardziej pasuje, bardzo ciekawe rozwiązanie, pozwalające na przyspieszenie tej linii.


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość