Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Na każdy temat.
nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » ndz 20:44, 15 lip 2018

No własnie tam brakuje łuków. Generalnie w tej okolicy brakuje wielu relacji skrętnych i przez to trudno coś wymyślić ciekawego.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1374
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 20:46, 15 lip 2018

Na pewno trzeba pomyśleć o łukach N-E oraz S-E w przytaczanym skrzyżowaniu oraz S-E na Włókniarzy/Limanowskiego, a także N-W i S-W na Włókniarzy/Legionów. Na pewno koszt nie będzie większy niż przebudowa ronda Solidarności z obu stron. ;)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » ndz 20:47, 15 lip 2018

Potrzebne są też łuki na skrzyżowaniu Kościuszki/Zachodnia-Zielona.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1374
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 20:49, 15 lip 2018

To też, ale może zrobią, w końcu mają robić tunel średnicowy. Gdyby dało się, to i przy okazji można byłoby pomyśleć. ;)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » ndz 21:25, 15 lip 2018

Chyba nie będzie tych łuków tak mi sie wydaje, bo już jakis wstepny projekt chyba był prezentowany.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1374
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » pn 06:20, 16 lip 2018

Ale miasto mogłoby pomyśleć o wybudowaniu tych łuków w ramach innego zadania, ale tuż po wykonaniu prac nad tym tunelem średnicowym w tym rejonie. Łuki to jest robota na niedługi czas - może półtora-dwa tygodnie roboty.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » pn 09:53, 16 lip 2018

Ale to musi minąć 5 lat wtedy, czyli dopiero w 2027 by powstały...

Kpc21
Weteran
Posty: 5959
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Kpc21 » pn 11:35, 16 lip 2018

Już lepiej jako jakieś zamówienie uzupełniające w ramach bieżącej inwestycji - wtedy nie będzie problemu z okresami trwałości projektów.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1374
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » pn 12:03, 16 lip 2018

Kpc21 pisze:Już lepiej jako jakieś zamówienie uzupełniające w ramach bieżącej inwestycji - wtedy nie będzie problemu z okresami trwałości projektów.

Tak też można, jeśli nie ma do tego przeciwwskazań prawnych ;)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » pn 12:34, 16 lip 2018

Tzn. wiecie póki co nie ma ostatecznych projektów, więc jest czas na takie zmiany, ale nie wiem czy ZIM o tym pomyśli. Mi już sie do nich pisać nie chce, bo dla mnie to strata czasu.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » pn 15:34, 16 lip 2018

Co do dyskusji o 3 na Koziny - póki co zdecydowanie mniej pasażerów w niej jest.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1374
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » pn 20:46, 16 lip 2018

Nie zmienia to faktu, że 3 pełni zdecydowanie lepszą funkcję na Kozinach niż 7. 7 to widmo jadące co 24 minuty i tylko dublowało "trójkę" na połowie trasy. W dodatku 3 jedzie nie tylko do Zarzewa, ale na Widzew, co jest rozwiązaniem zapewne cennym. Choć i tak z punktu widzenia północnej części ŁTR-u lepiej opłaca się obecnie przesiąść się z dowolnej ŁTR-owskiej linii na 8 lub 10, aby dostać się na Widzew. Jazda bezpośrednio 3-ką opłaca się gdzieś dopiero od Tymienieckiego wzwyż. A i tak 3 skręca przy pl. Reymonta.
Tzn. wiecie póki co nie ma ostatecznych projektów, więc jest czas na takie zmiany, ale nie wiem czy ZIM o tym pomyśli. Mi już sie do nich pisać nie chce, bo dla mnie to strata czasu.

Oczywiście jeśli ktoś chciałby wziąć sprawy w swoje ręce, to polecam, im wcześniej, tym lepiej. Ja nie mam układów więc nie napiszę.

Kpc21
Weteran
Posty: 5959
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Kpc21 » pn 21:28, 16 lip 2018

Nowy też nie ma układów (chyba...), a dużo pisał do UMŁ w różnych sprawach.

To jest tak, że wiadomo, niemal pewne jest, że odpiszą ci na jakąkolwiek propozycję "niedasię" - ale nie jest też tak, że głosy mieszkańców są kompletnie ignorowane przy podejmowaniu różnych decyzji.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » pn 21:39, 16 lip 2018

Zdecydowanie nie mam kontaktów w UMŁ :P Piszę, bo każdy moze napisac - wystarczy podać adres zamieszkania, imie, nazwisko i już. W kwestii odpowiedzi są cztery warianty:
1) da się - prawie się nie spotyka, a i tak nie ma pewności, ze to zrobią
2) rozważymy/weźmiemy pod uwagę - czasem się zdarza, ale póki co nie widziałem efektów
2) niedasie - ale po jakimś czasie okazuje się, ze to robią (nie wierze w przypadki)
3) niedasie - i koniec tematu (najczęściej)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1374
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » pn 22:54, 16 lip 2018

Dzięki :)

Jordi
Gaduła
Posty: 1162
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Jordi » wt 01:53, 17 lip 2018

Przejrzałem sobie teraz ten temat i moja opinia:

16 zamiast 17 - nie nie nie. Gdyby postawić mieszkańców Pabianickiej przed wyborem wakacyjna 16, a obecna zawieszona 17, około 3/4 wybierze 17, bo:

- jedzie bezpośrednio do centrum (16 o nie tak naprawdę nie zahacza nawet)
- zawozi bezpośrednio na Gdańską, Pomorską, Rondo Solidarności, gdzie jest wiele uczelni, przychodni, szpitali (16 nie ma NIC ważnego od Kopernika aż do Żabieńca)
- daje względnie wygodną przesiadkę na 12 np na Narutowicza, czy Dworzec Fabryczny.


Natomiast zgadzam się ogólnie z propozycją kolegi @nowy1212, tylko z kosmetycznymi zmianami.

Trasy 15 i 17 są dłuższe od 12 i 18 ogólnie, dlatego zrobiłbym tak:

- 12 RETKINIA - Gdańska - Pomorska - STOKI
- 15 KURCZAKI - TELEFONICZNA
- 17 IKEA - Gdańska - Narutowicza - Dworzec Fabryczny - Narutowicza - TELEFONICZNA
- 18 RETKINIA - Mickiewicza - DTC - Piłsudskiego - Kilińskiego - Narutowicza - STOKI

Wtedy czasy przejazdu wszystkich linii są podobne (na podstawie obecnych czasów przejazdu):

- 12 od 52 do 58 minut
- 15 od 49 do 56 minut
- 17 od 52 do 57 minut
- 18 od 53 do 57 minut

12 i 18 spełniają postulaty wiecznie niezadowolonych Stoków - dojazd na Narutowicza i na Pomorską. Poza tym Pabianicka odzyskuje wymarzoną od lat linię, czyli stare 27, o którym do dzisiaj niektórzy mówią, że to byłaby najlepsza druga linia obok 11 :)


Kolejna propozycja 16 to kolejny "potworek" - z Niższej na Rondo Solidarności szybciej dojedzie się z przesiadką nawet jak 70 zniknie... Bez większego sensu taki objazd przez ŁTR tylko po to, żeby wykorzystać jak najwięcej łuków - nie o to chodzi.

Z Niższej myślę, że prawie na pewno pojedzie linia w Paderewskiego i Politechniki na Teofilów podobnie do dzisiejszej 16 - druga linia prawdopodobnie poleci ŚR minimum do Dąbrowskiego, albo dalej do Piłsudskiego (bo obecna 13 pewnie pójdzie z Kurczaków Broniewskiego, ŚR i dalej na Dworzec Fabryczny zastępując 70).

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1374
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 09:10, 17 lip 2018

Przed remontami:
1. Co do mojej propozycji z 16, na plac Wolności można byłoby dla przykładu dojść z przystanku Gdańska/Legionów. Podobnie i nawet krótszą drogą można byłoby pokonać do ŁTR-u. Albo ewentualnie przesiąść się na 15 czy 17. A sama propozycja to wynika w dużej mierze z oszczędności, a nie z rozsądku. Generalnie 16 na Ikei, jeżeli będzie jechać co 12 minut, nie straci użyteczności w przeciwieństwie do potencjalnego powrotu do placu Niepodległości.
2. Co do propozycji nowego, również zgadzam się, ale wtedy, jak mówiłem, 18 musi jeździć co najmniej od poniedziałku do soboty przez cały dzień, a nie, jak dziś, bez weekendów i tylko w godzinach szczytu. W dodatku postulowałbym, aby, jak muszą być dwie linie na Stokach, to niech to będzie 12 i 17. 18 postawiłbym raczej w przyszłości na CKD, tylko jak długo trzeba będzie czekać na torowisko na Pomorskiej w tym rejonie. Zresztą w siatce połączeń 2022+ sugerowałbym zupełnie inną trasę 18.

Po remontach:
3. Przyszła 16 miałaby na celu:
* bezpośredni dojazd z rejonu Dąbrowy do szpitala Kopernika;
* możliwość konkurowania z autobusem w kontekście dojazdu do Czerwonego Rynku;
* bezpośredni dojazd z Kuraka oraz kampusu UŁ na trasę ŁTR.
4. Poza tym, czy widziałbyś, aby 16 w pewnym sensie dublowała 13 (choć jechałaby zupełnie inną trasą)? Aby 16 jechała ze Śląskiej na Teofilów, trzeba byłoby 13 skrócić do pętli Zielona/Legionów albo ewentualnie skierować na Zdrowie, gdzie znów dublowałaby 9. Osobiście nie widziałbym trzech linii tramwajowych z Dąbrowy na Teofilów.
5. Zresztą nie widzę, po prostu nie widzę, 13 na Kurczakach.

Jordi
Gaduła
Posty: 1162
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Jordi » wt 09:51, 17 lip 2018

DLa mnie to jest uszczęśliwianie na siłę przesiadkami Rudy i Rokicia. 16 na czas remontów zmusi do przesiadki masę ludzi jadących czy na uczelnie, czy do lekarza, czy do szpitala, czy na cmentarz Doły... A 16 co da w zamian? Dojazd do Kaliskiego, którego prawie nikt nie potrzebuje, osiedla wzdłuż Włókniarzy, których nikt nie potrzebuje, na Teofilów, gdzie już dziś sporo osób z południa korzysta z ŁKA, bo jest szybciej... 16 spod ŁKA Pabianicka na Żabieniec jedzie 36 minut - ŁKA jak nie ma postoju na Kaliskim jedzie... 11 minut.

Że nie wspomnę, że zwykle w weekendy wiosną 17 miała lepsze potoki od 15... Tak mało potrzebna linia.

Przyszła 16 (ta po TDŁ) też dawałaby dojazd w miejsca, gdzie dają to inne linie - 72 na Plac, z Kuraka 57 do ŁTR, czy Pomorskiej też dojeżdża w dobrym takcie - lepsze jest 11A dające dojazd na północ ŁTR. Dąbrowa ma dojazd do Kopernika częstym 69, więc też argument obalony. Czy kampus UŁ musi mieć bezpośrednie połączenie z ŁTR mając naprawdę dobrą przesiadkę przy Placu Wolności na tramwaj co 2 minuty? Dla mnie wątpliwe...

Co do Stoków nie dawałbym tam ani 15 ani 17, bo czas przejazdu przekroczy godzinę - im dłuższa linia, tym bardziej podatna na opóźnienia, a jednotorowy odcinek nie pomaga w niwelowaniu strat...

Do CKD 15 z 17 po Narutowicza, na Stoki 12 z 18 to najlepsze wyjście. Chociaż jedną z nich dałbym na Stoki tylko w szczycie, między i w weekendy tam wystarczy jedna linia.

Na Kurczaki być może wyląduje 7, żeby po 30 latach zaczęła w końcu mieć jakiś sens - wiadomo na pewno, że będą próbować zastąpić 70 do Dworca Fabrycznego. Czy 7 czy 13 to już sami wybiorą.


Co do 16, to gdyby szybko (do 2025) zrobili łącznik w Czerwonej, to powinna jechać Rzgowską, ŁTR, Czerwoną, Politechniki i dalej na Teofilów - bardzo podobnie do starej 20, która była popularną linią.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1374
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 10:42, 17 lip 2018

No ale, nie mogę powiedzieć, że ŁKA ma wyłącznie zalety. Z pewnością na odcinku Pabianicka-Żabieniec jeździ rzadziej niż co 12 minut. Jeśli 16 będzie jeździć co 12 minut, to będzie to zapewniało swoistą konkurencję. Poza tym, są mieszkańcy, którzy do tramwaju mają mimo wszystko bliżej niż do pociągu. Tym bardziej, że najbliższy przystanek tramwajowy to od stacji Łódź Pabianicka około 5-7 minut drogi pieszo. Można się uprzeć i jechać jeden przystanek autobusem, ale nie zawsze się akurat na niego trafi. ;)
Więc mnie argumenty o braku słuszności 16 na proponowanej przeze mnie trasie nie przeprą mnie. Brak słuszności, to 16 będzie mieć, jeśli nadal będzie jeździć co 24 minuty i/lub do placu Niepodległości.

Jordi
Gaduła
Posty: 1162
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Jordi » wt 10:55, 17 lip 2018

Bo ta 16 została stworzona bez pomysłu, bo "jakiś pan z Chojen sobie zażyczył", a potem wrzucono 11A i na 16 brakło miejsca.

15 z 17 w zupełności starczają na Politechniki - 16 mogłaby zastąpić 11A na południu, gdyby ją puścić Mickiewicza, DTC i ŁTR do Paderewskiego na Kurczaki. Dla mnie ta 16 to tworzenie na siłę czegoś, bo niby 15 z 17 nie mogą się dublować - może niech 16 z Kurczaków jedzie na Teo, a 15 gdzie indziej, a 17 na obecnej trasie? Utarło się przekonanie, że 15 jest popularniejsza, a w ostatnich 2-3 latach wcale tak nie jest... Wiosna i weekendy tylko wzmocniły 17 wobec 15...

ŁKA nawet dzisiaj w słabym takcie (zazwyczaj 40-60 minut) w kursach godzin zmian (5-6, 13-14, 21-22) jedzie porządnie zatłoczona, a na samej Pabianickiej potrafi wsiąść/wysiąść ponad 30 osób ;)

16 już dzisiaj w takcie 24 pokazuje na Pabianickiej swoją potrzebę - potoki 3 razy gorsze od 17 co 12 minut (czyli 2x mniej tramwajów). Rzadko kiedy przy RLL jest choćby połowa siedzisk zajęta - 17 rano w szczycie ma przy RLL prawie w każdym kursie stojące osoby...

41 ma lepsze potoki od tej 16...


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość