Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Na każdy temat.
Jordi
Gaduła
Posty: 1272
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Jordi » wt 01:52, 29 sty 2019

Dopiero teraz zauważyłem dyskusję :)

W większości zgadzam się z propozycjami kolegi @nowy1212, ale po kolei:

1 - bez zmian

2 - bez zmian

3 - bez zmian

4 - tym bezsensownym łącznikiem, bo zgodnie z dofinansowaniem UE musi tam coś jechać

5 - ŻABIENIEC - ... - Piotrkowska - Rzgowska - KURCZAKI
Nie rozumiem wysyłania 6 z 11A z Kurczaków taką trasą - zabiera się może nie tak popularne jak 6, ale jednak mające niemałe potoki połączenie bezpośrednie w innym kierunku dając w zamian dubel 2/3 trasy szóstki. Dla mnie większego sensu to nie ma.

6 - bez zmian

7 - tak jak w propozycji @nowy1212
Możnaby pokombinować z zmianą pętli na północy, bo potencjał 7 znika od Placu Wolności... Może zamienić ją z 3 i dać 7 na Wycieczkową, a 3 na Koziny? W każdym razie od Kurczaków do centrum trasa idealna, bo zastąpi w sporej mierze 70.

8 - bez zmian

9AB - bez zmian

10AB - tak jak w propozycji @nowy1212
To nie 14, a właśnie 10A powinno krańcować na Bratysławskiej. Nawet jeśli kosztowo 14 jest droższa, to nie są to jakieś ogromne pieniądze moim zdaniem - na przyszłość to powinno być zmienione jednak.

11 (11B) - bez zmian

12 - tak jak w propozycji @nowy1212
Od 3 lat od zapowiedzi zmian w siatce postuluję o zamianę 12 z 17 (wtedy 15A). Da to o wiele więcej możliwości wygodnego dojazdu w inne miejsca niż tylko Polibuda i Uniwerek.

13 - bez zmian

14 - tak jak w propozycji @nowy1212

15 - tak jak w propozycji @nowy1212
Na Stoki będzie 12 w nowym śladzie, więc 15 tam nie trzeba. Poza tym uważam, że jeśli nie będzie znaczącego zastrzyku kasy, to tam sama ta 12 starczy i nic więcej. Naprawdę tramwaj niski co 12/15/20 na osiedle 6-tysięczne to jest więcej niż potrzeba zwłaszcza w naszej sytuacji finansowej.

16 - CHOJNY - Kilińskiego - Broniewskiego - Rzgowska - Piotrkowska - Mickiewicza - Włókniarzy - ... - TEOFILÓW
Linia mająca wesprzeć najpierw ŁTR (2 z 6), a potem 8 - o wiele lepszy przebieg aniżeli obecna beznadziejna trasa. Można pomyśleć o zamianie trasami na południu z 19 (11A).

17 - tak jak w propozycji @nowy1212

18AB - tylko i wyłącznie w przypadku ogromnego zastrzyku. Jeśli kasy nie przybędzie, albo przybędzie niewiele, to lepiej zostawić ją jako szczytówkę. Bez żadnego wydłużania na Stoki. Najlepiej jakby linia była całotygodniowa, ale no to są koszta rzędu kilku milionów, a po otwarciu TDŁ będzie potrzebna kasa na wydłużenie części linii.

19 (11A) - ŚLĄSKA - Niższa - Broniewskiego - Paderewskiego - Pabianicka - ... - HELENÓWEK
Tak jak pisałem można zamienić z 16. Ważne, żeby Dąbrowa miała oprócz zapchanego w szczycie ludem z fabryk i uczniami 69 wybór na dość ważnym dla nich odcinku wzdłuż Broniewskiego i Paderewskiego do RLL.

41 - tak jak w propozycji @nowy1212
O wiele lepsze wyjście jak z 7. Zresztą od samego początku właśnie mieszkańcy Górniaka i Zarzewa chcieli takie połączenie, a nie totalny dubel 3. Co do wydłużania na Augustów - przy zastrzyku kasy okej, ale i spod cmentarza będzie niezły dojazd na Widzew (skomunikowanie z 96 na Przybyszewskiego).

43AB - bez zmian

45 - bez zmian



Oczywiście zakładam takty linii miejskich 12/15/20. Przy braku kasy i powrocie 45 pewniakiem do niestety taktu 24 stają się 4 i 16. 7 MUSI BYĆ co 12 minut, żeby zastąpić już dzisiaj niewydolną 70 w takim takcie.

Przy zrobieniu 7 70 można mocno skrócić, ale ja widziałbym dwie krótkie linie zamiast niej.

70 (jako 70A) - DWORZEC CHOJNY - Kilińskiego - Broniewskiego - Tatrzańska - Przybyszewskiego - ŚR - Kopcińskiego - WYDAWNICZA (takt 12/15/20)
wyraźnie skrócona linia z dobrym taktem musi zostać na Tatrzańskiej i dawać przesiadki na Broniewskiego, czy ŚR

?? (nowy numer) - RONDO POWSTAŃCÓW - Inflancka - ... - Kopcińskiego - Nowa - Przędzalniana - Grohmanów - WYDAWNICZA (takt 12/20)
Tu możnaby pokombinować, czy nie dałoby się przetrasować nieco 85 i zwiększyć mu taktu. To chyba wyszłoby najtaniej. Bo ta moja propozycja taka tania nie jest - takt tylko w szczycie 12, bo mimo wszystko potok na odcinku północnym jest zauważalnie niższy niż od Narutowicza aż po sam CZMP czasami.

Zamiast 70 tak jak ktoś napisał 93 wydłużone do Chojen. Tylko chyba obowiązkowo musiałoby robić wjazd na Aleję Matek Polskich. Samo 62 nie dałoby rady w szczycie, gdzie już przy Szpitalu do 70 potrafi wsiąść dobre 30 osób, a nikt nie będzie biec na Rzgowską na autobus, jak 62 jest co 12 - tylko samo 62 co 12 będzie wtedy zapchane po sufit i musi mieć coś jeszcze choćby co 24 minuty i 93 tu pasuje.

75AB IKEA - ... - Kosynierów - Rzgowska - Śląska - Konspiracyjnego WP - Tatrzańska - Dąbrowskiego - DĄBROWA (takt wspólny 12/20/30 w niedziele może być)
Dąbrowa zrobi raban totalny jak zabiorą 75, które najpopularniejsze jest od Dąbrowy do Kosynierów, a w weekendy sporo ludzi jeździ do IKEA). Jedyny ból pupy pasażerów to bezsensowny objazd po Kurczakach, z którego nie korzystają tłumy... Nie wiem, czy nie dałoby się tam zrobić rundki np 63 po tym osiedlu jakoś - i tak już robi za totalny wywijas i pół trasy jeździ puste, to można dodać jeszcze jeden wywijas do trasy XP
75 na Piłsudskiego maks do Niciarnianej robi się praktycznie puste, więc to nie będzie spora strata. Dąbrowa ma na Widzew 69, Zarzew 3...

70 na Tatrzańskiej wesprze 55, które do Przybysza raczej zazwyczaj jest pustawe, a w szczycie da bardzo dobry takt 6 :)[/i]

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1530
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 20:51, 29 sty 2019

W takim razie moja kolej. ;)

To może takie coś:

1, 2, 3, 4, 8, 10AB (z możliwością zmiany numeracji), 11(B), 13, 14, 15, 18 praktycznie bez zmian.

5 PKP ŻABIENIEC - … - Kilińskiego - Przybyszewskiego - Rzgowska - Broniewskiego - Niższa - ŚLĄSKA
6 PKP MARYSIN - … - ŁTR - Pabianicka - Paderewskiego - Broniewskiego - Niższa - ŚLĄSKA
7 KOZINY - Srebrzyńska - Cmentarna - Legionów - Pomorska - Kilińskiego - Rodziny Poznańskich - P.O.W. - Narutowicza - Kopcińskiego - Śmigłego-Rydza - Broniewskiego - Rzgowska - KURCZAKI
9 ZDROWIE - … - Kilińskiego - Przybyszewskiego - Puszkina - Rokicińska - AUGUSTÓW (z możliwością wydłużenia do Olechowa przy dobrym stanie kasy miasta i głównie w dni robocze)
12 RETKINIA - STOKI przez Pomorską według @nowego (i nie tylko ;) )
16 TEOFILÓW - Aleksandrowska - Włókniarzy - Legionów - ŁTR - Rzgowska - KURCZAKI
17 CHOCIANOWICE IKEA - TELEFONICZNA ZAJEZDNIA przez Dw. Fabryczny według @nowego (i nie tylko ;) )
21 (nowy numer 11A) HELENÓWEK - ŁTR - Rzgowska - KURCZAKI

O obsadzie spróbuję coś jeszcze wymyślić nieco później.

Trzy kropki oznaczają część trasy jak do tej pory.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1503
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » wt 22:12, 29 sty 2019

Ogólnie to widzę że te propozycje są podobne do moich. Różnice głównie w kwestii tego gdzie ma się kończyć dana linia na Chojnach tj czy na Kurczakach, Śląskiej itp ale no nie oszukujmy się to głównie kwestia zbadania potoków i tego czego oczekują mieszkańcy tych okolic.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1530
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 06:39, 30 sty 2019

Przy tym poziomie działania to możnaby porobić takie kombinacje:
- TdŁ: 2, 5/6 w całości, opcjonalnie dwa składy na drugą z ww. linii (tzn. jeśli na 6 w całości, to dwa składy ewentualnie na 5);
- ZIT: kandydatami są głównie 4, 5, 7, 8, 15 i 16, więc zaczyna się zabawa w fusy;
- Swingi '15 oczywiście zostają na 10 (opcjonalnie w weekendy 12);
- Swingi '18 raczej powinny wrócić na 14 (ale mogą być też przy 4 przy dobrych wiatrach);
- Citki powinny wrócić na 12 (w weekendy może być z tego full niska);
- NF6D widzę na 7, 11, 12, 17 i 21 (tu też jednak robi się fusiarnia);
- Tramicusy zostają na 11 i nawet mowy nie ma, że przejdą gdzieś indziej;
- M8CNy mogłyby zasilić właściwie każdą z linii z brygadami chocianowickimi (poza 1), ale głównymi kandydatami są tutaj 5, 13, 15, 16 i 17.
Ale co tu gadać o obsadzie taborowej, skoro same kwestie tras to jest zabawa w fusy? ;)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1503
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » śr 18:34, 30 sty 2019

Jordi pisze:Dopiero teraz zauważyłem dyskusję :)

5 - ŻABIENIEC - ... - Piotrkowska - Rzgowska - KURCZAKI
Nie rozumiem wysyłania 6 z 11A z Kurczaków taką trasą - zabiera się może nie tak popularne jak 6, ale jednak mające niemałe potoki połączenie bezpośrednie w innym kierunku dając w zamian dubel 2/3 trasy szóstki. Dla mnie większego sensu to nie ma.

16 - CHOJNY - Kilińskiego - Broniewskiego - Rzgowska - Piotrkowska - Mickiewicza - Włókniarzy - ... - TEOFILÓW
Linia mająca wesprzeć najpierw ŁTR (2 z 6), a potem 8 - o wiele lepszy przebieg aniżeli obecna beznadziejna trasa. Można pomyśleć o zamianie trasami na południu z 19 (11A).

19 (11A) - ŚLĄSKA - Niższa - Broniewskiego - Paderewskiego - Pabianicka - ... - HELENÓWEK
Tak jak pisałem można zamienić z 16. Ważne, żeby Dąbrowa miała oprócz zapchanego w szczycie ludem z fabryk i uczniami 69 wybór na dość ważnym dla nich odcinku wzdłuż Broniewskiego i Paderewskiego do RLL.

Wszystko fajnie tylko, ze w weekendy (oraz rano/wieczorem) 11A nie ma i nie będzie kasy na to by było. Wtedy Kurczaki zostają bez linii prowadzącej prosto do ŁTR.
Stąd tez wydaje mi się, ze ta propozycja nie jest dobra.

Ja wcześniej w swojej wersji proponowałem, by 11A jechało Paderewskiego (na Kurczaki), a 16 Rzgowską (na Śląską). No, ale to uznano, ze sa inne priorytety, więc zmieniłem. No tak czy inaczej tak jak pisałem siatka w tej okolicy jest to uzgodnienia na podstawie pomiarów i badań.

Na Stoki będzie 12 w nowym śladzie, więc 15 tam nie trzeba. Poza tym uważam, że jeśli nie będzie znaczącego zastrzyku kasy, to tam sama ta 12 starczy i nic więcej. Naprawdę tramwaj niski co 12/15/20 na osiedle 6-tysięczne to jest więcej niż potrzeba zwłaszcza w naszej sytuacji finansowej.

Ogólnie zgadzam się, ale o obawiam się krzyku ze strony Stoków.

Oczywiście zakładam takty linii miejskich 12/15/20. Przy braku kasy i powrocie 45 pewniakiem do niestety taktu 24 stają się 4 i 16. 7 MUSI BYĆ co 12 minut, żeby zastąpić już dzisiaj niewydolną 70 w takim takcie.

Też uważam, ze 7 musi być co 12. Z resztą kasa powinna być skoro 70 by się zmieniło.


Przy zrobieniu 7 70 można mocno skrócić, ale ja widziałbym dwie krótkie linie zamiast niej.

70 (jako 70A) - DWORZEC CHOJNY - Kilińskiego - Broniewskiego - Tatrzańska - Przybyszewskiego - ŚR - Kopcińskiego - WYDAWNICZA (takt 12/15/20)
wyraźnie skrócona linia z dobrym taktem musi zostać na Tatrzańskiej i dawać przesiadki na Broniewskiego, czy ŚR

?? (nowy numer nazwę go 98) - RONDO POWSTAŃCÓW - Inflancka - ... - Kopcińskiego - Nowa - Przędzalniana - Grohmanów - WYDAWNICZA (takt 12/20)
Tu możnaby pokombinować, czy nie dałoby się przetrasować nieco 85 i zwiększyć mu taktu. To chyba wyszłoby najtaniej. Bo ta moja propozycja taka tania nie jest - takt tylko w szczycie 12, bo mimo wszystko potok na odcinku północnym jest zauważalnie niższy niż od Narutowicza aż po sam CZMP czasami.

Tylko znowu po co robić dwie linie skoro z tego można zrobić 70A i 70B? Bo wiesz tak sobie patrzę i myślę mieszkam przy CZMP i dzisiaj wsiadam w 70 i na Rondzie Solidarności jestem po 36min bez przesiadek. No a w twojej wersji co wsiadam w 93 i co dalej? Albo wsiadam w 7 i potem przesiadam się na 98 albo wsiadam w 70, a potem w 98.
No wiesz dwie przesiadki zamiast jednej to raczej niezbyt fajna rzecz. Sam nie mam specjalnie pomysłu, bo no co patrze na mapę to nie widze dobrego rozwiązania tak by 70 przyciąc, ale nie utrudnić życia pasażerom MPK.

75AB IKEA - ... - Kosynierów - Rzgowska - Śląska - Konspiracyjnego WP - Tatrzańska - Dąbrowskiego - DĄBROWA (takt wspólny 12/20/30 w niedziele może być)
Dąbrowa zrobi raban totalny jak zabiorą 75, które najpopularniejsze jest od Dąbrowy do Kosynierów, a w weekendy sporo ludzi jeździ do IKEA). Jedyny ból pupy pasażerów to bezsensowny objazd po Kurczakach, z którego nie korzystają tłumy... Nie wiem, czy nie dałoby się tam zrobić rundki np 63 po tym osiedlu jakoś - i tak już robi za totalny wywijas i pół trasy jeździ puste, to można dodać jeszcze jeden wywijas do trasy XP
75 na Piłsudskiego maks do Niciarnianej robi się praktycznie puste, więc to nie będzie spora strata. Dąbrowa ma na Widzew 69, Zarzew 3...

Tu się zgadzam. Poza tym WZ jest zakorkowana i jazda 75 nie ma tam sensu. To lepiej za te pieniadze dac 41 na Augustów zamiast na Zarzew.

Jordi
Gaduła
Posty: 1272
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Jordi » śr 19:40, 30 sty 2019

Przecież z Kurczków na ŁTR zostaje linia 6 ;)

W tym pomyśle dzięki temu Rzgowska ma:

- tramwaj do ścisłego centrum poza ŁTR.
- tramwaj po ŁTR
- tramwaj w śladzie 70.
- tramwaj PŁ, UŁ.

Cztery linie, cztery kierunki tak naprawdę.

Co do 70. Niestety bez dowalenia sporawej kasy ta linia nie ma szans utrzymać się w obecnym śladzie. Na RS zostają dwie przesiadki, albo 15. Na Doły 6.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1503
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » czw 17:45, 31 sty 2019

Faktycznie zostaje 6. Jakoś mi sie poplatało. To w weekend sobie to przemyslę :)

mig
Moderator
Posty: 3408
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: mig » czw 18:54, 31 sty 2019

@Jordi: Twoja propozycja mi się najbardziej podoba, jednak nie bez uwag.
Po pierwsze, jeśli już to nie bardzo widzę sens dzielenia 70 w Twojej wersji na dwa warianty. To już lepiej połączyć obydwa w jeden zamiast kręcić puste kilometry wokół Wydawniczej.
Po drugie nie zamieniałbym 3 z 7. 3 mocno straci na atrakcyjności na północnym odcinku po takiej zmianie.
Po trzecie niespecjalnie widzę sens uruchamiania tej 70. Na Chojnach zrobić z 93 dowozówkę do tramwaju, na Kopcińskiego można pokierować coś z Uniwersyteckiej by załatać dziurę po 70. Za to 75 skierowałbym nie na Dąbrowę a na Wydawniczą lub Fabryczny - razem z 55 robiłoby za dowozówkę z Tatrzańskiej do tramwajów. Przy okazji puściłbym je Niższą w obu kierunkach. W takim wariancie 41 na Augustów.
Po czwarte powrót do 45 będzie za drogi w obliczu innych pilnych potrzeb. Lepiej puścić do Zgierza wariant 4 lub 19 (ta druga pod warunkiem, że będą fundusze na całotygodniowe kursowanie).

nowy1212
Gaduła
Posty: 1503
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » czw 21:10, 31 sty 2019

No to zaktualizowana mapka

Obrazek

Co do autobusów
75AB IKEA - ... - Tatrzańska - Śmigłego-Rydza - Kopcińskiego - Wydawnicza (nie widzę sensu na Fabryczny skoro będzie 4) - to wydaje się być dobrym pomysłem i wtedy faktycznie 41 na Augustów (to da nam oszczędność 1,3km)

Czy 93 co 30min to wystarczy?

nowy1212
Gaduła
Posty: 1503
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » sob 12:05, 02 lut 2019

UWAGA KOMBINUJĘ (wiec może chce za dobrze)
Tramwaje jak wyżej (tylko 41 do AUGUSTÓW)

93(B) przedłużyć ... - Rzgowska - Broniewskiego - Kilińskiego - DW ŁÓDŹ CHOJNY (+2,5km w jedną)
93A DW ŁÓDŹ CHOJNY - ICZMP - to jako rekompensata za likwidację 70 na tym odcinku, potrzebny skrócony wariant by w szczycie był takt łączny 15min (2,5km trasa)
Choć tu można po prostu zrobic krótka linię XX i tyle, no nie wiem na ile tam potrzebna jest rekompensata za 70.

75AB IKEA - ... - Tatrzańska - Dąbrowskiego - DW ŁÓDŹ DĄBROWA (41 do AUGUSTÓW) - wada taka, że nie jedzie na Tatrzańską bliżej Przybyszewskiego, ale no nie ma tam w okolicy sensownej krańcówki, a Widzew znowu i tak miałby dojazd do IKEI za pomoca 41 (-6,3km trasa), takt 12min

55 RETKINIA KUSOCIŃSKIEGO - ... - Tatrzańska - Broniewskiego - Kilińskiego - DW ŁÓDŹ CHOJNY - zmiana w celu zastąpienia 70 (0km różnicy), takt 12min

77 CZAHARY - ... - Fabryczna - Przędzalniana - Milionowa - Śmigłego-Rydza - Przybyszewskiego - Tatrzańska - Felińskiego - Gojawiczyńskiej - Dąbrowskiego - DW ŁÓDŹ DĄBROWA - zmiana trasy tak by ominąć korki w kierunku Wydawniczej i po to by zrekompensowac dodatkowo brak 70 i brak 55 na Felińskiego/Gojawiczyńskiej (+3,1km), takt 30min jak obecnie

Dla części północnej.
70 RONDO POWSTAŃCÓW 1963R - ... - Kopcińskiego - WYDAWNICZA (-8,8km trasa), takt 12min


Problem tych zmian jest tylko taki, ze dalej nie widze kasy na 7 co 12min. Tu nie obędzie się więc bez cięcia na jakiejś innej linii tramwajowej, np. 4. No chyba, ze 4 skrócić z Helenówka do Radiostacji, ale zostawić takt 12min? Tzn nie jestem z tego zadowolony, ale no fantazje fantazjami, a tu liczy się rzeczywistość

Jordi
Gaduła
Posty: 1272
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Jordi » sob 16:45, 02 lut 2019

mig pisze:@Jordi: Twoja propozycja mi się najbardziej podoba, jednak nie bez uwag.
Po pierwsze, jeśli już to nie bardzo widzę sens dzielenia 70 w Twojej wersji na dwa warianty. To już lepiej połączyć obydwa w jeden zamiast kręcić puste kilometry wokół Wydawniczej.


Można dać jako jedno. Dałem dwie linie, żeby zminimalizować opóźnienia. :)

mig pisze:Po drugie nie zamieniałbym 3 z 7. 3 mocno straci na atrakcyjności na północnym odcinku po takiej zmianie.


Tylko przy wywaleniu 70 Chojny powinny tę 7 dostać na niskich, więc Legionów, Cmentarna i Srebrzyńska musiałyby przejść chociaż remont z używanych szyn w dobrym stanie. Inaczej czeka nas oblężenie 75.

mig pisze:Na Chojnach zrobić z 93 dowozówkę do tramwaju, na Kopcińskiego można pokierować coś z Uniwersyteckiej by załatać dziurę po 70. Za to 75 skierowałbym nie na Dąbrowę a na Wydawniczą lub Fabryczny - razem z 55 robiłoby za dowozówkę z Tatrzańskiej do tramwajów. Przy okazji puściłbym je Niższą w obu kierunkach. W takim wariancie 41 na Augustów.


Tylko 55 jak? Tatrzańska-Broniewskiego-Niższa-Śląska-Gojawiczyńskiej-Dąbrowa?

nowy1212 pisze:93(B) przedłużyć ... - Rzgowska - Broniewskiego - Kilińskiego - DW ŁÓDŹ CHOJNY (+2,5km w jedną)
93A DW ŁÓDŹ CHOJNY - ICZMP - to jako rekompensata za likwidację 70 na tym odcinku, potrzebny skrócony wariant by w szczycie był takt łączny 15min (2,5km trasa)
Choć tu można po prostu zrobic krótka linię XX i tyle, no nie wiem na ile tam potrzebna jest rekompensata za 70.


93 jak dla mnie wystarczy co 24/30, ale:

KALISKI - ... - Rzgowska - Paradna - Matek Polskich (wjazd zachodni), Paradna - Rzgowska - DWORZEC CHOJNY (pętla tramwajowo-autobusowa)

93 i tak praktycznie od Siostrzanej aż do CZMP wozi powietrze, więc może zrobić kółeczko po osiedlu i zgarnąć sporo ludzi na Chojny. To 93A co 30 minut niewiele daje. Dzisiaj jest 70 co 12 i 62 co 12 - 70 w szczycie już przy Szpitalu potrafi mieć 20-30 pasażerów. 62 z osiedla już potrafi mieć przy szpitalu 30 osób. Przy zabraniu tych 2-3 kursów te 7-8 to jest minimum dla tego rejonu i najlepiej równo rozbite jak np:

00 06 12 24 30 36 48 54, gdzie 00 12 24 36 48 to 62, a 06 30 54 to 93 :)

Na tę pętlę trambus powinno też jeździć 62, czyli razem 62, 70, 93. Niestety pętla ma być niewielka (jedno stanowisko odjazdowe i 2 postojowe), ale przy 15 kursach na godzinę chyba dałoby radę obsłużyć.

Z braku laku 63, 71, H zostaje na starej pętli. Są to jednak mniej ważne linie.

nowy1212 pisze:77 CZAHARY - ... - Fabryczna - Przędzalniana - Milionowa - Śmigłego-Rydza - Przybyszewskiego - Tatrzańska - Felińskiego - Gojawiczyńskiej - Dąbrowskiego - DW ŁÓDŹ DĄBROWA - zmiana trasy tak by ominąć korki w kierunku Wydawniczej i po to by zrekompensowac dodatkowo brak 70 i brak 55 na Felińskiego/Gojawiczyńskiej (+3,1km), takt 30min jak obecnie


Ogólnie 77 powinno być podzielone:

XX - ROKICIE - Nowe Sady - Obywatelska - JPII - Parkowa - Radwańska - Politechniki - Wróblewskiego - JPII - Obywatelska - Nowe Sady - ROKICIE (brak socjalu, no ale możnaby dać kibelek i jakąś puszkę choćby 3x3 metry na Franciszka, żeby się ogrzać i wodę zagrzać). Na trasę coś ala Vero (ISUZU jest za duże moim zdaniem zresztą widać dzisiaj Vero doskonale się sprawdza na 77 tam :) ) takt 24/30 robocze, choć jakby udało się chociaż soboty 40 to byłoby fajnie.

I wtedy 77 REMBIELIŃSKIEGO - ... - DĄBROWA na trasie @nowy1212. Takt 24/30 starczy, ale najlepiej cały tydzień.



Co do 75AB wszystko zależy od tego jakie będą potoki na Tatrzańskiej. Myślę, że przy powrocie 2, 4 i 14 na stałe trasy ludzie bliżej Dąbrowskiego dojdą na tramwaj. Jednak gdyby 55, 70, 77 nie dawałoby rady to wtedy można pomyśleć o Wydawniczej.

70 nie da się zabrać z Dąbrowy zwłaszcza będzie raban jakiego to miasto w KM nie widziało. 98 , a nawet walka o 85 obecna to pikuś :P

nowy1212
Gaduła
Posty: 1503
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » ndz 11:47, 03 lut 2019

No ale zostawienie 70 na Dąbrowie to oznacza że nie ma sensu dawać 7 w moim kształcie bo to dublowanie trasy.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1503
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » ndz 14:43, 03 lut 2019

Jordi pisze:
93 jak dla mnie wystarczy co 24/30, ale:

KALISKI - ... - Rzgowska - Paradna - Matek Polskich (wjazd zachodni), Paradna - Rzgowska - DWORZEC CHOJNY (pętla tramwajowo-autobusowa)

93 i tak praktycznie od Siostrzanej aż do CZMP wozi powietrze, więc może zrobić kółeczko po osiedlu i zgarnąć sporo ludzi na Chojny. To 93A co 30 minut niewiele daje. Dzisiaj jest 70 co 12 i 62 co 12 - 70 w szczycie już przy Szpitalu potrafi mieć 20-30 pasażerów. 62 z osiedla już potrafi mieć przy szpitalu 30 osób. Przy zabraniu tych 2-3 kursów te 7-8 to jest minimum dla tego rejonu i najlepiej równo rozbite jak np:

00 06 12 24 30 36 48 54, gdzie 00 12 24 36 48 to 62, a 06 30 54 to 93 :)

No, ale to w takim przypadku to ja 93 bym zostawił w spokoju jak jest i stworzył po prosu nową linię.


Na tę pętlę trambus powinno też jeździć 62, czyli razem 62, 70, 93. Niestety pętla ma być niewielka (jedno stanowisko odjazdowe i 2 postojowe), ale przy 15 kursach na godzinę chyba dałoby radę obsłużyć.

Z braku laku 63, 71, H zostaje na starej pętli. Są to jednak mniej ważne linie.

Jeszcze na Śląskiej będą trzy stanowiska, ale tam by było to 98, choć przy takim takcie pewno 62 tez by się zmieściło.


nowy1212 pisze:Ogólnie 77 powinno być podzielone:

XX - ROKICIE - Nowe Sady - Obywatelska - JPII - Parkowa - Radwańska - Politechniki - Wróblewskiego - JPII - Obywatelska - Nowe Sady - ROKICIE (brak socjalu, no ale możnaby dać kibelek i jakąś puszkę choćby 3x3 metry na Franciszka, żeby się ogrzać i wodę zagrzać). Na trasę coś ala Vero (ISUZU jest za duże moim zdaniem zresztą widać dzisiaj Vero doskonale się sprawdza na 77 tam :) ) takt 24/30 robocze, choć jakby udało się chociaż soboty 40 to byłoby fajnie.

I wtedy 77 REMBIELIŃSKIEGO - ... - DĄBROWA na trasie @nowy1212. Takt 24/30 starczy, ale najlepiej cały tydzień.

Tak no najlepiej by było cały tydzień tu się zgadzam. Z resztą brak linii w weekendy to moim zdaniem bzdura. Co to w weekendy ludzie nie jeżdżą?

Co do 75AB wszystko zależy od tego jakie będą potoki na Tatrzańskiej. Myślę, że przy powrocie 2, 4 i 14 na stałe trasy ludzie bliżej Dąbrowskiego dojdą na tramwaj. Jednak gdyby 55, 70, 77 nie dawałoby rady to wtedy można pomyśleć o Wydawniczej.

Zgadzam się.

70 nie da się zabrać z Dąbrowy zwłaszcza będzie raban jakiego to miasto w KM nie widziało. 98 , a nawet walka o 85 obecna to pikuś :P

No tak, ale jaka jest alternatywa? Prawda jest taka, ze linia ...-Broniewskiego-Tatrzańska-Przybyszewskiego-ŚR-Kopci odpada no po prostu nie ma takiej opcji, bo to traci sens robienie tramwaju na ŚR, bo po co? Trzeba tak kombinowac by ewentualna 70 miała mozliwie różna trasę od jadącej 7.
Ewentualnie, ze tak powiem można ludzi oszukać z numeracją co można zauważyc niżej (gdzie 70AB to w sporej mierze obecne 75 w skróconej formie)

Biorac pod uwagę to co napisałeś wymyśliłem tak:

55 - jak obecnie
62 BIONANOPARK - ... - Rzgowska - Broniewskiego - Niższa - ŚLĄSKA NIŻSZA
70AB IKEA - ... - Tatrzańska - Przybyszewskiego - Śmigłego-Rydza - Kopcińskiego - WYDAWNICZA
75 ICZMP - Matek Polskich - Paradna - Rzgowska - Broniewskiego - Kilińskiego - DW ŁÓDŹ CHOJNY (takt zakładam 24min)
77 REMBIELIŃSKIEGO - ... - Fabryczna - Przędzalniana - Milionowa - Śmigłego-Rydza - Przybyszewskiego - Tatrzańska - Broniewskiego - Kilińskiego - DW ŁÓDŹ CHOJNY
93 - jak obecnie, w zamian dać 75
95 ROKICIE - Nowe Sady - Obywatelska - JPII - Parkowa - Radwańska - Politechniki - Wróblewskiego - JPII - Obywatelska - Nowe Sady - ROKICIE
98 RONDO POWSTAŃCÓW 1963R - ... - Kopcińskiego - Grohmannów - DW. ŁÓDŹ FABRYCZNA

Przy tej siatce byśmy wyszli na +9km (autobusy+tramwaje), ale sama zmiana ww.linii to by było na 0 (po prostu tramwaje więcej do jazdy by miały, ale no skoro rozbudowujemy siec tramwajową no to cóż.
No z tym, ze tak jak pisałem w takiej sytuacji nie ma szans na 7 co 12min, chyba że kosztem innej linii tramwajowej.

brzoza13
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: ndz 15:25, 10 lut 2019

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: brzoza13 » wt 21:57, 12 lut 2019

Skoro wszyscy kombinują z tymi liniami, to ja też, z niektórymi liniami tramwajowymi.
I tak:
1,2,3,4,5,6,7,8,12,13,18,41,43AB,45,46 - bez zmian.
14 IKEA-PABIANICKA-PIOTRKOWSKA-MICKIEWICZA-BANDURSKIEGO-KAROLEWSKA-BRATYSŁAWSKA-WYSZYŃSKIEGO-RETKINIA
15 DW.ŁÓDŹ ŻABIENIEC-LIMANOWSKIEGO-ZACHODNIA-OGRODOWA-PÓŁNOCNA-KILIŃSKIEGO-POMORSKA-TELEFONICZNA-STOKI
16 KAROLEW-BRATYSŁAWSKA-KAROLEWSKA-BANDURSKIEGO-MICKIEWICZA-PIOTRKOWSKA-PL.NIEPODLEGŁOŚCI
19 (zamiast 9A) WIDZEW AUGUSTÓW-ROKICIŃSKA-PIŁSUDSKIEGO-KOPCIŃSKIEGO-NARUTOWICZA-ZIELONA-WŁÓNIARZY/LEGIONÓW
20 (zamiast 10A) WIDZEW AUGUSTÓW-ROKICIŃSKA-PIŁSUDSKIEGO-MICKIEWICZA-BANDURSKIEGO-KAROLEWSKA-BRATYSŁAWSKA-KAROLEW
21 (zamiast 11A) DĄBROWA NIŻSZA-NIŻSZA-ŚMIGŁEGO-RYDZA-PRZYBYSZEWSKIEGO-PIOTRKOWSKA-ŻWIRKI-KOŚCIUSZKI-ZACHODNIA-LEGIONÓW-PL.WOLNOŚCI-NOWOMIEJSKA-ZGIERSKA-DOLNA-ŁAGIEWNICKA-WARSZAWSKA-WARSZAWSKA/WYCIECZKOWA
9,10 i 11 powróciliby do swoich numeracji bez wariantów, co oznaczałoby spore ułatwienie, szczególnie dla linii 10 i 11. Dzięki tej zmianie nie musiałby podjeżdżać stadami jeden za drugim. :) A co najważniejsze - liczba stoisk tramwajowych byłaby odpowiednia liczbie linii, które się zatrzymują,
np. jeśli jest jedno stoisko, to zatrzymuje się jedna linia, jeśli 2 - 2, itd.
Czy mój pomysł Wam się podoba? Jeśli nie, co należałoby poprawić, żeby każdy z nas miał bezpośredni dojazd?

Kpc21
Weteran
Posty: 6253
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Kpc21 » śr 14:21, 13 lut 2019

9,10 i 11 powróciliby do swoich numeracji bez wariantów, co oznaczałoby spore ułatwienie, szczególnie dla linii 10 i 11

Przecież to jest utrudnienie. Twoje 19 i 20 nadal są de facto wariantami 9 i 10, a w numeracji w ogóle tego nie widać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

BB93
Sympatyk forum
Posty: 689
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: BB93 » śr 16:26, 13 lut 2019

Poza tym, jaki sens ma takie wymyślanie tras bez policzenia kilometrów i wzięcia pod uwagę możliwości MPK. Ja bym szedł w stronę zwiększenia taktów do podstawowego co 10 minut (czyli linie, które są co 6 minut żeby były co 5; te, które co 12 to co 10 itd.) w ramach tej siatki, co jest. Oczywiście trzeba pomyśleć, jakie linie na Broniewskiego, czy Nowowęglowej.

brzoza13
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: ndz 15:25, 10 lut 2019

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: brzoza13 » czw 18:15, 21 lut 2019

Dobrze. Po przeczytaniu tych komentarzy uważam, że 19,20,21 to zupełnie nowe linie. Wprowadzam poprawki:
19 WIDZEW AUGUSTÓW-ROKICIŃSKA-PIŁSUDSKIEGO-MICKIEWICZA-KOŚCIUSZKI-ZACHODNIA-ZIELONA-WŁÓKNIARZY/LEGIONÓW
20 WIDZEW AUGUSTÓW-ROKICIŃSKA-PIŁSUDSKIEGO-KILIŃSKIEGO-NARUTOWICZA-ZIELONA-GDAŃSKA-KOPERNIKA-WŁÓKNIARZY-BANDURSKIEGO-KAROLEWSKA-BRATYSŁAWSKA-KAROLEW
21 bez zmian.
Linie wariantowe 9,10 i 11 byłyby zawieszone.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1503
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » czw 20:54, 21 lut 2019

Co do 19:
9A to kilka kursów w ciągu dnia, więc 19 też by miało kilka kursów w ciągu dnia - to nie ma sensu tworzyć linii 19 dla kilku kursów dziennie.

Co do 20:
Znowu 10A ma ostatni kurs z Widzewa o 20:02, więc warto mieć na uwadze, ze taka 20 tez by tak kończyła. Poza tym dla kogo ta linia miałaby być dobra można jakieś uzasadnienie prosić?

Co do 21:
Po co tramwaj na Żwirki? Po co druga linia na Wycieczkową i czemu mieszkańcy Radogoszcza mają zostac z 11B tylko skoro dzisiaj 11AB jeździ wypchane po brzegi? W twojej wersji osiedle domków jednorodzinnych przy Warszawskiej miałoby taką samą częstotliwość linii tramwajowych jak Radogoszcz.
Znowu wysyłanie np. 3 na Helenówek a 11A na Wycieczkowa też nie ma sensu, bo mieszkańcy Warszawskiej chcą połączenia ze ścisłym centrum, a poza tym 11A kursuje tylko w tygodniu i wieczorami kursów nie ma.


No zupełnie nie przekonują mnie takie linie, bo sa strasznie pokręcone. Poproszę o uzasadnienie dla każdej z tych linii - czemu taka trasa, a nie inna

brzoza13
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: ndz 15:25, 10 lut 2019

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: brzoza13 » pt 11:27, 22 lut 2019

Dlaczego? Mam 3 powody:
1. Linia 19 miałaby bezpośrednie połączenie z ul. Zieloną ze Stajnią Jednorożców i CH TULIPAN.
2. Linia 20 z osiedla Widzew miałoby bezpośrednie połączenie z Dw. Łódź Fabryczną.
3. Żadna linia tramwajowa nie przebiega przez Żwirki, a przystanek tramwajowy stoi tam od... 3,5 lat. Jeśli tramwaje sie zatrzymują, to tylko i wyłącznie w sytuacjach awaryjnych. Więc zrobiłbym w ten sposób, że linia 21 jeździłaby właśnie przez Żwirki, Kościuszki, Zachodnią, następnie Legionów, pl.Wolności, Nowomiejską, Zgierską, Dolną, Łagiewnicką, Warszawską i Wycieczkową, Byłoby to oczywiście bezpośrednie połączenie osiedla Rogi z Rynkiem Bałuckim i pl.Wolności.
Linie by kursowały tak:
19: dni robocze: 06:00-18:00 co ok 24 minuty, od 18:00 do ok.22:00 - co 40 minut, w weekendy brak kursów
20 - dni robocze: 06:00 -18:00 co 12 minut, od 18:00 do 22:00 - co 20 minut, w weekendy brak kursów
21 - dni robocze: od 18:00 do 22:00 - co 20 minut, w godz. 06:00-18:00 co 12 minut, w soboty: od 6:00 do 09:00 i od 15:00 do 22:30 - co 20 minut, od 09:00 do 15:00 co 15 minut, w niedziele handlowe od 07:00 do 21:00, w niedziele niehandlowe by nie kursowała.
Dodatkowo by kursowała: 2 maja, w piątek po Bożym Ciele, i także w nadzwyczajnych okolicznościach, np. poniedziałek przed jakimś świętem/co 15 minut/ i 1 listopada pomiędzy 07:00 a 21:00 co ok. 10 minut.

Kpc21
Weteran
Posty: 6253
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Kpc21 » pt 19:02, 22 lut 2019

Ale na Żwirki zlikwidowano przecież przystanki.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość