Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Na każdy temat.
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » pn 20:54, 13 sie 2018

Albo zrób przynajmniej bez dzielenia na 1A i 1B i wtedy całość co 12 do Ikei (powiedzmy, że w niedziele i święta można to skrócić do PKP Chojny bez dodatkowych fanaberii). Nie potrzebujemy więcej niż 4 dodatkowe brygady na wydłużenie jedynki.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 21:01, 07 paź 2018

Stan przemyśleń nt. obsady wg nowej siatki połączeń 2022+, według propozycji na dziś.

Według następujących propozycji:
1 IKEA - DOŁY przez Paderewskiego, Kilińskiego
2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 15, 18 bez istotnych zmian
5 TEOFILÓW - PKP CHOJNY przez Kilińskiego
7 KOZINY - KURCZAKI przez Kilińskiego, Kopcińskiego, ŚR, Broniewskiego
12 RETKINIA - STOKI przez Pomorską
13 TEOFILÓW - CM. ZARZEW przez Zieloną, Kilińskiego, Przybyszewskiego
14 RETKINIA - NIŻSZA
16 NIŻSZA - ŻABIENIEC przez Broniewskiego, Paderewskiego, ŁTR, Mickiewicza (opcjonalnie Legionów), Włókniarzy
17 IKEA - TELEFA przez Narutowicza, Dw. Fabryczny, P.O.W.

Proponuję taką to obsadę linii wstępnie:
1 ET-1 + ET-2 ==> ZIIT (częściowo)
2 ET-2 ==> TdŁ
3 ET-1 + ET-2
4 ET-1 ==> Swing '18 + Tramicus
5 ET-1 ==> NF6D
6 ET-1 + ET-2
7 ET-1 + ET-2
8 ET-2
9 ET-1
10 ET-1 ==> Swing '15
11A ET-1 ==> NF6D
11B ET-1 ==> Tramicus + CR
12 ET-1
13 ET-2
14 ET-2 ==> TdŁ
15 ET-2 ==> M8CN
16 ET-2 ==> TdŁ (częściowo)
17 ET-1 + ET-2 ==> NF6D + ZIIT
18 ET-1 ==> CR (max. 3 brygady)

Tyle na dziś. Zapraszam do dyskusji. :)

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: hytgar655 » pn 12:10, 08 paź 2018

Do obsady taborowej nie będę się odnosił, bo każdy na tym forum ma swoją wizję tego, ja bym zrobił to w inny sposób, ale i tak będzie jeszcze inaczej.

Chciałem tylko zwrócić uwagę na linię 13. Zabieranie jej z Niższej jest moim zdaniem bez sensu. Bardzo dużo ludzi jeździ z Niższej do Narutowicza/Kopcińskiego i tam wysiada/przesiada się. A i potoki ogólne na 13 są duże. Zabieranie jej nie jest dobrym pomysłem. Trasa może i nie głupia, ale raczej oprócz, a nie zamiast.

biengraf
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: wt 17:26, 03 kwie 2018
Lokalizacja: Łódź

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: biengraf » pn 15:56, 08 paź 2018

Ostatnimi czasy myślałem nad tym, jak wyglądać by mogła siatka połączeń w Łodzi po zakończeniu wszystkich remontów w okolicach oddania do użytku średnicówki. Zdecydowałem się w dużej mierze przekonstruować obecny model i jestem ciekaw, co powiecie o mojej propozycji.

Linie miejskie z taktem 12/15/20:

1
HELENÓWEK - Zgierska, Zachodnia, Ogrodowa, Północna, Kilińskiego - DW. ŁÓDŹ CHOJNY

2
TEOFILÓW - Aleksandrowska, Limanowskiego, Zachodnia, Kościuszki, Piotrkowska Centrum, Piotrkowska, Rzgowska - CHOJNY KURCZAKI

3
Bez zmian, skrócona do cm. Zarzew

4
CHOJNY KURCZAKI - Rzgowska, Dąbrowskiego, Śmigłego-Rydza, Kopcińskiego, Nowowęglowa, Dw. Fabryczna, Kilińskiego, Franciszkańska, Wojska Polskiego, Strykowska - DW. ŁÓDŹ MARYSIN

5
WIDZEW AUGUSTÓW - Rokicińska, Puszkina, Przybyszewskiego, Kilińskiego, Pomorska, Nowomiejska, Zgierska, Limanowskiego - DW. ŁÓDŹ ŻABIENIEC

6
DW. ŁÓDŹ MARYSIN - Strykowska, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Kościuszki, Piotrkowska Centrum, Piotrkowska, Rzgowska, Broniewskiego, Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego - DW. ŁÓDŹ DĄBROWA

8A (linia szczytowa)
Jak obecne 8 aż do pętli Teofilów

8B
KOCHANÓWKA - Aleksandrowska, Limanowskiego, Włókniarzy, Mickiewicza, Piotrkowska Centrum, Piłsudskiego, Śmigłego-Rydza, Niższa - DĄBROWA NIŻSZA

9, 10A+B i 11B bez zmian

11A (linia szczytowa)
HELENÓWEK - Zgierska, Zachodnia, Kościuszki, Piotrkowska Centrum, Piotrkowska, Pabianicka, Paderewskiego, Broniewskiego - DĄBROWA NIŻSZA

12
STOKI - Telefoniczna, Pomorska, Konstytucyjna, Narutowicza, Dw. Fabryczna, Narutowicza, Zielona, Legionów, Włókniarzy, Limanowskiego, Aleksandrowska - TEOFILÓW

14
RETKINIA - Wyszyńskiego, Bratysławska, Karolewska, Bandurskiego, Włókniarzy, Kopernika, Gdańska, Zielona, Narutowicza, Dw. Fabryczna, Narutowicza, Kopcińskiego, Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego - DW. ŁÓDŹ DĄBROWA

15A (linia szczytowa)
Jak obecne 17

15B
Jak obecne 15 na Stoki

16 (linia szczytowa)
Jak obecne 18

7 i 13 zawieszone, możliwe wypełnienie w przyszłości gdy będzie więcej motorniczych, a najlepiej - nowa trasa tramwajowa

Novum, czyli linie weekendowe z taktem co 30 minut:

17
CHOCIANOWICE-IKEA - Pabianicka, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdańska, Legionów, Nowomiejska, Zgierska, Dolna, Łagiewnicka, Warszawska - MARYSIN WARSZAWSKA

18
RETKINIA - Wyszyńskiego, Bratysławska, Karolewska, Bandurskiego, Włókniarzy, Kopernika, Gdańska, Legionów, Zachodnia, Zgierska - HELENÓWEK

Linie podmiejskie z taktem 24/30/40:

21A+B
KOZINY - Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, Zachodnia, Kościuszki, Piotrkowska Centrum, Piotrkowska, Pabianicka - CHOCIANOWICE-IKEA (A)/- PABIANICE WIEJSKA (B)

21A i 21B łącznie zapewniają w ciągu całego tygodnia takt standardowej linii miejskiej od Kozin do Chocianowic i dobrą obsługę ŁTR i Pabianickiej jako wsparcie dla zatłoczonej 11B.

22A+B
TELEFONICZNA ZAJEZDNIA - Pomorska, Nowomiejska, Zgierska - ZGIERZ PL. KILIŃSKIEGO (A)/ZGIERZ PROBOSZCZEWICE na dwukierunkach, bądź OZORKÓW (B)

Trzecią opcją dla pozostawienia w użytku części trasy dawnej 46 byłoby zbudowanie pętli gdzieś na Proboszczewicach. Jedynym miejscem w obrębie granicy miasta, które się do tego nadaje, jest ul. Podmiejska. Do jej obrębu dochodzi dwutor z mijanki, więc myślę, że spokojnie można by odbić w prawo i pociągnąć tory aż do miejsca w którym zmieści się pętla. Osobiście zmierzyłem szerokość pasa zieleni na ulicy Podmiejskiej i wynosi on dokładnie szesnaście metrów - wystarczająco dużo by wstawić tam wydzielony dwutor. Przystanek końcowy i początkowy widziałbym na skrzyżowaniu Podmiejska/Ozorkowska, niedaleko znaku "ZGIERZ WITA". Gdyby udało się uzyskać pieniądze na zbudowanie w tamtym rejonie pętli i torowiska wraz z peronami na przystanku, linia 46 byłaby chociaż w części uratowana.

23A+B
PÓŁNOCNA - Północna, Nowomiejska, Legionów, Konstantynowska - KONSTANTYNÓW (A)/LUTOMIERSK (B)

Tutaj pozostałbym przy takcie obecnym, czyli co (mniej więcej) 22 minuty do Konstantynowa i co 66 minut do Lutomierska

Przenumerowanie linii podmiejskich z 4x na 2x miałoby na celu wyłącznie lepsze ich zintegrowanie z miejskimi i zamknięcie przerw po liniach do Tuszyna i Aleksandrowa.

biengraf
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: wt 17:26, 03 kwie 2018
Lokalizacja: Łódź

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: biengraf » pn 15:59, 08 paź 2018

Przeliczyłem czasy przejazdów dla każdej z tych propozycji korzystając z danych ze strony MPK. Brygad na obsługę tego wszystkiego spokojnie starczy.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Kpc21 » pn 19:11, 08 paź 2018

4 na Doły bez sensu, bo robisz dubel 70 po mocno okrężnej trasie. Nie lepiej zostawić 4 i 1 po staremu?

6 podobnie. Nie ma sensu robić tras w kształcie C, lepiej robić taki zygzak - trasa biegnąca południkowo mająca jedną z krańcówek po zachodniej stronie miasta (szczególnie jeśli leży ona daleko od osi danej linii) nie powinna mieć drugiej krańcówki też po zachodniej stronie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kamil.2
Bywalec
Posty: 214
Rejestracja: wt 17:14, 10 paź 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Kamil.2 » pt 09:44, 18 sty 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
autor: Joxer » pt 06:30, 18 sty 2019
A co ze Smulskiem?Plany z 68 padły na dobre? A co jakby tylko Gimnastyczną puścić coś. Pętla na końcu ulicy wyszłaby. No chyba, że tam już domki stoją. Linia raczej podwozowa do Dw. Łd. Kaliska.

Albo linia okrężna wokół osiedla, moim zdaniem można by zrobić dobrą linię z wykorzystaniem PAT pomiędzy DŁK a Karolewską. Tylko nie wiem czy da się na niego wjechać od Włókniarzy czy tylko od al. Mickiewicza.
https://www.google.pl/maps/@51.7560561, ... !1e3?hl=pl
Według mojego pomysłu linia mogłaby jechać z Dworca Łódź Kaliska ulicami Włókniarzy-Bandurskiego-(łącznik)-Karolewska-Waltera Janke-Maratońska-Gimnastyczna-Kukuczki-(SMULSKO)-Kukuczki-Smulska-Kolarska-Maratońska-Waltera Janke-Karolewska-(łącznik)-Bandurskiego-Włókniarzy-DŁK.
Możnaby puścić linię bez przystanków na odcinku Maratońska - Gimnastyczna NŻ (1982)-Bandurskiego - Dworzec Łódź - Kaliska. Ewentualnie z jednym pośrednim Maratońska - Retkińska w obu kierunkach.
Albo wersja okrojona linii: RETKINIA-Łyżwiarska-Gimnastyczna-Kukuczki-Smulska-Kolarska-Maratońska-Gimnastyczna-Łyżwiarska-Popiełuszki-RETKINIA.

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2136
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: jan_defecto » pt 17:13, 18 sty 2019

W Łodzi częstotliwości są na tyle małe, że robienie linii pospiesznej dla osiedla domków (Smulsko) i omijanie przez to blokowisk (Retkinia, Karolew) jest bez sensu.
Zresztą linie pospieszne sprawdziłyby się w łódzkich warunkach tylko pod warunkiem, że:
- dowozi z gęsto zaludnionego osiedla bez tramwaju (albo z marginalnym znaczeniem tramwaju) do centrum,
- obecna komunikacja autobusowa zwykła jest przepełniona, albo ma kompletnie nieatrakcyjny czas przejazdu, a z wyników badań potoków wynika, że większość ludzi wsiada na osiedlu, potem autobus jedzie do centrum z małą wymianą (a pasażerowie z tych mało wykorzystanych przystanków mają często kursujące co najmniej co 4 minuty w szczycie inne line), a na końcu wysiadają wszyscy w centrum.
- jest prawdziwym pospiesznym (pomija co najmniej 1/4, a nawet 1/3 przystanków), a nie przykładowo dwa najmniej istotne z dwudziestu (1/10),
- siatka przystanków dla linii pospiesznych byłaby co do zasady nienaruszalna, a organizator komunikacji/władze miasta nie ulegałby prośbom o ich zagęszczenie (dodawanie przystanków na tych liniach tylko w uzasadnionych przypadkach, a nie dla przypodobania się mieszkańcom),
- na osiedlu które obsługuje zatrzymuje się jak zwykły, a poza nim tylko w najważniejszych miejscach (punkty przesiadkowe). W centrum zatrzymuje się wszędzie, chyba że przystanek jest wyjątkowo mało istotny,
- taka linia jechałaby mało zakorkowaną trasą,
- byłaby kasa na wozokilometry i uruchomienie pospiesznego nie wiązałoby się z pocięciem częstotliwości na innych liniach,
- żaden "geniusz" nie wpadłby na pomysł droższej taryfy dla tego typu linii (np. w Warszawie, Krakowie jest taka sama taryfa, ale w Gdyni, Wrocławiu, Szczecinie trzeba mieć droższy bilet).

Kamil.2
Bywalec
Posty: 214
Rejestracja: wt 17:14, 10 paź 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Kamil.2 » pt 19:47, 18 sty 2019

Dlatego lepszym pomysłem jest linia dowożąca do pętli Retkinia i jadąca wokół osiedla tak jak podałem w drugim rozwiązaniu. Rzeczywiście bez sensu ten pierwszy pomysł miałem. Takie linie pośpieszne byłyby spoko, ale w Łodzi ciężko znaleźć miejsce na takie linie, Może linie podmiejskie wartoby w ten sposób przeobrazić. W tym momencie takie 90ABC niepotrzebnie się zatrzymuje na ulicy Zakładowej, ale to tylko tymczasowo. Z takich stałych tras to nie wiem co wymienić. Takie linie warto by zrobić do węzłów przesiadkowych, których w Łodzi nie ma i się nie zapowiada na nie. Takie węzły powinny być w takich lokalizacjach jak: stacja Łódź Andrzejów, Łódź Żabieniec, pętla projektowana przy ICZMP, i jeszcze parę innych by się znalazło. W podłódzkich miejscowościach też powinny być takie węzły i linie do nich. Ale to już daleka przyszłość chyba. Rozwiązania na teraz to usprawnić komunikację tramwajową w mieście i wtedy można mówić o dalszych rzeczach.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » czw 18:18, 24 sty 2019

Dzisiaj tak sobie myślałem o siatce połączeń i wymyśliłem takie coś:
W skrócie:
1,2,3,4(prawie),6,8,9AB,11AB,13 bez zmian
5,7,10AB,12,14,15,16,17,18AB ze zmianami


1 - PKP MARYSIN DOŁY - Strykowska - Wojska Polskiego - Franciszkańska - Kilińskiego - DWORZEC ŁÓDŹ CHOJNY - czas przejazdu: 34-37min (trasa jak obecnie)

2 - PKP DĄBROWA - Dąbrowskiego - Rzgowska - Piotrkowska - DTC - Kościuszki - Zachodnia - Limanowskiego - Aleksandrowska - TEOFILÓW - czas przejazdu: 51-58min (trasa jak obecnie)

3 - AUGUSTÓW - Rokicińska - Puszkina - Przybyszewskiego - Piotrkowska - DTC - Kościuszki - Zachodnia - Zgierska - Dolna - Łagiewnicka - Warszawska - ROGI WYCIECZKOWA - czas przejazdu: 61-67min (trasa jak obecnie)

4 - PKP DĄBROWA - Dąbrowskiego - Śmigłego-Rydza - Kopcińskiego - Grohmannów - Poznańskich - Kilińskiego - Pomorska - Nowomiejska - Zgierska - HELENÓWEK - czas przejazdu: 50-55min (nowa trasa, drobna korekta w NCŁ - Grohmannów)

5 - PKP ŁÓDŹ CHOJNY - Kilińskiego - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Zgierska - Limanowskiego - Aleksandrowska - PKP ŁÓDŹ ŻABIENIEC - czas przejazdu: 42-51min (nowa trasa)

6 - CHOJNY KURCZAKI - Rzgowska - Piotrkowska - DTC - Kościuszki - Zachodnia - Ogrodowa - Północna - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Strykowska - PKP MARYSIN DOŁY - czas przejazdu: 46-50min (trasa jak obecnie)

7 - CHOJNY KURCZAKI - Rzgowska - Broniewskiego - Śmigłego-Rydza - Kopcińskiego - Narutowicza - POW - Dworzec Fabryczny - Kilińskiego - Pomorska - Legionów - Cmentarna - Srebrzyńska - KOZINY - czas przejazdu: 47-51min (nowa trasa)

8 - CMENTARZ ZARZEW - Przybyszewskiego - Puszkina - Rokicińska - Piłsudskiego - DTC - Mickiewicza - Włókniarzy - Limanowskiego - Aleksandrowska - KOCHANÓWKA - czas przejazdu: 59-62min (trasa jak obecnie)

9A/B - ZDROWIE (9B) - Konstantynowska - WŁÓKNIARZY/LEGIONÓW (9A) - Legionów - Zielona - Narutowicza - Dworzec Fabryczny - POW - Narutowicza - Kopcińskiego - Piłsudskiego - Rokicińska - Hetmańska - OLECHÓW - czas przejazdu: 54-58min (trasa jak obecnie)

10A/10B - RETKINIA (10B) - Wyszyńskiego - KAROLEW (10A) - Bratysławska - Karolewska - Bandurskiego - Mickiewicza - DTC - Piłsudskiego - Rokicińska - AUGUSTÓW (10A) - Hetmańska - OLECHÓW (10B) - czas przejazdu: 10A 30-31min, 10B 49-50min (nowa trasa 10A)

11A/11B - HELENÓWEK - Zgierska - Zachodnia - Kościuszki - DTC - Piotrkowska - Pabianicka - Paderewskiego - Rzgowska - CHOJNY KURCZAKI (11A) - Pabianicka - CHOCIANOWICE IKEA (11B) - czas przejazdu: 11A 53-58min, 11B 54-59min (trasa jak obecnie)

12 - RETKINIA - Wyszyńskiego - Bratysławska - Karolewska - Bandurskiego - Kopernika - Gdańska - Legionów - Pomorska - Telefoniczna - STOKI - czas przejazdu: 51-57min (nowa trasa)

13 - DĄBROWA NIŻSZA - Śmigłego-Rydza - Kopcińskiego - Narutowicza - POW - Dworzec Fabryczny - Narutowicza - Zielona - Legionów - Włókniarzy - Limanowskiego - Aleksandrowska - TEOFILÓW - czas przejazdu: 56-60min (trasa jak obecnie)

14 - RETKINIA - Wyszyńskiego - Bratysławska - Karolewska - Bandurskiego - Mickiewicza - DTC - Piłsudskiego - Śmigłego-Rydza - Dąbrowskiego - PKP DĄBROWA - czas przejazdu: 37-39min (nowa trasa)

15 - CHOJNY KURCZAKI - Rzgowska - Paderewskiego - Politechniki - Żeromskiego - Kopernika - Gdańska - Legionów - Pomorska - TELEFONICZNA ZAJEZDNIA - czas przejazdu: 48-53min (nowa trasa)

16 - DĄBROWA NIŻSZA - Broniewskiego - Rzgowska - Piotrkowska - DTC - Mickiewicza - Włókniarzy - Limanowskiego - TEOFILÓW - czas przejazdu: 40-44min (nowa trasa)

17 - CHOCIANOWICE IKEA - Pabianicka - Politechniki - Żeromskiego - Kopernika - Gdańska - Zielona - Narutowicza - Dworzec Fabryczny - POW - Narutowicza - Konstytucyjna - Pomorska - TELEFONICZNA ZAJEZDNIA - czas przejazdu: 49-55min (nowa trasa)

18A/18B - RETKINIA - Wyszyńskiego - Bratysławska - Karolewska - Bandurskiego - Mickiewicza - DTC - Piłsudskiego - Kilińskiego - Dworzec Fabryczny - Poznańskich - Tramwajowa - Narutowicza - Konstytucyjna - Pomorska - TELEFONICZNA ZAJEZDNIA (18A) - Telefoniczna - STOKI (18B) - czas przejazdu: 18A 40-43min, 18B 47-50min (nowa trasa)

41 - PABIANICE - Ksawerów - Pabianicka - Piotrkowska - Przybyszewskiego - CMENTARZ ZARZEW - czas przejazdu: 58-62min (nowa trasa)

43A/43B - PÓŁNOCNA - KONSTANTYNÓW - LUTOMIERSK - czas przejazdu: 43A 42-46min, 43B 72-76min (trasa jak obecnie)

45 - PÓŁNOCNA - ZGIERZ - czas przejazdu: 31-35min (na razie nie uwzględniam na mapce)


Mapka:
Obrazek (większy rozmiar gdy otworzycie w nowej karcie)[/quote]

Dla linii 1-17 oraz 41 wyszło, ze sumaryczna długość tras byłaby o 5,8km.
Pominałem w analizie 18, bo tu uważam, ze linia powinna być całodzienna, ale to wymaga pieniędzy - jesli nie no to wydłużyć o te 1,7km na Stoki i wtedy 7km więcej.

Wydaje mi się, ze to nie jest az tak duża zmiana zwłaszcza, ze w sporej mierze wzrost wynika z tego, ze dochodzi torowisko na Broniewskiego.

Jakie widzę mankamenty?
1) 7 i 16 dalej takt 24min co jest jednak niezadowalające - wg mnie zwłąszcza dla linii 7, bo 16 to wg mnie by była raczej taka linia wspierająca inne
2) W kontekście takiej trasy 41 warto się zastanowić czy nie zmienić przebiegu 75, bo Widzew miałby lepszy dojazd do IKEI.
2) 5 na południowym odcinku jak 1 i tu można coś kombinować - może 5 na Plac Niepodległości tak by było połączenie ŁTR z NCŁ?
Ostatnio zmieniony sob 12:23, 26 sty 2019 przez nowy1212, łącznie zmieniany 1 raz.

BB93
Sympatyk forum
Posty: 694
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: BB93 » pt 15:59, 25 sty 2019

Jeśli chodzi o te takty 24' na 7 i 16 to musiałyby być idealnie wytaktowane (12/15/20) na Broniewskiego, żeby nie było sytuacji, że trzeba czekać po 20 minut na tramwaj. 4 i 7 powinny być natomiast tak wytaktowane, aby 7 jechała 6 minut po "czwórce" w godzinach, kiedy ludzie kończą pracę w NCŁ lub do niej jadą. Wtedy może nawet solówki by starczyły.

5 według mnie powinna jednak jechać chociaż do Pl. Niepodległości, a najlepiej jednak na Kurczaki p. Rzgowską.
Jeszcze zastanawiam się, czy nie zrobić czegoś takiego, że 6 by jechała na Śląską p. Paderewskiego i Broniewskiego, a 11A prosto Rzgowską. Wtedy można by było odciążyć 69 na odcinku RLL - r. Broniewskiego (nie wiem, czy tego potrzeba, czy nie).

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: mig » pt 16:08, 25 sty 2019

Plusy:
1. Bardzo dobry ruch z zamianą 12 z 17, większa różnorodność kierunków dla pasażerów będących w zasięgu tych linii. Ewentualnie zamieniłbym 12 z 15 na Stokach żeby nie puszczać dwóch linii stamtąd na Retkinię.
2. Dobry pomysł z puszczeniem co drugiego kursu 18 na Stoki zamiast dzisiejszej dwunastki. Na Stokach większą popularnością wbrew stereotypom cieszy się 15, a 18B da Stokom możliwość dojazdu do trasy W-Z. 18 musiałaby być jednak linią całodzienną i całotygodniową (tyczy się to też pkt. 1).
3. Wydłużenie 41 - Górniak i Zarzew oczekują innego kierunku niż ten, który daje 7, której trasa w 90% pokrywa się z 3. 41 ten postulat spełnia.
4. Zmiana nietrafionej zupełnie trasy 16 (na co wskazują napełnienia) na plus, 8 i 2 należy się wsparcie, jednak wysłałbym tę linię na Kurczaki tworząc szybkie bezpośrednie połączenie Chojen z Teofilowem (no właśnie, masz niespójność między mapą a opisem, Teofilów czy Żabieniec?).
5. Zamiana 10A i 14 końcówkami. Z punktu widzenia dywersyfikacji kierunków oraz uporządkowania tras i pór kursowania (dziś sytuacja w tej materii na Retkini to absurd) to dobre posunięcie, jednak trzeba brać pod uwagę, że dość kosztowne.

Mieszane uczucia:
1. Linia 7, z którą w zasadzie od 2001 r. jest problem. Znów wracamy do trasy, która jest w dużej mierze dublem 13 a teraz także 4. Zdaję sobie jednak sprawę, że ciężko wymyślić coś lepszego do obsługi Broniewskiego w kierunku kampusu UŁ.
2. 4 przez Grohmanów - Radogoszcz straciłby jedyne połączenie z kampusem UŁ. Wiem jednak, że nie ma sensownego rozwiązania na obsługę tego niezbyt potrzebnego moim zdaniem odcinka. Może 18 byłaby tu lepszym pomysłem?
3. Pojemność i przepustowość pętli Retkinia i Chojny Kurczaki budzi moje wątpliwości, jednak nie jest to nie do przeskoczenia. Nie upieram się.
4. 5 na Dw. Łódź Chojny. Dublowanie na bardzo długim odcinku z 1, odcinanie okolic Leczniczej i Brzozowej (a są to silnie wykorzystywane przez pasażerów przystanki) od połączenia choćby z NCŁ i nieco innym niż okolice ciągu ŁTR rejonem Śródmieścia nie budzą mojego entuzjazmu. Kurczaki długi czas upominały się o powrót 5 na dawną trasę. Pewnym kompromisem byłoby skierowanie 5 na Dw. Łódź Chojny ale przez Przybyszewskiego, Piotrkowską, Rzgowską, Broniewskiego i Kilińskiego.

Minusy:
1. Niespecjalnie widzę sens wysyłania 11A (swoją drogą dlaczego nie 19?) na Kurczaki. Do Centrum jest 6 szybszą trasą, na Kurak jest 15 i 52. Bardziej widziałbym tę linię na Niższej by południowa Dąbrowa miała połączenie z ŁTR a 16 na Kurczakach by stworzyć bezpośrednie połączenie Chojen i Teofilowa. 16 musiałaby jednak kursować cały tydzień.
2. 41 na Cm. Zarzew a nie na Augustów. Piszesz, że 41 ma być ofertą dla Widzewa, jednak nią nie jest, tak samo jak nie była nią 7 przed zamknięciem Śmigłego-Rydza. W dużej mierze z tego powodu potoki w 7 za Tatrzańską wyglądały jak wyglądały, na Widzewie nikt nie traktował tej linii poważnie.
3. Ponadto jeden szczegół sprawia, że ta siatka w pewnym elemencie jest fantastyką, wiem, że nie miałeś prawa o nim wiedzieć ale będziesz niedługo musiał ją skorygować...

Podsumowując moim zdaniem plusy przewyższają minusy. Pytanie tylko jak to wyszłoby kosztowo i taborowo. Na pewno trzeba też wziąć pod uwagę zmiany w układzie linii autobusowych, które będą musiały zajść po wybudowaniu nowych odcinków sieci tramwajowej. Tu rodzi się pytanie o zasadność tras 75 i 70, które na długim odcinku będą pokrywać się z tramwajami. Nie wiem, czy nie kombinowałbym z przywróceniem dawnego 85 tylko, że nie na dworzec PKS a na rondo Powstańców, a 93 wydłużyłbym z CZMP na Dw. Łódź Chojny (razem z 62 robiłyby za dowozówkę z CZMP) a 70 zlikwidował. Rozważyłbym utworzenie jakiejś dowozówki z Dąbrowy przez Tatrzańską do tramwaju o takcie takim jak 55 by razem jeździły co 6 w szczycie i co 10 poza nim.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » pt 19:22, 25 sty 2019

Co do plusów
Ad. 1 Generalnie to uważam, ze zamianę 12 z 15/17 powinno sie przeprowadzić już teraz. Nie widze sensu dublowania się 15 z 17, bo studenci wcale aż tak między UŁ, a PŁ się nie poruszają.
Ad. 4 16 na Teofilów, poprawię opis :)

Co do mieszanych uczuć
Ad. 1 No z ta 7 idealnie to nie jest sam wiem. Osobiscie uważam, ze fajnie by było pokierowac 7 z Kozin-Legionów-Zachodnia-Zielona-Narutowicza tak by Koziny miały połączenie z ŁTR ale no brak zwrotnic i korkowanie skrzyżowania
Ad. 2 18 odpada, bo będzie możliwy tylko skręt S-W stąd ta 4 (czy ew .7 lub inna linia, tez się nie upieram)
Ad. 3 Na Kurczakach ogólnie jest dzisiaj 11A, 5, 6, 15, więc 11A, 6, 7, 15 tez się zmieści. Co z Retkinią sam nie wiem teoretycznie to 14 zastąpi 10A, a obie linie mają takt 12min
Ad. 4 Tez dostrzegam ten problem, ale no znowu robienie takiego "objazdu" moze byc problematyczne, Pomysł BB93 z 5 na Plac Niepodległości wydaje się być sensowny.

Co do minusów
Ad 1 Tylko czy dla okolic Broniewskiego i Śląskiej nie jest ważny bezpośredni dojazd do ŁTR? A jazda na około zniechęca. No i mimo wszystko to na 16 starczy co 24min, więc to tez warto miec na uwadze. Jednakże kwestię tego czy to 11A ma jechać "na około" czy 16 pozostawiam otwartą, bo przyznam szczerze nie znam tych okolic na tyle by wiedziec co dla mieszkańców byłoby lepsze.

Ad 2 Zgoda, ale kasa...

Ad 3 Ano jasne to i tak tylko taka siatka pasujaca do nazwy watku, ale no zawsze może ktoś tam wejdzie, przeczyta i go natchnie :)

Co do 70 i 75 to tu tez warto zwrócić uwage, ze no trzeba uciąć cos z 70 i 75 żeby było na 7 co 12min, bo inaczej taka 7 faktycznie zbędna z taktem 24min. No i ogólnie nie będzie łatwo z 70/75, bo to popularne linie, ale chyba wyjścia nie ma.


BB93 - twoja propozycja zmian jest dobra, ale gorzej w weekendy, bo wtedy nie ma 11A i Kurczaki zostałby bez tramwaju jadacego prosto rzgowską w kierunku centrum. No, a to jest problem jednak, bo to ważny ciąg i powinien miec bezpośrednie połączenie pon-pt.
W mojej wersji problemem (przy obecnym budżecie) byłby brak 16 w weekendy. Tu by ta linia musiała miec chyba(!) jakiś weekendowy skrócony wariant np. Niższa-DTC

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Kpc21 » pt 20:12, 25 sty 2019

Ad. 1 Generalnie to uważam, ze zamianę 12 z 15/17 powinno sie przeprowadzić już teraz. Nie widze sensu dublowania się 15 z 17, bo studenci wcale aż tak między UŁ, a PŁ się nie poruszają.

A co z V DS?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: px33 » pt 20:26, 25 sty 2019

Jeśli przyjedzie 12 to dojadą do żeromskiego a potem jakoś sobie poradzą (15+17, 74, rower).
Wymiana 12/17 spowoduje trochę problemów obsadowych. Nowa 12 nie łapie się pod kryteria Swingów 18 a z kolei na nowej 17 przejazd przez Politechniki budzi pewne opory przed wrzucaniem tam tychże Swingów (plus przystanki). Za to 17 omijająca Pl. Wolności byłaby idealną trasą dla NF6D (co ważne, także w weekendy), a na nowej 12 stan torów i przystanków pozwala na Swingi - tylko że albo trzeba by zrobić podmianę i wysłać wszystkie Swingi 18 na 10 a '15 na 12.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » pt 21:00, 25 sty 2019

Kpc21 pisze:
Ad. 1 Generalnie to uważam, ze zamianę 12 z 15/17 powinno sie przeprowadzić już teraz. Nie widze sensu dublowania się 15 z 17, bo studenci wcale aż tak między UŁ, a PŁ się nie poruszają.

A co z V DS?

To wsiada na Pomorska-Konstytucyjna. Na tym przystanku będzie i 15 i 17 do wyboru a tramwaj po Narutowicza nawet dla studenta lepszy bo omija korek przy Rondzie Solidarności

px33 pisze:Jeśli przyjedzie 12 to dojadą do żeromskiego a potem jakoś sobie poradzą (15+17, 74, rower).

Albo sobie przejdą 170m dalej i będa mieli do wyboru i 15 i 17 jak wyzej napisałem

Tak jak piszesz Swimngi '15 na 12, a '18 na 10AB (oczywiscie czesć '15 też na 10AB)

DEL dalej bo nie doczytałem :)


mig pisze:Niespecjalnie widzę sens wysyłania 11A (swoją drogą dlaczego nie 19?

Moze być 19, ale zostanę przy 11A, bo nie jestem mistrzem Painta, więc mniej roboty :) W domyśle uznajmy, ze to 19

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: mig » sob 15:35, 26 sty 2019

nowy1212 pisze:Co do mieszanych uczuć
Ad. 1 No z ta 7 idealnie to nie jest sam wiem. Osobiscie uważam, ze fajnie by było pokierowac 7 z Kozin-Legionów-Zachodnia-Zielona-Narutowicza tak by Koziny miały połączenie z ŁTR ale no brak zwrotnic i korkowanie skrzyżowania
Ad. 2 18 odpada, bo będzie możliwy tylko skręt S-W stąd ta 4 (czy ew .7 lub inna linia, tez się nie upieram)
Ad. 3 Na Kurczakach ogólnie jest dzisiaj 11A, 5, 6, 15, więc 11A, 6, 7, 15 tez się zmieści. Co z Retkinią sam nie wiem teoretycznie to 14 zastąpi 10A, a obie linie mają takt 12min
Ad. 4 Tez dostrzegam ten problem, ale no znowu robienie takiego "objazdu" moze byc problematyczne, Pomysł BB93 z 5 na Plac Niepodległości wydaje się być sensowny.

Co do minusów
Ad 1 Tylko czy dla okolic Broniewskiego i Śląskiej nie jest ważny bezpośredni dojazd do ŁTR? A jazda na około zniechęca. No i mimo wszystko to na 16 starczy co 24min, więc to tez warto miec na uwadze. Jednakże kwestię tego czy to 11A ma jechać "na około" czy 16 pozostawiam otwartą, bo przyznam szczerze nie znam tych okolic na tyle by wiedziec co dla mieszkańców byłoby lepsze.

Ad 2 Zgoda, ale kasa...

Co do 70 i 75 to tu tez warto zwrócić uwage, ze no trzeba uciąć cos z 70 i 75 żeby było na 7 co 12min, bo inaczej taka 7 faktycznie zbędna z taktem 24min. No i ogólnie nie będzie łatwo z 70/75, bo to popularne linie, ale chyba wyjścia nie ma.

1. Coraz bardziej się przekonuję do tej trasy 7. Biorąc pod uwagę obecne potoki w 70 i potoki w 13 na Śmigłego-Rydza to dublowanie tras 7 i 13 nie będzie wadą a zaletą, pod warunkiem, że 70 zostanie mocno przykrócona.
2. Tego nie wiedziałem, rozumiem.
3. Z pojemnością pętli trzeba patrzeć nie tylko na takty ale na liczbę linii, dziś 10A i 10B można potraktować jako jedną linię, postoje mają te same i małe jest prawdopodobieństwo, że brygada 10A wyprzedzi 10B a przy mocno różniących się trasach 10B i 14 może się to zdarzać w przypadku opóźnienia czy zatrzymania. Wtedy rodzą się problemy z kolejnością przyjazdów na pętlę i odjazdów z pętli i trzeba kombinować (akurat Retkinia ma żeberko więc można się przepuścić). Można to oczywiście dobrze zaplanować w rozkładzie ale wszystko jest fajnie dopóki nie zdarzy się coś na mieście np. zatrzymanie, stąd zawsze ostrożnie podchodzę do tematu zajętości pętli. Najbardziej komfortowa sytuacja jest gdy każda linia ma swój tor.
4. Dlaczego problematyczne? Okolice dw. Chojny miałyby dojazd do pl. Niepodległości, to duży plus. Okolicom Leczniczej się nie zaszkodzi bo na Kurczaki mieliby 6 a zyskaliby dojazd na dworzec. Niemniej pl. Niepodległości też jest jakimś wyjściem.
5. A częstotliwość 24 nie zniechęca? Lepsza jazda naokoło co 12 niż szybciej co 24. Linia jadąca ŁTR i Paderewskiego ma sens tylko wtedy gdy się jej nie wyśle na Kurczaki, bo tam niewiele z niej pożytku.
6. Argument finansowy tyczy się także innych Twoich propozycji jak 18 na Stoki (wymusiłoby to kursowanie tej linii we wszystkie dni tygodnia, a skrócenie 12 do Telefonicznej raczej nie da takich oszczędności) czy 14 na Retkinię także w dni robocze. 41 na Augustów zostałoby w jakimś stopniu zrównoważone zabraniem 7 z ŁTR i Przybyszewskiego, a z kolei przekierowanie 7 przez Śmigłego i Narutowicza skróceniem 70. Najlepiej by było policzyć wzkm dzisiejsze na tramwajach i 70 oraz wg Twojej propozycji przy korektach tras autobusów.

Niemniej jednak uważam Twoją propozycję za dobry punkt wyjścia. Boli tylko to, że nie ma środków na całotygodniowe uruchamianie 11A i 16 choć kto wie co to będzie za kilka lat.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » sob 16:12, 26 sty 2019

Ad 5. No to moge zmienić mapkę w wolnej chwili nie ma sprawy, bo też się nie upieram.

Co do kasy na 14 to wydaje mi się, ze skrócenie 10A na Karolew oraz skrócenie 15 ze Stoków na Telefoniczną (z 1,6km) da odpowiednie środki.
Co do kasy na 18 no to tu widze wariant A i B gdy linia ma byc całodzienna, jeśli ma być jak teraz to dac 18 na Stoki przedłużoną i tyle przy obecnym rozkładzie. To raczej by nie były wielkie pieniądze.
Co do kasy na 7 no to tutaj własnie z cięcia 70 czy ew 75 by coś należało znaleźć

No brak 11A i 16 w weekendy to minus i wg mnie zwłaszcza w soboty, bo w niedzielę to jednak ludzi jest mniej. Choć ogólnie weekendy to osobny temat...

Ogólnie obliczyłem sobie ile kilometrów miałby wszystkie trasy tj 1-17(bez 18)+41. Obecnie to 288km, a w mojej siatce 293km. Wydaje mi się, ze to niewielka różnica - stac nas na wysyłanie zarówno 4 i 13 na Widzew zamiast jednego na Radiostację pomimo wydłużenia Z13 to i na takie coś nas stać. Pod tym względem więc wg mnie wychodzimy na zero.
Tearz dochodzi kwestia oczywiście tego, ze 7 i 16 sa co 24min, a taka 7 powinna być co 12min jesli ma zastąpić 70. No, ale tu nie mam pomysłu jak ma wyglądac trasa 70 czy 75 po zmianach.
No i tez kwestia o której wspomniałeś 10AB by się rozdzieliło z 10A i 10B co tez oznacza jakies koszty.

No, ale to znowu już chyba wymaga bardziej dogłębnej analizy i spojrzenia na zbiorkom jako całosć, a nie tylko tramwaje.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 19:14, 27 sty 2019

mig pisze:Plusy: (…)
2. Dobry pomysł z puszczeniem co drugiego kursu 18 na Stoki zamiast dzisiejszej dwunastki. Na Stokach większą popularnością wbrew stereotypom cieszy się 15, a 18B da Stokom możliwość dojazdu do trasy W-Z. 18 musiałaby być jednak linią całodzienną i całotygodniową (tyczy się to też pkt. 1).

Przy czym całotygodniowy to chyba musiałby być tylko wariant B, kursujący w weekendy tylko co 30 minut, bo to świat i ludzie. W czasie wakacji w sumie też mógłby być sam wariant B, ze skróceniem 15 na zajezdnię (bo A nie będzie chyba aż tak obciążała).
4. Zmiana nietrafionej zupełnie trasy 16 (na co wskazują napełnienia) na plus, 8 i 2 należy się wsparcie, jednak wysłałbym tę linię na Kurczaki tworząc szybkie bezpośrednie połączenie Chojen z Teofilowem

W sumie też byłby to dobry pomysł, jakby 16 skierować Rzgowską, a 6 przez ŁTR aż do Ronda Lotników, Paderewskiego i na Śląską zamiast na Kurczaki, nie byłoby to wcale głupie.

Mieszane uczucia:
1. Linia 7, z którą w zasadzie od 2001 r. jest problem. Znów wracamy do trasy, która jest w dużej mierze dublem 13 a teraz także 4. Zdaję sobie jednak sprawę, że ciężko wymyślić coś lepszego do obsługi Broniewskiego w kierunku kampusu UŁ.
2. 4 przez Grohmanów - Radogoszcz straciłby jedyne połączenie z kampusem UŁ. Wiem jednak, że nie ma sensownego rozwiązania na obsługę tego niezbyt potrzebnego moim zdaniem odcinka. Może 18 byłaby tu lepszym pomysłem?

A nie dałoby się zrobić tak, żeby 7 i 13 jechała Kopcińskiego aż do Narutowicza, a 4 i 9 jechały Nowowęglową? Wtedy jest świetna przesiadka na Fabrycznym (7 i 13 przez POW).

Minusy:
1. Niespecjalnie widzę sens wysyłania 11A (swoją drogą dlaczego nie 19?) na Kurczaki. Do Centrum jest 6 szybszą trasą, na Kurak jest 15 i 52. Bardziej widziałbym tę linię na Niższej by południowa Dąbrowa miała połączenie z ŁTR a 16 na Kurczakach by stworzyć bezpośrednie połączenie Chojen i Teofilowa. 16 musiałaby jednak kursować cały tydzień.

W tym układzie to już całkowicie nie wiem, co zrobić z 11A (czytaj 19) :lol: A tak serio, to też może jechać Rzgowską, jeśli 6 wylądowałaby na Śląskiej. ;)
px33 pisze:Jeśli przyjedzie 12 to dojadą do żeromskiego a potem jakoś sobie poradzą (15+17, 74, rower).

Tak. Trzeba obudzić studentów jakoś. ;) Zwłaszcza tych mieszkających w Domach Studenta.
Wymiana 12/17 spowoduje trochę problemów obsadowych. Nowa 12 nie łapie się pod kryteria Swingów 18 a z kolei na nowej 17 przejazd przez Politechniki budzi pewne opory przed wrzucaniem tam tychże Swingów (plus przystanki). Za to 17 omijająca Pl. Wolności byłaby idealną trasą dla NF6D (co ważne, także w weekendy), a na nowej 12 stan torów i przystanków pozwala na Swingi - tylko że albo trzeba by zrobić podmianę i wysłać wszystkie Swingi 18 na 10 a '15 na 12.

Przy spełnieniu odpowiednich oczekiwań remontowych na Swingi '18 idealne były 2 (tyle, że tu TdŁ jest pewniakiem), 4 i 14, nie ma co też pomniejszać roli 18, jeśli ta stanie się całodzienna. Wtedy można spokojnie zostawić Swingi '15 na 10AB. Oczywiście najlepiej skrócić trasę 10A do Karolewa (około dwie brygady mniej w robocze oznacza lepsze wykorzystanie taboru).

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » ndz 20:39, 27 sty 2019

TramMomentyStudenta pisze:Przy czym całotygodniowy to chyba musiałby być tylko wariant B, kursujący w weekendy tylko co 30 minut, bo to świat i ludzie. W czasie wakacji w sumie też mógłby być sam wariant B, ze skróceniem 15 na zajezdnię (bo A nie będzie chyba aż tak obciążała).

Przy założeniu, ze 18 miałaby byc linią zwykłą (pon-niedz, cały dzień) to widze to tak:
W tygodniu - naprzemiennie A i B, czyli na Stoki co 24min. Wieczorami/rankiem tylko wariant B.
W weekendy - raczej kasy by nie starczyło, więc tu no sorry, ale z drugiej strony co co na Stoki dwie linie? To przesada.
Na wakacje - albo do zawieszenia w całości albo do zawieszenia wariant A
Mimo wszystko to wg mnie nie jest priorytetem, bo ważniejsze by było przy "mojej" siatce znalezienie kasy na 7 co 12min nawet na solo, potem na 16 w weekendy (solo, nawet na skróconej trasie np. Niższa-DTC) i dopiero potem na całodniową 18.
Pamiętajmy w końcu, ze i tak Retkinia by w moim wariancie zyskała, bo 14 by jeżdziła przez cały tydzień od rana do wieczora(bo 10A tak nie jeździ)+pociagi bo tunel by był. Znowu Stoki nie potrzebują dwóch linii z taktem 12min.

A nie dałoby się zrobić tak, żeby 7 i 13 jechała Kopcińskiego aż do Narutowicza, a 4 i 9 jechały Nowowęglową? Wtedy jest świetna przesiadka na Fabrycznym (7 i 13 przez POW).

No tak, ale wysyłanie tramwajów przez Nowowęglową ma ten minus, ze omija się skrzyżowanie Narutowicza-Kopcińskiego z którego jest blisko na UŁ. Ponadto przy Nowowęglowej na razie nic nie ma i szybko nie bedzie, więc po co tam jeżdzic cześciej niż co 12min.
W przyszłosci może będzie inaczej i wtedy będzie można kombinować.


Przy spełnieniu odpowiednich oczekiwań remontowych na Swingi '18 idealne były 2 (tyle, że tu TdŁ jest pewniakiem), 4 i 14, nie ma co też pomniejszać roli 18, jeśli ta stanie się całodzienna. Wtedy można spokojnie zostawić Swingi '15 na 10AB. Oczywiście najlepiej skrócić trasę 10A do Karolewa (około dwie brygady mniej w robocze oznacza lepsze wykorzystanie taboru).

Pytanie co z tych oczekiwań remontowych wyjdzie, bo w zeszłym roku słyszałem coś o Aleksandrowskiej i pilnym remoncie Włókniarzy, a rok minał i nic z tego nie zrobiono.
Też znowu w najbliższym czasie pojawią się torowiska/linie gdzie niskacz bedzie mógł jechać, ale np. na Politechniki czy Rzgowskiej będzie coraz gorzej i nie wiem czy wysyłanie tam niskacza będzie priorytetem.

No i poprawiona mapka (już tras nie wymieniam)

Obrazek


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości