Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Na każdy temat.
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: hytgar655 » pn 18:35, 23 kwie 2018

Tak jak ktoś kiedyś napisał - od przyszłego roku będzie trzeba zawiesić komunikację tramwajową w całym mieście :lol:
Wojska Polskiego, być może Północna, PW (żadnych nowych wieści w tej sprawie?), później Legionów i przebudowa skrzyżowania z Zachodnią. Kiedy startuje budowa Tunelu Średnicowego? No i prawdopodobnie remont Aleksandrowskiej. Naprawdę dużo tego będzie.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » pn 18:56, 23 kwie 2018

Ogólnie jest mało tych przetargów rozpisanych obecnie.
Legionów mają zakończyć po 30 miesiącach od podpisania umowy, a przetarg już jest. Natomiast realnie to po wakacjach wybiora wykonawcę no i prace projektowe później, więc tak powinni zacząć w 2019r, ale zobaczymy.

No i za rok mają podobno robić Rondo Solidarności ten zachodni wlot co też może wpłynąć na tramwaje

Tunel średnicowy - rozpoczęcie drążenia tunelu ma się zacząć po 24 mies od podpisania umowy, a umowę podpisano jakoś pod koniec grudnia 2017r, czyli prace powinny ruszyć pod koniec 2019r

Wojska Polskiego, Północna, PW - brak informacji z resztą tak samo nie wiadomo co z:
-Broniewskiego (ta inwestycja wpłynie na torowiska już istniejące)
-Kopcińskiego (wiadukt)
-Grohmannów (wpływa na Tramwajowa-Węglowa)
itd.

Ogólnie nic nie wiadomo, ale no w 2019r na pewno będzie sporo objazdów, a w 2020r. to w ogóle będzie koszmar, bo wtedy wszystko będzie rozkopane. A przecież jeszcze mają robić zajezdnię Chocianowice, a tu tez ciekawe co będzie wtedy z tramwajami.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Kpc21 » pn 19:36, 23 kwie 2018

hytgar655 pisze:Tak jak ktoś kiedyś napisał - od przyszłego roku będzie trzeba zawiesić komunikację tramwajową w całym mieście :lol:

To nie jest śmieszne, Gorzów Wielkopolski tak z powodu remontu torowisk zrobił. Oczywiście tam miało to uzasadnienie, bo cała sieć tramwajowa Gorzowa to bodajże dwie krzyżujące się (czy łączące się ze sobą) linie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » pn 19:47, 23 kwie 2018

Ale jak przeżyjemy płacze i zgrzytania zębów w ramach remontów, to istnieje szansa, że już w 2022 roku będzie nam się naprawdę dobrze podróżowało tramwajem, poza małymi wyjątkami. ;)
@nowy1212
Wojska Polskiego akurat jest pewne na 100,1%. Co do reszty, to faktycznie wiadomo bardzo niewiele.

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: hytgar655 » pn 19:53, 23 kwie 2018

WP ma się zacząć w przyszłym roku. To akurat wiedziałem. Chodziło mi o Północną i PW bo oferty w przetargu były za duże.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » pn 19:55, 23 kwie 2018

No tak, ale na pewno prace ziemne? Bo moze projektowe, ale no OK mniejsza z tym :)

-----
Kpc21 pisze:To nie jest śmieszne, Gorzów Wielkopolski tak z powodu remontu torowisk zrobił. Oczywiście tam miało to uzasadnienie, bo cała sieć tramwajowa Gorzowa to bodajże dwie krzyżujące się (czy łączące się ze sobą) linie.


Nie no to bardzo poważna rzecz. Tak naprawdę to jakie linie nie będą zagrożone w ogóle objazdami w najbliższych latach?
Wydaje mi sie, ze jedyne linie, które nie powinny mieć objazdów w najbliższych latach to 10AB tyle. Reszta linii będzie miała mniejsze lub większe utrudnienia:
1 - krańcówka Chojny, Kilińskiego/Broniewskiego, Kilińskiego/Dąbrowskiego, Kilińskiego/Przybyszewskiego, Wojska Polskiego
2 - Dąbrowskiego i Aleksandrowska (ŁTR ma być przejezdny przy Zielonej)
3 - Przybyszewskiego/ŚR, Przybyszewskiego(ŚR-Kilińskiego), Przybyszewskiego/Kilińskiego, Zachodnia/Legionów
4 - ŚR, Kopcińskiego(wiadukt),Tramwajowa/Węglowa, Plac Wolności, Nowomiejska/Północna
5 - Rzgowska/Broniewskiego, Rzgowska(Broniewskiego-Dąbrowskiego), Przybyszewskiego/Kilińskiego, Franciszkańska/Wojska Polskiego
6 - Rzgowska/Broniewskiego, Rzgowska(Broniewskiego-Dąbrowskiego), Zachodnia/Legionów, Północna, Wojska Polskiego
7 - Przybyszewskiego/ŚR, Przybyszewskiego(ŚR-Kilińskiego), Przybyszewskiego/Kilińskiego, Zachodnia/Legionów, Legionów, Cmentarna
8 - Aleksandrowska
9 - Zielona/Kościuszki (stacja kolejowa)
10A - nic
10B - nic
11A - Rzgowska/Broniewskiego, Rzgowska(Broniewskiego-Dąbrowskiego), Zachodnia/Legionów
11B - Zachodnia/Legionów
12 - Zielona/Kościuszki (stacja kolejowa), Narutowicza (Kopcińskiego-Radiostacja)
13 - ŚR, Kopcińskiego(wiadukt), Zielona/Kościuszki (stacja kolejowa), Aleksandrowska
14 - ŚR
15 - Rzgowska/Broniewskiego, Gdańska/Legionów, Legionów, PW
16 - Rzgowska/Broniewskiego, Aleksandrowska
17 - Gdańska/Legionów, Legionów, PW
18 - Narutowicza (Kopcińskiego-Radiostacja)


Jeszcze była mowa o jakimś remoncie Włókniarzy interwencyjnym, więc to dopisać można do 8,13 i 16, ale zobaczymy co będzie. No i przy Rondzie Solidarności coś mieli dłubać więc to też ew. do 15 i 17


TramMomentyStudenta pisze:Ale jak przeżyjemy płacze i zgrzytania zębów w ramach remontów, to istnieje szansa, że już w 2022 roku będzie nam się naprawdę dobrze podróżowało tramwajem, poza małymi wyjątkami. ;)

Ale z wysłaniem niskaczy będzie problem, choć no mówi się o totalnej reorganizacji linii tramwajowych, więc kto wie,
Ostatnio zmieniony pn 20:25, 23 kwie 2018 przez nowy1212, łącznie zmieniany 2 razy.

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: hytgar655 » pn 20:03, 23 kwie 2018

No projekt dla WP miał powstać w ciągu właśnie tego roku, początek prac w przyszłym, a koniec inwestycji w 2021.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Kpc21 » pn 20:18, 23 kwie 2018

ŁTR ma być przejezdny, ale będzie tam chyba jednotor, co oznacza ograniczenie przepustowości. A to może wiązać się z koniecznością ograniczenia liczby jadących tamtędy linii.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » pn 20:24, 23 kwie 2018

W majówkę napiszę moje wyobrażenia o nowej siatce połączeń. ;) I wtedy zobaczymy, co się da zrobić. :)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » pn 20:25, 23 kwie 2018

No tak to też może wpłynąc na przepustowość, ale no teraz jeździ tam 2,3,6,7,11AB. Pomijając 7, bo pewno pójdzie do zawieszenia pozostaje 25k/h w jedną stronę, czyli 50k/h w dwie strony. Oznacza to tramwaj co 1,2min.
Z drugiej strony to jak to wszystko rozkopią to zostanie tylko ruch w osi północ-południe, wiec wtedy bez dodatkowych relacji skrętnych moze obyć sie bez korków. No może bez większych korków.


Ahh i teraz mi sie przypomniało - Zachodnia/Legionów - wyedytuję post.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Kpc21 » wt 14:27, 08 maja 2018

Ale i przy Zielonej pewnie będzie zwężenie do jednego toru, a to ograniczy przepustowość.

Swoją droga, tunel średnicowy ze stacją w centrum robić będą chyba dopiero na przyszły rok. A objazd dla 14 będzie musiał być teraz.

Gdyby jedno i drugie było robione jednocześnie, to na odcinku ŁTR między Legionów a DTC będzie musiało być mniej linii właśnie ze względu na to zwężenie, więc pewnie jakieś tramwaje będą musiały skręcać z południowego odcinka ŁTR w trasę WZ.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » wt 14:37, 08 maja 2018

Kpc21 pisze:No to są w zasadzie dwie opcje:
- 14 w ogóle wyrzucą z Dąbrowy i wyślą gdzieś na Augustów czy Lodową, ewentualnie na plac Niepodległości, ale tam chyba nie ma już miejsca (zaleta: niskopodłogowce nadal będą mogły jeździć na 14),
- przeniosą niskopodłogowce z 14 na inną linię.

Poniżej prezentuję moim zdaniem prawdopodobne (choć niekoniecznie satysfakcjonujące mnie rozwiązania)
Wariant na jesień 2018r widzę tak:
14 Piłsudskiego-Kilińskiego-ŚR na Konstalach (lub GT8N jako rekompensata)

12 powinna mieć wtedy Swingi, bo dobre torowisko. Linia 12 to 15 brygad w tym 4 to CRy. Więc no powinno się tych 12 Swingów jesienią dać na linię 12, a do tego te CRy i mamy już 12 z niskaczami. Dopóki nie będzie tak ze CR+Swing=15 to dawać należy na tą linię NF6D.

Gdy już CR+Swing=15 to wtedy obawiam się, ze NF6D pójdą na linię 18 i będą jeździć tylko w szczycie. Potrzeba na to 10 tramwajów, a biorąc pod uwagę to, że cześć będzie przechodzić remonty, cześć dopiero dojedzie, a MPK lubi mieć rezerwę spora to akurat to wszystko ułozy się w pewien logiczny ciąg.

I w ten oto sposób niskacze będą na liniach 12 i 18, czyli zgodnie z tym co mówiło MPK, ze chcą wysyłać je tam, gdzie już obecnie jeżdżą.

Nie jest to wariant, który mnie satysfakcjonuje, ale uważam, ze jest prawdopodobny.

Wariant na lato 2018r widze tak:
Gorzej w wakacje, ale jeśli 11A skrócą do Pl. Niepodległości (przypominam, ze mają zamknąć Rzgowska-Dąbrowskiego) to wtedy na 11AB będzie mieszana obsada z Tramicusów, CRów Swingów i NF6D. Bo na to potrzeba z 21 tramwajów wtedy. To wiadomo z 13 to Tramicus/CR, a do tego z 8 Swing/NF6D. Pozostałości obstawiam, ze wygrzeją się na słońcu w zajezdni.

Też ten wariant mnie nie satysfakcjonuje, ale też uważam, ze jest prawdopodobny, choć nie aż tak jak ten jesienny.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: Kpc21 » wt 16:10, 08 maja 2018

Rozumiem, że ze skróceniem 11A do pl. Niepodległości chodzi o to, że 6 pojedzie objazdem trasą 11A?

Ten Teofilów jest aż taki zły (gorszy, niż Śmigłego-Rydza czy Stoki), i Włókniarzy też, że nie można dać jakichś niskopodłogowców na 8?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » wt 16:41, 08 maja 2018

Obstawiam, ze 5 i 6 pojada Paderewskiego. Czemu 11A nie? Bo nie ma sensu w wakacje tylu linii wysyłać Paderewskiego, a 11A jeździ tylko pon-pt i o 20:00 właściwie kończy kursowanie (a nawet o 18:00).

Aleksandrowska jest w słabym stanie. Na Włókniarzy też różowo nie jest. Oczywiście na siłe można wysłać, ale no tu jednak jest spory odcinek krzywego torowiska, bo:
Śmigłego - 1km krzywego
Stoki - 1,4km krzywego
Rzgowska - 1,7km krzywego
Aleksandrowska - 2,5km krzywego

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 17:44, 08 maja 2018

nowy1212 pisze:Gorzej w wakacje, ale jeśli 11A skrócą do Pl. Niepodległości (przypominam, ze mają zamknąć Rzgowska-Dąbrowskiego) to wtedy na 11AB będzie mieszana obsada z Tramicusów, CRów Swingów i NF6D. Bo na to potrzeba z 21 tramwajów wtedy. To wiadomo z 13 to Tramicus/CR, a do tego z 8 Swing/NF6D. Pozostałości obstawiam, ze wygrzeją się na słońcu w zajezdni.

Swingów na 11? Lepiej sobie to wybić z głowy. Najlepiej dać z automatu wszystkie obstawiane Citki na 11, i oczywiście Tramicusy, a Swingi - ach właśnie, zapomniałem, że w wakacje 12 pojedzie objazdem. No to Swingi niech jakoś przeczekają te wakacje albo dadzą je chwilowo w zmieszaniu ze starszymi Swingami na 10.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » wt 18:00, 08 maja 2018

Ale czemu nie dać Swingów na 11A w wakacje? Przy założeniu (moim zdaniem bardzo realnym), ze 11A dojedzie do Placu Niepodległości lub RLL).
Jak 11A skrócą to aż sie prosi o to by wrzucić na ŁTR te Swingi na okres wakacji. Lepsze to niż żeby gniły w zajezdni, a na 10 starczają Swingi zakupione specjalnie na Trasę WZ.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: kuba_łódź » wt 18:04, 08 maja 2018

Kpc21 pisze:Ten Teofilów jest aż taki zły (gorszy, niż Śmigłego-Rydza czy Stoki), i Włókniarzy też, że nie można dać jakichś niskopodłogowców na 8?

Aleksandrowską porównałbym raczej do Konstantynowskiej. Tor jak makaron i koszmarne przejazdy. Obrazu nędzy i rozpaczy dopełnia śliczna jednoiglicowa zwrotnica w newralgicznym miejscu, czyli na łuku wjazdowym na pętlę Teofilów. Po zrobieniu Aleksandrowskiej od Żabieńca do Szczecińskiej i Włókniarzy od Kaliskiego do Legionów można wysłać tam niskacze od razu. Chyba, że pętla Lodowa będzie problemem, tam torowisko jest stare. Aleksandrowska to trochę ponad 2,5 kilometra (i pętla), problematyczny odcinek Włókniarzy to 1,5 kilometra. Pętlę Teofilów można zrobić najpierw, wystarczyłoby wydłużyć np. 2 i 16 na Chochoła, a 13 skrócić do Żabieńca (to już zależy od pojemności krańcówek).

Śmigłego-Rydza i Rzgowska naprawdę nie są aż tak tragiczne, żeby nie dało się tam puścić niskaczy. Po tej pierwszej od lipca ubiegłego roku jeździ NF6D i daje radę, teraz wyjechały jeszcze Swingi, po Rzgowskiej do końca 2015 jeździły Cityrunnery (mniej odporne na kiepskie tory od NF6D). I MPK nie może się wypierać, że nie puści tam niskaczy, bo krzywe tory, skoro na Telefonicznej i przy działkach mogą.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » wt 18:08, 08 maja 2018

kuba_łódź pisze: MPK nie może się wypierać, że nie puści tam niskaczy, bo krzywe tory, skoro na Telefonicznej i przy działkach mogą.

Wszyscy dobrze wiemy, że Stoki mogą więcej...

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: kuba_łódź » wt 18:26, 08 maja 2018

nowy1212 pisze:
kuba_łódź pisze: MPK nie może się wypierać, że nie puści tam niskaczy, bo krzywe tory, skoro na Telefonicznej i przy działkach mogą.

Wszyscy dobrze wiemy, że Stoki mogą więcej...

Stoki chyba sobie nie "załatwiły" niskaczy na 12 ?

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Postautor: nowy1212 » wt 20:44, 08 maja 2018

Nie, ale dostali 15 na Stoki. 54 też wjeżdża teraz na Stoki i jak tylko chce się coś zmienić to oni niezadowoleni, bo musza mieć wszystkie linie u siebie.


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość