Strona 1 z 6

Ceny łódzkich biletów

: śr 20:20, 22 kwie 2009
autor: Ventlan
Obrazek pisze:Bilety MPK będą tańsze?

Radni lewicy chcą obniżki cen biletów o 10 proc. - Nie może być tak, że w Warszawie, gdzie zarobki są o wiele wyższe, migawka jest tańsza niż w Łodzi - argumentują.


Przygotowali już projekt uchwały. Gdyby udało się ją przyjąć, bilet półgodzinny (normalny) kosztowałby o 20 gr mniej niż obecnie. Zmiana najbardziej odczuwalna byłaby jednak dla osób, które opłacają przejazd komunikacją miejską z góry, np. na miesiąc. Zamiast 88 zł płaciłyby 79 zł. - W przypadku czteroosobowej rodzinny rocznie dawałoby to oszczędności w wysokości ponad 400 zł - mówi Dariusz Joński, przewodniczący klubu lewicy.

Uchwała ma być również pretekstem do rozmowy na temat komunikacji miejskiej w Łodzi. Radni SLD chcą, aby miasto podpisało nową umowę z MPK, w której jasno będzie określone, czy płacimy za niewykonane i niepunktualne kursy.

Nowe ceny biletów miałyby obowiązywać od stycznia. Pomysłodawcy zaznaczają jednak, że jest to wstępna propozycja. - Chcemy rozmawiać ze wszystkimi klubami i znaleźć wspólne rozwiązanie. Cena oleju napędowego w porównaniu z 2008 rokiem spadła, a zmian w cenach biletów nie widać. Nie może być tak, że w stolicy, gdzie są o wiele wyższe zarobki, komunikacja miejska jest tańsza niż w Łodzi - argumentuje Joński. Dla porównania podaje przykład: miesięczny bilet w Warszawie kosztuje 78 zł, w Łodzi - 88.

Wybory się zbliżają...?

: śr 20:21, 22 kwie 2009
autor: prof_klos
Ano, jak dopisałeś Obrazek

: śr 20:56, 22 kwie 2009
autor: ukalo
Co do biletów jednorazowych nie mam zdania, cena raczej OK, to już migawki są zdecydowanie za drogie. Oszczędność w przypadku dojeżdżających do pracy bywa znikoma.

: śr 21:14, 22 kwie 2009
autor: px33
Właśnie - jednorazówki są dość tanie (może nie to co w Zgierzu ale o ile ich sieć jest mniejsza), za to już od dobowego w górę są zdecydowanie za drogie. Chociaż mimo wszystko uważam że jeśli chcemy promować system przesiadkowy, powinniśmy pozbyć się biletów na jedną linię na rzecz pełnych ale niedrogich (ok. 70 zł za miesięczny normalny)

: śr 23:23, 22 kwie 2009
autor: SEC
Miesięczny na wszystkie linie jest ciut za drogi, a jeśli chodzi o jednorazowe to mogliby obniżyć ceny biletów do bardziej "pełnych" kwot, tzn. 1,20 zł - 1 zł; 2,40 zł - 2 zł, itd, tak jak było kiedyś.

: śr 23:39, 22 kwie 2009
autor: px33
Jakby obniżyli podstawowe 0,5h do 2 zł to by zbankrutowali. Ale za to by mogli wyrównać 10 minut do 1,2 zł bo obecna cena jest znacznie zawyżona i nie pozwala łączyć nominałów

: czw 06:27, 23 kwie 2009
autor: ukalo
O ile wiem, to łączyć pozwala, tylko ze stratą.

: czw 11:35, 23 kwie 2009
autor: px33
Znaczy się że wtedy 1,70 liczy się za 1,20?

: czw 12:02, 23 kwie 2009
autor: ukalo
Nie no, liczy się jak za 1,70 Obrazek Tyle, że jak skasujesz za 2, to wyjdzie 3,40 czyli i tak masz bilet półgodzinny (w przypadku biletów normalnych).
Albo 3x0,85 - daje 2,55, więc też opłaca bilet półgodzinny normalny.

Dla mnie to logiczne, ale nie gwarantuję, że dla kontrolerów też.

: czw 12:46, 23 kwie 2009
autor: geograf
Aby porównywać ceny łódzkie i warszawskie należałoby sprawdzić ile miasto Łódź i Warszawa dopłacają do swojej komunikacji - może w tym tkwi klucz do dylematu dlaczego w Wawie jest taniej?

: czw 13:44, 23 kwie 2009
autor: msq
Cena miesięcznego powinna zmaleć do tych 70 zł (za 80 jest W-wie, a obszar usług nieporównywalnie większy - metro i kolej). Jeżeli zwiększyła by się dzięki temu liczba łodzian kupujących migawki, wtedy wcale by to nie oznaczało mniejszych wpływów z biletów.

: czw 13:53, 23 kwie 2009
autor: px33
Miło by było gdyby przy do migawki na wszystkie linie był dorzucony miesięczny bilet parkingowy, wtedy wpływy by na pewno wzrosły (bo te 70-75-80 zł to nie jakiś wielki wydatek, a by umożliwił kontynuację poruszania się po centrum z użyciem KM (taki tańszy wariant P&R))

: ndz 22:06, 24 maja 2009
autor: SzK
Warto przy porównaniach dodać, że w Warszawie jest metro, sprawna sieć tramwajowa, a migawka obejmuje też kolej.

: sob 11:06, 30 maja 2009
autor: Cvany
Nie wiem czy dobry temat, ale się spytam. Jak chciałbym przewieść autobusem rower to muszę kupić jakiś specjalny bilet ?

: sob 12:53, 30 maja 2009
autor: px33
Teoretycznie powinieneś mieć dodatkowo bilet normalny przez cały czas podróży (opłata jak za bagaż). W praktyce pewnie mało kto kasuje dodatkowy bilet Obrazek

: ndz 23:14, 18 paź 2009
autor: piespankracy
Cvany pisze:Nie wiem czy dobry temat, ale się spytam. Jak chciałbym przewieść autobusem rower to muszę kupić jakiś specjalny bilet ?
Ale rowerem szybciej dojedziesz niż rozklekotanym autobusem. I to do tego za darmo :)

: pn 00:32, 19 paź 2009
autor: o3r
Szczególnie, jeśli jedziesz za miasto albo chcesz go zawieźć do mechanika Obrazek

: pn 22:00, 19 paź 2009
autor: adam-k96
Wg. mnie ceny migawek mogłyby być następujące:
Normalny wszystkie linie (miesiąc) 70zł
Ulgowy wszystkie linie (miesiąc) 35zł
Normalny trasowany (miesiąc) 40zł
Ulgowy trasowany (miesiąc) 20zł

Normalny wszystkie linie (2 tyg) 40zł
Ulgowy wszystkie linie (2 tyg) 20zł
Normalny trasowany (2 tyg) 20zł
Ulgowy trasowany (2 tyg) 10zł

Pozostałe bilety bez zmian.

: wt 11:39, 20 paź 2009
autor: jan_defecto
Ja bym zmienił czasy biletów 10min-20min, 30min-40min, 60 i 120 min bez zmian i dodał 3 dniowe.

: wt 18:01, 20 paź 2009
autor: Ventlan
Jak "dodał 3 dniowe"? Skoro trzydniowe obecnie istnieją.