Bilet za SMS

Forum dyskusyjne o biletach komunikacji zbiorowej.
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Bilet za SMS

Postautor: msq » śr 18:05, 11 mar 2009

Płać komórką w kolejnym mieście

Łódź będzie kolejnym polskim miastem, które po Warszawie wprowadzi dla swoich mieszkańców nowatorską usługę - Płać komórką za bilet komunikacji miejskiej. Usługa to wspólna inicjatywa komórkowej sieci Plus i banku Citi Handlowy realizowana w oparciu o system mPay.
Po raz pierwszy z możliwości płacenia za bilet komunikacji miejskiej przy pomocy telefonu komórkowego mogli skorzystać mieszkańcy Warszawy - od grudnia 2008 roku. Do dyspozycji klientów są bilety czasowe - 20, 40, 60 i 90 minut.

By skorzystać z usługi należy posiadać telefon komórkowy w sieci Plus lub Play oraz konto w mPay bądź banku Citi Handlowy. Następnie należy wpisać w telefonie kod *145*, a potem kod dla odpowiedniego rodzaju biletu i znak #.

Po Warszawie usługa umożliwiająca płacenie telefonem komórkowym za bilet komunikacji miejskiej dostępna będzie na dniach także dla mieszkańców Łodzi.

Usługa Płać komórką jest otwarta także na współprace z kolejnymi miastami, operatorami komórkowymi oraz bankami. Celem jest stworzenie wspólnej, ogólnopolskiej platformy umożliwiającej świadczenie usług finansowych za pomocą telefonu komórkowego.
http://media2.pl/telekomunikacja/48486-plac-komorka-w-kolejnym-miescie.html

Pogratulować.

Edit: Za parkowanie już można płacić! :Dhttps://www.mpay.pl/dla_uzytkownikow/parkowanie_mp_145.html
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez msq, łącznie zmieniany 2 razy.

domino
Gaduła
Posty: 1045
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » czw 15:14, 12 kwie 2012

Od czwartku, 12 kwietnia 2012 roku, pasażerowie MPK-Łódź w prosty sposób mogą kupować bilety komunikacji miejskiej korzystając ze swoich telefonów komórkowych. Spółka we współpracy z pięcioma firmami umożliwiającymi mobilne płatności chce w ten sposób wyjść naprzeciw oczekiwaniom pasażerów i ułatwić dzięki temu możliwość zakupu biletu w praktycznie każdym miejscu i momencie – a szczególnie wtedy, gdy w pobliżu nie ma punktu sprzedaży biletów lub jest on już nieczynny.


Jak działają wprowadzane systemy?

- CallPay – zakupu dokonujemy przez zwykłe połączenie (na wskazane numery) w każdym telefonie komórkowym,
- moBilet – zakup umożliwia specjalna aplikacja – do korzystania potrzebny jest telefon z dostępem do Internetu,
- mPay – zakupu w sieciach Orange, Play i Plus dokonujemy przy pomocy menu *145# - w pozostałych wybieraniem tonowym pod numerem 791 145 145,
- SkyCash – zakup umożliwia specjalna aplikacja – do korzystania potrzebny jest telefon z dostępem do Internetu,
- Unibank – zakupu dokonujemy poprzez zwykłe połączenia w każdym telefonie komórkowym.

Aby móc korzystać z tej nowoczesnej drogi zakupu biletów należy:

- Dokonać wyboru jednego z pięciu operatorów, gdyż każdy z nich ma nieco inne zasady działania (aby poznać pełną ofertę firm wystarczy odwiedzić stronę mpk.lodz.pl, na której, w specjalnej zakładce znajdziemy informacje dotyczące wszystkich operatorów),
- Po dokonaniu wyboru operatora należy zarejestrować się w systemie, a następnie dokonać przelewu swoich środków na subkonto, z którego środki będą pobierane
– bądź (u niektórych operatorów) podłączyć do systemu swoją kartę płatniczą,
- I to wszystko – należy pamiętać o tym, aby naładować telefon i nauczyć się kilku kroków samego zakupu biletów oraz postępowania w przypadku kontroli, gdyż niektóre systemy wymagają pobrania i instalacji specjalnej aplikacji, a w innych wystarczy jedynie wykonanie tzw. głuchego połączenia, które zostanie automatycznie przerwane.


Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami taryfowymi, pierwszą czynnością po wejściu do pojazdu winno być skasowanie biletu. W przypadku biletów zakupionych przez telefon komórkowy, dowodem będzie wyświetlany komunikat przeznaczony dla kontroli.


Wszystkie systemy umożliwiają zakup biletów czasowych (20, 40 i 60-minutowych) normalnych i ulgowych, a także miejskich i aglomeracyjnych (24-godzinnych) oraz jednoprzejazdowych. To powinno znacznie ułatwić zakup biletów osobom mieszkającym na obrzeżach, czy poza miastem.

http://www.mpk.lodz.pl/showarticleslist.action?category=1253&Dla+pasa%C5%BCera

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 17:51, 12 kwie 2012

Wygląda na to, że wreszcie robią coś porządnego. Płatność za bilet przez komórkę, i to w tej najwygodniejszej wersji - poprzez audiotele/SMS premium, bez konieczności instalowania aplikacji i wykonywania przelewów. Nie będzie już problemu braku możliwości kupienia biletu.

Pytanie tylko, czy ceny biletów na komórkę będą naliczane wg cennika, czy może operator będzie doliczać jakąś prowizję.

Edit:
Jednak trzeba doładowywać konto. Ale to można usprawiedliwić tym, że tak jest wszędzie, nie tylko w Łodzi.

Szkoda tylko, że wprowadzili to dopiero po 3 latach od pierwszej wzmianki w mediach.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » pt 17:48, 13 kwie 2012

Ponieważ system zaczyna funkcjonować w Łodzi po kilku latach argument że "tak jest wszędzie" nie jest żadnym argumentem. Wystarczyło przyjrzeć się co można poprawić i od razu wprowadzić lepszy produkt - bez rejestrowania i doładowywania konta.

Swoją drogą, rozumiem że MPK nie chwali się ciągłymi zmianami rozkładów i objazdami, ale skoro już raz na kilka lat udało się firmie zrobić coś pozytywnego, dlatego nie ma porządnej reklamy tego? Usługa działa od wczoraj, a dopiero wczoraj zaczęły pojawiać się pierwsze plakaty na przystankach. Dzisiaj były już prawie wszędzie, chwała za to pracownikom MPK, ale media dość dyskretnie informują o tej, bądź co bądź, innowacji.

px33
Fan forum
Posty: 4942
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 18:11, 13 kwie 2012

Mpay chyba można powiązać z kartą/kontem co likwiduje konieczność jakichkolwiek doładowań.

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 19:09, 13 kwie 2012

Adamix pisze:Ponieważ system zaczyna funkcjonować w Łodzi po kilku latach argument że "tak jest wszędzie" nie jest żadnym argumentem. Wystarczyło przyjrzeć się co można poprawić i od razu wprowadzić lepszy produkt - bez rejestrowania i doładowywania konta.

Tyle że tutaj pewnie wiązałoby się to z dużo większym wysiłkiem (również finansowym) ze strony MPK. Bo teraz po prostu podpisali umowy z firmami sprzedającymi bilety przez komórkę w całym kraju. Płacenia za bilet SMS-em nigdzie nie ma (chyba że się mylę). MPK musiałoby podpisać odpowiednie umowy z operatorami komórkowymi i sporo dopłacać do biletów (możliwe, że nie przynosiłoby to żadnego zysku) - opłata SMS-em za usługi, gdzie jest również możliwość płacenia przelewem zwykle jest o kilka złotych droższa. A tutaj koszt prowizji musi ponieść MPK, bo przynajmniej teoretycznie bilety ze wszystkich możliwych źródeł muszą mieć tą samą cenę. Tak argumentowano zastąpienie u kierowców/motorniczych biletów czasowych z dopłatą biletami jednoprzejazdowymi. Tylko dlaczego PKP takie rozwiązanie stosuje bezkarnie od lat?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2104
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Postautor: jan_defecto » pn 20:41, 16 kwie 2012

Poczytałem sobie informację na stronie mPay i coś przyciągneło moją uwagę. Zakup biletu jednoprzejazdowego wymaga wpisania numeru bocznego pojazdu. Ciekawe co ma zrobić pasażer autobusu 58 chcący zakupić taki bilet (pojazdy KORO nie posiadają numerów bocznych).

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 20:51, 16 kwie 2012

Rejestracyjny by załatwił sprawę, tyle że nie jest widoczny od wewnątrz.

A na jakiej zasadzie działają oznaczenia pojazdów w Koro na wydrukach z kasownika? Ostatnio jechałem 58 i wybiło 1204131706. Oznaczenie pojazdu - 12. Jak to jest interpretowane? Normalnie to 2 ostatnie cyfry taborowego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2104
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Postautor: jan_defecto » wt 09:23, 17 kwie 2012

12 to oznaczenie roku.


Wróć do „Bilety”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość