M120 powraca?

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

M120 powraca?

Postautor: mch » pt 14:52, 08 gru 2006

6 grudnia pomiędzy godziną 16:30 a 17 techniczny Ikarus holował jednego z odstawionych na Telefonicznej Jelczy M120. "Skład" zmierzał Mickiewicza w kierunku Retkini (a więc domyślnie na Nowe Sady). Widziany przy skrzyżowaniu z Włókniarzy. Numerów niet, bo raz że było ciemno, a dwa - byłem w ruchu i nie miałem czasu/możliwości na uważne przyglądanie się takim detalom.

Pytanie zasadnicze brzmi: czy ktoś go kupił i pojechał na przegląd przed odbiorem przez nowego właścieciela czy może wraca do eksploatacji liniowej?

rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontaktowanie:

Postautor: rkplodz » pt 17:31, 08 gru 2006

Ja obstawiam że za tydzień będzie śmigał na Śląsku Obrazek

JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: JAROMIR_9700 » pt 20:06, 08 gru 2006

Byly wystawione na sprzedaz wiec pewnie znalazl sie jakis prywaciarz, na linie mysle ze juz nie wroca, bynajmniej nie ma takiej potrzeby, albo ktos sobie chce domek na kolkach zrobic na wakacje:)

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » pt 21:10, 08 gru 2006

OIDP mialy czekac na ŁTR, moze to przygotowania do powrotu? Obrazek

JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: JAROMIR_9700 » pt 23:20, 08 gru 2006

Na ŁTR glownie beda przegubowce szly, jednak ŁTR idzie bardzo uczeszczanym szlakiem, mysle z ejak raz wycofali z uzytki to juz nie beda wznawiac, bardziej moze na jakie simprezy lub tym podobne, typu autobus zabawka Obrazek

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » sob 09:02, 09 gru 2006

JAROMIR_9700 pisze:mysle z ejak raz wycofali z uzytki to juz nie beda wznawiac


Wzystko, co stoi (stało) na Telefonicznej miało być przywrócone na czas remontow a potem skasowane.

JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: JAROMIR_9700 » sob 11:40, 09 gru 2006

mysle ze chodzi tu o tabor przegubowy, jesli dobrze kojarze to byly ogloszenia o sprzedaz tych jelczy, no ale to takie gdybanie, pozyjemy zobaczymy Obrazek

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » sob 16:12, 09 gru 2006

Skoro M11 były pożegnane to nie rozumiem jak one mogą zostać na czas remontu pod ŁTR. Ikarusy - to rozumiem.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » ndz 19:24, 10 gru 2006

Zaraz, chwilę,
120MM to nie M11!
120MM mają silnik MANa i automaty, pochodzą z 1992 roku, więc gdyby nie to, że 2006. roku doczekało bodaj 5 sztuk, to może poszłyby do NG i dalej jeździły. Ogłoszenie też dotyczy tylko M11, więc jeśli niskaczy będzie mało, to jeszcze na KZ wyjadą. Swoją drogą zastanawaia mnie fakt, że na zastępstwo za wysokopodłogowe wagony często wysyłają niskacze, chyba w ramach rekompensaty z utrudnienia Obrazek

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » ndz 20:25, 10 gru 2006

Kazik pisze:120MM mają silnik MANa i automaty,


Skrzynia ZF

gdyby nie to, że 2006. roku doczekało bodaj 5 sztuk


Wiecej nie było.

Swoją drogą zastanawaia mnie fakt, że na zastępstwo za wysokopodłogowe wagony często wysyłają niskacze


Mnie też. Rozumiem jeden przypadek za 10, ale reszta jest sprawa dosc dyskusyjna.

SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Postautor: SZAUTER » ndz 20:56, 10 gru 2006

No cóż dają to co mają. Jest niski to dają niskiego. W przypadku jak Kilińskiego obsługuje to mogą tylko niskacza dać. A jelcze i Ikary odstawione na Telefonicznej pójda w użytek ponieważ podczas objazdów podczas budowy ŁTr w centrum będzie potrzeba ok 50 brygad KZ za tramwaje. Ponoć z tego też powodu urząd pracy ma zorganizować nabór i szkolenia na kierowców bo w przeliczeniu na 50 autobusów będzie potrzeba ok 150 dodatkowych kierowców (przy przeliczeniu 50 - 1 zmiana, 50 - 2 zmiana plus ok 50 na ew. 3 zmiane i gdy któryś z poprzednich 100 będzie miał dzień wolny). Byc może tego Jelcza wzieli na naprawe aby za L-ke robił? Kto wie co się szykuje. Jedno jest pewne jak zabraknie wozów to i M11 wyjadą na trase.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 21:03, 10 gru 2006

M11 raczej nie wyjadą. Podczas remontu ŁTR powinny kursować tylko wszystkie Ikarusy do rocznika 1990 włączenie, które nie zostały skasowane, również wypożyczone. Problem będzie wtedy, gdy MPK dalej będzie olewało Kilińskiego i Limanowskiego, gdzie stoją zepusty Jelcze i Volvo i są zastępowane wypożyczonymi Ikarusami. Wtedy ich może braknąć.

Wiem, co się dzieje w Łodzi - jak wszystko wolno postępuje. Może być tak, że remont pod ŁTR będzie robiony odcinkami, np.: Zachodnia od Zielonej do Legionów. Ktoś nawet mówił, że odbudowywane są łuki Piotrkowska/Czerwona w stronę Placu Niepodległości. Dowodzi to, że remont będzie robiony stopniowo. Jeżeli faktycznie pojedynczo będą remontowane raptem tak krótkie odcinki jak Zielona-Legionów to wystarczy kilka, max. kilkanaście wozów.

SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Postautor: SZAUTER » ndz 21:09, 10 gru 2006

Jest mały problem. Bo oni ze względu na mała ilość czasu chca rzucić się połową miasta na raz. Ale nawet żeby zastępowac komunikacje na tak małych kawałkach potrzeba i tak dużo wozów. Weź pod uwage że jeden tramwaj to 2 autobusy przegubowe. Wiem co mówie bo niby taka 3 zawsze pusta na Łagiewnickiej była a jak był remont przy Dolnej to jakoś bardzo ciasno się zrobiło w tych Z-kach. A częstotliwość była mniej więcej taka jak tramwaju.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 21:10, 10 gru 2006

Pewnie jak zwykle wszystko się przedłuży czasowo.

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » ndz 21:30, 10 gru 2006

Adrian pisze:Podczas remontu ŁTR powinny kursować tylko wszystkie Ikarusy do rocznika 1990 włączenie, które nie zostały skasowane, również wypożyczone. Problem będzie wtedy, gdy MPK dalej będzie olewało Kilińskiego i Limanowskiego, gdzie stoją zepusty Jelcze i Volvo i są zastępowane wypożyczonymi Ikarusami. Wtedy ich może braknąć.


Sorry, nie rozumiem przekazu ...

Wiem, co się dzieje w Łodzi


Wow, pogratulowac.

Ktoś nawet mówił, że odbudowywane są łuki Piotrkowska/Czerwona w stronę Placu Niepodległości.


A to ciekawe.

SZAUTER pisze:Weź pod uwage że jeden tramwaj to 2 autobusy przegubowe.


Taak? Ciekawe ... 2x805Na to ok. 210 pasazerow a Ik280=165, M181MB=175-180, CitaroG=175

JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: JAROMIR_9700 » ndz 21:43, 10 gru 2006

Jesli autobusy zostaly wycofane z uzytku i wykreslone z listy taborowej, to nawet awaria wiekszosci autobusow nie spowoduje ze zostana uzyte, te jelcze na eLki raczej tez nie pojda, na automatach szkolic to glupota, bardziej prawdopodbne jakies nie konwecjonalne uzycie tych 120-tek

mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mch » ndz 22:02, 10 gru 2006

Dlaczego głupota szkolić na automatach? Już wkrótce skrzynia manualna w ruchu miejskim odejdzie do historii.

JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: JAROMIR_9700 » ndz 22:27, 10 gru 2006

A czy prawo jazdy kat D uprawnia jedynie do jazdy miejskimi??, jak ktos idzie na kurs powinien miec przeszkolenie gruntowne, automatem nie sztuka jezdzic, sztuka manualem plynnie tak by pasazerowie nie latali po autobusie jak ........, po za tym egzaminy beda odbywac sie pewnie zawsze na recznych skrzyniach (i slusznie), choc w ramach kursu powinni tez uczyc jazdy na automacie

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » ndz 22:32, 10 gru 2006

W Łodzkim MPK liczba lewarów wynosi ok. 70 i co ciekawe w tym roku nie zmalała mimo kasacji 280ek, a to wszystko przez zakup vero Obrazek

mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mch » pn 11:22, 11 gru 2006

Żeby jeździć automatem tez trzeba przejść stosowne przeszkolenie. To nie jest tak jak ci się wydaje, że siadasz, wciskasz pedał i samo jedzie. Przypominam też, że szkolenia z urzędu pracy są dla MPK, a więc nie dziwne byłoby, że pod kątem ich taboru, a nie wszystkiego co podpada pod kategorię D prawa jazdy.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość