Mercedesy O345G Conecto i O530G Citaro

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » czw 18:10, 14 wrz 2006

No to trzeba przemianować temat, przypominam że Citaro to O530 (dwie generacje nowszy?).
Po zajezdni to chyba chodzą w okularach przeciwsłonecznych, tak się błyszczy:)
Proponuję go na 57 lub 96.

Kuba
Administrator
Posty: 3378
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: Kuba » czw 18:31, 14 wrz 2006

Prędzej na 57 pewnie będzie niż na 96. Co do błysku, to jaki to by nie był wóz, to póki nówka i się błyszczy to super wygląda. Troche pojeżdżą (głównie przez zimę) i błysk stracą Obrazek i nie będą już takie pikne Obrazek
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » czw 19:10, 14 wrz 2006

Pierwszy raz powinien wyskoczyc na 69 ObrazekObrazek

liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontaktowanie:

Postautor: liszek » pt 07:30, 15 wrz 2006

Przeczytałem gdzieś, że z tyłu pojazdu nie ma 3 siedzeń a w zamian są miejsca na bagaże hmm... to co na L-ke chcą go zabrać Obrazek

smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Postautor: smugler1990 » pt 10:36, 15 wrz 2006

Fajnie by bylo gdyby nowych citaro walneli ze 3 szt na 57 ,obecnie jezdza tutaj wylacznie prawie ikary i gnioty krotkie i dlugie:evil: - wole juz connecto i citaro niz m181MB i m121MB -na 57 musi pojawic sie nowy tabor - bo to co jezdzi obecnie nie przciaga pasazerow a wrecz ich odstrasza Obrazek

SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Postautor: SZAUTER » pt 20:49, 15 wrz 2006

Oj popieram:) Bo jeżdże na uczelnie 57 codziennie i szczególnie zimą by się przydał cieplutki bezawaryjny wozik Obrazek

liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontaktowanie:

Postautor: liszek » pt 21:54, 15 wrz 2006

No citaro to napewno będzie ciepłe ale w duże mrozy to w connecto wątpie chyba, że webasto na maxa Obrazek

Kamyk
Bywalec
Posty: 213
Rejestracja: ndz 21:57, 03 wrz 2006
Lokalizacja: Łódź - Radogoszcz Zachód

Postautor: Kamyk » pt 22:41, 15 wrz 2006

Conecto 2654 jako R22-Kusocińskiego widziany dzisiaj na krańcówce na 11Listopada.

PS. Fajnie jak ludzie chcą wsiąść do autobusu i naciskają karoserie w okolicach drzwi.
Przebija to naciskanie kierunkowskazu w tramwajach Obrazek

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » sob 08:16, 16 wrz 2006

liszek pisze:w connecto wątpie


Czemu?

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » sob 08:39, 16 wrz 2006

Trzeba coś zrobić z tymi przyciskami. Niech je wogóle wymontują, bo to co robią ludzie (i starsi i dosyć młodzi) to jest śmieszne. Wczoraj jechałem całą trasę 52 Conecto i widziałem, że ludzie na siłe wciskali te przyciski jeszcze jak autobus się nie zatrzymał, co powodowało włączenie się w kilku miejscach w autobusie na wyświetlaczach cudownych napisów STOP.

Można też nauczyć ludzi, że wciska się wtedy, gdy pali się lampka w przycisku. Pozatym trzeba oduczyć wciskania przycisków STOP oraz tych dla osób niepełnosprawnych.

Bardzo denerwujące jest to, że gdy wysiadam na przystanku, gdzie razem ze mną z każdych drzwi stoi pełno ludzi również do wysiadania i kierowca napewno wciśnie jeden cudowny przycisk do otwarcia 3 drzwi to jakieś mohery drą się WCISNIJ, BO NAS NIE WYPUŚCI itp. albo zrywa mi rękę z poręczy, byle tylko dorwać się do przycisku i go sobie wcisnąć... szkoda słów.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » sob 09:02, 16 wrz 2006

Ale w czym problem? Że się lampka zapali? Z tego co mówił mch, kierowca ma sygnalizację przy których drzwiach wciśnięto STOP, dzięki czemu może otworzyć tylko te drzwi, które trzeba. Nie wiem czy to nie lepsze rozwiązanie (oczywiście, gdy w zestawie z inteligentnym kierowcą) niż głupawy "ciepły guzik" w Volvach.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » sob 09:05, 16 wrz 2006

Denerwuje mnie samo wciskanie aż palec się siny robi i trzymanie przez pół minuty jak jeszcze autobus jedzie żeby tylko sobie nacisnąć.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » sob 09:07, 16 wrz 2006

No ale to nie Twój palec, więc co Ci szkodzi? Obrazek

liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontaktowanie:

Postautor: liszek » sob 09:07, 16 wrz 2006

Hmm ale w connecto jest sygnalizacja przy których drzwiach pasażer nacisnął stop?? Jeśli tak to spoko tylko tak jak ukalo napisał musi być inteligentny kierman a takie niezawsze jest.

Kamyk
Bywalec
Posty: 213
Rejestracja: ndz 21:57, 03 wrz 2006
Lokalizacja: Łódź - Radogoszcz Zachód

Postautor: Kamyk » sob 09:07, 16 wrz 2006

A nie o to właśnie chodzi by przycisk nacisnąć wcześniej, tzn. troche przed przystankiem?

Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Postautor: Ventlan » sob 09:08, 16 wrz 2006

Tylko że te przyciski właśnie do tego służą! I właśnie należy je naciskać przed przystankiem! W normalnym cywiliowanym mieście jest to informacja dla kierowcy, żeby się zatrzymać na przystanku na żądanie, a naspis STOP informuje pasażerów, ze kierowca został poinformowany. Do tego w większości wozów przyciski zapamiętują, że zostały wciśnięte i wtedy tylko te drzwi się otwierają na najbliższym przystanku.
Pozatym taka ogólna rada: pomyśl zanim coś napiszesz, a jak już napiszesz przeczytaj i jeszcze raz pomyśl przed wysłaniem.

Kuba
Administrator
Posty: 3378
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: Kuba » sob 12:43, 16 wrz 2006

Ja rozumiem przyciski, ale nie rozumiem niektórych ludzi i to ich podniecenie. Tzn. na początku rozumiałem, bo to nowość była i ludzie czuli, ze mają w pewnym sensie władzę, ale dzisiaj też widuję osoby, które już wciskają przycisk jak ledwo autobus odjedzie z wcześniejszego przystanku, tak aby być pierwszym. Albo są sytuacje, że każdy chce nacisnąć, a przecież wiadomo, że wystarczy jak jedna osoba wciśnie "z tłumu". Czasami naprawdę śmieszne sytuacje się rodzą... Obrazek
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » sob 14:13, 16 wrz 2006

I właśnie o tym mówię, co Kuba.

Acha, starszy tabor (tj. gnioty stare, 405-tki, odkurzacze) nie zapamiętują, że przycisk został wcisnięty. Przycisk zadziała tylko na przystanku a nie przed o ile oczywiście kierowca nie otworzy drzwi sam.

liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontaktowanie:

Postautor: liszek » sob 15:32, 16 wrz 2006

Panowie wydaje mi się, że schodzimy z tematu...

mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mch » sob 17:22, 16 wrz 2006

To info od jednego z kierowców, że jest sygnalizacja dla poszczególnych drzwi. Ukalo wie o kogo chodzi. Obrazek

Btw, to jest jak najbardziej realne, zważywszy na fakt, że nad każdymi drzwiami jest taka czerwona lampka, która zapala się tylko i wyłącznie przy naciśnięciu przycisku właśnie przy danych drzwiach (nie zapalają się wszystkie na całej długości autobusu przy wciśnięciu jednego przycisku). Tak więc biorąc pod uwagę te obserwacje plus wspomnianą wyżej informację, należałoby to raczej przyjąć za pewnik.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości