Mercedesy O345G Conecto i O530G Citaro

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mch » wt 12:10, 05 wrz 2006

gajdek419 pisze:Liszek ma rację w 100% odnośnie przycisków otwierania drzwi - ich brak to jakieś nieporozumienie. Po co robiono ankiety gdy testowano Conecto i tak pomimo uwag pasażerów odnośnie braku powyższych przycisków kupiono autobusy bez nich....szkoda



Jeden z tamtejszych speców od wizerunku - Małek - w cytowanej przez prasę wypowiedzi stwierdzał, że MPK wzięło pod uwagę te ankiety i dlatego kupiło Conecto. ROTFL. Nie wspomniał naturalnie, że ankieta skonstruowana była na zasadzie: jedziesz nowym autobusem; czy chcesz, żebyśmy takie kupili. Domyślna odpowiedź: oczywiście, cokolwiek byle nie sypiący się Ikarus. Ankieta spełniła oczekiwania marketingowców, którzy mięli już gotową interpretację: ludzie chcą właśnie te konkretne autobusy (które im wybraliśmy i podsunęliśmy; w końcu innego wyboru nie było). Ot cała tajemnica ankiet. Łykniesz trochę tzw. marketingu (bo z prawdziwą filozofią marketingu ma to mało wspólnego), to będziesz wiedział jak to funkcjonuje. Niestety, jest to norma w polskich przedsiębiorstwach. A takie sytuacje pomagają w budowie oficjalnego wizerunku - w końcu w prasie napisano, że MPK kupiło taki tabor, jaki życzyli sobie podróżni, co z kolei jest równe stwierdzeniu: "patrzcie, dbamy o klienta i go słuchamy". Niestety, jest to swojego rodzaju manipulacja, ale ważne, że skuteczna w odniesieniu do przeciętnego Kowalskiego.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » śr 15:30, 06 wrz 2006

@mch
Jak były w Łodzi targi komunikacji miejskiej to sobie można było porównać, ale mało kto na nie przychodził i w końcu zlikwidowali. Manipulację dało się wyczuć, ale też hasło "zmieniliśmy trasę, bo tego chcieli mieszkańcy" jest manipulacją.
Przyciski mają tę cechę, że dają ludziom poczucie władzy: 'wciskam i otwiera się!' Robrajają mnie ludzie, którzy naciskają przycisk przed zatrzymaniem, potem wciskają, jakby chcieli go przecisnąć przez poręcz i w końcu wciskają 'stop'. Jak ludzie chcą się tak szybko wydostać, to może przywróćmy ręczne otwieranie, jak w eNkach...

Kuba
Administrator
Posty: 3378
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: Kuba » śr 16:40, 06 wrz 2006

Hehehe Obrazek Jedni naduzywają tych przycisków, a inni, tak jak w moim przypadku, wręcz odwrotnie - jakby ich nie zauważali. Ostatnio tak miałem - nie wiem czy kobieta stojąca obok mnie się zamyśliła czy co, ale stoi sobie oparta o słupek z guzikiem i czeka... Musiałem jej zwrócić uwagę, bo oboje byśmy nie wysiedli...

Więc może MPK chciało zrobić także ludziom nieprzyzwyczajonym do korzystania z przycisków przysługe i kupio właśnie takie oto Conecto Obrazek
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

Bros
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 15:07, 18 lip 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: Bros » śr 16:58, 06 wrz 2006

Kazik pisze:@mch
Jak były w Łodzi targi komunikacji miejskiej to sobie można było porównać, ale mało kto na nie przychodził i w końcu zlikwidowali.


Wystawy komunikacji nie zlikwidowali tylko straciła renomę po zmianie władz w MPK. Za Rydeckiego wystawy przyciągały tłumy wystawców i były znane w całej Polsce. Teraz o nich nie słychać bo po prostu nie ma czym się chwalić. Ostatnia jaka była za rządów Wąsowicza składała się z jednego autobusu i kilku samochodów. Po co więc było reklamować taką wystawę na której praktycznie nic nie było oprócz tego jednego autobusu. Wstęp na nią kosztował 50 groszy i 1 zł. Za wejście na poprzednie pobierano opłatę pięć razy większą. Zatem różnica jest ogromna. Ostatnia była 1,5 roku temu a następna miała być 27-28 września 2006 jednak się nie odbędzie i prawdopodobnie w przyszłym roku także nie.

rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontaktowanie:

Postautor: rkplodz » śr 17:45, 06 wrz 2006

Etam zarząd. Straciła rangę bo IGKM przeniosła swoje konferencje i niejako zarekomendowała Transexpo w Kielcach.

mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mch » czw 09:38, 07 wrz 2006

Wracając do kwestii Conecto, to mają bardzo poważna zaletę, dowiedzioną empirycznie. Zawieszenie powala. Czy to kostka klinkierowa na Jaracza, czy torowiska na skrzyżowaniach, czy też długie poprzeczne garby na wjeździe z Waltera Janke na Maratońską - ze wszystkim radzi sobie dobrze. Ten autobus po prostu pływa po tych nierównościach. Do tłumienia w sumie nie można się przyczepić. Bije na głowę i wyroby Jelcza (znane z twardego bicia) i nawet droższe Citaro z ze stajni Mercedesa.

Druga sprawa, że zawieszenie pracuje również bardzo cicho, ale jeszcze za wcześnie aby oceniać je pod tym kątem - zobaczymy za jakiś czas, kiedy trochę już się powytłukuje na naszych ulicach.

liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontaktowanie:

Postautor: liszek » czw 16:07, 07 wrz 2006

Jednak chyba w porównaniu z jelczem nie ma rampy dla wozków nie jestem pewniem niech ktoś napisze ja jeszcze nim nie jechałem.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » czw 17:01, 07 wrz 2006

No niestety, rampy nie ma... a moim zdaniem całkiem by się sprawdziła, ta podłoga jest naprawdę nisko, no ale jeden stopień jest Obrazek

Kuba
Administrator
Posty: 3378
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: Kuba » czw 17:52, 07 wrz 2006

Ja jakoś szczęścia nie mam do tych Conecto - uciekają mi z przed nosa Obrazek
Więc jedynie mogę powiedzieć, ze dzisiaj jeździ 2653 na linii 85.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontaktowanie:

Postautor: liszek » czw 18:42, 07 wrz 2006

ukalo pisze:No niestety, rampy nie ma... a moim zdaniem całkiem by się sprawdziła, ta podłoga jest naprawdę nisko, no ale jeden stopień jest Obrazek


No właśnie dziś byłem świadkiem jak starsza pani czekała koło centralu na 98 najpierw przyjechał ikar więc nawet nie probowała. Potem odkurzacz jelcz kierowca wysiadł i wyjął platforme i babcia wjechała spokojnie na wózku elektrycznym. Jak podjedzie merc to chyba tak samo zwątpi jak w przypadku ikara troszke smutne ale prawdziwe. Nie mówię, że jest dużo osób które jeżdżą na wózkach ale nowy merc napewno im nie pomoże jak i osobą które mają problemy z nogami i sprawia im naprawde dużo problemu wejście już w 3 drzwiach w odkurzaczu gdzie jest jeden stopien.

Polska

Postautor: Polska » pn 15:38, 11 wrz 2006

Przyjechały kolejne Connecto .
Dziś widziałem 2658 koło krancówki tramwajowej na Wyszyńskiego na linii 76

Bros
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 15:07, 18 lip 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: Bros » pn 16:00, 11 wrz 2006

Ja dzisiaj widziałem #2659 na 99A na Zgierskiej.

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » pn 16:21, 11 wrz 2006

2656-2660 sa juz od dobrych kilku dni w Łodzi, na linie wyjechały niedawno.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » śr 07:38, 13 wrz 2006

Gazeta Wyborcza też już dojrzała nowe autobusy. I jakie rasowe zdjęcie z motywem: http://www.gazeta.pl/aliasy/mod/super_zoom.jsp?xx=3613766Obrazek

Gość

Postautor: Gość » śr 07:58, 13 wrz 2006

Wszystkie pojazdy, zanim opuściły zajezdnie, zostały wyposażone w siedzenia z logo MPK i kasowniki.

Przegubowymi mercedesami może podróżować nawet 172 pasażerów (124 na stojąco i 48 na siedząco). To dużo, zwłaszcza w porównaniu z miniaturowymi Jelczami, które dotarły do Łodzi jeszcze przed wakacjami. Pasażerowie narzekali w nich na tłok, bo autobus ten może zabrać najwyżej 36 osób.

Przestronne mercedesy spotkały się z bardzo ciepłym przyjęciem podróżnych - Widać, że wreszcie kupili coś porządnego - mówi Karol Barański. - Najlepszy dowód, że w ogóle można rozmawiać. W starych ikarusach huk jest taki, że nie sposób się komunikować - dodaje. Zadowoleni są również i starsi pasażerowie. Mają oni przy wejściu do dyspozycji poręcze na trzech różnych wysokościach. - Jest czysto i porządnie, a jeździ się nareszcie gładko - mówi Lucjana Gut. - Żeby wszystkie były takie jak ten, bo w porównaniu z ikarusami to luksus na kołach.

Trudniej mają osoby na wózkach. Wsiadając muszą pokonać mały schodek. Przewoźnik podkreśla jednak, że podróż i tak będzie łatwiejsza niż dotychczas - Po zakupie 69 autobusów, ponad 70 proc. naszego taboru będzie miało niskie podwozie - mówi Makowski.

Nowy tabor:

* mercedesy conecto - przyjchało 10 sztuk, do końca miesiąca ma być 30;

* mercedesy citaro - dziś przyjedzie pierwszy, do końca miesiąca jeszcze sześć;

* w tym roku przyjechało już 11 sztuk Jelczy 121 MB (dojadą jeszcze na cztery sztuki) oraz 17 Jelczy Vero.

W sumie MPK ma 380 autobusów. Najłatwiej trafić na ikarusa (108 sztuk). Pozostałe pojazdy to już nowoczesne mercedesy, jelcze i volvo.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » śr 08:05, 13 wrz 2006

Zgadza się, właśnie miałem pisać odezwę zachęcającą do "polowania" - odpowiednia kategoria w galerii kmlodz.pl już czeka:
http://kmlodz.pl/galeria/categories.php?cat_id=39

I jeszcze komentarz do końcówki artykułu (zamieściłem go również pod artykułem w portalu Gazety):

Nie do końca prawdą jest to, że najłatwiej trafić na Ikarusa. Najłatwiej na
Volvo - ogółem jest ich więcej (115 sztuk) - tylko 4 różnych typów, Ikarusy
natomiast są z grubsza tego samego typu.

Notabene po zakończeniu dostaw i kasacji najgorszych "ikarów" prawdopodobnie po
zsumowaniu typów zarówno Jelcze i Mercedesy również wyprzedzą Ikarusa, spychając
go na 4. miejsce w klasyfikacji marek.

Zapewne jednak Ikarus280 przez pewien czas będzie nadal prowadził w klasyfikacji
typów, przed Volvo 7000, których jest 40 sztuk.

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » śr 12:52, 13 wrz 2006

ukalo pisze:Gazeta Wyborcza też już dojrzała nowe autobusy. I jakie rasowe zdjęcie z motywem: http://www.gazeta.pl/aliasy/mod/super_zoom.jsp?xx=3613766 :D


Tiaa, to wyglada bardziej na zdjęcie tej dziewczyny i w tle jest Conecto zasłoniety znakami i latarniami

Najłatwiej na Volvo - ogółem jest ich więcej (115 sztuk) - tylko 4 różnych typów, Ikarusy natomiast są z grubsza tego samego typu.


Jak juz tak rozrozniamy to Ikary mozna podzielic chociaz na dwie grupy: 280.26/57/58 i 280.37/70 ;)

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » śr 13:15, 13 wrz 2006

Zgadza się, ale trzeba jednak przyznać że różnice pomiędzy typami volvo są większe niż między podtypami ik280 (chociaż oczywiście - zależy jakie przyjąć kryteria)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » śr 17:39, 13 wrz 2006

Może ktoś się wybierze ze mną Obrazek na Nowe Sady jutro lub w piątek dorwać Citaro G? Jak się nie uda wejść (bardziej prawdopodobne) to przez mur jakoś się sfoci Obrazek.

P.S. Gazeta mogła poprosić autora zdjęcia (np.: z kmlodz Obrazek) o zgodę na umieszczenie zdjęcia na ich stronie Obrazek.

Acha, proponuje stworzyć nowy wątek o nowych Citaro lub zmienić nazwę tego o Conecto na Conecto i Citaro.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

już jest

Postautor: ukalo » czw 15:39, 14 wrz 2006



Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości