Mercedesy O345G Conecto i O530G Citaro

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 787
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Postautor: Aleksej » wt 11:37, 12 cze 2007

No nie coraz ciekawsze informacje sie pojawiają. Podobno zrezygnowali z remontów Jelczy, szkoda tylko że w ZT właśnie się uwijają przy następnym. Citaro na Kilińskiego - ciekawe, to po co modernizują NS? Po co tam cały serwis? Kilińskiego potrzebuje przegubów a wy chcecie tam dać 12m, które za to potrzebuje NS. Wystarczy troszkę logicznie pomyśleć aby nie powtarzać takich bzdur.

Co do utrzymania taboru, to wszystko fajnie, tylko że bieżące naprawy też kosztują, wiadomo że na długą metę wychodzi taniej serwisować na bieżąco niż co pewien czas robić NG. Tylko niestety w przypadku kiedy miasto nie jest w stanie zapewnić stałych wpływów do kasy MPK (opłata za usługę na normalnym poziomie) to trudno cokolwiek planować. Jak MPK zarobi dodatkowe pieniądze to ma na zakup nowych wozów, ale jeśli nie zarobi to i części nie kupi, nie opłaci pracowników. I koło się zamyka.

Aleksej

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » wt 14:15, 12 cze 2007

To jeszcze rozwiej proszę (w miarę możliwości) nasze wątpliwości, czy Nowe Sady przejmą w wakacje obsługę niektórych brygad '70'.

Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 787
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Postautor: Aleksej » wt 15:29, 12 cze 2007

Tak, i nie tylko NS przejmie obsługę części brygad 70 Obrazek

Aleksej

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » wt 17:02, 12 cze 2007

Rozumiem, że będzie też Telefoniczna hehe Obrazek.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » wt 17:06, 12 cze 2007

"Nie tylko NS" to raczej nie to samo co "wszystkie zajezdnie" Obrazek

SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Postautor: SZAUTER » wt 17:17, 12 cze 2007

Czyli zobaczymy Volva pod Ptakiem Obrazek No chyba że powrót 42 się szykuje może kolejna niespodzianka Alekseja Obrazek

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » wt 19:34, 12 cze 2007

Ciekawy jestem jak będzie wyglądała obsługa linii 70 w wakacje i po nich. Czyżby obsługa przez trzy zajezdnie autobusowe? Było już coś takiego w historii? Szczerze mówiąc to oddawanie brygad z NS i Limanowskiego na 70 oznacza przeniesienia kosztem innych linii. IMO na 70 wystarczą dwie brygady Citaro G/7700A na kursy do Ptaka. Do reszty, czyli taboru na wariancie "A" idzie po tylu historiach przywyknąć.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » wt 19:40, 12 cze 2007

Na 70 to nie wiem, ale na innych liniach na pewno bywało.

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » wt 21:56, 12 cze 2007

70 byla kiedys w pewnej czesci obslugiwana przez Limanke.

swistaqos
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: czw 15:03, 09 lut 2006
Lokalizacja: Łódź :)

Postautor: swistaqos » śr 00:36, 13 cze 2007

Aleksej pisze: Co do utrzymania taboru, to wszystko fajnie, tylko że bieżące naprawy też kosztują, wiadomo że na długą metę wychodzi taniej serwisować na bieżąco niż co pewien czas robić NG. Tylko niestety w przypadku kiedy miasto nie jest w stanie zapewnić stałych wpływów do kasy MPK (opłata za usługę na normalnym poziomie) to trudno cokolwiek planować. Jak MPK zarobi dodatkowe pieniądze to ma na zakup nowych wozów, ale jeśli nie zarobi to i części nie kupi, nie opłaci pracowników. I koło się zamyka.


Dwa "incydenty" z ostatniego tygodnia.

SZAUTER pisze:Autobus MPK nawalił dwa razy
O godzinie 15.30 strażacy dostali wezwanie do palącego się na ul. Paderewskiego autobusu MPK marki Jelcz. W pojeździe zablokowały się hamulce i na skutek tarcia zaczęło się tlić plastikowe nadkole. W środku na szczęście nikogo nie było, bo... autobus zepsuł się już wcześniej i właśnie był odholowywany do zajezdni.


http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/737789.html

tvn24 pisze:Autobus zapalił się o czwartej nad ranem, więc na szczęście jechało nim tylko kilka osób. - Kiedy wybuchł pożar kierowca natychmiast się zatrzymał i otworzył drzwi - wspomina świadek wydarzenia, nasz internauta Michał Rotsztejn, który sfilmował całe zdarzenie.
- Na początku prócz ognia był niewielki dymek, po chwili płomień z silnika musiał objąć gumowe okablowanie, bo pojawiła się już chmura czarnego dymu, takiego, że w promienie kilku metrów od autobusu nie było nic widać - opowiada nasz internauta.

- Straż pożarna przyjechała dopiero po dłuższym czasie - dodaje pan Michał - najpierw pojawiła się policja która pomogła kierowcy ugasić płonący silnik.

Do zdarzenia doszło w Łodzi w sobotę 2 czerwca tego roku. Według policji przyczyną zajęcia się autobusu były problemy techniczne.


http://www.tvn24.pl/-1,1510021,wiadomosc.html
Warto zobaczyć filmik to trochę zobrazuje skalę pożaru.

Chyba jednak warto troszkę większą presję wywrzeć na ZDiT. Trzeba mieć nadzieje, że informacje m.in. z forum nie idą w próżnie. Trzeba się cieszyć z małych sukcesów, na forum od dawna pojawiały się głosy o zlikwidowaniu zakazu skrętu w lewo na skrzyżowaniu Mickiewicza/Kościuszki - dla N1. Ostatnio miałem okazję podróżować N1 i teraz nie robi ono wycieczek krajoznawczych po Wólczańskiej. :)

Pozdrawiam Michal

Święty
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: wt 16:57, 27 lut 2007
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Święty » śr 00:48, 13 cze 2007

SEC pisze:Czyżby obsługa przez trzy zajezdnie autobusowe? Było już coś takiego w historii?


Dość długo 83 i 85 i to całkiem do niedawna było obsługiwane przez wszystkie zajezdnie. Kiedyś jeszcze 57.

Co do taboru. Wszystkie Jelcze przegubowe będą remontowane.
Raz że przegubów jest za mało, dwa że nawet drogi remont jest tańszy (chwilow) od zakupu nowego przeguba. Oczywiście to się rozłoży w czasie i kiedy wyremontują ostatniego to nie wiadomo.

Jesli chodzi o zakup nowego taboru to po ostatnich zakupach raczej nie należy się w najbliższej przyszłości spodziewać większych zakupów, chociażby ze względu na wydatki przy ŁTR. Podana ilość 60 autobusów to raczej jakiś wymysł, plota.
W jakieś przyszłości nalezy się spodziewać którkich wozów, które zastąpią stare Mercedesy z Klińskiego - chociaż dobrze sie trzymają to swój wiek już mają.

Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 787
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Postautor: Aleksej » śr 08:08, 13 cze 2007

N1 skreca na skrzyzowaniu Kosciuszki - Mickiewicza w lewo gdyz zamkniety jest przejazd na Mickiewicza - Wolczanska w zwiazku z remontem torowiska. Po remoncie wszystko wroci do normy.

Aleksej

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » śr 12:01, 13 cze 2007

Michal pisze: Chyba jednak warto troszkę większą presję wywrzeć na ZDiT. Trzeba mieć nadzieje, że informacje m.in. z forum nie idą w próżnie.

ZDiT, podobnie jak UM to dwa nieudolne urzędy. Kilka beznadziejnych pomysłów jak poszerzenie fragmentu Rudzkiej w zamian za trasę "Górna", "obwodnica" Młynka powodująca, że może i nawet połowa mieszkańców tego osiedla się wyniesie, bo dla Della zrobią wszystko, a żeby obwodnica przebiegała za torami kolejowymi na południe od Młynka to już nie. Z komunikacją jest bardzo kiepsko - drastyczne zmniejszenia stawek za kilometr i nacisk nie na pieszych i tramwaje, ale samochody tychże urzędasów.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » czw 08:19, 14 cze 2007

Święty pisze:Jesli chodzi o zakup nowego taboru to po ostatnich zakupach raczej nie należy się w najbliższej przyszłości spodziewać większych zakupów, chociażby ze względu na wydatki przy ŁTR. Podana ilość 60 autobusów to raczej jakiś wymysł, plota.

No nie wiem czy to na 100% plota bo takie rzeczy mówią kierowcom z Kilińskiego.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » czw 08:26, 14 cze 2007

Ta, a ploty kierowców to 100% pewne źródło informacji.
Zestawmy teraz 2 z nich:
1. Kilińskiego będzie zlikwidowana
2. Kilińskiego dostanie 60 nowych busów

Czy tylko ja widzę sprzeczność?

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » czw 08:39, 14 cze 2007

Ja nie mówię, że kierowcy to pewne źródło informacji, ale nie należy lekceważyć ich newsów.Tak szarym kierowcom mówią "wyżsi" w zajezdni.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » czw 08:56, 14 cze 2007

"Wyżsi" też już różne rzeczy mówili. Niemniej zapewne dalsze zakupy będą prowadzone - pomijając uszkodzone niskacze, to do wycofania pozostało jeszcze jakieś 30-40 Ikarusów.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » czw 09:03, 14 cze 2007

Bardziej prawdopodobne są zakupy na Nowe Sady, ale myślę, że już nie w tym roku.Remonty odkurzaczy uważam za niezbyt opłacalne.1694 podobno odesłali lub mają wysłać na Tramwajową w ramach gwarancji remontowej - już coś nie gra.Nie zrobisz z byle czego mercedesa - taka jest prawda. Jelcz + łódzkie dziury + obsługa na zajezdni - to musi skończyć się źle. Obrazek

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » czw 09:08, 14 cze 2007

Mercedesa nie zrobisz, ale sprawnego odkurzacza owszem. A że jest to kilkukrotnie tańsze od nowego autobusu, to jest opłacalne. A jeśli nawet wrócił na poprawki, to jeszcze żadna tragedia. Dużo gorsze jest to że nowe Volvo przed wyjechaniem na trasę już muszą wracać do serwisu.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » czw 09:23, 14 cze 2007

Wyjdzie to w praniu, zobaczymy ile będzie w stanie posłużyć.Co do volviaków: widziałem przeguba w tamtym tygodniu z awarią na wyświetlaczu Obrazek Mam nadzieję, że to krótkotrwałe choroby wieku dziecięcego Obrazek


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość