Cityrunnery

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1215
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » pn 00:02, 07 gru 2015

MPK w miarę możliwości powinno odpicować tak wszystkie Cityrunnery. Oczywiście nie wszystkie na raz, ale zaczynając od najgorszych. To już nie Konstal, który jeździ 30 lat bez remontu.

Jeszcze jedno zdjęcie z TWB Obrazekhttp://www.phototrans.eu/14,786809,0,Bombardier_Cityrunner_1209.html

michal7778
Coś mówi
Posty: 43
Rejestracja: wt 18:22, 28 lip 2015

Postautor: michal7778 » pn 00:02, 07 gru 2015

Jechałem nim w piątek i trzeba przyznać że zrobili to dobrze. Zrobiło się luźniej wewnątrz (aczkolwiek jest mniej siedzeń), oświetlenie wnętrza daje naprawdę radę, a napęd wydaje się być bardzo dobry. Jedyne co zauważyłem, to że w głośnikach SIP w czasie gdy odtwarzany jest komunikat i tramwaj jednocześnie rusza lub hamuje słychać piszczenie/szum, jakby napęd powodował jakieś zakłócenia.

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » pn 09:49, 07 gru 2015

No właśnie - jak z jakością głośników w 1209? W standardowych CR'a jakość jest tragiczna, ale za to te w najnowszych Woltanach odtwarzają celująco.

Grunt to ożywić w ten sposób również 1202 i 1214 i oby nastąpiło to jak najszybciej. Czekam na 1209 bardziej niż na Swinga Obrazek

Jordi
Gaduła
Posty: 1189
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » pn 13:23, 07 gru 2015

Nom i resztę możnaby sukcesywnie odnowić i wszystkie dać na 11 Obrazek

Tramicusy niech po 15, czy 12 sobie szroty jeżdżą XD

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » pn 13:23, 07 gru 2015

1209 dzisiaj na 11, o ile się nie mylę był o 11:39 przy Targowisku Dolna kierunek Helenówek.

Jordi
Gaduła
Posty: 1189
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » pn 14:17, 07 gru 2015

Jupi Obrazek

Jedyny minus to zabranie podwójnych miejsc (bodaj minus 10 razem wyszło), ale i tak 8 czy 9 więcej niż w Swingach jest po usunięciu, a Citek jest mimo wszystko krótszy - niewiele, ale jednak XD
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1215
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » pn 20:57, 07 gru 2015

Więcej stojących pasażerów wejdzie Obrazek

Który Cityrunner stoi bez jednego członu ?

michal7778
Coś mówi
Posty: 43
Rejestracja: wt 18:22, 28 lip 2015

Postautor: michal7778 » pn 22:26, 07 gru 2015

Jakość dźwięku z SIP w #1209 wydawała się bardzo dobra, dokładnie jak w Woltanach. Sterownik to R&G SRG-6000, być może to ma wpływ na dobrą jakość nagrań.

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: kafar » śr 10:03, 09 gru 2015

kuba_łódź pisze:Wyświetlacze klapkowe są bardziej energooszczędne, bo pobierają prąd tylko przy zmianie kierunku, tylko w nocy trzeba je podświetlać. Wadą jest ich blaknięcie, np. w Jelczu 2516 trudno już coś odczytać z wyświetlacza. W Cityrunnerach jest podobny problem.


Bo to są wyświetlacze z Jelczedesów i mają już prawie 20 lat. Mają prawo być wyblaknięte. W CRach tego problemu przecież nie ma. Dla mnie to tylko czepianie się dla samego czepiania, bo stare to na pewno gorsze.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kafar, łącznie zmieniany 1 raz.

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » śr 14:08, 09 gru 2015

Jechałem dziś 1209 i jakość zapowiedzi głosowych dostała by ode mnie ocenę celującą gdyby nie ten pisk o którym wcześniej wspomniano pojawiający się tuż przed i po zapowiedzi. Jedynie zapowiedź ,,Przypominamy o obowiązku skasowania biletu" taka sobie, ale de facto w innych pojazdach z nowymi zapowiedziami też jest z nią źle.

Sam Citek wewnątrz wydaje się cichszy niż pozostałe. Spodziewałem się co prawda jakiś wrażeń słuchowych (w końcu Enika), ale raczej nie różni się z tym od pozostałych Citków. Nie odczuwa się aż tak bardzo braku tych kilku siedzeń, ale mimo wszystko szkoda, że je wymontowano. Tapicerka schludna, wyprana.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1215
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » śr 17:26, 09 gru 2015

kafar pisze:
kuba_łódź pisze:Wyświetlacze klapkowe są bardziej energooszczędne, bo pobierają prąd tylko przy zmianie kierunku, tylko w nocy trzeba je podświetlać. Wadą jest ich blaknięcie, np. w Jelczu 2516 trudno już coś odczytać z wyświetlacza. W Cityrunnerach jest podobny problem.


Bo to są wyświetlacze z Jelczedesów i mają już prawie 20 lat. Mają prawo być wyblaknięte. W CRach tego problemu przecież nie ma. Dla mnie to tylko czepianie się dla samego czepiania, bo stare to na pewno gorsze.

Starsze nie jest gorsze, ale wyświetlacze w pojazdach KM dość szybko się zużywają. Jeśli MPK planuje odnawiać Cityrunnery, to wypada profilaktycznie powymieniać wyświetlacze na diodowe i kasowniki na pomarańczowe. Wiem, że koszta, ale nie trzeba będzie tego robić w przyszłości, jak wyświetlacze i kasowniki same się rozsypią.

Kpc21
Weteran
Posty: 6064
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 22:29, 09 gru 2015

Ale po co narażać się na koszty i wymieniać coś co jest dobre?

Mogę jeszcze zrozumieć chęć pozbycia się tych starych kasowników bez wyświetlaczy, wybijających dwucyfrowy numer taborowy (bo to co one nadrukowują bywa nieczytelne), ale te pomarańczowe od tych nowszych brązowych różnią się w zasadzie tylko tym, że pomarańczowy pokazuje datę i godzinę, a brązowy tylko godzinę... W dodatku wydruk z tych brązowych często bywa wyraźniejszy (ciemniejszy, bardziej intensywny) niż z tych pomarańczowych. Technicznie one chyba w ogóle się między sobą nie różnią, nie licząc wyświetlacza innego typu i, zapewne, idących za tym zmianach w firmware.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1215
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » śr 22:55, 09 gru 2015

Mechanizmy drukujące szybko się psują, często można trafić na kasownik, w którym nie drukuje jedna igła.

Kpc21
Weteran
Posty: 6064
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 23:52, 09 gru 2015

Ale w tych pomarańczowych jest inaczej? Odnoszę wrażenie, że to ta sama konstrukcja.

No i brak jednej igły w tych kasownikach nie powoduje nieczytelności numeru.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1215
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » czw 01:04, 10 gru 2015

W obu tych kasownikach są drukarki igłowe. Brak jednej utrudnia przeczytanie nadruku, ale nie uniemożliwia. Gorzej, jeżeli taśma barwiąca nie była od dawna wymieniana, i nadruk jest blady.

Kpc21
Weteran
Posty: 6064
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 01:22, 10 gru 2015

Drukarki igłowe... ale skonstruowane chyba tak, że głowica drukująca obejmuje całą powierzchnię nadruku, prawda? Bo inaczej raczej nie dałoby się tego zrobić tak, by kasowanie było natychmiastowe.

A w takiej sytuacji brak jednej igły = brak jednej kropki (i to nie zawsze) na cały nadruk.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: kafar » pt 18:52, 11 gru 2015

Brązowe i pomarańczowe różnią się tak jak opisał to Kpc21.
Drukarka igłowa ma igły ustawione w kolumnie i drukują jak normalna drukarka igłowa - wierszami. Dlatego zepsucie się jednej igły powoduje że nie drukuje się jedna linijka kropek (w jednym moim kasowniku igła przestawała drukować w połowie linijki, więc jest to czasem złożony problem...).
I tak - brak jednej igły nie powoduje że wydruk jest nie do odczytu. Dwóch już prędzej, ale takie rzeczy powinien wychwycić motorniczy przy kontroli kasowników przed wyjazdem.
Ze starszymi (KRG-3/4) jest gorzej bo są bardziej narażone na uszkodzenie przez pasażera, a i jest to już stara technologia z przełomu lat 80-tych i 90-tych. Z tego co wiem nasze MPK już ich nie naprawia, stąd w helmutach z Telefonicznej pojawiają się nowsze KRG-6 w zastępstwie "czwórek" (vide 509, 513 i 515).

(mogę dla chętnych nagrać jakiś film pokazujący jak działają te drukarki)

Wyświetlacze również wymagają konserwacji. Przez tyle lat brudzą się, jak i blakną klapki. Dodatkowo brudzi się plexi która je przykrywa (pozostała część obudowy jest metalowa). Czasami psują się też elektromagnesy sterujące klapkami, ale to też nie jest trudne do naprawy. Przy drobnym nakładzie czasowym da się to zregenerować, aby wyświetlacz był niemal jak nowy.
O zaletach i wadach tablic klapkowych jak i diodowych można rozmawiać godzinami...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kafar, łącznie zmieniany 1 raz.

Kpc21
Weteran
Posty: 6064
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 19:12, 11 gru 2015

W niektórych Helmutach z Telefonicznej były jeszcze kasowniki Pixela, po MKT. Coś z nich się nadal trzyma?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1215
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » pt 20:27, 11 gru 2015

Kasowniki Pixela miały chyba osobne sterowniki ?

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: kafar » sob 11:51, 12 gru 2015

324 ma Pixele. I tak, do nich jest osobny sterownik firmy Pixel.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości