Bulwy - spis

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2079
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Postautor: jan_defecto » czw 22:40, 14 lut 2013

DŁ pisze: Tramwaj MPK z nawigacją pojedzie... bez nawigacji.
Miał być powód do dumy, a jest falstart. Nowoczesny tramwaj wyposażony w nawigację GPS w piątek wyjedzie na ulice miasta. Problem w tym, że… bez nawigacji.
W środę, MPK z dumą prezentowało swój najnowszy tramwaj wyposażony w nawigację GPS. Na ekranie umieszczonym w wagonie, można obserwować jak na mapie miasta porusza się pojazd. Ten system ma być przydatny przede wszystkim turystom, odwiedzającym nasze miasto.

- Nowoczesnym tramwajem, łodzianie będą mogli przejechać się już w piątek - zapewniali przedstawiciele spółki.

Pojazd rzeczywiście wyjedzie na ulice w zapowiedzianym terminie.

Problem jedynie w tym, że jego pasażerowie nie skorzystają z dobrodziejstw nawigacji GPS.
Powód? Nowa tablica informacyjna nie może być na razie używana, bo ZDiT stwierdził braki w oprogramowaniu systemu. Jakie usterki nie pozwalają łodzianom nacieszyć się techniczną nowinką rodem z MPK?

- Na razie system nie zawiera łódzkiego GPS, nie ma niektórych ulic oraz informacji o przesiadkach. ZDiT oczywiście wyrazi zgodę na nowe tablice, ale najpierw MPK musi uzupełnić braki w oprogramowaniu - wyjaśnia Jacek Sarzało, naczelnik wydziału komunikacji społecznej w ZDiT.

Według MPK, usterki zostaną usunięte za półtora tygodnia. Tymczasem łodzianie mogą przejechać się nowym tramwajem, który jednak niewiele będzie różnił się od innych zmodernizowanych 805N jeżdżących już po mieście.

Tych, którzy mają ochotę na podobną przejażdżkę informujemy, że tramwaj będzie w piątek obsługiwał linię numer 8.

Odjazdy z Augustowa:
7:09, 9:22, 11:58, 14:16, 16:39, 18:57, 21:36

Odjazdy z Chochoła:
8:15, 10:40, 13:04, 15:22, 17:45, 20:08, 22:38


Źródło
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 1 raz.

px33
Fan forum
Posty: 4802
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » czw 22:43, 14 lut 2013

Ale to co, wyłączą te tablice? Zamontują R&G? Zakleją te wszystkie kosztowne wyświetlacze (w tym ten najlepszy - stretch pod sufitem za kilkanaście tysięcy zamiast zwykłych diod za góra 2, można go zastąpić kartką z napisanymi długopisem imieninami) nalepkami?

Kolanko50
Coś mówi
Posty: 38
Rejestracja: sob 18:49, 23 lip 2011
Lokalizacja: Łask

Postautor: Kolanko50 » czw 22:59, 14 lut 2013

Moja opinia na temat kolejnego super nowoczesnego konstala przyozdobionego lcd i gps-em:
Czy nie można było tą kasę przeznaczyć na naprawy taboru autobusowego zamiast na tysięczny stary tramwaj po tuningu?!
P.S Ile jest aktualnie unieruchomionych autobusów w MPK Łódź w obu zajezdniach?
Poproszę o numery boczne z obu zajezdni.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kolanko50, łącznie zmieniany 1 raz.

Steint
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: czw 20:19, 22 mar 2012
Lokalizacja: Stara Gadka

Postautor: Steint » pt 12:28, 15 lut 2013

Ale weź pod uwagę, że tabor autobusowy jest w miarę nowy porównaniu do dziurawych Konstali Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Steint, łącznie zmieniany 1 raz.

Kpc21
Weteran
Posty: 5848
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 23:35, 03 kwie 2013

Jechałem dzisiaj tym czymś. Wrażenia:
1/ wyświetlacze LCD są czytelniejsze od LED-owych, choć "amatorska" strzałka (zbudowana ze znaków matematycznych, o taka: ->) profesjonalizmu tym komunikatom nie dodaje
2/ tramwaj się "zgubił" - podawał niewłaściwe przystanki (o kilka przystanków wcześniejsze) - np. Zielona/Zachodnia to dla niego było Narutowicza/Kopcińskiego; odległości między przystankami były już prawidłowe, tzn. zatrzymania na przystankach były zapowiadane na wysokości rzeczywistych przystanków
3/ w przeciwieństwie do wyświetlaczy-choinek, znanych z autobusów, pokazuje przesiadki (oczywiście w tym wypadku były błędne, tzn. odpowiadające lokalizacji, w jakiej tramwaj myślał że się znajduje) - przy czym jest trochę nadgorliwy, bo uwzględnia nawet linię parafialną K, której nie ma w żadnych rozkładach (ciekawe, czy ma też wgrane linie służbowe MPK)
4/ nie zauważyłem żadnych informacji o zabytkach przy trasie, choć to może być kwestia tego, że odcinek, który przejechałem (od pl. Dąbrowskiego do Kościuszki) to według tramwaju był odcinek Konstytucyjna-Kopcińskiego, na którym nie ma nic szczególnie ciekawego
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » śr 14:51, 19 lut 2014

Na stronie Facebookowej MPK Łódź pojawił się post ze zdjęciami ,,Modernizacja tramwajów typu 805 w Zakładzie Techniki MPK-Łódź”. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.625830190805852.1073741853.173807792674763&type=1

Chyba szykuje się pojawienie kolejnego zmodernizowanego składu na mieście. Wie ktoś coś o tym? Woltan? No i oczywiście: jaki taborowy?

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

bulwy

Postautor: Josek101 » śr 14:59, 19 lut 2014

Na fotce jest 1714

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » śr 15:30, 19 lut 2014

Na fotce to może i jest ale wiadomo jak to z pudłami.

http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/3338329,mpk-lodz-modernizuje-tramwaje-w-swoim-zakladzie-techniki-zdjecia,id,t.html

Już wiadomo, 1708+1709 i 1728+1729
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez pawlak, łącznie zmieniany 5 razy.

suomi
Bywalec
Posty: 216
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Postautor: suomi » pt 18:20, 27 cze 2014

może w końcu MPK zacznie modernizacje na wzór moderusa bo na razie jest za Poznaniem daleko w tyle

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 702
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » pt 18:41, 27 cze 2014

suomi pisze:może w końcu MPK zacznie modernizacje na wzór moderusa bo na razie jest za Poznaniem daleko w tyle


Haha.. Poznań.. To zupełnie inna liga. Tam się liczy JAKOŚĆ. Dlatego nie kupują szmelcedesów czy podobne trumny i potwory.
I widać jak przez to daleko zaszli.

suomi
Bywalec
Posty: 216
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Postautor: suomi » sob 20:02, 28 cze 2014

Poznań chroni swój rynek pracy dlatego forsują wszystko co wielkopolskie może dlatego prawie nie ma tam bezrobocia, w Łodzi zniszczono cały przemysł ciężki i lekki i mimo dobrego obecnie położenia inwestorzy nie kwapią się do Łodzi

Kpc21
Weteran
Posty: 5848
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 22:35, 23 wrz 2014

PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1892
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » wt 22:47, 23 wrz 2014

Trzeba było się spytać pod zdjęciem autora Obrazek
Obrazek

Kpc21
Weteran
Posty: 5848
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 23:09, 23 wrz 2014

Tutaj parę osób też pracuje w MPK, więc myślę że mogą wiedzieć Obrazek
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

hax
Bywalec
Posty: 193
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Postautor: hax » śr 15:53, 24 wrz 2014

za czasów TP używano gum do blokowania iglicy zwrotnicy w przypadku, kiedy dwa tramwaje zjechały się na jednotorze. Rozwiązanie to pozwalało nie robić dłuższego zatrzymania, spowodowanego oczekiwaniem na wóz techniczny.

Pewnie o to samo tutaj chodzi.
Podpis.

Kpc21
Weteran
Posty: 5848
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 17:31, 24 wrz 2014

Czyli generalnie chodzi o to, by tramwaj cofając mógł na mijance (czy w tym wypadku na Kuraku, gdzie dalej jest już dwutor, na normalnej mijance jak wspomniany w jednym komentarzu Stary Rynek nie byłoby problemu) wjechać na swój tor, a nie pod prąd, nadal blokując przejazd temu którego zablokował?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 4 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

hax
Bywalec
Posty: 193
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Postautor: hax » śr 20:32, 24 wrz 2014

Dokładnie o to się rozchodzi
Podpis.

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2079
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Bulwy - spis

Postautor: jan_defecto » pt 20:42, 23 gru 2016

We wtorek albo w środę widziałem 1913+1923 na jeździe próbnej. Jest to normalny trzydrzwiowy skład Woltanów.

Josek102
Bywalec
Posty: 172
Rejestracja: pt 15:13, 08 lip 2016

Re: Bulwy - spis

Postautor: Josek102 » pt 18:27, 27 sty 2017

Dziś rano jechałem linią 13 wagon 2803 Aleksandrowską w kierunku centrum..Wagon tak jechał jak by toczyl sie po betonie.Nie dość że wolno to jeszcze jak by miał z torów wyskoczyc .Nie wiem czy to wina wózków jedznych ale koszmar
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1198
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Bulwy - spis

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 16:28, 02 sie 2018

No to teraz coś dla fanów nietypowych malowań MPK. Wczoraj pierwszy raz zaobserwowałem nietypowo pomalowaną, na ciemnoniebiesko z elementami białej "wycinanki", bulwę 1814+15. Wczoraj była na 5. Dziś podobno jedzie jako jedna z ciekawostek na 12.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość