Strona 27 z 28

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 13:09, 05 maja 2019
autor: mig
nowy1212 pisze:Która z zajezdni w Łodzi zarówno autobusowych jak i tramwajowych dba waszym zdaniem najlepiej o tabor a która najgorzej?

Moim zdaniem najlepiej tabor utrzymują Chocianowice, zwłaszcza w kontekście posiadanych przez nie zasobów sprzętowych i infrastrukturę. Może wpływa też na to fakt, że to najmniejsza zajezdnia i najłatwiej nad nią zapanować, nie bez znaczenia są też kompetentni i doświadczeni ludzie w kierownictwie tacy jak p.Talar. Z tego co obserwuję ich wagony robią znacznie mniej zatrzymań i zjazdów awaryjnych niż te z Telefonicznej - od razu mówię, nie mam żadnych statystyk, są to wyłącznie moje odczucia i obserwacje.
Natomiast zajezdnie autobusowe są po jednych pieniądzach moim zdaniem. Zarządzanie taborem i serwisem jest fatalne i chyba z miesiąca na miesiąc jest gorzej. Można to zobaczyć gołym okiem obserwując sytuację na mieście: pełno awarii, zjazdów awaryjnych, odstawionych na długie tygodnie wozów, niewłaściwych przydziałów na linie bo sukcesem często jest jeśli wyjedzie cokolwiek a nie odpowiedni wóz na daną brygadę. W dni robocze zgłaszający awarię/wyłączenie kierowca najczęściej usłyszy od dyspozytora "nie mam nic na podmianę"...

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 13:17, 05 maja 2019
autor: Jordi
Zgadzam się. Tramwajowo Choćki niszczą Telefę zwłaszcza mając w porównaniu do niej "młotek i zardzewiałe gwoździe". Fakt faktem to mniejsza zajezdnia, ale ma też mniej tych pracowników, rozpadającą się kompletnie miejscami halę... Nie ma myjni, a jakoś te tramy wyjeżdżają porządnie przygotowane.

Co do autobusów niestety trzeba przyznać, że jest z tym gorzej. I NS i Limanka nie radzą sobie, chociaż Limanka chyba jednak niewiele, ale jest jeszcze gorsza. NS autobusy nowsze jako tako daje radę utrzymać. Z Limanki Conecto z 14 są już niektóre tragiczne, a na NS nadal wyglądają dobrze po 5 latach. Też Citaro 2006-07 w porównaniu do Volvo 06-07 trzymają się dużo lepiej i to nie tylko chodzi o jakość autobusów...

Choćki w skali szkolnej takie 4+
Telefa 3=
Sady 3=
Limanka 2 tylko...



Co do podmian niestety jest to prawda. Ostatnio 62 stary Jelcz padł na 3h (naprawili go na pętli) i 3h akurat w szczycie (to było 15:30-18:30 jakoś) nic za niego nie podstawiono...

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 13:55, 05 maja 2019
autor: px33
Można to zobaczyć gołym okiem obserwując sytuację na mieście: pełno awarii, zjazdów awaryjnych, odstawionych na długie tygodnie wozów, niewłaściwych przydziałów na linie bo sukcesem często jest jeśli wyjedzie cokolwiek a nie odpowiedni wóz na daną brygadę. W dni robocze zgłaszający awarię/wyłączenie kierowca najczęściej usłyszy od dyspozytora "nie mam nic na podmianę"...

Jeśli faktycznie planowe wykorzystanie taboru przekracza 90%, a dodatkowo sporo wozów pamięta czasy ekonomisty z Krakowa i zakup nowych opóźnił się o co najmniej rok, to nie ma się czemu dziwić, bo z pustego i Salomon nie naleje. Oczywiście, dałoby się znaleźć rozwiązania (zakup wozów używanych, podwykonawca), ale te rzeczy nie są już w gestii zajezdni.
Dodatkowo Limanowskiego jest w trakcie remontu i to na bank nie pomaga.

Nie mówię, że jest dobrze, ale w takich warunkach utrzymanie jest po prostu bardzo trudne.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 13:58, 05 maja 2019
autor: kuba_łódź
Jeszcze póki co każda zajezdnia autobusowa ma swój bastion trupów, Sady mają Jelcze, Limanka - Volvo.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 14:03, 05 maja 2019
autor: nowy1212
No dlstego dobrze by było usłyszeć o jakimś przetargu na kolejnych 50 autibusow w przyszłym roku tak by w 2021 były kolejne nowe to dzieło temu stan by się znacząco poprawił.

Inna sprawa że nasze MPK trochę przyzwyczailo się do tego ze autobusy ma w miarę nowe, a teraz jednak trochę więcej stawia się na tramwaje więc siłą rzeczy autobusy muszą jeździć dłużej.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 15:02, 05 maja 2019
autor: px33
U ż y w a n e.
Co prawda wynajem nowego autobusu nie jest aż tak kosztowny, ale MPK ma dość "standardową" flotę i może wybierać z rynku pojazdy używane, które będzie w stanie w miarę rozsądnie serwisować (Urbino III z silnikiem DAF i Citaro 1 i 2). Naturalnie wszystko będzie źle wyglądać w gloryfikowanym wskaźniku wieku taboru i przy używanych wozach trzeba by jednak liczyć te 20-25% rezerwy, ale wciąż powinno się opłacać. I, co ważne, używane wozy można dostać praktycznie od zaraz.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 15:10, 05 maja 2019
autor: nowy1212
Czy jakiekolwiek duże miasto kupuje używane autobusy?

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 15:13, 05 maja 2019
autor: hytgar655
No Papierski mówił coś o tym, że złożyli do miasta wniosek o dofinansowanie zakupu 69 autobusów. To, plus te elektryki, pozwoliłoby na całkowite pozbycie się Volvo, Jelczy, starych Conecto i Citaro. Więcej do wycofania mają Nowe Sady. Zobaczymy co z tego będzie.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 15:16, 05 maja 2019
autor: nowy1212
^^Zgoda, ale to plan na kolejna perspektywę, czyli jeszcze kilka dobrych lat. No a za kilka lat to będa nam potrzebne kolejne autobusy, bo Solarisy najstarsze też już będą miały swoje lata.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 15:25, 05 maja 2019
autor: jelcz2612
Może wykorzystają opcje na 18 Isuzu na pewno też troszeczkę pomoże.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 16:33, 05 maja 2019
autor: hytgar655
No akurat to chyba plany jeszcze na tę perspektywę. UMŁ na kolejną perspektywę zapowiadało chyba coś ponad 100 autobusów.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 16:45, 05 maja 2019
autor: nowy1212
Faktycznie jak tak czytam to 69 chyba w tej perspektywie. No dobrze by było, bo to by pomogło w nadrobieniu pewnych zaległości.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 18:59, 05 maja 2019
autor: mig
Jordi pisze:Też Citaro 2006-07 w porównaniu do Volvo 06-07 trzymają się dużo lepiej i to nie tylko chodzi o jakość autobusów...

Pozwolę się nie zgodzić z tą częścią wypowiedzi, w moim przekonaniu jest dokładnie odwrotnie. Volvo 7700 (A) zjeżdżają awaryjnie stosunkowo rzadko i widać je na mieście także w weekendy. Jeszcze parę lat posłużą. Natomiast Citaro 268x często nie kończą planowo służby, w weekendy jeżdżą rzadko i są ponoć kandydatami do wycofania w tym roku. Podobnie sprawa się ma z Conecto 26xx, bardzo awaryjne to jest i zajeżdżone.
Co do Conecto 23xx i 24xx słyszałem anegdotę, że w serwisie w Strykowie (tam są wykonywane naprawy blacharskie) jak któremuś egzemplarzowi z Nowych Sadów zajrzeli pod klapę to się przeżegnali :lol: Także Sady też nie utrzymują taboru w dostatecznym stanie.
Limanka nadal będzie mieć po dostawach młodszy tabor, pewnie wytną teraz wszystkie Volvo 7000 więc w przeciwieństwie do Sadów będą mieć tabor niepamiętający najmroczniejszych czasów odsieczy z Krakowa.
Zgodzę się z z px33, że mści się brak dostaw przez trzy lata z rzędu i wykorzystywanie w dni robocze 90% taboru (max powinien wynosić 85% a wiele miast utrzymuje ten wskaźnik poniżej 80% nawet). Średnio rocznie powinno być 40 autobusów wymienianych także tegoroczne dostawy nie zatrzymają wzrostu średniego wieku taboru.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 20:56, 05 maja 2019
autor: kuba_łódź
Czuć jeszcze efekt decyzji z 2015 gdy po otwarciu trasy WZ zredukowano ilostan autobusów o 40 sztuk. Można było zostawić gdzieś pod płotem Citaro 20xx/21xx i najlepsze egzemplarze O405GN i teraz by nie było płaczu że nie ma czym jeździć.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 21:47, 05 maja 2019
autor: px33
Nie wiem czy by dotrwały, nawet przy sporadycznym użytkowaniu niektóre autobusy miałyby prawie 25 lat. Ale można było ściągnąć po 10 krótkich i długich Citaro (1 albo 2 generacji). Koszty by firmy nie zabiły, a efekt byłby jeszcze lepszy bo wozy byłyby trudno odróżnialne od nowych. A po zakończeniu TdŁ będzie można je bez żalu wyciąć (a może nawet udałoby się ściągnąć tyle żeby już (czyt. dopiero, 13 lat za późno) teraz rozpocząć małą rzeź wysokopodłogowców).

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 22:25, 05 maja 2019
autor: nowy1212
Nie wiem na ile to prawda ale ja słyszałem wersję że politycy było przeciwni sprowadzaniu używanych autibusow.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 22:57, 05 maja 2019
autor: px33
Używane autobusy - nie. Prywatni przewoźnicy - nie. Kasa na nowy tabor w terminie - też nie.
Może przykład NF6D nauczy tych polityków, że pasażerowie mają totalnie w dupie co ich wozi (może jakiś procent ucieszy się, że przypadkiem przyjechał pojazd bez schodów), a burze robi garstka pieniaczy, którzy i tak jęczą. Jak kupią używane - źle bo stare i co to jest że my Dumni Patriotyczni Polacy mamy zajeżdżać po Niemcu co obozy budował (piszą stojąc w korku w 20-letnim golfie). Gdyby kupili nowe - łolaboga co tak drogo. Kupią Mercedesy - dlaczego nie polskie, kupią Solarisa - dlaczego nie Mercedes. A najlepiej to by wywalili ten szajs i zbudowali darmowe parkingi na każdej ulicy.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pn 07:16, 06 maja 2019
autor: Yakuzzi
Nie wiem czy to dobry pomysł wycinać w tym roku jakiekolwiek przegubowce w sytuacji, gdy kilka linii funkcjonuje cały czas od września 2018 r. na okrojonym rozkładzie jazdy.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pn 09:49, 06 maja 2019
autor: nowy1212
Ta już widzę jak przywracają częstotliwości na tych liniach...
Nie ma kasy na kolejne kursy, kierowców pewno też nie ma

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pn 22:42, 06 maja 2019
autor: Marecky
Chocianowice mają sporo szmelcowego taboru i nie ma znaczenia wtedy czy największe trupy będą 1xxx czy 2xxx. Różnice już widać w nowych modernizacjach 805 - te z Chocianowic są bardziej zadbane. A czy to prawda że na Chockach ma się "swoje wozy"?

W kategorii autobusy Nowe Sady jednak mają tabor w lepszym stanie niż Limanka. Bardziej zadbany i czystszy.

Ogólnie uważam że powinno się stworzyć trzecią zajezdnie autobusową gdzieś np na Olechowie. Mniejsze zajezdnie to lepsza dbałość o tabor. Pomoc kiedyś na Helenówku były najbardziej zadbane Ikarusy 260. Sporo słyszałem jakie cuda potrafili robić majstrzy z Kraszewskiego z najgorszymi odrzutami taborowymi z innych zajedni pod koniec istnienia zakładu.