Stan techniczny taboru MPK

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: TramMomentyStudenta » pt 16:08, 23 lis 2018

Przed chwilą wysiadłem z 1248+49 (na 18) i chwilami przy postojach tramwaj jakby się cofał, w dodatku podczas hamowania słyszałem taki jakby brzęk. Czy to jest wina konstrukcji bulwy, czy też nie?

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Kpc21 » pt 18:46, 23 lis 2018

Ten brzęk to nie jest może po prostu hamulec szynowy (zwykłe hamowanie było za słabe, więc motorniczy użył szynowego)? W 805Na czasem chyba jeszcze towarzyszy temu sygnał ostrzegawczy w formie pisku. I wtedy czuć takie szarpnięcie, jak hamulce szynowe "łapią".
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: TramMomentyStudenta » pt 21:30, 23 lis 2018

Nie pamiętam, czy był jakiś pisk. Może z raz (jechałem od WAM-u na Fabryczny).

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: px33 » pt 21:57, 23 lis 2018

Pisk albo dzwonek

Yizi
Coś mówi
Posty: 33
Rejestracja: śr 20:50, 02 sty 2019

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Yizi » ndz 17:38, 10 lut 2019

Widziałem dzisiaj 1704 na 82A któremu po wyjeździe z zatoczki na zakładowej otworzyły się drzwiczki od silnika z boku po czym od razu się zamkneły a kierowca tylko popatrzył w lusterko i pojechał dalej w stronę Dworca Łódź Widzew

Przeniesiono do właściwego tematu
Ostatnio zmieniony pt 15:26, 15 lut 2019 przez Yizi, łącznie zmieniany 1 raz.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Kpc21 » ndz 19:28, 10 lut 2019

W czwartek przy Smutnej tuż przed 8:00 rozkrzaczył się 1312. Wsiadłem na Dołach w stronę Fabrycznego, już wtedy autobus miał takie objawy, jak silnik gasnący przy każdym zatrzymaniu na przystanku. Przy Smutnej kierowca zakończył kurs – można było zaobserwować dym albo parę wydobywającą się z komory silnika.

Chłodnica? Chyba nie, nie byłoby takiego objawu, jak gaśnięcie przy zatrzymaniu.

Zatarty silnik? Ale pracował i zapalał, dźwięk był chyba w miarę normalny.

Skrzynia biegów? Ale gdzie te autobusy mają skrzynię biegów? Kopciło się z komory silnika.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: STUDI » sob 13:40, 02 mar 2019

mateeusz pisze:Dać na pewno się da, tylko ciekawe jaki byłby tego koszt i czy nie wymagałoby to jakiejś większej ingerencji w konstrukcję wagonu xd..

Wystarczą dwa niedrogie (takie same są montowane w Konstalach do pomiaru prędkości) czujniki indukcyjne przy kołach zębatych przekładni. Zliczanie impulsów w jednostce czasu i mamy pomiar prędkości obrotowej osi. Różne prędkości to poślizg. Problemem jest niska wytrzymałość przekładni na różnice momentu obrotowego, zaprojektowano je słabszymi zważywszy na wcześniejszą decyzję o nie montowaniu pisecznic w nowoprodukowanych tramwajach.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 541
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: mateeusz » pn 12:29, 18 mar 2019

Volvo #1746, w prawym nadkolu w przegubie brak osłony, dzięki czemu przez dziurę ok. 10x10cm jest dostęp do opony...

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_łódź » pn 14:08, 18 mar 2019

Zglosiłbym kierowcy od razu, w końcu to dość poważna usterka.

mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 541
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: mateeusz » pn 19:56, 18 mar 2019

Niestety nie pomyślałem o tym w porę. :/

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Kpc21 » wt 18:23, 19 mar 2019

Bez przesady, że od razu, szczególnie jeśli nam się gdzieś spieszy, bo to może skończyć się natychmiastowym zjazdem do zajezdni i nie dojechaniem do celu.

Jeśli już, to przed przystankiem, na którym zamierzamy wysiąść :)
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: domino » pt 21:02, 22 mar 2019

Na dzisiejszej komisji transportu Rady Miejskiej poinformowano, że 1/3 stanu tramwajów #Cityrunner oraz 6 z 34 tramwajów #PESA jakie dotarły do Łodzi w 2015 roku, "oczekują na naprawę". W przypadku pierwszych problemem są części (ten model nie jest już produkowany) w przypadku polskiego producenta z Bydgoszczy problemem jest pewnego rodzaju "konflikt" i brak chęci wykonania napraw w ramach trwającej gwarancji. Według przedstawiciela #ZDiT sprawa prawdopodobnie zakończy się w sądzie. https://www.facebook.com/Fundacja.Fenom ... =3&theater

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » pt 21:46, 22 mar 2019

Z CRami raczej tak żle nie jest, bo już ktoś sprawdzał, ze jeździ ich powyżej 10. Natomiast Pesie chyba pora podziękować

Yakuzzi
Stały bywalec
Posty: 401
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Yakuzzi » pn 07:46, 25 mar 2019

Dziś jest 11 CR zalogowanych na liniach.
Dodatkowo zadebiutował 1952 (brak w systemie)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: TramMomentyStudenta » pn 16:23, 25 mar 2019

Czyli jednak numeracja leci od 1951, można się było w sumie tego spodziewać, choć na pewno nie miałbym za złe, gdyby numeracja leciała od 1941, bo w dziesiątce 1930-39 jest już tylko Woltan, którego w zasadzie nawet można przenumerować. Ale o tym jest wątek, więc nie będę kontynuować ot. ;)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » ndz 17:00, 28 kwie 2019

Która z zajezdni w Łodzi zarówno autobusowych jak i tramwajowych dba waszym zdaniem najlepiej o tabor a która najgorzej?

mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 541
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: mateeusz » ndz 17:10, 28 kwie 2019

W tramwajach moim zdaniem wizualnie lepiej zadbane pojazdy są na ET2.

Woronin
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: sob 21:07, 21 kwie 2018

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Woronin » ndz 19:25, 28 kwie 2019

Bez wątpienia są to Chocianowice oraz Nowe Sady jeśli chodzi o zadbane pojazdy.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » ndz 22:07, 28 kwie 2019

Z czego wynika, ze jest lepiej? Kwestia pracowników, budżetu, sprzetu czy co?

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » sob 12:47, 04 maja 2019

Ta nowa hala serwisowa na Telefonicznej już działa? Jeśli tak to ktoś moze wtajemniczony podzieli sie wrażeniami czy coś? Jest szansa na to by niskacze były bardziej zadbane?


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości