Stan techniczny taboru MPK

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
nowy1212
Gaduła
Posty: 1321
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » ndz 16:07, 24 cze 2018

Pytanie też na ile to złom, a na ile po prostu efekt zaniedbań, Być może to kwestia wydania niewielkiej kwoty pieniędzy, by znowu dawały rade jeździć. Ja bym je widział jako pojazdy zastępcze za niskacze. W końcu przy naszej sytuacji taborowej bez sensu by w zajezdni stał niskacz, a M8CN to juz by mógł stać.
Wtedy dać wyświetlacze elektroniczne, odświeżyć trochę wnętrze i naprawić usterki i już.

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Kpc21 » ndz 17:11, 24 cze 2018

Do nich nie potrzeba wyświetlaczy elektronicznych wcale, one mają tablice kierunkowe w formie przewijanych taśm.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1431
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 18:46, 24 cze 2018

nowy1212 pisze: Ja bym je widział jako pojazdy zastępcze za niskacze. W końcu przy naszej sytuacji taborowej bez sensu by w zajezdni stał niskacz, a M8CN to juz by mógł stać.

Ta, M8CN stać. Na pewno. Mamy na tyle mało niskaczy, że M8CNy powinny jeździć liniowo. Gdziekolwiek, ale powinny. I powinny również mieć oznaczenie w rozkładzie, że jedzie tramwaj niskopodłogowy, tak jak teraz. Tylko oczywiście, jak jest w robocze dajmy na to 8 brygad niskich, to powinno jeździć 8, a już w najgorszym wypadku mniej.
Jeżeli mówimy o jako takich zastępczych pojazdach - GT8N owszem, ale te bardziej sprawne powinny jednak również jeździć liniowo. Póki co mamy stanowczo za mało tramwajów niskopodłogowych.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Graficzny » ndz 20:08, 24 cze 2018

Te z helsinek to już w ogóle zabytki są. Jak by porównać te tramwaje z autobusami to nie wiem, czy O305 nie był by nawet za młody na te starocie. I ta przestrzeń niskoposłogowa to też taki pseudo alibi. Wchodzi się niby bez żadnego stopnia do pojazdu, ale już dalej trza się wspinac po klatkach schodowych żeby w miarę komfortowo podróżować na miejscach siedzących..

nowy1212
Gaduła
Posty: 1321
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » ndz 21:01, 24 cze 2018

TramMomentyStudenta pisze:Ta, M8CN stać. Na pewno. Mamy na tyle mało niskaczy, że M8CNy powinny jeździć liniowo

Przepraszam, chodziło mi o GT8N. Co innego myślałem, a co innego napisałem :)

TramMomentyStudenta pisze:Jeżeli mówimy o jako takich zastępczych pojazdach - GT8N owszem, ale te bardziej sprawne powinny jednak również jeździć liniowo. Póki co mamy stanowczo za mało tramwajów niskopodłogowych.

Pełna zgoda. Mamy 10 GT8N, więc na rezerwę powinno starczyć z 5.

Graficzny pisze:Te z helsinek to już w ogóle zabytki są. Jak by porównać te tramwaje z autobusami to nie wiem, czy O305 nie był by nawet za młody na te starocie. I ta przestrzeń niskoposłogowa to też taki pseudo alibi. Wchodzi się niby bez żadnego stopnia do pojazdu, ale już dalej trza się wspinac po klatkach schodowych żeby w miarę komfortowo podróżować na miejscach siedzących..

Dla ciebie to moze bzdura, ale dla tych osób niepełnosprawnych to nie takie złe, bo wjedzie z wózkiem do pojazdu. Dla osób starszych też nie takie złe, bo wtedy na spokojnie podczas stania na światłach da radę wejsc i usiąść, a tak jest to po prostu mniej wygodnej. Nie jest to idealne, ale drobna poprawa jest, z reszta gdyby jej nie było to by w to nie inwestowano na Zachodzie.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Graficzny » ndz 21:16, 24 cze 2018

Na zachodzie mają balkoniki i sobie na tym usiądą.
A zamiast 2 stopniów w drzwiach są 4 koło nich. Nie wiem czy to takie lepsze rozwiązanie.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1216
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_łódź » ndz 22:01, 24 cze 2018

Co z tego ile te GT8N mają lat, skoro nadal są WYGODNIEJSZE od Konstali ? Nie ma wyjącej przetwornicy, trzaskających drzwi, pudło jest szczelne, a siedzenia wygodne.

W części niskopodłogowej są miejsca siedzące. Niewiele, bo chyba 4, ale są. Nie trzeba się wspinać, oczywiście o ile nie zepsują się drzwi ;) No i ogólnie przestrzeń w tych wagonach jest lepiej zagospodarowana niż w M8CN.

mateeusz
Stały bywalec
Posty: 461
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: mateeusz » wt 07:32, 31 lip 2018

Conecto #1396. Przegub na zakrętach skrzypi gorzej niż stare, drewniane drzwi...

nowy1212
Gaduła
Posty: 1321
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » śr 10:33, 08 sie 2018

Nie wiem, gdzie to:
http://infotram.pl/ostatni-lodzki-sklad-konstali-do-modernizacji_more_107216.html#
Ostatni łódzki skład Konstali do modernizacji

Jeszcze tylko jeden. MPK-Łódź podało, że do modernizacji wkrótce trafi ostatni skład 805Na. Przewoźnik zaprezentował właśnie przedostatni zmodernizowany skład 2333+2334. To ostatnie składy, które jeszcze nie były modernizowane. Dzięki temu posłużą łodzianom przez kolejne lata. Staramy się uzupełniać nasz tabor o niskopodłogowy w miarę możliwości. Kolejne 30 tramwajów z projektu "Tramwaj dla Łodzi" na pewno będzie niskopodłogowych – podał przewoźnik.

MPK już teraz uzupełnia także swój tabor o niskopodłogowce. W tym roku dostarczono już 7 Swingów, a kolejne 5 dotrze do Łodzi do połowy października. Poza tym wagony NF6D w 70% mają niską podłogę. W tym roku MPK sprowadziło ich już 8. Obecnie trzy kursują na linii 14, a kolejne wkrótce wyjadą na trasy. Przewoźnik chce dostosować je do łódzkich standardów m.in. odnośnie informacji pasażerskiej czy polaryzacji. Później będzie je modernizować. Pierwszy sprowadzony wagon prawdopodobnie już wkrótce (albo nie widzę drugiej strony albo cos ucięli)

Jordi
Gaduła
Posty: 1191
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Jordi » śr 10:34, 08 sie 2018

Te moderki ponoć mają wytrzymać 15 lat, czyli teoretycznie ostatniego Konstala pozbędziemy się dopiero w 2033-34 roku :(

nowy1212
Gaduła
Posty: 1321
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » śr 10:39, 08 sie 2018

Niby tak, ale może juz koło 2030r będą tylko w rezerwie? Też pamiętajmy, ze używek niskopodłogowych z Niemiec będzie coraz więcej z każdym rokiem, więc to też będzie sprzyjać likwidacji Konstali.
Tak czy inaczej to będzie przełomowy moment, gdy te tramwaje znikną z łódzkich ulic.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Graficzny » śr 12:07, 08 sie 2018

Patrząc na prognozy pogody ma być coraz bardziej gorąco, klimat się ociepla. Więc co jest lepsze, stary przewiewny Konstal czy niskopodłogowa duchota gorsza od sauny..

Jordi
Gaduła
Posty: 1191
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Jordi » śr 12:33, 08 sie 2018

Tak przewiewny, że 2 tygodnie temu podczas początku upałów wysiadłem z 5 cały mokry po kwadransie jazdy (co z tego że wiał wiatr, jak był gorący), wsiadłem w Citka na 11 i w nim... wysłchem, a potu ani kropelki (wiał wiatr i dawał "wytchnienie" w porównaniu do Konstala)...

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1216
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_łódź » śr 12:51, 08 sie 2018

Konstal jest szczególnie przewiewny gdy przetwornica dmucha do środka cieplutkim powietrzem ;)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1321
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » śr 12:51, 08 sie 2018

Bo Konstal to jedna cienka puszka i się szybko nagrzewa. W nich też brakuje chociażby małej klapy z przodu pojazdu, więc przyjemnie się jedzie, ale tylko z tyłu pojazdu o ile nie ma tam slońca. Taki CR ma na dachu sporo sprzętu, więc trochę pod tym względem jest lepiej. Po prostu okna muszą być duże i tyle.
Choć szkoda, ze np. w M8CN czy GT8N nie zrobiono mimo wszystko klap, bo by się przydały - zawsze coś pomaga.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1321
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » czw 13:42, 09 sie 2018

Autobusów na miescie niby brakuje, ale na tło do konferencji to się znajdą :)

Obrazek

Źródło FB MPK

mig
Moderator
Posty: 3322
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: mig » sob 16:10, 15 wrz 2018

nowy1212 pisze:Autobusów na miescie niby brakuje, ale na tło do konferencji to się znajdą :)

Wziąłeś pod uwagę, że konferencja mogła być w godzinach międzyszczytowych?

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1431
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 08:00, 11 paź 2018

A w pierwszym wagonie składu 1620+21 jeden z wewnętrznych przycisków jest niedomocowany (brakuje jednego wkrętu, a drugi jest słabo wkręcony). Czy naprawdę nie da się nic z tym zrobić? :(

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 282
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: hytgar655 » czw 10:14, 11 paź 2018

Przycisk do otwierania drzwi? A mało to jest niedokręconych przycisków w Konstalach?

nowy1212
Gaduła
Posty: 1321
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » czw 13:44, 11 paź 2018

Ja to bym powiedział że więcej jest niedokreconych niż dokreconych. Te przyciski to po prostu tandeta jest.
Kiedyś były takie duże puszki z bodajże zielonym przyciskiem to one się trzymały lepiej.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości