Stan techniczny taboru MPK

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3380
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: prof_klos » pt 20:17, 25 maja 2018

Kpc21 pisze:Gdyby w Łodzi chcieć przejść w przyszłości na głębokorowkowe, to chyba należałoby zacząć od kupowania nowych tramwajów z szerokimi obręczami. Ale nikt o tym nie pomyśli.


Daj spokój, skoro Łódź wciąż "klepie" liniowo zwrotnice... JEDNOIGLICOWE, ewenement na skalę krajową! :lol: A w dodatku połowa zwrotnic automatycznych i tak nie działa i wymaga kija*... :lol: :lol: :lol: Z czym Ty w ogóle wyskakujesz? :D

*) Nastawiacza, poprawiam się, nim ktoś mi wytknie babola. Kij lepiej brzmi w tym poście. :mrgreen:
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

px33
Fan forum
Posty: 4942
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: px33 » pt 20:55, 25 maja 2018

Skąd w ogóle w Łodzi ta niechęć do nazywania kija kijem? W Warszawie powszechne określenie to "kij wekslowy", a to łódzki kij do zwrotnic bardziej przypomina "patyk" bo jest prosty i nie ma rączki.

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Kpc21 » pt 20:57, 25 maja 2018

Kij to jest z drewna (lub z drzewa - kawałek gałęzi), ja bym to raczej nazwał drągiem.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3380
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: prof_klos » pt 21:19, 25 maja 2018

Kijaszek.

BP, NMSP.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

domino
Gaduła
Posty: 1045
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: domino » ndz 22:49, 03 cze 2018

W pesach swing, zakupionych trzy lata temu do obsługi trasy WZ, zaczęły pojawiać się usterki. Dwa tramwaje jeżdżące na linii 10 trzeba było wycofać z ruchu, bo wystąpiły problemy z wózkami wagonów. http://www.expressilustrowany.pl/najwaz ... ,13224416/

nowy1212
Gaduła
Posty: 1321
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » pn 13:29, 04 cze 2018

Jakby ktos jechał Pesą 1594 to niech da znac czy dalej hałasuje - wysłałem maila do MPK i dostałem odpowiedź, ze przekazano do odpowiedniej komórki organizacyjnej. Ciekawe czy będą tego efekty.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1216
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_łódź » czw 14:20, 07 cze 2018

1512 ma zepsute drzwi w członie niskopodłogowym :D wetknięta tablica "Awaria".

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 282
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: hytgar655 » czw 14:36, 07 cze 2018

W Swingach z 2015 roku, ścierają się żółte pasy na ścianach bocznych.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Graficzny » pt 12:15, 08 cze 2018

Bo te pasy są na zasadzie reklamowej, czyli po prostu to jest tylko naklejka, a cały tramwaj jest polakierowany na czerwono.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Graficzny » pn 17:12, 11 cze 2018

W tramwaju 2431na samym końcu jest dziura w podłodze. Widać ryse która ma prawie 30 cm długości i jak się stoi w tym miejscu to wpada się z wykładziną w dół.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1321
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » pn 17:35, 11 cze 2018

^^Zgłoś do MPK na adres opiniempk@mpk.lodz.pl
W końcu to poważny problem.

Kuba
Administrator
Posty: 3291
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Kuba » wt 23:27, 12 cze 2018

Dla odnotowania - dzisiaj na pętli Janów stało ITD. Byli też tutaj chyba w ubiegłym tygodniu. Jaki był efekt kontroli tego nie wiem. Na pewno dzisiaj rano był 2663 na 90/91 (ściągnięty z R26), więc może się do któregoś wozu przyczepili.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

mig
Moderator
Posty: 3322
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: mig » śr 11:24, 13 cze 2018

ITD ostatnio regularnie odwiedza Janów i tak samo regularnie zabiera dowody.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1321
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » śr 14:38, 13 cze 2018

No i dobrze może wreszcie MPK zacznie trochę bardziej dbać o najgorsze trupy...

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Graficzny » sob 18:06, 16 cze 2018

Mercedes 1455: odnosi się wrażenie, że zaraz całe elementy od sufitu się zawalą i poręcze z szybami przy drzwiach wyskoczą z podtrzymywaczów przy podłodze ..

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3380
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: prof_klos » ndz 04:20, 24 cze 2018

Jechałem wczoraj szerokim wachlarzem taboru MPK celem "zaliczenia" tego i owego. Moje wnioski są porażające.

PESA TRAMICUS. Nie wytrzymałem na dłuższą metę. Ten ryk przy hamowaniu i potworny pisk wydobywający się spod osłony wózków mnie zabiły. Po kilku przystankach przesiadłem się jak katapultowany do... Konstala. A do tego nieznośny brak cyrkulacji powietrza.

M8CN. Porażka. Wózki biją niemiłosiernie, "twardo". Bardzo niemiłe odczucie. O ile sam tramwaj jedzie płynnie, to "łupanie" przy najmniejszym nawet łączeniu szyn jest nieznośne.

GT8N. Inna klasa. Absolutna rewelacja, płynna jazda, wózki podobne jak w M8CN, a jednak wzorowo tłumiące nierówności i absorbujące złącza szyn. Do tego astronomicznie wygodne fotele w zadowalającej ilości i niski człon. Rewelacja.

Po ekscesach w M8CN i Tramicusem z rozkoszą jechałem zdezelowanym 805Na. Wagon dobrze pokonuje nierówności, jest względnie cichy i dynamiczny. Nic nie łupie, nic wściekle nie piszczy, a do tego zachowany pozostaje pęd powietrza.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Graficzny » ndz 10:31, 24 cze 2018

Dodając, że Konstal jest o wiele pojemniejszy niż ciasnota w Pesach czy Citirunnerach.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1321
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » ndz 10:34, 24 cze 2018

Z GT8N różnie bywa - niektóre są takie jak piszesz, a niektóre to niestety jeżdżące złomy. Trudno mi określić proporcje, ale no nie zawsze jest idealnie.

Co do M8CN to chyba na czymś zaoszczędzono po prostu. Na szczęście więcej ich nie będzie jak skończą te co są.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1216
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_łódź » ndz 15:02, 24 cze 2018

GT8N to najgorsze są te ex. MKT. Te sprowadzone z Helsinek są całkiem przyzwoite, ale znając MPK za 2-3 lata będą wyglądać jak te z MKT.

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 282
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: hytgar655 » ndz 15:57, 24 cze 2018

Te z Helsinek też są różne. Ja to jestem daleki od bronienia GT8N bo większość to złomy (właściwie to wszystkie te tramwaje nadają się na złom, ale niektóre powinny tam się już dawno znaleźć).


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości