Stan techniczny taboru MPK

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1194
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_łódź » wt 23:13, 22 maja 2018

A ja jechałem nim dzisiaj kursem o 17:44 z Janowa i oba reflektory były sprawne ;) Pewnie w czasie jakiejś dłuższej przerwy podjechał pogot i wymienili.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3375
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: prof_klos » śr 13:23, 23 maja 2018

Wymiana żarówki to moment, otworzyć klapkę do komory reflektorów i wkręcić odpowiednią, chwila, moment. Za to grozi mandat, jak wspomniałem, oraz utrata dowodu rejestracyjnego, więc się starają. I chwała im za to, bo bywało (u innych przewoźników), że jeździli z przepalonymi lub niewyregulowanymi światłami całe tygodnie. ;)
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » śr 13:32, 23 maja 2018

To fajnie maja, u mnie w aucie wymiana żarówki to skomplikowana operacja, naprawdę :P

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Kpc21 » śr 13:32, 23 maja 2018

W wielu samochodach (i to nie tylko nowych - np. Opel Corsa B, model ponad 20-letni, a tam z tym jest masakra) wymiana żarówki to nie jest wcale taki moment - dobrze, że w autobusach to się jakoś sensownie rozwiązuje.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3375
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: prof_klos » śr 13:59, 23 maja 2018

Producenci samochodów są cwani i im bardziej skomplikowany pojazd, tym bardziej komplikują wymianę kasety z reflektora, często wymiana żarówki wymaga... wizyty w ASO, samemu tego nie zrobisz (vel. Audi A2).
Nie wyobrażamy sobie chyba jednak, by każdy autobus we flocie musiał zjeżdżać na autoryzowany serwis (zjeżdżać? Raczej go wzywać), bo miało by to miejsce przy każdej żarówce, więc każdego dnia. Chociaż kto wie, może kiedyś na taki "pomysł zarobku" wpadną? ;) Oby nie.

https://5.allegroimg.com/s512/01f00e/d4 ... 68674dd425
Jak dobrze pamiętam to kaseta z reflektorami wisi na zawiasie (chyba widoczny z prawej strony) i całość się po prostu po zdjęciu środkowej belki odchyla.

EOT
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1194
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_łódź » śr 19:14, 23 maja 2018

W nowych autobusach już nie ma dużego problemu z żarówkami, bo przez większość dnia jeżdżą na DRL.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » czw 16:46, 24 maja 2018

Czy awaryjność pojazdów niskopodłogowych jest większa niż Konstali? Bo tak co wchodze w ciekawostki o tramwajach to codziennie prawie jakis Konstal się pojawia na niskiej brygadzie. No a to wychodzi na to, ze nie dość, ze niskacze sie psują to w rezerwie nie ma sprawnego niskacza.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1374
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 17:46, 24 maja 2018

Bo część niskaczy to sobie nieraz na jazdy próbne jeździ. W zasadzie, podług mnie, to te jazdy próbne powinny się odbywać raczej w soboty, gdy nie ma 10A, a na innych liniach z niskimi nie potrzeba aż tylu pojazdów. A swoją drogą taką mamy logistykę i zarządzanie taborem w naszym mieście, więc cóż się dziwić, że nawet za planowe M8CNy cudownie pojawiają się Konstale... A tak odnośnie M8CNów, mieliśmy dwie ciekawostki taborowe i bodaj dwa składy M8CNa w zajezdni. Czy znowu mieliśmy sytuację, gdy niskie składy zostały wysłane na niewłaściwe brygady? Czy może były na innej linii?
Proszę o przeniesienie dyskusji do właściwego tej wątku. Dziękuję.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » czw 18:10, 24 maja 2018

Dobra na SSC ktos mi odpisał, ze jest problem z awaryjnością Swingów '15 - dwa nie jeżdżą, a własciwie ejszcze jeden też nie powinien jeździć. No i że z Tramicusami też problem - jak zwykle.

Co do M8CN to pewno tez awaryjność wysoka poza tym na MPK nie ma bata, więc może sobie wysyłać tramwaje jak chce.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3375
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: prof_klos » czw 19:24, 24 maja 2018

A ja dopiero co w innym wątku wychwaliłem Tramicusy i Swingi, że się nie psują.........
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Kpc21 » czw 19:25, 24 maja 2018

TramMomentyStudenta pisze:W zasadzie, podług mnie, to te jazdy próbne powinny się odbywać raczej w soboty, gdy nie ma 10A, a na innych liniach z niskimi nie potrzeba aż tylu pojazdów.

No ale przecież i tak do jazdy próbnej taki tramwaj byłby wyłączony z użytku... Bo najpierw trzeba go przetestować po naprawie, żeby go wypuścić na linię. Przynajmniej taka jest, jak dla mnie, idea jazdy próbnej. To naprawdę tego byś chciał?

Inna sprawa, że ktoś chyba pisał, że niektóre tramwaje nie mają zaprogramowanej w wyświetlaczach opcji "przejazd techniczny" i "jazda próbna" bywa przez to też ustawiana w przypadkach, gdy wcale nie jest to jazda próbna.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3375
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: prof_klos » czw 19:31, 24 maja 2018

Nie no, sprawa jest oczywista. Gdy naprawiamy sobie samochód również wyjeżdżamy, chociaż na "kółko" po osiedlu czy gdzieś pod sklep, prawda? A, że tramwaj ogranicza torowisko to jeżdżą, z Chocianowic na Rondo Lotników Lwowskich i na zad, z Brusa jeździli na Zdrowie, z Helenówka i Telefonicznej nie wiem, ale logika nadaje, że z Telefonicznej śmigają na Stoki, a z Helenówka do Zgierza, z Dąbrowskiego zaś na Dąbrowę. :)
Każdy nowy komponent musi się "dotrzeć". Oczywiście nikt nie będzie robić jazdy próbnej po wymianie żarówki, niemniej po jakimś szlifowaniu osi czy smarowaniu układów lub wymianie wiązki elektrycznej - wszystko trzeba "dograć", by działało i by można było odpisać naprawę bez ryzyka, że się wypuściło bubel, ja to przynajmniej tak widzę, na logikę, na chłopski rozum.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

mig
Moderator
Posty: 3269
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: mig » pt 05:38, 25 maja 2018

nowy1212 pisze:Czy awaryjność pojazdów niskopodłogowych jest większa niż Konstali? Bo tak co wchodze w ciekawostki o tramwajach to codziennie prawie jakis Konstal się pojawia na niskiej brygadzie. No a to wychodzi na to, ze nie dość, ze niskacze sie psują to w rezerwie nie ma sprawnego niskacza.

Jest z tym bardzo źle. Tylko wczoraj Swingi zrobiły dwa zatrzymania, a one trzymają się i tak najlepiej z niskich. Nie wspomnę już o awaryjności Tramicusów i Cityrunnerów, bo zjazdy awaryjne to normalka. Największe problemy w nich sprawia układ hamulcowy.
Oczywiście nie twierdzę tutaj, że Konstale są super, też jest z nimi źle, tylko podmiany wagonów są niezauważalne bo za Konstala wyjeżdża Konstal, jednakże od nowszego taboru powinno się wymagać większej niezawodności. Trzeba też po prostu spojrzeć na to szerzej, ogólnie jest problem z utrzymaniem taboru, zwłaszcza tramwajowego. Spójrzmy na przyczyny zatrzymań w ruchu - dominują awarie taboru. Pogotowia techniczne jeżdżące po mieście mają roboty po łokcie, wręcz się nie wyrabiają bo co chwilę są wzywane gdzie indziej.

Jordi
Gaduła
Posty: 1162
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Jordi » pt 09:56, 25 maja 2018

Cóż... Ja ogólnie znam i pracowników Telefki i Chociek - niestety Telefka nowocześniejsza, ale to Choćki bardziej starają się dbać o tabor. Tyle, że Choćki to w dużej mierze "stara gwardia", która w najbliższej dekadzie prawie cała odejdzie :( Nadzieja, że nauczą tych młodszych dbania o tabor.

Inna sprawa, że Swingi z 10 mają serwis Pesy i jak widać ten serwis totalnie nie daje sobie rady, skoro jest tyle awarii...

Pozostaje mieć nadzieję, że przetarg na skrętne tramy dla Chociek będzie miał jakieś dodatkowe "zabezpieczenia", żeby w razie czego egzekwować spore kary za niesprawne pojazdy, bo z tego co słyszałem właśnie z Pesami jest z tym problem z powodu umowy...

mig
Moderator
Posty: 3269
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: mig » pt 10:16, 25 maja 2018

Kolejny kamyczek do ogródka z dzisiejszego poranka. 1884 i 1886 zaliczyły awarie robiąc zatrzymania. 1884 wrócił jednak potem na linię po wyłączeniu z ruchu.

px33
Fan forum
Posty: 4876
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: px33 » pt 10:26, 25 maja 2018

Może znowu powinny jeździć z serwisantem w kabinie :P

Jordi
Gaduła
Posty: 1162
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Jordi » pt 10:30, 25 maja 2018

Jezu to te nowe też nawalają? Seryjnie ja nigdy nie przepadałem za pesą, ale zaraz to naprawdę będę nazywał tę manufakturę "pesozłomy".

Ja nie wiem może wprowadźmy jak Wawa wymóg przejechania 5000km bez awarii, a nie 500-1000?

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 270
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: hytgar655 » pt 10:38, 25 maja 2018

Nasze nowe Pesy też mają taki wymóg (5000 km).
No jak do tej pory byłem całkowicie za Pesą, to chyba w następnych przetargach będę wolał, żeby wygrał jakiś Solaris&Stadler lub coś innego.

mig
Moderator
Posty: 3269
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: mig » pt 11:00, 25 maja 2018

Jordi pisze:Jezu to te nowe też nawalają? Seryjnie ja nigdy nie przepadałem za pesą, ale zaraz to naprawdę będę nazywał tę manufakturę "pesozłomy".

6 Pes jest już w Łodzi, a dziś na ośmiobrygadowej 14 są 3 Konstale i Bogestra. O czymś to świadczy.

Jordi
Gaduła
Posty: 1162
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Jordi » pt 11:07, 25 maja 2018

To naprawdę jest żenada... Poza tym te 5000km niby bez awarii, a rusza na 14 i zaraz problemy?

Faktycznie zaczynam myśleć, czy nie lepsza będzie nawet Metelica Solarodlera, aniżeli Twist (które takie super też nie są choć ponoć to i tak najbardziej udany produkt Pesy), który chyba tylko w Wrocku prawie zero problemów (nie licząc szlifów krawężników, bo się nie mieściły w skrętach :P )


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości