Stan techniczny taboru MPK

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pt 19:43, 11 maja 2007

Przez radio usłyszałem, że gdzieś na Pojezierskiej odpadła klapa od autobusu i padła prośba do kierowców, aby "uprzątneli" to zanim przyjedzie coś, aby to zabrać. Na końcu usłyszałem "Żeby złomiarze nie rozkradli". W autobusie zapanował śmiech i sam kierowca się pośmiał.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » pt 20:19, 11 maja 2007

Zauważcie, że autobusy po NG są identyczne jak fabryczne. Coś jednak jest z tą homologacją.

JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: JAROMIR_9700 » sob 11:13, 12 maja 2007

Homolagcja w autobusie to nie tyllo wlasciwosci jezdne, to rowniez uwzglednienie np tego co sie dzieje z stojacym pasazerem podczas naglego hamowania, czy taka przykladowa porecz nie uszkodzi go. A tego na oko sie nie stwierdzi.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » czw 14:01, 17 maja 2007

MPK Łódź pisze:MPK - Łódź modernizuje Jelcze 181MB


2007-05-16 07:29

Z hali remontowej Zakładu Techniki wyjechał właśnie pierwszy zmodernizowany autobus marki Jelcz 181MB. Tak szeroki zakres remontu to przedsięwzięcie absolutnie pionierskie, gdyż dotychczas modernizacji na taką skalę podejmował się wyłącznie producent autobusów. Pracownicy sekcji remontowej Zakładu Techniki po raz kolejny udowodnili, że są specjalistami w swojej dziedzinie.

Modernizacja objęła następujące elementy:

* przegląd i regeneracja podzespołów, układu zasilania, instalacji elektrycznej i pneumatycznej oraz układu hamulcowego
* wymiana wyłożeń wewnętrznych sufitu, podłogi i ścian bocznych
* wymiana oblachowania zewnętrznego wraz z malowaniem
* wymiana i regeneracja wyposażenia wewnętrznego – fotele, poręcze itd.

Zakład Techniki planuje w tym roku zmodernizować kolejnych 5 Jelczy

W takim tempie to skończą za jakieś 7 lat, a na kraszka są poważne problemy z taborem Obrazek
BTW modernizacja całkiem udana. Do szczęścia brakuje tylko przesuwanych okien na całej długości, diodowego wyświetlacza i ewentualnie felg.

MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontaktowanie:

Postautor: MNK » śr 14:07, 30 maja 2007

Co się dzieje z autobusami na Kraszce. W poniedziałek kurs zjazdowy 7:31 nie odbył sie a gdy wracalem o 12.50 (kurs z zajezdni) nie przyjechał. Dzis z kolei nie odbyl sie kurs 8:17 (zjazdowy) autobus przyjechal ale niestety juz nie odjechal (#1658). Rowniez dizsiaj 10:49 z Kopcinskiego-Narutowicza 70A/5 rowniez nie bylo. Z 5 dni temu jechalem na 70A/10 #3298 kurs 13:47 z kosynierow(wyjazd na 13.06 na Dworzec) odbyl sie ale gdy dojechal na krancowke zdjal tablice i juz niestety nie odjechal.
Podsumuwujac nie ma dnia aby nie wypadl jakis kurs lini 70.

Jak jezdza to ostatnio duzo krotkich. Np. w poniedizłek 70A/3 kurs 7.21 #1794 o 12 z Fabrycznego --> Ptak robiło jakies citaro.

rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontaktowanie:

Postautor: rkplodz » śr 14:21, 30 maja 2007

tak się zastanawiam czy te 10 citarek nie powinno zamiast na Sady pójść na Kilińskiego...

MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontaktowanie:

Postautor: MNK » czw 15:05, 31 maja 2007

A dzisaj znowu przeboje na 70!!! Kurs 7.21 odjechał z napisem - Awaria, kurs 7:31 wogole nie przyjechal. Więc autobusy na tej lini jezdza fatalnie.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 15:15, 31 maja 2007

Nie tak dawno temu:
Linia 70A, kursy 7.47, 17.04 z CZMP nie zrealizowane. Nic nie przyjechało na zastępstwo. W przypadku kursu po 17. następny autobus dopiero o 17.20. Nawet mało interesującej alternatywy na Chojny w postaci 75 przez Paradną i Kosynierów (10 minut) nie było.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » czw 16:49, 31 maja 2007

We wtorek koło 16stej, a więc w godzinie dużego ruchu za płotem zajezdni stało 8 (osiem) Ikarusów i 15 (piętnaście!) Odkurzaczy. Te nowe Citara wybitnie powinny stać się 17xx...

Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 787
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Postautor: Aleksej » czw 17:41, 31 maja 2007

Co dadza krotkie citara na Kilinskiego jak sypia sie przeguby, lepiej dac krotkie na NS i wyslac nastepne ikarusy na Kilinskiego.

Aleksej

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 17:46, 31 maja 2007

Niby im parę lat do przodu to nowy tabor itd., ale ja już wolę czasy jakieś ok. 5 lat temu, gdy na 70 jeździło 100% przegubowych, niskopodłogowych autobusów, a nie krótkie do/z Ptaka i sypiące się Ikarusy z wypożyczeń.

Święty
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: wt 16:57, 27 lut 2007
Lokalizacja: Łódź

Kilińskiego

Postautor: Święty » wt 12:21, 05 cze 2007

Skoro Kilińskiego nie radzi sobie z obsługą linii zwłaszcza tych gdzie powinny jeździć same przeguby to rozdział linii wg zajezdni powinien bardziej uwzględniać ten fakt.

MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontaktowanie:

Postautor: MNK » wt 19:04, 12 cze 2007

Dzsiaj rano na C.Z.M.P. ciekawe rzeczy:
- Do kursu na 7.11 przyjechał t-13. W ostatecznosci kurs nie odbyl sie.
- 7.21 nie przyjechał

A jak wracełm z miasta o 17 to te brygady ktore wypadły juz jezdziły.

SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Postautor: SZAUTER » wt 20:01, 12 cze 2007

Co do krótkich wozów z Kilińskiego to nie tylko na 70 źle się dzieje bo ostatnio coraz częściej puszczają krótkie na 57 Obrazek Jka widze takie cos to wole poczekać na następny szczególnie że w śroku ścisk, duchota do tego wiadomo że po jednym góra dwóch kółkach zjedzie bo ma awarie układu chłodzenia. I tak zawsze to się kończy a dziś to nawet na 86 krótkacz zjechał bo wysadziło korek w chłodnicy. Normalnie źle się dzieje źle Obrazek

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » wt 21:58, 12 cze 2007

A na 69 krótkie wozy to absolutna norma (na 4 wozy, kŧóre widziałem czekając na coś na Lotnisko bo wypadły po 1 kursie 55 (15:10 Obyw-NS) i 65 (czerwona brygada), 2 były króciakami z Kr, 1 gniot z NS i 1 przegub 280.37 z NS)

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » śr 03:13, 13 cze 2007

px33 pisze:A na 69 krótkie wozy to absolutna norma


To juz chyba od roku albo i dluzej. Z reguly polowa wozow to krotkie.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » śr 11:51, 13 cze 2007

Co do takich linii jak 52 i 69 z wariantami, uważam, że brygady przegubowe powinny na tych liniach kursować całodziennie, a krótkie tylko w szczycie. Krótki na Nowy Józefów to trochę przegięcie, nie wiem jak jest na 99.

Nie przesadzajmy - w szczycie, gdy częstotliwość 52 i 69 wynosi 5-8 minut nie potrzeba na każdą brygadę wysyłać przeguba. To nie te linie :>.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » czw 12:45, 14 cze 2007

Zdecydowanie można na '52' i '69' dawać przeguby co drugi kurs, niezależnie od pory dnia.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 14:37, 14 cze 2007

IMO zależnie. Szczyt kończy się około 9.00 i około 17.00, a tłumy w autobusach są również koło 12.00 i po 19.00.

liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontaktowanie:

Postautor: liszek » czw 15:18, 14 cze 2007

w 1006 jedną otwieraną szybę zastapili czarna wklejoną szybą (nie otwieraną NEW DESIGN Obrazek


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości