Stan techniczny taboru MPK

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: px33 » śr 20:00, 02 sie 2017

Takie jakieś głupie myślenie czasami jest, że jak jest noc i ciemno to należy wyłączyć klimę, niech się duszą ludzie...

No tego to nie powiedziałem, zdarzało mi się jęczeć o klimę w nocnych :P
Mimo wszystko mniejszym złem jest puszczenie wozu bez klimatyzacji w nocy, kiedy może i bywa 25 stopni, ale w środku też jest 25 stopni (i okna powinny sobie przy tej temperaturze jako tako poradzić) niż w dzień, kiedy przy 30 stopniach na zewnątrz w środku może być i ponad 40 i same okna (plus czasami wentylacja, ale mało który kierowca potrafi i/lub chce poprawnie to poustawiać) nie wystarczą do zapewnienia komfortu.

suomi
Bywalec
Posty: 245
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: suomi » czw 10:15, 03 sie 2017

klimatyzacja jest włączana na rozkaz z centrali ruchu i kierowcy nie mają tu pola manewru poza tym że powinni odblokować okna.
Co do Mastero to kursują na liniach nocnych w takiej ilości w jakiej są w danym dniu dostępne a braki są uzupełniane innymi wozami.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: px33 » czw 10:28, 03 sie 2017

Klimatyzacja była włączana na rozkaz z CR, w tej chwili (tj. od dwóch lat) ma działać przez cały czas na automacie. Tak samo ogrzewanie (naturalnie w pojazdach wyposażonych w automatyczny sterownik).

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Jordi » czw 14:14, 03 sie 2017

Potwierdzam, że Mastero ostatnio bardzo często kursują na nocnych.

Na N4 praktycznie codziennie większość brygad to Mastero, podobnie jest z N3 i N7.

Dziś na dziennych mamy teraz 15 Mastero, z czego 1 wyjechał jako rezerwa z NS na 68, gdzie padł busik. Czyli połowa stanu jeździ raptem, choć dziś jest chłodniej niż we wtorek (ale duszno bardzo).

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Graficzny » czw 14:57, 03 sie 2017

2396 linia 80. Awaria drugich drzwi. Kurs zakończony pare przystanków za dw. Kaliskim kier Janów.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_bed » czw 23:36, 03 sie 2017

suomi pisze:klimatyzacja jest włączana na rozkaz z centrali ruchu i kierowcy nie mają tu pola manewru poza tym że powinni odblokować okna.

Mówiąc brzydko: guzik prawda. Podszedłem do kierowcy któregoś razu prosząc go o włączenie klimy, bo jest gorąco a wszystkie okna zamknięte - bez problemu to zrobił, jeszcze pożartował. Dzięki temu poszedł o nim przyjemny mail, za który mam nadzieję dostał jakiś bonus.

Paradoks z dziś: gorąco (a szczególnie duszno) jak diabli a na mieście widoczne Jelcze, a co najmniej dwie Pesy na 11 jeździły bez klimy - pootwierane wszystkie okna. I to tyle te, które przyuważyłem w ciągu zaledwie jakichś 10 minut - 1856 i 1858.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Graficzny » pt 09:43, 04 sie 2017

Bez przesady, ale klima w nocy? Serio? Nie ma słońca, jest dużo okień przesuwnych więc po jasną cholerę klima? Szkoda energii. A później jak podwyżka cen biletów to wielkie beczenie i zgrzytanie zębów..

Swiety
Niemowa
Posty: 3
Rejestracja: pt 01:16, 04 sie 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Swiety » pt 11:42, 04 sie 2017

Od pierwszych Solarisów wszystkie autobusy mają ujednolicone sterowniki ogrzewania/klimatyzacji (pierwsze Solarisy przegubowe oczywiście nie mają klimatyzacji ale sterownik jest ten sam).
Sterownik pobiera temperaturę z czujnika w środku i w zależności od sytuacji albo załącza ogrzewanie albo klimatyzację albo nic nie robi jeśli temperatura w środku osiągnęła zadaną.
W sterowniku można zaprogramować przedział temperatury od 18 do 26 stopni. Z reguły jest to 22 stopnie.
Sterownik automatycznie załącza kontrolę temperatury po uruchomieniu silnika. Kierowca może to wyłączyć, niestety niektórzy mają nawyk wyłączanie jego po uruchomieniu (co np jest normalne gdy temperatura wynosi 10-20 stopni no to po co ma chodzić ogrzewanie/klima) ale gorzej jak jest 30 stopni albo na minusie.

Rok czy 2 lata temu włączanie klimatyzacji następowało na polecenie centrali ruchu gdy temperatura przekroczyła 25 stopni. Problem był taki że te 25 stopni to mogli mieć na termometrze w cieniu a w pojezdzie mogło już być 40. To i tak olewali to i załączali wcześniej zwłaszcza w Mercedesach Conecto gdzie nie ma rozdziału na agregat klimatyzacji dla kierowcy/pasażerów i jest jeden wspólny.

Dlatego teraz ma być ustawione na auto.

Oprócz tego że kierowca nie włączy niestety występują czasami problemy z klimatyzacją, najczęściej nie pełne dobicie czynnikiem chłodzącym (na pełne dobicie potrzeba kilkanaście godzin) i wtedy dmucha zwykłe powietrze.

W krótkich Mercedesach ponadto jest wada konstrukcyjna - agregat i jego nawiewy są zbyt przesunięte do przodu skutkiem czego z przodu jest huragan a z tyłu mało co leci

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_bed » pt 13:43, 04 sie 2017

Jak jest dużo takich okien i są duże (odpadają z automatu Jelcze i niektóre Conecto plus stare Volvo) to pewnie w zdecydowanej większości przypadków da radę, ale serio w ciągu dnia skąpić na pojazdy, które mają klimę?

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Graficzny » pt 14:32, 04 sie 2017

To jest jak z oświetleniem wewnętrznym. Przecież w dzień też się nie pali światła tylko dlatego, bo pojazd jest wyposażony w takie. Cnm na terenie w Polsce. W Niemczech czubki palą nawet w dzień jak słońce razi..

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Graficzny » pt 20:41, 04 sie 2017

W tym momencie na Włókniarzy jechał 1309 jako Zaj do #1. Cały czas leciał biały dym z silnika i z dachu. Wydawało się jak by coś się paliło i zaraz się spali.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_bed » sob 11:23, 05 sie 2017

Wybrali nowego prezesa MPK?

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: Mat » sob 17:06, 05 sie 2017

Zapewne się przegrzał, częsty widok co do tych wozów przy takich temperaturach.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_łódź » pn 17:10, 21 sie 2017

1406+1412 nie chciał ruszyć z przystanku Rokicinska-Rondo Inwalidów. Motorniczy przeszedł się wzdłuż składu i uderzał we wszystkie drzwi po kolei, dzięki czemu tramwaj ostatecznie ruszył :)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: prof_klos » pn 19:17, 21 sie 2017

"Bez kija nie podchodź". Eh, te proste konstrukcje. ;)
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: kuba_łódź » pn 22:54, 21 sie 2017

Ale to już bulwa, czyli ma te ciche napędy IFE. Przy pierwszej próbie ruszenia dobiegł pisk z szafek elektrycznych z przodu i załączyło się pełne hamowanie. Po interwencji motorniczego tramwaj ruszył normalnie - dodam, że kilku pasażerów myślało, że to nie motorniczy, a jakiś wandal :D

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: prof_klos » wt 07:47, 22 sie 2017

Nic nie przebije czasów, gdy na Pabianicach zdarzało się, że wagony (już 805Na, po MKT) zapuszczone w #$%&% jeździły z otwartymi szafami*. Z jednej strony rozrywka dla pasażera - coś nowego. Z drugiej - kusiło łapy nie jednego, lecz nikt nie majstrował, bo każdy... chciał dojechać! Ot, tyle luźnego offtopa! :)

*Sporadycznie, lecz zdarzało się, że wagon po prostu "walił" przy ruszaniu i hamowaniu drzwiczkami szafy. Teraz to się już raczej nie zdarza tak często jak wtedy, a może ja miałem takie "szczęście", że kilka razy pod rząd jechałem takim składem? Ciężko rzec, chociaż ostatnio na "43A" też trafiłem wagon, co łomotał tylnymi drzwiami, lecz to było pewnie wywołane tym, że motorowy po prostu nie domknął pokrywy tylnego panelu sterowniczego do cofania w Konstantynowie?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: nowy1212 » wt 08:36, 22 sie 2017

Dla mnie otwarte szafy w 805Na to standard. Taka sytuacje miałem conajmniej raz w miesiącu przez ok 8 lat w pojazdach MPK Łódź. Jak jest teraz nie wiem bo nie korzystam od ok 4 lat

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 10:26, 22 sie 2017

Raz widziałem (bodajże wiosną) motorniczego otwierającego szafy w 805Na, nru składu nie pamiętam, ale na pewno nie bulwa i chyba z ET-2. Ale zdziwko było ogromne. :D

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Stan techniczny taboru MPK

Postautor: prof_klos » wt 16:23, 22 sie 2017

Ba! Zdarza się nawet, że w drugim wagonie pozostają... otwarte drzwi do kabiny!
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości