Planowany przetarg na 17 autobusów elektrycznych.
: czw 19:53, 07 cze 2018
Miasto pochwaliło się planem zamówienia 17 autobusów elektrycznych, dostosowaniem zajezdni Limanowskiego do obsługi takich pojazdów (98 stanowisk) i montażem ładowarek na 6 krańcówkach.
Informacja UMŁ
Niestety autobusy będą 12 metrowe, a sądząc po układzie krańcówek planuje się je puścić na 80, 83 i 86, które są przegubowe.
Przed reformą na tych liniach kursowały solówki, ale był inny układ linii i np. 83 było wspierane przez 74 na około 60% trasy, 80 przez 99 na odcinku retkińskim/staropoleskim i 74 w centrum (a ponadto miało krótszą trasę), a 86 przez 98 na odcinku retkińskim.
Obawiam się tłoku w tych króciakach i uważam, że powinni zmienić zamówienie na przeguby (bo nie wierzę, żeby puścili 80, 83 i 86 co 6 minut na solówkach w szczycie, zamiast obecnych 12 minut).
Przetarg będzie tylko na 17 sztuk, a stanowisk na zajezdni będzie 98. Ciekawe w jakiej perspektywie czasowej dobiją do tych 98 sztuk i czy nie będzie potem problemów z ładowarkami (Ursusy w Warszawie nie mogą się ładować w ładowarkach do Solarisów i na odwrót), oby MPK wymagało w każdym przetargu tego samego standardu ładowarek.
Co do Nowych Sadów, to ciekawe jaki mają plan? Nadal diesel, czy może coś innego?
Link do artykułu z ilością stanowisk do ładowania.
Link do artykułu potwierdzającego długość, a raczej krótkość autobusów.
Informacja UMŁ
Niestety autobusy będą 12 metrowe, a sądząc po układzie krańcówek planuje się je puścić na 80, 83 i 86, które są przegubowe.
Przed reformą na tych liniach kursowały solówki, ale był inny układ linii i np. 83 było wspierane przez 74 na około 60% trasy, 80 przez 99 na odcinku retkińskim/staropoleskim i 74 w centrum (a ponadto miało krótszą trasę), a 86 przez 98 na odcinku retkińskim.
Obawiam się tłoku w tych króciakach i uważam, że powinni zmienić zamówienie na przeguby (bo nie wierzę, żeby puścili 80, 83 i 86 co 6 minut na solówkach w szczycie, zamiast obecnych 12 minut).
Przetarg będzie tylko na 17 sztuk, a stanowisk na zajezdni będzie 98. Ciekawe w jakiej perspektywie czasowej dobiją do tych 98 sztuk i czy nie będzie potem problemów z ładowarkami (Ursusy w Warszawie nie mogą się ładować w ładowarkach do Solarisów i na odwrót), oby MPK wymagało w każdym przetargu tego samego standardu ładowarek.
Co do Nowych Sadów, to ciekawe jaki mają plan? Nadal diesel, czy może coś innego?
Link do artykułu z ilością stanowisk do ładowania.
Link do artykułu potwierdzającego długość, a raczej krótkość autobusów.