Przetarg na najem 46 autobusów.

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2104
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: jan_defecto » czw 14:42, 19 kwie 2018

Z racji, że nie ma tematu dotyczącego przetargu na zwykłe (12m i 18m) autobusy to go zakładam.
Otwarcie ofert przeniesiono na 15 maja.
Planowany podział pojazdów między zajezdniami:
EA1 - 12 solówek
EA2 - 14 solówek i 20 przegubowców.
Link do strony MPK na której umieszczone są wszystkie dokumenty

Jordi
Gaduła
Posty: 1189
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: Jordi » czw 14:45, 19 kwie 2018

Czyli najgorsze Jelcze polecą tak jak myślałem. A Volva tylko te ewidentnie najstarsze :)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1215
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: kuba_łódź » czw 14:56, 19 kwie 2018

Czyli z Limanki jak polecą Volvo 111x to będzie fajnie, z Sadów kilka najgorszych Jelczy (2516 hehe), a przeguby... to chyba tylko jako rozszerzenie floty, bo żadne osiemnastometrowce nie wymagają pilnej wymiany. A remonty torowisk i zetki tuż tuż.

Jordi
Gaduła
Posty: 1189
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: Jordi » czw 15:01, 19 kwie 2018

Właśnie. Conecto mimo średniej podłogi naprawdę dobrze się trzymają. Czasami problem z drzwiami je nęka, ale silnik, mechanika itp są naprawdę okej.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1320
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: nowy1212 » czw 15:02, 19 kwie 2018

Connecto to musza jeszcze zostać. Je zezlomowac to będzie można po rewitalizacji.

mig
Moderator
Posty: 3320
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: mig » czw 15:03, 19 kwie 2018

No nie wiem. Z tego co się orientuję Conecto i Citaro 26xx to wozy najbardziej awaryjne, kosztowne w eksploatacji i problemowe, prócz Vero oczywiście.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1215
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: kuba_łódź » czw 15:09, 19 kwie 2018

Ale to w porównaniu z innymi autobusami z NS czy ogólnie ? Jakoś nie wierzę, że te Mercedesy są bardziej awaryjne i kosztowne od Volvo. Co nie zmienia faktu, że na razie muszą zostać, bo na zetki będzie potrzebna masa autobusów.

mig
Moderator
Posty: 3320
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: mig » czw 15:17, 19 kwie 2018

Miałem na myśli Nowe Sady.

SCEL
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: SCEL » czw 15:17, 19 kwie 2018

Z awaryjnością nie wiem jak jest, ale serwis Mercedesa może być droższy niż Volvo.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3380
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: prof_klos » czw 15:21, 19 kwie 2018

Czasami odnoszę wrażenie, że serwis Volv to całkowicie odpuszczono i eksploatuje się te wozy już chyba siłą rozpędu wieloletniej używalności. Osobiście Conecto z 2006 r. bardzo cenię i chwalę z wielu jazd na różnych liniach, w tym zastępczych gdzie sprawowały się znakomicie.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1215
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: kuba_łódź » czw 15:23, 19 kwie 2018

Jak z awaryjnością ? Na mieście łatwiej spotkać zepsute Volvo niż zepsutego O345G.

Jordi
Gaduła
Posty: 1189
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: Jordi » czw 15:28, 19 kwie 2018

mig pisze:No nie wiem. Z tego co się orientuję Conecto i Citaro 26xx to wozy najbardziej awaryjne, kosztowne w eksploatacji i problemowe, prócz Vero oczywiście.


O Citarach słyszałem, że te 26xx to ogólnie jest nieciekawie już od dłuższego czasu, ale Conecto 26xx jeszcze w zeszłym roku znajomy z NS mi mówił, że Conecta z 2010 są w gorszym stanie od nich...

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1215
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: kuba_łódź » czw 15:36, 19 kwie 2018

Z perspektywy pasażera Citaro G wydają się być ok... trochę szarpie skrzynia, ale tak samo jest we wszystkich Conecto LF.

px33
Fan forum
Posty: 4941
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: px33 » czw 15:51, 19 kwie 2018

Niezależnie od awaryjności, wysokopodłogowe conecto należałoby ostro reglamentować i nie dopuszczać do sytuacji, w których wychodzą na długie brygady (z wyjątkiem zatramwajów, tam ciut większa pojemność może się przydać i nie szkoda je dobić, nad pracowniczymi też można się poważnie zastanowić) czy w weekendy (na dowolną pracę, niskaczy jest dostatecznie dużo). Szkoda, że MPK nie wpada na taki pomysł samo...

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1906
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: Karol » czw 18:12, 19 kwie 2018

px33 pisze:Niezależnie od awaryjności, wysokopodłogowe conecto należałoby ostro reglamentować i nie dopuszczać do sytuacji, w których wychodzą na długie brygady (z wyjątkiem zatramwajów, tam ciut większa pojemność może się przydać i nie szkoda je dobić, nad pracowniczymi też można się poważnie zastanowić) czy w weekendy (na dowolną pracę, niskaczy jest dostatecznie dużo). Szkoda, że MPK nie wpada na taki pomysł samo...

MPK ma wykonywać zlecenie przewozu, a nie wpadać na pomysły odnośnie taboru. ZDiT powinien tak ułożyć rozkłady, by powyższe było spełnione.
Obrazek

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3380
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: prof_klos » czw 18:13, 19 kwie 2018

Pamiętajcie, że średni optymalny wiek eksploatacyjny autobusów wynosi ~12 lat. W takim wieku wozy najlepiej sprzedać dalej, pozbyć się ich, a zwróci się sensowny procent wartości początkowej, a zarazem uniknie się kłopotów serwisowych w przyszłości. Ktoś inny zaś ucieszy się z względnie dobrze zachowanego taboru, który będzie się co jakiś czas psuć, lecz za tą cenę jest to w tolerancji.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

nowy1212
Gaduła
Posty: 1320
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: nowy1212 » czw 18:15, 19 kwie 2018

Karol pisze:MPK ma wykonywać zlecenie przewozu, a nie wpadać na pomysły odnośnie taboru. ZDiT powinien tak ułożyć rozkłady, by powyższe było spełnione.

Tylko, ze nawet jak ZDiT cos układa to MPK i tak robi po swojemu...

prof_klos pisze:Pamiętajcie, że średni optymalny wiek eksploatacyjny autobusów wynosi ~12 lat. W takim wieku wozy najlepiej sprzedać dalej, pozbyć się ich, a zwróci się sensowny procent wartości początkowej, a zarazem uniknie się kłopotów serwisowych w przyszłości. Ktoś inny zaś ucieszy się z względnie dobrze zachowanego taboru, który będzie się co jakiś czas psuć, lecz za tą cenę jest to w tolerancji.

No jasne, ale teraz to my potrzebujemy autobusów, więc nie ma mowy o ich sprzedaży. Muszą dojeździe do 2022r.

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1906
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: Karol » czw 18:21, 19 kwie 2018

nowy1212 pisze:Tylko, ze nawet jak ZDiT cos układa to MPK i tak robi po swojemu...

Bo mamy patologiczną sytuację, w której nie można ukarać przewoźnika za tego typu uchybienia.
Obrazek

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1215
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: kuba_łódź » czw 20:17, 19 kwie 2018

prof_klos pisze:Pamiętajcie, że średni optymalny wiek eksploatacyjny autobusów wynosi ~12 lat. W takim wieku wozy najlepiej sprzedać dalej, pozbyć się ich, a zwróci się sensowny procent wartości początkowej, a zarazem uniknie się kłopotów serwisowych w przyszłości. Ktoś inny zaś ucieszy się z względnie dobrze zachowanego taboru, który będzie się co jakiś czas psuć, lecz za tą cenę jest to w tolerancji.

Miejskiego wysokopodłogowca w 2018 kupi tylko złomiarz. Lepiej zostawić je na zetki, gdzie nadają się idealnie.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3380
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Przetarg na najem 46 autobusów.

Postautor: prof_klos » czw 22:20, 19 kwie 2018

Niekoniecznie. Są zapyziałe enklawy na Śląsku czy, do niedawna Łask (chociaż przegubowca by nie kupowali). Niemniej masz rację, powinny zwłaszcza teraz, w zapotrzebowaniu przejeździć ten okres wielkich objazdów (centrum Łodzi i Pabianice), tu powinno się je zajeździć minimalnym kosztem i potem złomować. Po prostu.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość